De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Spa is back ! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5738)

JPMontoya 02-08-2003 15:14

Spa is back !

Volgens RTBF is de gp van Belgie bevestigd voor 2004.
En er is al sprake van een gp tot 2010...

FastFons 02-08-2003 15:19

Daarnet was er ook al iets op radio 1, maar heb het niet 100% tegoei gehoord

FF

RacingBoy- 02-08-2003 15:36

444 tt-TV1 444 za 02 aug 15:01:54

FORMULE 1 wereldkampioenschap '04
seizoen weer een manche om het wereld-
kampioenschap plaats.

De Waalse minister van Economie, Serge
Kubla, maakte het nieuws bekend nadat
hij vergaderd had met Formule Eén-baas
Bernie Ecclestone. Daarmee valt het
doek over maandenlange commotie.

De Grote Prijs had tot veel heisa in de
federale parlement geleid. Dat speelde
aanvankelijk in op een Europese
richtlijn die de tabaksreclame hard wil
aanpakken. De Franstalige regerings-
partijen verkregen uiteindelijk dan
toch een meerderheid in het parlement.

Bron: VRT Teletekst

yvdp 02-08-2003 15:53

jep, ik heb het ook juist gelezen. Toch supernieuws :D Spijtig dat hij dit seizoen niet terug kan worden opgeroepen.

Ottooke 02-08-2003 16:01

België heeft zich toch weer eens onsterfelijk belachelijk gemaakt met dit. Eerst verbieden ze tabaksreclame en dan besluiten ze om het toch niet te verbieden. Niettemin ben ik verheugd dat de F1 terug komt volgend jaar :D

NGT Racing 02-08-2003 19:40

Wanneer dachten de constructeurs van start te gaan met hun GPWC indien ze geen akkoord vonden met Bernie ?

Is victorie tot in 2010 niet wat voorbarig of zit ik er volledig naast ??

TiBo 02-08-2003 21:12

Ik heb de hoop nooit opgegeven en ben dus nu overgelukkig.
Ik weet al wat ik het laatste weekend van augustus 2004 ga doen!

Eindelijk terug een echt circuit! Het gaat hier misschien wel om het laatste 'echte' circuit; al de andere zijn getekend/hertekend door Herman Tilke en lijken dus zeer goed op elkaar.

Ik kan niet wachten om jongens als een Villeneuve of een Schumacher terug door de Raidillon te zien gaan.

Ottooke 02-08-2003 21:16

Quote:

Originally posted by TiBo
...Ik kan niet wachten om jongens als een Villeneuve of een Schumacher terug door de Raidillon te zien gaan.
Ik kan ook niet wachten tot Villeneuve e.a. plankgas door de Raidillon willen gaan en dan de banden invliegen :D

racertje 02-08-2003 23:06

Blijkbaar zou de GP van Canada het slachtoffer worden om de GP van Spa terug op de kalender te krijgen volgens VTM (of dit betrouwbaar is, dit is natuurlijk andere vraag)

Juan 03-08-2003 09:41

Quote:

Originally posted by racertje
Blijkbaar zou de GP van Canada het slachtoffer worden om de GP van Spa terug op de kalender te krijgen volgens VTM (of dit betrouwbaar is, dit is natuurlijk andere vraag)
ik denk wel betrouwbaar, omdat indianapolis immers naar juni gaat en dus waarschijnlijk op de plaats van canada gaat, omdat china achteraan de kalender zal staan en dus op de plaats van amerika gaat

Sennake 03-08-2003 09:50

Quote:

Originally posted by TiBo
Eindelijk terug een echt circuit! Het gaat hier misschien wel om het laatste 'echte' circuit; al de andere zijn getekend/hertekend door Herman Tilke en lijken dus zeer goed op elkaar.
Dan ga ik je toch moeten ontgoochelen vrees ik, want ze zijn nu al bezig om vlak achter de Raiddillon de bomen te vellen om vanaf daar rechts af te slaan en richting Blanchimont door te steken : m.a.w. ook Spa zal eraan moeten geloven als de F1 er komt rijden : volgens Bernie is het circuit veel te lang. We gaan dus zoiets krijgen als Hockenheim denk ik...

sledge 03-08-2003 09:59

Quote:

Originally posted by Sennake
Dan ga ik je toch moeten ontgoochelen vrees ik, want ze zijn nu al bezig om vlak achter de Raiddillon de bomen te vellen om vanaf daar rechts af te slaan en richting Blanchimont door te steken : m.a.w. ook Spa zal eraan moeten geloven als de F1 er komt rijden : volgens Bernie is het circuit veel te lang. We gaan dus zoiets krijgen als Hockenheim denk ik...
Zijn er nergens schetsen te vinden van hoe het zou moeten worden?

Maarten 03-08-2003 11:19

dat hoop ik dus van niet hé

ik ga alleszins zien dat het volgend jaar een eertse zit wordt, dan kan ik die F1 ook eens live zien!

HHugo 03-08-2003 11:39

Quote:

Wil dat dan ook zeggen dat ze de Raidillon niet meer voluit oprijden omdat er een nieuwe bocht op de top komt, of blijft er nog een stuk van de rechte lijn (Kemmel) over?

Sennake 03-08-2003 11:52

Dat is moeilijk te zeggen, maar ik denk dat ze nog wel een stukje Kemmel gaan overlaten. Zo ziet het "gat" in de bossen er althans toch uit.

Sennake 03-08-2003 11:54

Quote:

Originally posted by sledge
Zijn er nergens schetsen te vinden van hoe het zou moeten worden?
Die ben ik nog niet tegengekomen...

Maar als je bovenaan de Raiddillon staat kan je nu dus zowel Pouhon als Blanchimont en de busstop zien. Wel een knap zicht eigenlijk. Wat dan wel opvalt is dat ze enorm steil naar beneden gaan moeten rijden om op de hoogte van Blanchimont uit te komen. Spectaculair zal het wel zijn denk ik.

Stranger 03-08-2003 13:27

Quote:

Kubla beseft wel dat de infrastructuur in Francorchamps moet opgewaardeerd worden: hij plant bijkomende tribunes en een VIP-dorp.
Zou het hiervoor zijn dat ze overal bomen kappen? Bij de Bus Stop aan de binnenkant een perfecte plek voor een goede tribune, uitzicht op Bus Stop, start/finish en pitlane. (Daar waar nu die grote zandvlakte is)

krikke 04-08-2003 07:59

Ik hoop dat ze niet de maand juli gaan uitkiezen om de GP te organiseren... Iemand al iets opgevangen?

Als ze het circuit korter maken gaan we ook problemen hebben om nog een plaatske aan "den draad" te vinden... Bernie wil waarschijnlijk meer duurdere tickets kwijt vrees ik. Géén "Les Combes" meer? Géén "Bruxelles" meer? Géén"Pouhon" meer? Zucht, als ze er nu eens met hun fikken zouden afblijven :fight:

R@ce@holiC 04-08-2003 13:43

Wordt het oude circuit nog intact gehouden voor andere races zoals de belcar , btcs , 24u spa , 25u funcup...? Hoop van wel maar ge weet maar nooit :(. Dat ze zelfs het schoonste circuit ter wereld moeten veranderen vind ik echt spijtig :(.

airco 04-08-2003 13:55

Ik zou nog niet direct gaan panikeren ivm met de circuit Lay-out...... OK, er zijn een reeks bomen gekapt ... Maar dit kan evengoed zijn voor een vipdorp inclusief verbindingsweg etc .....

Buiten een reeks verdwenen bomen weten we nog juist niks .... Geen aankondigingen, geen uitgelekte plannen .....
Het zou me ten zeerste verbazen dat er nog niks geweten moest er inderdaad sprake zijn van werken ....

Moest bovenstaande niet kloppen ..... correct me

Mark 04-08-2003 16:56

Even de visionair spelen:

Verkort circuit: voor de F1 en de doordeweekse verhuurdagen (4 km verhuren is pakken goedkoper dan 7 km)

Lang circuit voor de Club en Enurance wedstrijden.

Als er daadwerkelijk een korte lus komt voor de doordeweekse trainingen en incentives, dan kan dat weleens een flinke aderlating worden voor Zolder.

Sennake 04-08-2003 17:16

Quote:

Originally posted by Marshal
Even de visionair spelen:

Verkort circuit: voor de F1 en de doordeweekse verhuurdagen (4 km verhuren is pakken goedkoper dan 7 km)

Lang circuit voor de Club en Enurance wedstrijden.

Als er daadwerkelijk een korte lus komt voor de doordeweekse trainingen en incentives, dan kan dat weleens een flinke aderlating worden voor Zolder.

Ik denk dat je de nagel ("spijker" voor Hollanders :D ) op de kop slaat Marshal... Verkort circuit enkel voor F1 (wegens TV-publiciteit en groter aantal rondjes dat ze voorbij elk reclamepaneel komen) en eventueel verhuur (minder marshals nodig). Ik denk niet dat je er ver van af zal zitten.

NGT Racing 04-08-2003 17:34

Op het einde van Kemmel toch een van de mooiste inhaalmanouevers van het laatste decennium F1 gezien,
zou jammer zijn,
Als je een paneeltje publiciteit bij nonkel Bernie hebt gekocht kan ik me inbeelden dat je dat liever alle vier kilometer in beeld ziet komen dan alle zeven

Mark 04-08-2003 18:02

Nou, die 4 km is meer vanwege de commercial-breaks, die duren meestal tussen 45 en 60 seconden.

1 rondje van 4 km zit vaak in de buurt van de 1.15 minuut. Je mist dus net geen rondje. handig om in te spelen op de pitstop van de leiders van de wedstrijd. Net na het passeren van de streep over naar de commercials...........en net voor het passeren van de streep c.q. ingang pitstraat ben je weer terug.

krikke 04-08-2003 20:39

Eventjes ter informatie, op de Catalaanse TV maakten wij een onderbreking van een twaalftal minuten mee...
Dan zijn we de volgende grandprix maar in een pub gaan zien, (ITV) en daar maakten we het mee dat ze zelfs tijdens de race overschakelden naar Mike Gascoine om even wat bij te praten. Goeie zender ITV. Kunnen we dat hier niet via de schotel binnenhalen?

Bart.Vandecavey 04-08-2003 21:05

Quote:

Originally posted by krikke
Eventjes ter informatie, op de Catalaanse TV maakten wij een onderbreking van een twaalftal minuten mee...
Dan zijn we de volgende grandprix maar in een pub gaan zien, (ITV) en daar maakten we het mee dat ze zelfs tijdens de race overschakelden naar Mike Gascoine om even wat bij te praten. Goeie zender ITV. Kunnen we dat hier niet via de schotel binnenhalen?

Ik denk dat ze er een stoorzender nu hebben opgezet want tijdens de GP trok de ontvangst op niks hier op de kabel...

HHugo 05-08-2003 23:09

Quote:

Bernie Ecclestone promised that the Belgian GP will be back in 2004. There will also be two new races next year, in China and Bahrain and only one race is taken out of this year's calendar, the Austrian GP. The total comes up to 18 Grands Prix, which is more than ever before !

At Hockenheim, a rumour started spreading that the Canadian GP would not return in 2004 but Bernie Ecclestone mentioned that it is too early to speculate on that. The reason why Bernie Ecclestone thinks that way is because his project includes 18 races .

To make this new extended F1 season possible, Bernie Ecclestone offered to the team a new 2-day Grand Prix weekend format : free practice and first qualifying session on Saturday and final qualifying session on Sunday morning with the race in late afternoon when television audiences are larger, confirmed by the good ratings for the races in Brazil and Canada which are transmitted around 18:00 in Europe.

Bernie Ecclestone is hoping that the team will agree to these changes in the next few days. The new weekend format should not be too much of a problem for the team to accept but having 18 races a year might not please teams such as McLaren, BAR and Sauber. Bernie Ecclestone still have a few days to convince everyone. If that doesn't work, one race will have to be taken out of the provisional calendar. The victim could be the Canadian GP or even the San Marino event.
www.f1-live.com

Als alle races maar om 18:00 uur verreden worden, betekent dat voor ons arme Belgen telkens uitgestelde relais om 22 à 23 uur of nog later. Aan de andere kant denk ik niet dat de teams zullen akkoord gaan met 18 races, dus nog even afwachten...

krikke 05-08-2003 23:18

Dat het tijd is dat de "kleine" op pensioen gaat...
Wat gaat hij nog allemaal uit z'n mouw schudden? 5000 patatten om 2 ipv van 3 dagen F1's te zien langskomen?
Ik stel voor 3 dagen testsessies voor alle teams (donderdag, vrijdag en zaterdag) zondagmorgen 1 qualrondje, en na de middag de race. Dit alles op het circuit zoals het nu is natuurlijk. (mijn benen zijn nog ok, en ik wandel tussen de sessies graag wat af.) Verder enkel F3, Formule Nissan en F3000...
Voila, zeg nog eens dat ik een moeilijke mens ben... ;)

NGT Racing 05-08-2003 23:22

Krikke ge zijt ne moelijke mens,
ik wil supercups zien ;-)

Guido 05-08-2003 23:27

Quote:

Die ben ik nog niet tegengekomen...

Maar als je bovenaan de Raiddillon staat kan je nu dus zowel Pouhon als Blanchimont en de busstop zien. Wel een knap zicht eigenlijk. Wat dan wel opvalt is dat ze enorm steil naar beneden gaan moeten rijden om op de hoogte van Blanchimont uit te komen. Spectaculair zal het wel zijn denk ik.

Sounds like Laguna Seca :D

yvdp 05-08-2003 23:54

jah, maar laguna seca is echt wel superkort hé :D Die bocht dan. In gt3 probeer ik hem al meer dan een jaar deftig onder de knie te krijgen...
Spa veranderen, ok, geen probleem mee... Maar er niet voor zorgen dat het mooiste stukje circuit in de wereld verknald wordt!

Raceboy 06-08-2003 00:22

Maar als er zo een Bocht komt, dan wil ik dat Zanardi is langs komt. Die heeft daar in LAguna Seca eens een leuk truckje uitgehaald met Bryan Herta.

http://cart_rock.tripod.com/2001/images/az.jpg
http://www.mas.ncl.ac.uk/~n8715053/zanardi_laguna2.jpg

Mario 06-08-2003 08:26

Mag dat ?

Sennake 06-08-2003 09:04

Quote:

Originally posted by Mario
Mag dat ?
Als Schumacher dat mag, dan mag Zanardi dat ook ;)

NGT Racing 06-08-2003 09:18

Bridgestone en Michelin gaan nog off-road profieltjes moeten maken :-)

All times are GMT +2. The time now is 09:05.