De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP F1 Duitsland - De Race ! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5762)

Finish 03-08-2003 14:06

GP F1 Duitsland - De Race !

Start-crash:
Barrichello, Raikkonen, Firman, Frentzen en Ralf Schumacher eruit.

leuk :D

Serieuze impact voor Raikkonen. Hij gaat eerst mooi voorbij Barrichello, Barrichello moet uitwijken voor Ralf Schumacher en knalt zo tegen Raikkonen aan. In het peloton knalt Firman op de Sauber en sleurt een BAR mee. Situatie nu: Montoya kan voor de zege gaan, Schumacher gaat een gouden zaak doen en met wat chance rijden Verstappen en Kiesa straks nog in de punten :D

Wel vreemd dat er geen rode vlag werd getoond. Nuja, momenteel is terug alles ok...

[update: 14u29]
Stefaan Lammens trekt met de flessenopener een biertje open en schenkt het in. Iemand ook gehoord ? :D
Montoya rijdt op kop en lijkt een makkelijke zege te pakken. P2 wordt een strijd tussen beide Renaults en Schumacher. De overige puntjes vallen binnen het bereik van Coulthard, Button, Da Matta, Panis en Webber.

[update: 14u47]
Alonso gaat even van de baan en laat Schumacher voorbij. Weeral een goede zaak voor Schumacher. Hij krijgt het in de schoot geworpen...Montoya bijna zeker winnaar. Verstappen heeft z'n Minardi aan de kant gezet.

RacingBoy- 03-08-2003 14:10

Jammer voor Barrichello en Raikonnen. Wel gevaarlijk wat ralfke daar presteerde :)
Schumacher kan nu een schitterende zaak doen :)

Finish 03-08-2003 14:47

http://www.formula1.nl/f1crew/2003/r...hraikkonen.jpg
http://www.formula1.nl/f1crew/2003/r...raikkonen4.jpg
http://www.formula1.nl/f1crew/2003/r...raikkonen5.jpg

ferme klapper toch wel...

RacingBoy- 03-08-2003 15:32

lekke band schumacher, ligt nu op de 7de plaats.
ellendige Bridgestone... :mad: :fight:
Montoya verdiende winnaar

Finish 03-08-2003 15:38

Eh voila, dat was dan weer de GP van Duitsland.

Ferme startcrash, redelijke race met een gedurfd maneuver van Schumacher op Trulli, de boeman in de laatste ronden van de race. Knappe, makkelijke zege van Williams en Michelin. Dikke, dikke pech voor Schumacher. Enige troost is dat Raikkonen niet finishte.

TOP:
*Montoya: Makkelijke race, betere coureur, betere wagen
*Coulthard: beperkt de schade voor McLaren.
*Schumacher: pech, maar hij reed een perfecte race.
*Toyota: beste resultaat tot nu toe. In hun tweede jaar lijken ze best op schema te zitten.
*Renault: is qua competitiviteit de gelijke van McLaren. Trulli is echt geen slecht coureur, maar hij krijgt het altijd hard te verduren. (en moe dat hij was :D Dat komt ervan, als je 3à 4 liter verliest in zo'n race :D)
*Button: slechte kwalificaties, maar toch altijd kanshebber op punten.
*Kiesa: Heeft zich goed gedragen :D
*Stefaan Lammers die z'n bierflesje opentrok en inschonk. Het moment waarop ik spontaan dorst kreeg :D

FLOP:

*Jordan: geknoei. Firman vond z'n rempedaal niet snel genoeg, Fisichella reed de hele tijd testrondjes.
*Sauber: Slecht bezig. Duidelijk op de terugweg.
*Bridgestone: Dé grote verliezer van het weekend. Een mokerslag van Michelin gekregen.

Conclusie: We hebben dit jaar een écht kampioenschap gekregen. Ferrari en Bridgestone krijgen een zware dreun te verwerken. Constructeurs - en rijderskampioenschap liggen met 4 races te gaan nog totaal open.

sledge 03-08-2003 15:42

Zet Walfie maar bij de floppers. Die man mag van mij de volgende GP 10 plaatsen achteruit starten. Exit bridgestone bij Ferrari?

yvdp 03-08-2003 15:53

dat zou je gaan denken hé, maar hoe lang hebben die nog een contract?!?

Finish 03-08-2003 15:55

1 M. Schumacher Ferrari 71
2 J.P. Montoya Williams 65
3 K. Räikkönen McLaren 62
4 R. Schumacher Williams 53
5 R. Barrichello Ferrari 49
6 F. Alonso Renault 44
7 D. Coulthard McLaren 41
8 J. Trulli Renault 22
9 M. Webber Jaguar 12
= J. Button BAR 12
11 G. Fisichella Jordan 10
12 C. da Matta Toyota 8
13 H. Frentzen Sauber 7
14 O. Panis Toyota 6
15 J. Villeneuve BAR 3
16 N. Heidfeld Sauber 2
17 R. Firman Jordan 1
-- A. Pizzonia Jaguar 0
-- J. Wilson Minardi 0
-- J. Verstappen Minardi

Constructeurs:

1 Ferrari 120
2 Williams 118
3 McLaren 103
4 Renault 66
5 BAR 15
6 Toyota 14
7 Jaguar 12
8 Jordan 11
9 Sauber 9
-- Minardi 0

Het kampioenschap ligt totaal open :eek:
Een Williams take-over in Hongarije ? (Hou de slaapzak maar al klaar voor deze race)
Schumacher z'n zesde ? Verre van ! Montoya z'n eerste ? Goed mogelijk ! Ik duim alvast ;)

sledge 03-08-2003 15:57

Kiesa was ook enorm voorzichtig, stopt hij in het stadium om de anderen door te laten. Later dan dat heet momentje bij Montoya :eek:

Snelle Japie 03-08-2003 16:00

Montoya eerste,
AJ, ik kan weeral een BMW t-shirt aandoen, eerst op zaterdag en nu ook nog op zondag :D

Iemand het interview gehoord met Connie Montoya na de finish?
Ze zei heel mooi op de vraag of er gefeest ging worden: "Yeah, he really deserves it" maar dan op een ondeugende manier :D
Die van RTL 5 antwoorden daarop: Montoya zal zich deze avond nog gaan amuseren :D

flugel 03-08-2003 16:01

nog een flop (niet echt met de race te maken) Mc laren die het hun mekaniekers aandoen om met een zwarte overall te werken... ocharme die mannen :D

Obi-Jan 03-08-2003 16:10

Ik vind dat de huidige "overmacht" van Michelin een beetje te veel aan Michelin wordt toegeschreven. Kijk eens met wie Michelin een contract heeft:

-Williams-BMW, McLaren-Mercedes en Renault: drie toppers

- Toyota en Jaguar: 2 teams die, o.a. dankzij goede piloten in de lift zitten.

En wie heeft Bridgestone?

- Ferrari : een topper

- Sauber en BAR : met moeite middenmoters

- Jordan en Minardi : ok, ze hebben ook banden nodig, maar daar is dan ook alles mee gezegd. :rolleyes:

Dat de condities een bepaald merk band een voordeeltje bezorgt, tot daar aan toe, maar die blauwe top 6 nu ligt heus niet enkel aan de band.

Jan.
=----
PS.: uitspraak van de race (toen de Renault mechaniekers zich voorbereidden op een pitstop)... "hier komen ze klaar" -Oei, oei, oei... Stefaan toch!! :D

Maarten 03-08-2003 16:14

Deze race was zoals ze allemaal mogen zijn

Spektakel, spanning, prachtige duels en ... afgezien van de eerste bocht, niet té veel schade!

spijtig voor webber op het einde

wat mij opviel is dat de 'officiele' teams maw gesteund door een de fabriek serieuze opmars beginnen te maken. Je ziet sauber, bar, jordan, minardi echt niet meer presteren in tegenstelling tot renault, toyota, jaguar (kwali) en drie tenoren!

interessante evolutie

Ottooke 03-08-2003 17:03

Even ter ondersteuning van Obi-Jan wat cijfermateriaal :) (cursief erbij geschreven)
Quote:

Originally posted by Obi-Jan
Ik vind dat de huidige "overmacht" van Michelin een beetje te veel aan Michelin wordt toegeschreven. Kijk eens met wie Michelin een contract heeft:

-Williams-BMW, McLaren-Mercedes en Renault: drie toppers Respectievelijk 118, 103 en 66 punten. Samen dus al goed voor 287 punten.

- Toyota en Jaguar: 2 teams die, o.a. dankzij goede piloten in de lift zitten. Respectievelijk 14 en 12 punten, samen dus nog eens 26 punten.
Met deze 5 teams haalt Michelin 313 punten.

En wie heeft Bridgestone?

- Ferrari : een topper 120 punten

- Sauber en BAR : met moeite middenmoters Respectievelijk 9 en 15 punten. Totaal van 24 punten.

- Jordan en Minardi : ok, ze hebben ook banden nodig, maar daar is dan ook alles mee gezegd. :rolleyes: Jordan haalt toch nog 11 punten, maar helaas haalt Minardi geen enkel punt binnen voor Bridgestone.
Met 155 punten voor Bridgestone tegenover 313 punten voor Michelin is dus duidelijk te zien dat het verschil niet ligt aan de kwaliteiten van de bandenfabrikanten, te meer omdat ze beiden 5 van de 10 teams bevoorraden.

Dat de condities een bepaald merk band een voordeeltje bezorgt, tot daar aan toe, maar die blauwe top 6 nu ligt heus niet enkel aan de band. Precies, goed gezegd :D

Jan.
=----
PS.: uitspraak van de race (toen de Renault mechaniekers zich voorbereidden op een pitstop)... "hier komen ze klaar" -Oei, oei, oei... Stefaan toch!! :D Die uitspraak is mij jammer genoeg ontgaan :D

sledge 03-08-2003 18:17

YES! 8)

Quote:

Ralf to Lose Ten Grid Positions in Hungary
German Ralf Schumacher will lose ten grid positions at the Hungarian Grand Prix after the German stewards found him guilty of causing an accident at the start of today's race.

The Williams driver, starting from second place, moved to the left at the start of the event, leaving Ferrari's Rubens Barrichello with no place to go. The Brazilian hit Kimi Raikkonen's McLaren, his car losing three wheels in the high-speed crash that saw all three drivers eliminated from the race.

The drivers were summoned after the race, and the stewards said Ralf was to blame for the accident.

"The stewards of the meeting received a report from the race director which stated that the driver of car no. 4 (R. Schumacher) caused an avoidable collision, contrary to article 53 of the 2003 FIA Formula One Sporting Regulations and the drivers of car numbers 2, 4 and 6 (Rubens Barrichello, R. Schumacher and Kimi Raikkonen) and respective team managers were summoned," the FIA said in a statement.

"Having heard the explanation of each driver and having seen the different camera views of the incident, the stewards conclude that R. Schumacher began to move to his left to obtain a better racing line for the corner. R. Schumacher admitted to paying no attention to the position of the other cars during this manoeuvre.

"The stewards note that it is absolutely clear that R. Schumacher's car made contact with car number 2 (Barrichello), which in turn made contact with car number 6 (Raikkonen). Both drivers of cars number 2 and 6 were caught in a set of circumstances over which they had no control.

The stewards of the meeting impose on the driver of car number 4 (R. Schumacher) a drop of 10 grid positions at the driver's next race, in accordance with article 55(c) of the 2003 FIA Formula One Sporting Regulations. The competitor is reminded of its right to appeal."

It's the second time this kind of penalty is imposed in Formula One. Last year, Sauber driver Felipe Massa received the penalty for an accident at the Italian Grand Prix.

Bron: atlasf1

JPMontoya 03-08-2003 18:39

de straf voor Ralf is niet meer dan terecht, Ralf moest zijn lijn maar houden. Het wal voor Ralf toch niet veel meer uitmaken. zijn titelkansen zijn voorbij volgens mij.

Hakki 03-08-2003 19:02

Quote:

Originally posted by Obi-Jan
PS.: uitspraak van de race (toen de Renault mechaniekers zich voorbereidden op een pitstop)... "hier komen ze klaar" -Oei, oei, oei... Stefaan toch!! :D
yup, is mij ook opgevallen
dat met da fleske niet...maar da kan ook een glazen flesje frisdrank zijn hé?!

Gilles 03-08-2003 19:46

zei hij niet ook iets als: "Hoe gaat David nu de race aftrekken"

Finish 03-08-2003 19:48

:no: hou het proper, hé mannen !

Filmpjes van de race weer te vinden op http://www.ukf1.net/
op http://www.angelfire.com/movies/f1seasons/ vind je dan weer een mooi overzichtje van de race, met op de achtergrond Chicane - Saltwater :D

Finish 03-08-2003 19:52

En bij het bekijken van 1 van die startcrashfilmpjes zie je echt wel dat het Ralf z'n schuld is. Goede beslissing om hem 10 plaatsen terug te zetten. Kijk trouwens ook eens naar 'kip zonder kop' Ralph Firman; hij knalt eerst op Frentzen, gaat de baan af, komt dan terug de baan op en knalt -zonder reden- op Wilson :D

Achteraf toch een chapeau voor Montoya. Die kerel toont zich meer en meer bekwaam om wereldkampioen te worden. Hij moet wel oppassen dat hij zijn f*cking head niet stoot, maar ik zie hem meer kans hebben dan Raikkonen.

Gilles 03-08-2003 20:49

Quote:

Originally posted by Finish
:no: hou het proper, hé mannen !

Filmpjes van de race weer te vinden op http://www.ukf1.net/
op http://www.angelfire.com/movies/f1seasons/ vind je dan weer een mooi overzichtje van de race, met op de achtergrond Chicane - Saltwater :D

hou het proper ... met het commentaar van de VRT mannen ... :D :D :D :D

yvdp 03-08-2003 21:49

Montoya kan misschien wel een pakske rijden, maar ik moet hem niet... En dat na z'n camera-incidenten...

Sennake 04-08-2003 12:01

Een leuke stand net vóór Hongarije : als Williams daar net zo sterk in de kwalifs voor de dag komt als de laatste weken, en Ferrari net zo slecht, ook wetende dat je in Hongarije niet voorbij kan steken, zie ik de kansen van Montoya echt wel reëel stijgen. Dit is al iets meer dan "wishful thinking" : dit begint er gewoon op te gelijken :)

Voor de niet-Schumacher fans is er trouwens nog een "TOP" eh Finish : Schumachers platte band :D Maar ik begrijp wel dat jij dat zo niet ziet en die er niet bij zet natuurlijk. Kwestie van gezichtspunt :)

Nu ja, hij stond op plaats 6, komt met geluk door die crash en wint wat plaatsen (iedereen die erdoor kwam had evenveel geluk uiteraard, maar ik heb het nu even over Schumi), rijdt een stevige koers (eerlijk is eerlijk) en eindigt met evenveel ongeluk terug op plaats 7. Het lot zal zichzelf in evenwicht willen houden hebben zeker?

In elk geval zijn er nu duidelijk afgebakend 3 titelkandidaten in evenveel teams (Ralf valt wat terug en moet ook nog eens 10 plaatsen achteruit in Hongarije, dus dat wordt hopeloos). Kan het nog spannender? Ik denk dat we stilaan mogen stellen dat wie nu nog uitvalt van de 3, naar zijn titelkansen zal mogen fluiten...

redje 04-08-2003 12:09

Quote:

Originally posted by Sennake
Een leuke stand net vóór Hongarije : als Williams daar net zo sterk in de kwalifs voor de dag komt als de laatste weken, en Ferrari net zo slecht, ook wetende dat je in Hongarije niet voorbij kan steken, zie ik de kansen van Montoya echt wel reëel stijgen. Dit is al iets meer dan "wishful thinking" : dit begint er gewoon op te gelijken :)

Da is en blijft wishful thinking. Hungaroring is een circuit waar de Ferrari's gewoon super zijn en dan zeker Schumi. Dus denken dat het verhaal van Duitsland zich zal herhalen is wishful thinking.

DJ Scorpio 04-08-2003 13:02

Quote:

Nu ja, hij stond op plaats 6, komt met geluk door die crash en wint wat plaatsen (iedereen die erdoor kwam had evenveel geluk uiteraard, maar ik heb het nu even over Schumi), rijdt een stevige koers (eerlijk is eerlijk) en eindigt met evenveel ongeluk terug op plaats 7. Het lot zal zichzelf in evenwicht willen houden hebben zeker?
Zeer flauwe opmerking naar mijn mening. Coulthard is tweede geworden en das ook zeker niet dankzij zijn sterke kwalificatie want als er iemand problemen heeft met het kwalificatiesysteem is het wel Coulthard. Als er anderen crashen dan schuiven degenen die er achter zitten nu eenmaal op, als je kampioen wilt worden moet je op de baan blijven en de finish bereiken.

OK ik ben dan wel een ferrari-fan maar Michaël had goed gevochten en verdiende zijn tweede plaats.

Voor er iemand reageert op mijn opmerking ivm Coulthard, die heeft voor mij zijn tweede plaats ook verdiend, die heeft ook ferm gevochten vooral op het einde van de race.

Finish 04-08-2003 13:07

...en dat het warm was, bewijst deze foto:

http://www.f1racing.nl/photo/upload2/qvnlSzwrEYEGb.jpg

:eek: zelden zo'n uitgeputte foto van Schumacher gezien. Remember Maleisië '99, toen iedereen bekaf op het podium stond, en Schumacher als enige nog lol stond te trappen.
Conditieproblemen ?

Guido 04-08-2003 13:27

Quote:

Eh voila, dat was dan weer de GP van Duitsland.

.... Dikke, dikke pech voor Schumacher. Enige troost is dat Raikkonen niet finishte.

....

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze initieel op een 3-stopper stonden, tijdens de race zagen dat ze met een 2-stopper wellicht 2de gingen worden, de strategie dus veranderd hebben, en wisten dat de 3-stop-rubbers het geen lange stint gingen uithouden, toch maar gegokt hebben en Schumi hebben binnengehaald en op 2-stops gezet, en dat het fout is afgelopen. De karkas van de band was gewoon van de zijflanken los gekomen. Typish voor als de band "op" gereden is. De banden die ze gebruikten waren goed voor max. 17-20 ronden, dan moet je dus niet gaan gokken en er meer van verlangen. Pech gehad? Niks van, verkeerd gegokt en de rekening betaald. Het hele voorval bewijst dat Schumi niet alleen onder druk staat, maar gans Ferrari.

Stomme Ralf. Het "had" nog closer kunnen zijn aan de top. Maar goed, zo is het ook wel OK. Sennake heeft gelijk. Diegene van de 3 die nu punten laat liggen, kan het wel schudden.

redje 04-08-2003 13:35

Quote:

Originally posted by Huudo
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze initieel op een 3-stopper stonden, tijdens de race zagen dat ze met een 2-stopper wellicht 2de gingen worden, de strategie dus veranderd hebben, en wisten dat de 3-stop-rubbers het geen lange stint gingen uithouden, toch maar gegokt hebben en Schumi hebben binnengehaald en op 2-stops gezet, en dat het fout is afgelopen. De karkas van de band was gewoon van de zijflanken los gekomen. Typish voor als de band "op" gereden is. De banden die ze gebruikten waren goed voor max. 17-20 ronden, dan moet je dus niet gaan gokken en er meer van verlangen. Pech gehad? Niks van, verkeerd gegokt en de rekening betaald. Het hele voorval bewijst dat Schumi niet alleen onder druk staat, maar gans Ferrari.

Ge weet nie op welke strategie ze stonden hé, dus weet ge ook nie of ze fouten gemaakt hebben.

Sennake 04-08-2003 13:37

Quote:

Originally posted by DJ Scorpio
Zeer flauwe opmerking naar mijn mening. Coulthard is tweede geworden en das ook zeker niet dankzij zijn sterke kwalificatie want als er iemand problemen heeft met het kwalificatiesysteem is het wel Coulthard. Als er anderen crashen dan schuiven degenen die er achter zitten nu eenmaal op, als je kampioen wilt worden moet je op de baan blijven en de finish bereiken.

Heb ik iets gezegd over Coulthard of dat hij het wel verdiende dan? Ik stel gewoon vast dat het lot in deze race voor Schumacher zowel gunstig als ongunstig gezind was, en dat hij een quasi nuloperatie doet (6e op de grid, 7e aan de finish) wat het kampioenschap spannend houdt. Als Schumacher in Duitsland 2e wordt is de vogel meer dan waarschijnlijk gaan vliegen, en nu blijft hij in zijn kooi. Meer of minder hoef je daar niet achter te zoeken, ook niet als Ferrari-fan.

En als jij van oordeel bent dat elke overwinning of podiumplaats alleen behaald wordt puur op eigen verdienste, is dat je goed recht. Maar ik zeg dat er vaak een flinke dosis geluk nodig is om een koers te winnen. Wereldkampioen worden doe je wel niet op basis van geluk alleen, maar een race kan beslecht worden door de factor geluk. Ik denk dat ik die conclusie na bijna 40 jaar F1 te volgen vrij goed zou kunnen funderen...

En al wie die in die crash betrokken was (op de veroorzaker na misschien) had pech, en al wie erdoor geraakte had geluk. Dat is nu eenmaal een wetmatigheid in de F1, of zelfs in de autosport in het algemeen. Ik vond het wel eigenaardig dat een crash die 6 van de 20 wagens uit het startveld wegneemt niet gevolgd wordt door een rode vlag... Zeker als er nog 3 titelkandidaten bij betrokken zijn (gelukkig van 3 verschillende merken, zodat je van "favoritisme" niet kan spreken)...

Obi-Jan 04-08-2003 13:38

Quote:

zelden zo'n uitgeputte foto van Schumacher gezien. Remember Maleisië '99, toen iedereen bekaf op het podium stond, en Schumacher als enige nog lol stond te trappen.
Conditieproblemen ?

De rest was nu ook niet bepaald okselfris meer. :D

Temperatuur was 47 graden aan het asfalt en F1 rijders zitten daar niet ver boven. Geen ideale omstandigheden om U bijna twee uur stevig te gaan inspannen.

Ook een groot verschil tussen dat ge onbedreigt aan de leiding gaat zoals Montoya en dat ge moet knokken voor elke centimeter, zoals Michael en David.

Jan.
=---

Sennake 04-08-2003 13:39

Quote:

Originally posted by redje
Ge weet nie op welke strategie ze stonden hé, dus weet ge ook nie of ze fouten gemaakt hebben.
Klopt, maar de theorie van Huudo werd tijdens de koers toch ook al geopperd door Stefaan Lammens en Marc Goossens, en volgens mij zaten ze er niet ver naast...

Er waren trouwens nog teams die volgens mij van strategie gewisseld hebben, maar de gevolgen waren minder desastreus. Mogelijk omdat ze minder van hun banden gevergd hebben dan Schumacher die nog moest knokken voor zijn plaats...

yvdp 04-08-2003 13:58

mjah, denk ook wel dat er van strategie gewisseld is. Bij williams bijvoorbeeld... Of kan iemand mij een andere betekenis geven van dat bord met "switch" op dat aan montoya gericht was?

Sennake 04-08-2003 13:58

Quote:

Originally posted by redje
Da is en blijft wishful thinking. Hungaroring is een circuit waar de Ferrari's gewoon super zijn en dan zeker Schumi. Dus denken dat het verhaal van Duitsland zich zal herhalen is wishful thinking.
"Wishful" in elk geval : ik zou het graag zien gebeuren dus ik "wish" het. "Thinking" ook : aangezien het nog moet gebeuren kan ik er alleen maar aan denken, de feiten zullen pas binnen enkele weken op tafel liggen. Maar of ik zo onrealistisch ben door te denken dat Williams in Hongarije ook sterk voor de dag zal komen? We zullen wel zien zeker? Als er één circuit is dat qua inhaalmaneuvers en bochtenwerk iets of wat te vergelijken is met Hongarije, denk ik in eerste instantie aan Monaco. En wie heeft dit jaar de GP van Monaco gewonnen? Juist ;)

airco 04-08-2003 14:04

Dat is zeker geen wishfull thinking .... maar eerder realiteitszin ....

Williams heeft een veel beter totaalpakket (wagen + banden) dan eender welke concurrent .... OK, er zullen wel wat circuits zijn waar het iets minder dominant bovenkomt als afgelopen weekend .... maar de kloof zal niet verdwijnen de eerstkomende GP's

Mario 04-08-2003 14:15

Misschien is dit een domme opmerking van mij, maar had Barrichello ook niet wat kunnen remmen toen hij merkte dat Ralf hem begon te sandwichen ?

Dan had hij misschien 1 of 2 plaatsen verloren, maar nog in de race gezeten, net als RS en Raikkonen.

Guido 04-08-2003 14:29

Quote:

"Wishful" in elk geval : ik zou het graag zien gebeuren dus ik "wish" het. "Thinking" ook : aangezien het nog moet gebeuren kan ik er alleen maar aan denken, de feiten zullen pas binnen enkele weken op tafel liggen. Maar of ik zo onrealistisch ben door te denken dat Williams in Hongarije ook sterk voor de dag zal komen? We zullen wel zien zeker? Als er één circuit is dat qua inhaalmaneuvers en bochtenwerk iets of wat te vergelijken is met Hongarije, denk ik in eerste instantie aan Monaco. En wie heeft dit jaar de GP van Monaco gewonnen? Juist ;)
Inderdaad en ook McLaren zal met de MP4/17D wel een woordje kunnen meespreken in Hongaren land. Het wordt nog een keertje écht spannend.

Sennake 04-08-2003 14:30

Quote:

Originally posted by Mario
Misschien is dit een domme opmerking van mij, maar had Barrichello ook niet wat kunnen remmen toen hij merkte dat Ralf hem begon te sandwichen ?

Dan had hij misschien 1 of 2 plaatsen verloren, maar nog in de race gezeten, net als RS en Raikkonen.

Ik denk dat Barricello echt geen kant op kon, zelfs remmen zou geen soelaas gebracht hebben. Hij was hoe dan ook de sigaar.

redje 04-08-2003 14:32

Quote:

Originally posted by Huudo
Inderdaad en ook McLaren zal met de MP4/17D wel een woordje kunnen meespreken in Hongaren land. Het wordt nog een keertje écht spannend.
De 18 kan daar echt meedoen, die heeft een goede cokebottleshape, vele beter dan de 17D. En downforce, en liefst zonder luchtweerstand, is wat ge op de Hungaroring nodig is.

redje 04-08-2003 14:33

Quote:

Originally posted by Mario

Had hij hard geremd, dan was er iemand op hem gereden.

Guido 04-08-2003 14:35

Quote:

Ik denk dat Barricello echt geen kant op kon, zelfs remmen zou geen soelaas gebracht hebben. Hij was hoe dan ook de sigaar.
Dit is wat Rubinho er zelf van zei:

Quote:

I am very disappointed. I had nowhere to go at the moment of the accident. I had an average start. I think both Ralf and Kimi took big risks, especially Kimi who went very wide to get past. Ralf moved to the left and gave me nowhere to go. I braked and then I was hit while not making any changes of direction with the steering wheel. A real shame, as today I could have had a good race and a great result.
Hij heeft, volgens hem, dus wel geremd.

Wanneer het hot is aan de top, gebeuren dit soort dingen natuurlijk. 't is aan de marshalls om uit te maken of er strafmaatregelen worden genomen. Niet aan mij. ;)

All times are GMT +2. The time now is 04:56.