![]() |
GP F1 Duitsland - De Race !
Start-crash:
Barrichello, Raikkonen, Firman, Frentzen en Ralf Schumacher eruit. leuk :D Serieuze impact voor Raikkonen. Hij gaat eerst mooi voorbij Barrichello, Barrichello moet uitwijken voor Ralf Schumacher en knalt zo tegen Raikkonen aan. In het peloton knalt Firman op de Sauber en sleurt een BAR mee. Situatie nu: Montoya kan voor de zege gaan, Schumacher gaat een gouden zaak doen en met wat chance rijden Verstappen en Kiesa straks nog in de punten :D Wel vreemd dat er geen rode vlag werd getoond. Nuja, momenteel is terug alles ok... [update: 14u29] Stefaan Lammens trekt met de flessenopener een biertje open en schenkt het in. Iemand ook gehoord ? :D Montoya rijdt op kop en lijkt een makkelijke zege te pakken. P2 wordt een strijd tussen beide Renaults en Schumacher. De overige puntjes vallen binnen het bereik van Coulthard, Button, Da Matta, Panis en Webber. [update: 14u47] Alonso gaat even van de baan en laat Schumacher voorbij. Weeral een goede zaak voor Schumacher. Hij krijgt het in de schoot geworpen...Montoya bijna zeker winnaar. Verstappen heeft z'n Minardi aan de kant gezet. |
Jammer voor Barrichello en Raikonnen. Wel gevaarlijk wat ralfke daar presteerde :)
Schumacher kan nu een schitterende zaak doen :) |
|
lekke band schumacher, ligt nu op de 7de plaats.
ellendige Bridgestone... :mad: :fight: Montoya verdiende winnaar |
Eh voila, dat was dan weer de GP van Duitsland.
Ferme startcrash, redelijke race met een gedurfd maneuver van Schumacher op Trulli, de boeman in de laatste ronden van de race. Knappe, makkelijke zege van Williams en Michelin. Dikke, dikke pech voor Schumacher. Enige troost is dat Raikkonen niet finishte. TOP: *Montoya: Makkelijke race, betere coureur, betere wagen *Coulthard: beperkt de schade voor McLaren. *Schumacher: pech, maar hij reed een perfecte race. *Toyota: beste resultaat tot nu toe. In hun tweede jaar lijken ze best op schema te zitten. *Renault: is qua competitiviteit de gelijke van McLaren. Trulli is echt geen slecht coureur, maar hij krijgt het altijd hard te verduren. (en moe dat hij was :D Dat komt ervan, als je 3à 4 liter verliest in zo'n race :D) *Button: slechte kwalificaties, maar toch altijd kanshebber op punten. *Kiesa: Heeft zich goed gedragen :D *Stefaan Lammers die z'n bierflesje opentrok en inschonk. Het moment waarop ik spontaan dorst kreeg :D FLOP: *Jordan: geknoei. Firman vond z'n rempedaal niet snel genoeg, Fisichella reed de hele tijd testrondjes. *Sauber: Slecht bezig. Duidelijk op de terugweg. *Bridgestone: Dé grote verliezer van het weekend. Een mokerslag van Michelin gekregen. Conclusie: We hebben dit jaar een écht kampioenschap gekregen. Ferrari en Bridgestone krijgen een zware dreun te verwerken. Constructeurs - en rijderskampioenschap liggen met 4 races te gaan nog totaal open. |
Zet Walfie maar bij de floppers. Die man mag van mij de volgende GP 10 plaatsen achteruit starten. Exit bridgestone bij Ferrari?
|
dat zou je gaan denken hé, maar hoe lang hebben die nog een contract?!?
|
1 M. Schumacher Ferrari 71
2 J.P. Montoya Williams 65 3 K. Räikkönen McLaren 62 4 R. Schumacher Williams 53 5 R. Barrichello Ferrari 49 6 F. Alonso Renault 44 7 D. Coulthard McLaren 41 8 J. Trulli Renault 22 9 M. Webber Jaguar 12 = J. Button BAR 12 11 G. Fisichella Jordan 10 12 C. da Matta Toyota 8 13 H. Frentzen Sauber 7 14 O. Panis Toyota 6 15 J. Villeneuve BAR 3 16 N. Heidfeld Sauber 2 17 R. Firman Jordan 1 -- A. Pizzonia Jaguar 0 -- J. Wilson Minardi 0 -- J. Verstappen Minardi Constructeurs: 1 Ferrari 120 2 Williams 118 3 McLaren 103 4 Renault 66 5 BAR 15 6 Toyota 14 7 Jaguar 12 8 Jordan 11 9 Sauber 9 -- Minardi 0 Het kampioenschap ligt totaal open :eek: Een Williams take-over in Hongarije ? (Hou de slaapzak maar al klaar voor deze race) Schumacher z'n zesde ? Verre van ! Montoya z'n eerste ? Goed mogelijk ! Ik duim alvast ;) |
Kiesa was ook enorm voorzichtig, stopt hij in het stadium om de anderen door te laten. Later dan dat heet momentje bij Montoya :eek:
|
Montoya eerste,
AJ, ik kan weeral een BMW t-shirt aandoen, eerst op zaterdag en nu ook nog op zondag :D Iemand het interview gehoord met Connie Montoya na de finish? Ze zei heel mooi op de vraag of er gefeest ging worden: "Yeah, he really deserves it" maar dan op een ondeugende manier :D Die van RTL 5 antwoorden daarop: Montoya zal zich deze avond nog gaan amuseren :D |
nog een flop (niet echt met de race te maken) Mc laren die het hun mekaniekers aandoen om met een zwarte overall te werken... ocharme die mannen :D
|
Ik vind dat de huidige "overmacht" van Michelin een beetje te veel aan Michelin wordt toegeschreven. Kijk eens met wie Michelin een contract heeft:
-Williams-BMW, McLaren-Mercedes en Renault: drie toppers - Toyota en Jaguar: 2 teams die, o.a. dankzij goede piloten in de lift zitten. En wie heeft Bridgestone? - Ferrari : een topper - Sauber en BAR : met moeite middenmoters - Jordan en Minardi : ok, ze hebben ook banden nodig, maar daar is dan ook alles mee gezegd. :rolleyes: Dat de condities een bepaald merk band een voordeeltje bezorgt, tot daar aan toe, maar die blauwe top 6 nu ligt heus niet enkel aan de band. Jan. =---- PS.: uitspraak van de race (toen de Renault mechaniekers zich voorbereidden op een pitstop)... "hier komen ze klaar" -Oei, oei, oei... Stefaan toch!! :D |
Deze race was zoals ze allemaal mogen zijn
Spektakel, spanning, prachtige duels en ... afgezien van de eerste bocht, niet té veel schade! spijtig voor webber op het einde wat mij opviel is dat de 'officiele' teams maw gesteund door een de fabriek serieuze opmars beginnen te maken. Je ziet sauber, bar, jordan, minardi echt niet meer presteren in tegenstelling tot renault, toyota, jaguar (kwali) en drie tenoren! interessante evolutie |
Even ter ondersteuning van Obi-Jan wat cijfermateriaal :) (cursief erbij geschreven)
Quote:
|
YES! 8)
Quote:
|
de straf voor Ralf is niet meer dan terecht, Ralf moest zijn lijn maar houden. Het wal voor Ralf toch niet veel meer uitmaken. zijn titelkansen zijn voorbij volgens mij.
|
Quote:
dat met da fleske niet...maar da kan ook een glazen flesje frisdrank zijn hé?! |
zei hij niet ook iets als: "Hoe gaat David nu de race aftrekken"
|
:no: hou het proper, hé mannen !
Filmpjes van de race weer te vinden op http://www.ukf1.net/ op http://www.angelfire.com/movies/f1seasons/ vind je dan weer een mooi overzichtje van de race, met op de achtergrond Chicane - Saltwater :D |
En bij het bekijken van 1 van die startcrashfilmpjes zie je echt wel dat het Ralf z'n schuld is. Goede beslissing om hem 10 plaatsen terug te zetten. Kijk trouwens ook eens naar 'kip zonder kop' Ralph Firman; hij knalt eerst op Frentzen, gaat de baan af, komt dan terug de baan op en knalt -zonder reden- op Wilson :D
Achteraf toch een chapeau voor Montoya. Die kerel toont zich meer en meer bekwaam om wereldkampioen te worden. Hij moet wel oppassen dat hij zijn f*cking head niet stoot, maar ik zie hem meer kans hebben dan Raikkonen. |
Quote:
|
Montoya kan misschien wel een pakske rijden, maar ik moet hem niet... En dat na z'n camera-incidenten...
|
Een leuke stand net vóór Hongarije : als Williams daar net zo sterk in de kwalifs voor de dag komt als de laatste weken, en Ferrari net zo slecht, ook wetende dat je in Hongarije niet voorbij kan steken, zie ik de kansen van Montoya echt wel reëel stijgen. Dit is al iets meer dan "wishful thinking" : dit begint er gewoon op te gelijken :)
Voor de niet-Schumacher fans is er trouwens nog een "TOP" eh Finish : Schumachers platte band :D Maar ik begrijp wel dat jij dat zo niet ziet en die er niet bij zet natuurlijk. Kwestie van gezichtspunt :) Nu ja, hij stond op plaats 6, komt met geluk door die crash en wint wat plaatsen (iedereen die erdoor kwam had evenveel geluk uiteraard, maar ik heb het nu even over Schumi), rijdt een stevige koers (eerlijk is eerlijk) en eindigt met evenveel ongeluk terug op plaats 7. Het lot zal zichzelf in evenwicht willen houden hebben zeker? In elk geval zijn er nu duidelijk afgebakend 3 titelkandidaten in evenveel teams (Ralf valt wat terug en moet ook nog eens 10 plaatsen achteruit in Hongarije, dus dat wordt hopeloos). Kan het nog spannender? Ik denk dat we stilaan mogen stellen dat wie nu nog uitvalt van de 3, naar zijn titelkansen zal mogen fluiten... |
Quote:
|
Quote:
OK ik ben dan wel een ferrari-fan maar Michaël had goed gevochten en verdiende zijn tweede plaats. Voor er iemand reageert op mijn opmerking ivm Coulthard, die heeft voor mij zijn tweede plaats ook verdiend, die heeft ook ferm gevochten vooral op het einde van de race. |
...en dat het warm was, bewijst deze foto:
http://www.f1racing.nl/photo/upload2/qvnlSzwrEYEGb.jpg :eek: zelden zo'n uitgeputte foto van Schumacher gezien. Remember Maleisië '99, toen iedereen bekaf op het podium stond, en Schumacher als enige nog lol stond te trappen. Conditieproblemen ? |
Quote:
Stomme Ralf. Het "had" nog closer kunnen zijn aan de top. Maar goed, zo is het ook wel OK. Sennake heeft gelijk. Diegene van de 3 die nu punten laat liggen, kan het wel schudden. |
Quote:
|
Quote:
En als jij van oordeel bent dat elke overwinning of podiumplaats alleen behaald wordt puur op eigen verdienste, is dat je goed recht. Maar ik zeg dat er vaak een flinke dosis geluk nodig is om een koers te winnen. Wereldkampioen worden doe je wel niet op basis van geluk alleen, maar een race kan beslecht worden door de factor geluk. Ik denk dat ik die conclusie na bijna 40 jaar F1 te volgen vrij goed zou kunnen funderen... En al wie die in die crash betrokken was (op de veroorzaker na misschien) had pech, en al wie erdoor geraakte had geluk. Dat is nu eenmaal een wetmatigheid in de F1, of zelfs in de autosport in het algemeen. Ik vond het wel eigenaardig dat een crash die 6 van de 20 wagens uit het startveld wegneemt niet gevolgd wordt door een rode vlag... Zeker als er nog 3 titelkandidaten bij betrokken zijn (gelukkig van 3 verschillende merken, zodat je van "favoritisme" niet kan spreken)... |
Quote:
Temperatuur was 47 graden aan het asfalt en F1 rijders zitten daar niet ver boven. Geen ideale omstandigheden om U bijna twee uur stevig te gaan inspannen. Ook een groot verschil tussen dat ge onbedreigt aan de leiding gaat zoals Montoya en dat ge moet knokken voor elke centimeter, zoals Michael en David. Jan. =--- |
Quote:
Er waren trouwens nog teams die volgens mij van strategie gewisseld hebben, maar de gevolgen waren minder desastreus. Mogelijk omdat ze minder van hun banden gevergd hebben dan Schumacher die nog moest knokken voor zijn plaats... |
mjah, denk ook wel dat er van strategie gewisseld is. Bij williams bijvoorbeeld... Of kan iemand mij een andere betekenis geven van dat bord met "switch" op dat aan montoya gericht was?
|
Quote:
|
Dat is zeker geen wishfull thinking .... maar eerder realiteitszin ....
Williams heeft een veel beter totaalpakket (wagen + banden) dan eender welke concurrent .... OK, er zullen wel wat circuits zijn waar het iets minder dominant bovenkomt als afgelopen weekend .... maar de kloof zal niet verdwijnen de eerstkomende GP's |
Misschien is dit een domme opmerking van mij, maar had Barrichello ook niet wat kunnen remmen toen hij merkte dat Ralf hem begon te sandwichen ?
Dan had hij misschien 1 of 2 plaatsen verloren, maar nog in de race gezeten, net als RS en Raikkonen. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
Wanneer het hot is aan de top, gebeuren dit soort dingen natuurlijk. 't is aan de marshalls om uit te maken of er strafmaatregelen worden genomen. Niet aan mij. ;) |
All times are GMT +2. The time now is 04:56. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.