![]() |
Het einde van CART ?
Quote:
|
een iets uitgebreider stukje op autosport.nl
Nadat de onderhandelingen met Bernie Ecclestone schipbreuk leden omtrent een eventuele overname van het CART circus, zijn er nu duidelijk aanwijzingen dat CART onder het beheer komt van het driemanschap Paul Newman, Gerry Forsythe en Kevin Kalkhoven, die samen met Craig Pollock eigenaar is van PK Racing. Doel van dit drietal is om CART door haar 24e levensjaar heen te slepen en CART fans moeten minder populaire maatregen verwachten! Paul Newman, eigenaar van Newman Haas Racing en voormalig filmacteur wordt volgens insiders gezien als één van de drie nieuwe CART leiders. CART heeft gisteren op Mid Ohio al door laten schemeren wat men in 2004 kan verwachten. Newman, Kalkhoven en Gentilozzi zullen vermoedelijk de komende dagen alle aandelen opkopen. Men moet afwachten of zij voldoende middelen kunnen vergaren om CART voor 2005 levensvatbaar te houden. Deze wending zal een aantal impopulaire maatregelen met zich brengen. CART zal haar kalender beperken tot 14/16 races en de Europese wedstrijden worden definitief van de kalender geschrapt is de verwachting. Vooral Brands Hatch en Lausitz, waar CART de promotie voor haar rekening nam leverden enorme verliesposten op. Verder zullen worden de overige ovals uit kostenoverwegingen evneneens van de kalender geschrapt. Teambaas Paul Gentilozzi zou reeds een contract getekend hebben met een concertorganisator, en CART zou de CART Rocks formule gaan toepassen, is de verwachting, m.a.w. bij alle races zullen er live rock concerten georganiseerd worden, waarbij stratencircuits zoals Denver, Long Beach natuurlijk veruit favoriet zijn. Overigens is er nog meer nieuws over het team van Newman Haas. Dario Franchitti, die in de IRL voor het team van AGR uitkomt, maar vanwege een rugblessure na enkele races het seizoen voortijdig moest beeindigen heeft zo goed als zeker een contract met het team van Paul Newman voor 2004 getekend. Dit laat ruimte open voor speculatie omtrent de positie van Sebastien Bourdais en Bruno Junqueira. Bourdais zou mogelijk weleens richting F-1 kunnen verhuizen? De geluiden dat NASCAR Teambaas Richard Childress naar de IRL wil uitbreiden worden steeds sterker. De naam van Sam Hornish is daarbij reeds gevallen, maar nu zou ook de naam van Paul Tracy gevallen zijn. Na de gestolen Indy zege in 2002 lijkt dit eerder onwaarschijnlijk, maar Tracy bevestigde gisteren met Childress over NASCAR gesproken te hebben. tekst Willem J. Staat |
Quote:
CART bestaat maar sinds 1996 hoor. |
Quote:
Neem aan dat ze de indycar jaren hierin meetellen........... |
Quote:
|
Tja wie met wie ruzie heeft gezocht zal voor ons gewone stervelingen altijd een vraag blijven. Als ik de boekjes mag geloven is Tony George de grote etter in het geheel.......meneer wilde de Indy 500 nog meer in het zonlicht zetten, kreeg last van hoogmoeds waanzin en dacht: Ach de wereld draait om de Indy 500, ik kan mijn eigen serie wel beginnen.
Idd, de belangrijkste single-seater race ter wereld was de Indy 500, al die teambazen in paniek om hun sponsorcenten en hoppa richting Tony George. George werd hierbij wel geholpen door het slechte management van CART en de miserable beursgang van CART. Zoals reeds gezegd, we hebben nu kampioenschappen die naar mijn mening niet veel meer voorstellen. De gemiddelde amerikaan zal niet eens weet hebben van deze kampioenschappen, NASCAR rules in dit gedeelte van de wereld. |
De situatie met Tony George is zo'n beetje als de ACO in Le Mans. Als je de grootste race van het jaar hebt dan wordt het kampioenschap ondergeschikt lijken deze mensen te denken. En misschien hebben ze gelijk want wie kent de diverse wereldkampioenen voor sportscars of vroeger WK der Merken?? De winnaars van de 24 H Du Mans kennen ze wel.
Net hetzelfde met de INDY 500. De winnaar van deze race neemt meer publiciteit dan de IRL en de CART kampioen samen, dus Tony George zal het wel halen. En je hebt gelijk Marshal : NASCAR RULES IN THE USA en bij mij ook wel |
Ze zijn listig aan het schuiven met de aandelen van CART.
Kalkhoven heeft op diverse manieren ruim 20 miljoen aandelen binnengetikt, volgens mij is er wat aan de hand ;) http://www.shareholder.com/cart/Edga...7403&SID=03-00 |
Quote:
|
Quote:
Quote:
http://www.grandprix.com/ns/ns11655.html http://www.grandprix.com/ns/ns11656.html Tja aandelen CART, die hebben hetzelfde verloop als dotcom aandelen.........gisteren nog 1.86 USD en vandaag al reeds te koop voor 1.26 USD. Een koopje mevrouw ;) Waar het dolende schip CART (of welke naam het ook mag krijgen )gaat stranden is mij op dit moment volledig wazig. |
toen in de tijd met villeneuve was het super kewl! De amerikanen hebben nascar als autosportgod, geen enkele amerikaanse fabrikant wil echt investeren in een motor voor een andere klasse. Chevy en Ford (lees cosworth) doen nu namelijk ook al samen. :'(
|
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Het gekonkel, het politieke spelletje krijgt weer een dimensie mee:
Quote:
Krijgen we een F1 America series of zoiets? |
dat de FIA de Cart erkent, tot daar aan toe (is niet slecht te noemen), maar da ze ni met hun reglementen-spellekes afkomen zoals in F1 en WRC
|
america blijft natuurlijk wel het land van de show. Je moet er dus meer omheen doen dan alleen regelements wijzigingen om het voor het publiek aantrekkelijk te maken.
Ik denk dat ze voor de publiciteit e.d. iets meer naar nascar moeten kijken. Daar lukt het namelijk wel. |
Quote:
Vanuit Ecclestones standpunt is dit niet eens zo slecht bekeken. Hij droomt er al jaren van om de Indycars ondergeschikt te maken aan de Formule 1; en er een promotieklasse, een kweekvijver van talent dat naar de Formule 1 kan doorstromen, van te maken die vergelijkbaar is met de Europese Formule 3000. En op lange termijn : Amerikaanse piloten in de Formule 1, een grotere interesse vanwege het Amerikaanse publiek en sponsors, Grand Prix (meervoud) in "the Americas" en ............kassa, kassa, kassa voor Bernie E. :D |
All times are GMT +2. The time now is 01:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.