![]() |
Calamitas Karting Challenge (CKC)
Calamitas Karting Challenge
Eindelijk is het zover!!! Op zaterdag 28 februari wordt de allereerste Calamitas Karting Challenge (kortweg CKC) gereden. Deze wedstrijd zal bestaan uit een kwartier kwalificaties gevolgd door 1 uur race en dit op het zeer uitdagende circuit van Bilzen . Er wordt gereden met karts (Sodikart) met een 270cc Honda motor met maar liefst 9 pk. Wees maar zeker dat deze goed zullen vooruitgaan!!! Iedereen die zich wil uitleven op het kartcircuit is meer dan welkom! Er zijn bekers voorzien voor de eerste 3 teams en voor het Calamitas voetbal team dat het hoogste eindigt in de race. Bovendien moet je het zeker niet laten voor de prijs. Je betaalt immers maar 50 euro per team . Bovendien krijg je nog 5 euro korting (maw, 45 euro/team :eek: ) indien minstens de helft van de piloten van je team lid zijn van Calamitas. Zeg nu zelf, goedkoper racen wordt wel heel moeilijk!!! Haast je dus om je in te schrijven, vol is vol!! CONCREET: Datum: 28 februari 2004 Locatie: Bilzer karting (Bilzen) Prijs per team: 45 euro (calamitas leden) / 50 euro (anderen) Timing: 17.00 u: aanwezig zijn piloten + admin. formaliteiten 17.20 u: briefing 17.40 u: start kwalificaties 17.55 u: opstellen startgrid 18.00 u: start race 19.00 u: finish race 19.15 u: podium + napraten in cafetaria ??.?? u: einde Reglement: Zie www.calamitas.be Hoe inschrijven? - Vul het online formulier in op www.calamitas.be (klik op logo CKC). - Stort het bedrag (45 of 50 euro) op rekeningnummer 063-9221584-23 (Dave Singelée) met vermelding van je teamnaam en CKC. - Inschrijving is pas definitief na ontvangst 45 of 50 euro. Hoe lid worden? - Vul het formulier om (steunend) lid te worden in op www.calamitas.be - Stort 5 euro op rekeningnummer 063-9221584-23 (Dave Singelée) met vermelding van lidgeld Calamitas. - Iedereen die lid wordt voor 23 januari 2004, heeft nog recht op de korting van 5 euro per team (indien minstens de helft van de piloten lid (geworden) zijn). |
Nog eventjes melden dat het nog steeds mogeljik is om in te schrijven.
Er zijn wel al aantal teams ingeschreven (oa dat van Vertigo :) ), maar er zijn nog steeds enkele plaatsen vrij. Als je dus wil meedoen, kun je best niet te lang meer wachten!! |
Team VDHB is onderweg..........centen komen eraan.............
|
Ge zijt wel ne rappe. We wachten nog op een antwoord van een derde persoon en jij zegt al dat het geld onderweg is :) Ergens in de loop van de week komt het er wel aan hoor speesman :)
|
Olé het zal weer leuk worden.
Maar het zal wel aardig gaan aanleunen bij rally ipv racen. Ben vorige week nog eens een kijkje gaan nemen en de vloer lijkt wel op één grote rijm - en ijzel plek. Schuiven a volonté. Gewoon als je gas geeft gaat die kart al schuinstaan. Maar het is ne keer iets anders é :D . |
Quote:
Indien ja, kunt ge dan het formulier op onze site (www.calamitas.be) invullen. Zo heb ik jullie gegevens en is er ineens een plaats voor jullie team gereserveerd. Er zijn ondertussen al 13 inschrijvingen (vdhb nog niet meegerekend), dus het is bijna volzet!! |
Quote:
Maar ik ben zeker voorstander van het schuiven, rijd liever op zo'n banen dan circuits met veel grip. En gladde circuits zijn beter voor zwaargewichten zoals mij!! :D En leuk zal het zeker worden, daar twijfel ik niet aan!!! |
Quote:
|
Ja ik vind bijde wel iets hebben. Slipt het dan is het goed. Heb je veel grip is het voor mij ook goed. Maar wat wel opvalt is dat als je veel grip hebt dat het pakken vermoeiender is om te racen. Maar daar waar het schuift is er dan weer meer kans op vele kleine foutjes die heel wat tijd kosten.
|
Quote:
Andere teams kunnen wel nog op de wachtlijst komen (moesten er teams wegvallen die niet betalen). |
Werner en ikzelf zijn ook nog tussen de mazen van het net gekropen en nemen dus deel. Betaling volgt spoedig...
Team : Depaddock :D C U |
Quote:
|
Quote:
|
Ben vandaag eens op Bilzer karting gaan oefenen.
Man man man, zo'n gladde baan heb ik nog nooit meegemaakt. :eek: Schoof continu banden in en ben zelfs 3 keer gespind :frusty: :frusty: (iets dat me normaal echt nooit overkomt). Baan lag wel naart schijnt extra glad omdat het buiten koud was. Enigste waar ik het mee kon vergelijken was karten in regen met slicks en ijskarten. Ga er nog wel een paar keer moeten gaan oefenen denk ik (kwestie van de gladde plekken al een beetje weten te liggen). Vertigo heeft er ook gereden en reed echt wel niet slecht!! |
Komt korterbij en het begint natuurlijk weer te kriebelen. Tot zaterdag...
C U |
Quote:
ik moet met boosterke ook nog is gaan oefenen, mss kunnen we samen ne keer allemaal gaan :confused: (bvb. tijdens zo'n laatavond promotie :confused: )? ik wil nie stoeffen over meneigen maar dan kan ik je mss ( :p proberen te) leren/tonen hoe je best in bilzen rijd (die baan ligt me namelijk zeer goed) |
Ik heb er morgen race (de ckc, die ik trouwens zelf organiseer).
Dan ga ik er misschien (hangt oa een beetje af van wat ik in week allemaal te doen heb) nog eens in de week oefenen. Dus laat in ieder geval weten wanneer ge gaat , dan kan ik nog zien of ik meekan. In andere geval, tot volgende week zaterdag tijdens de 3 uren van Bilzen (zie ook andere topic op de paddock). |
Voila, tis alweer achter de rug. Er is heel sportief gereden (zover dat ik gezien heb) en heb heel veel positieve reacties gehoord. Ben dus zeer tevreden. De race is gewonnen door Mathias Grooten, er stond echt geen maat op hem. 2de werd Christophe Van den Bogaert (IKL) en 3de LB Racing (was hun eerste race, maar Bilzen was wel hun thuiscircuit).
De uitslag van de kwalifs: 1. X-Treme Racing: 56.390 2. IKL: 56.880 3. LB Racing: 57.180 4. CRT: 57.310 5. RSCA Racing: 57.830 6. JM Racing: 58.310 7. Depaddock: 58.610 8. Kamikaze: 58.790 9. F1world.be: 58.879 10. Team VDHB: 59.379 11. The Dangerous Brothers: 60.500 12. Scuderia GT: 61.009 13. De PK'kes: 62.879 14. The Outsiders: 63.070 15. Ankaerts: 63.240 16. PIEV: 64.060 17. Den At: 64.970 De uitslag van de race: 1. X-Treme Racing: 62 rondes (54.659) 2. IKL: 62 rondes (55.450) 3. LB Racing: 60 rondes (55.970) 4. CRT: 60 rondes (56.280) -> eerste Calamitas team. 5. RSCA Racing: 60 rondes (56.669) -> beste Calamitas voetbal team 6. JM Racing: 60 rondes (56.940) 7. F1world.be: 60 rondes (56.939) 8. Depaddock: 59 rondes (56.659) 9. Kamikaze: 59 rondes (57.020) 10. Team VDHB: 58 rondes (58.170) 11. The Dangerous Brothers: 57 rondes (58.480) 12. Ankaerts: 55 rondes (59.640) 13. The Outsiders: 55 rondes (60.279) 14. Scuderia GT: 55 rondes (59.629) 15. Den At: 55 rondes (60.040) 16. De PK'kes: 54 rondes (58.650) 17. PIEV: 52 rondes (61.100) Tussen haakjes staat de beste ronde gereden tijdens de wedstrijd. |
Foto's en verslag zal binnekort wel op onze site (www.calamitas.be) komen.
|
Speesman goeie organisatie ! Alles was liep goed en zonder problemen of vertragingen. Enkel vond ik persoonlijk dat de baanmarshalls serieus onduidelijk met hun vlaggen zwaaiden.
Maar verder verliep alles zeer sportief tussen alle piloten en was het zeker de moeite waard! Op naar de volgende zou ik zeggen ! |
Ik vond het alvast een zalige race!
Goeie organisatie, sportieve deelnemers,... knap gedaan Speesman :worship: Met mijn snelste ronde ben ik natuurlijk ook heel blij :) |
Ons weer eens goed geamuseerd.
Omwille van het wisselvallige, grillige weer maar op tijd vertrokken richting Bilzen. Ruim op tijd toegekomen, net zoals de andere teams. De briefing was sumier en duidelijk (bedankt Dave). Wie als laatste kwalificeerde (kwalificatie gedurende 20 minuten, zeer aangenaam) moest ook de start van de race nemen. Omdat noch Werner noch ikzelf een echte voorkeur hadden werd het "kop of munt". Hieruit bleek dat Werner als eerste zou kwalificeren en dat ik bijgevolg de start zou nemen. Kart n° 9 bleek duidelijk van goede kwaliteit te zijn. Werner draaide behoorlijke tijden. Na 10 minuten stonden we op een 8ste plaats en kon ik het stuur overnemen. Hieruit bleek dat ik me beter in mijn sas voelde dan de vorige keer en ik kon uiteindelijk nog lichtjes opklimmen naar de 6de plaats. Even na de start was er een incidentje waardoor ik enkele posities kon winnen. Vervolgens ontstond er een rondenlang gevecht met een vijtal karts (waaronder FastFons). Talrijke positiewissel in dit groepje, zonder noemenswaardige incidenten) maakte het gevecht zeer leuk. Omdat ik besefte dat ik in dit groepje reeds enkele ronden boven mijn capaciteiten reed heb ik ze allen, veiligheidshalve, laten voorbijgaan en probeerde ik gewoon aan te pikken. Na een half uurtje wedstrijd lagen we dan op positie 9. Tijd voor de pilotenwissel. Werner reed enige tijd een eenzame race. Hij kon echter zijn tijden steeds wat scherper zetten. Hij kwam, nadat alle teams hun pitstop hadden gemaakt, steeds een beetje korter op zijn voorligger. Deze wist blijkbaar met de druk geen blijf en ging in de fout waardoor Werner zich bijgevolg op de 8ste plaats kon nestelen. Hij zette zich vervolgens nog eens schrap wat reulteerde in onze snelste tijd in de wedstrijd : 58.610 sec. Alleszins heel wat beter dan vorige keer in Bilzen maar toch weer ergens halverweg in het veld gefinisht. Op die plaats hebben we blijkbaar het alleenrecht. Nogmaals proficiat aan de organisatoren. Het zat weer goed in mekaar. Bedankt... C U |
Ook namens "Team VDHB" een pluim voor de organisatie en de sportiviteit onder deelnemers.
Helaas hadden we de pech een "rotte kart" aan te treffen, maar ja dat heb je weleens op een indoorkarting. Ondanks het kartje toch goed gereden........nee, het Glijpaleis Bilzen ligt me wel. Denk dat ik volgend jaar ga meedoen aan de Andros Trophee :D |
Quote:
Puike organistie. Spijtig van de baanposten. |
Quote:
Halverwege de race was er al eentje verdwenen :no: , de andere zat half te slapen langs de kant. Toen er iemand de kant had ingereden, heb ik al rijdend teken moeten doen naar de baanpost of die kart had nu nog de banden ingestoken :fight: Is eigenlijk zowat enige minpunt dat ik op de karting kan bedenken, voor de rest echt de moeite om eens naar toe te gaan. |
ze zijn niet altijd even ijverig dat is waar maar bedenk er ook bij dat;
het daar heel koud is beneje, zeker als je stil zit en dat ze nie alles kunnen zien van waar ze staan (dat komt o.a. door de brug) en ik vind da eerlijk gezegd totaal nie erg als ze tijdens ne race nie veel (maar ook nie te weinig) vlaggen, want racen is tenslotten de bedoeling dat je indien mogelijk zelf voorsteekt en iemand die echt sneller is voorlaat (maar daar hebben sommige mensen het moeilijk mee), als iedereen zou voorlaten als er een snellere piloot achter hem of haar was zouden ze nie moeten vlaggen :D |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 21:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.