![]() |
Ferrari - 26 januari
Misschien ben ik er wat vroeg mee, maar dit intigreert mij wel:
Quote:
Maandag weten we meer :) |
Re: Ferrari - 26 januari
Quote:
|
F655? Vreemde naam voor de nieuwe Ferrari, toch?
Het feit dat Schumacher z'n 6e titel haalde en Ferrari voor de 5e keer op rij de titel bij de constructeurs pakte, ... zou dat er iets met te maken kunnen hebben? Om eerlijk te zijn verontrust de snelheid van de BMW me momenteel een beetje. De McLaren doet het ook niet slecht, al klaagt men daar blijkbaar al over de te kleine monocoque. De ietwat trage ontwikkeling van Bridgestone steekt me momenteel ook wat tegen. Ik heb ontzettend veel vertrouwen in het Ferrari team, maar de zeer sterke concurentie en de trage vooruitgang van de Bridgestones baren me zorgen. |
hij noemt niet 655
is gewoon een interne code van het team ... het blijft F2004 hoor :) |
Nummer1 - 2000:
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_332.jpg Nummer2 - 2001: http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_348.jpg Nummer3 - 2002: http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_349.jpg Nummer4 - 2003: http://f1.racing-live.com/photos/200...diapoa_324.jpg Nummer5: - Morgen ! :D |
Hier is een foto van f1racing.net. Tis misschien pure misleiding, maar het stuk boven de voorwielen intrigeert me wel, precies grote "uitsteeksels"??? Misschien iets te maken met hun speciale voorvleugel die ze al aangekondigd hebben?
Van F1racing.net: http://www.f1racing.net/photo/upload2/sUIxsDEehgoHb.jpg |
da zijn gewoon al hun antennekes , die op elke F1 staan...
ondertussen is den doek er al af. http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_110.jpg http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_122.jpg http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_123.jpg kan er iemand mij zeggen wat er zo speciaal is aan hun voorvleugel? |
|
Quote:
Voor de rest toch ook enkele vreemde constructies. We krijgen zwaar verschillende wagens op het veld; McLaren, Williams, Renault, Ferrari. Niet toevallig 4 teams die aanspraak kunnen maken op de wereldtitel. Dit belooft echt wel een fijn seizoen te worden. |
Die kleine Fransoos heeft ons wel bij ons pietje hé ...
speciale voorvleugel ??? Volgens mij is het een Sauber .. maar dan in het rood :D |
Quote:
ik ben ook wel beetje teleurgesteld in de nieuwe ferrari, niet meteen grootse veranderingen, zeker niet aan die voorvleugel :mad: maar wederom achteraan de motorkap dat het zo wat rapper stopt, niet meer in een punt, hebbe we ook al gezien bij de toyota oa |
Deze voorvleugel is blijkbaar maar tijdelijk. Volgens Ferrari zullen er grote aerodynamische veranderingen gebeuren aan de voorkant.
Quote:
|
1. De airbox staat VER achteruit. Vroeger begon deze ter hoogte van de hoofdsteun. Op zich wat dat al een stuk achter de helm van de piloot. Nu gaat men nog een stuk verder.
2. De airbox is redelijk laag, misschien niet spectaculair, maar als je hem afmeet tegenover de achtervleugel ... 3. De achtervleugel is groter. 4. De piloot zit ver naar achter 5. De bevestiging van de voorvleugel staat verder naar achter dan de voorbije jaren http://users.pandora.be/redwater/dep...on/F2004/1.jpg De bevestiging van de spiegel doet lage sidepods en/of een lage zithouding van de piloot vermoeden. http://users.pandora.be/redwater/dep...on/F2004/2.jpg Deze extra uitsparingen doen een bijkomende koeling van de motor vermoeden. http://users.pandora.be/redwater/dep...on/F2004/3.jpg De neusbevestiging staat ver naar achter. De afstand tot aan de wielen wordt kleiner. http://users.pandora.be/redwater/dep...on/F2004/4.jpg Ook de body-cover van de F2004 stopt vroegtijdig. http://users.pandora.be/redwater/dep...on/F2004/5.jpg |
Quote:
|
vergelijken maar:
http://www.m4driving.sm/images/12/20040126-2003-4.jpg |
|
:D :D :D
jan |
Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd.
1995 Ligier JS41 http://www.gpracing.net192.com/cars/...igier-JS41.jpg en de Benetton B195 http://homepage2.nifty.com/masa-k/f-1/95-2.JPG |
Idd, en ook de Arrows en Shadow uit 1978.
Een heleboel werknemers van Shadow, trokken naar het nieuwe Arrows in 1978. Enkele onder hen hadden daarbij copieën genomen van de Shadow voor 1978 en die meegenomen naar Arrows. Reultaat was dat er nagenoeg 2 volledig wagens waren in 1978: de Arrows en de Shadow :) |
ferrari ziet er in ieder geval goed uit. Toch enkele veranderingen dus zoals al eerder werd aangegeven.
Mooie wagen |
Die Ferrari's zien er bij mij allemaal precies hetzelfde uit. Altijd dat rood, waarom is geen gele :D
|
Weinig over te vertellen over deze Launch .... Wat me het hardste opvalt is dat de piloot precies dieper zit, en verder achteruit .....
Door ook andere elementen als de airbox naar achter de schuiven vind ik hem er wel snel uitzien .... We zullen in Melbourne wel zien wat het geeft ...... Maar laat het duidelijk zijn dat je niet revolutionair moet zijn om snel te zijn. |
Quote:
|
ne zwarte ja, gelijk de 575's in de FIA GT
dat zou tenminste eens opvallen zijn, ferrari niet in het rood zetten |
Een gele Ferrari behoort tot de mogelijkheden volgens mij. Tabaksreclame verdwijnt, dus ook Marlboro. Jordan gaat het misschien ook niet meer heel lang volhouden, dan is geel een beschikbare kleur :) Ik dacht dat geel vroeger eigenlijk de originele kleur was van Ferrari (niet de F1, maar de gewone wagens)?
|
Quote:
|
Tegenwoordig rijden ze wel in het lelijke marlboro-rood idd, dit in tegenstelling tot het veel mooiere "Ferrari-rood" (kan nu niet op de naam komen, schiet me eens ter hulp Werner)
FF |
Quote:
Scharlaken rood |
Quote:
C U |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
:Offtopic: Gene voetbal mannen, ook niet in een Ferrari thread ;)
Geen revolutie dus bij Ferrari, maar eerder een normale gang van zaken te noemen. Alles nog eens verder doorontwikkeld, fijngeslepen, bijgeschaafd. De vraag is natuurlijk, moet Ferrari wel met een revolutionair gewijzigd uitziende wagen voor de dag komen. 't zijn immers de anderen die de sprong voorbij de Scuderia moeten proberen te maken en niet andersom. Afwachten of de challengers in hun opzet zullen slagen. Trouwens, dat Ferrari nog maar lang in het rood blijft. Er moeten immers toch nog zekerheden zijn in het leven, niet? :D |
ferrari heeft nieuw ronderecord op valencia 1:09.432
|
Quote:
Quote:
:) |
wel ff opmerken dat het ronderecord nog met de oude F2003-GA was ... De williams is al de nieuwe
|
Quote:
|
Idd, twas een beetje een hybride ferrari...
|
Quote:
Dus er is nog heel wat dan vernieuwd moet worden ;) Het grootste stuk van Schumi's test was onderdeel van een tyre-evaluation programma ..... Wie weet hebben ze bij Bridgestone het geheim van Michelin ontdekt :p:p |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 23:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.