De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Ferrari - 26 januari (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6983)

Finish 20-01-2004 15:21

Ferrari - 26 januari
 
Misschien ben ik er wat vroeg mee, maar dit intigreert mij wel:

Quote:

Het neusje van de.....Ferrari

De revolutionaire neus van Williams heeft Ferrari aan het denken gezet. Het ontwikkelteam van het Italiaanse team is hard aan de slag gegaan om te kijken of zo'n neus nu daadwerkelijk ook winst gaat opleveren.

Het ziet er naar uit dat Ferrari toch wel iets gevonden heeft in hett ontwerp, en naar alle waarschijnlijkheid gaat de Ferrari toch ook met een andere neus rijden dan de rest van het veld. Jean Todt liet vanaf zijn skilatten weten: "Vooral onze nieuwe voorvleugel zou wel eens voor een verrassing kunnen zorgen."

Daarmee laat hij het in het midden hangen of het ook daadwerkelijk revolutionair zal zijn, maar het heeft er alles weg van dat komende maandag de Ferrari 655, zoals de wagen dit jaar zal gaan heten, toch voor verassingen gaat zorgen. bron: - f1crew.nl
Ferrari 655 dus, met een nieuwe verrassende voorvleugel.
Maandag weten we meer :)

marcel 20-01-2004 16:27

Re: Ferrari - 26 januari
 
Quote:

Originally posted by Finish
Misschien ben ik er wat vroeg mee, maar dit intigreert mij wel:



Ferrari 655 dus, met een nieuwe verrassende voorvleugel.
Maandag weten we meer :)

seffes zetten ze hem boven de neus... t zal wa zijn :+

TiBo 21-01-2004 14:43

F655? Vreemde naam voor de nieuwe Ferrari, toch?

Het feit dat Schumacher z'n 6e titel haalde en Ferrari voor de 5e keer op rij de titel bij de constructeurs pakte, ... zou dat er iets met te maken kunnen hebben?

Om eerlijk te zijn verontrust de snelheid van de BMW me momenteel een beetje. De McLaren doet het ook niet slecht, al klaagt men daar blijkbaar al over de te kleine monocoque.
De ietwat trage ontwikkeling van Bridgestone steekt me momenteel ook wat tegen.

Ik heb ontzettend veel vertrouwen in het Ferrari team, maar de zeer sterke concurentie en de trage vooruitgang van de Bridgestones baren me zorgen.

Gilles 21-01-2004 15:15

hij noemt niet 655
is gewoon een interne code van het team ... het blijft F2004 hoor :)

Finish 25-01-2004 13:29

Nummer1 - 2000:
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_332.jpg

Nummer2 - 2001:
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_348.jpg

Nummer3 - 2002:
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_349.jpg

Nummer4 - 2003:
http://f1.racing-live.com/photos/200...diapoa_324.jpg

Nummer5: - Morgen ! :D

Aerogi 26-01-2004 13:41

Hier is een foto van f1racing.net. Tis misschien pure misleiding, maar het stuk boven de voorwielen intrigeert me wel, precies grote "uitsteeksels"??? Misschien iets te maken met hun speciale voorvleugel die ze al aangekondigd hebben?

Van F1racing.net:

http://www.f1racing.net/photo/upload2/sUIxsDEehgoHb.jpg

marcel 26-01-2004 13:44

da zijn gewoon al hun antennekes , die op elke F1 staan...

ondertussen is den doek er al af.
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_110.jpg
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_122.jpg
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_123.jpg

kan er iemand mij zeggen wat er zo speciaal is aan hun voorvleugel?

Mistery 26-01-2004 13:45

Foto's :

http://www.ferrariworld.com/special_...f1/tecnica.asp

http://www.drivingitalia.net/img_res...dir=/news/img/

Finish 26-01-2004 14:27

Quote:

kan er iemand mij zeggen wat er zo speciaal is aan hun voorvleugel?
niks ? :D

Voor de rest toch ook enkele vreemde constructies.
We krijgen zwaar verschillende wagens op het veld; McLaren, Williams, Renault, Ferrari. Niet toevallig 4 teams die aanspraak kunnen maken op de wereldtitel.

Dit belooft echt wel een fijn seizoen te worden.

FormulaV-JH495 26-01-2004 14:30

Die kleine Fransoos heeft ons wel bij ons pietje hé ...
speciale voorvleugel ???

Volgens mij is het een Sauber .. maar dan in het rood :D

The Interceptor 26-01-2004 14:39

Quote:

Originally posted by Finish
Dit belooft echt wel een fijn seizoen te worden.
dat had ik al langer door ;)

ik ben ook wel beetje teleurgesteld in de nieuwe ferrari, niet meteen grootse veranderingen, zeker niet aan die voorvleugel :mad: maar wederom achteraan de motorkap dat het zo wat rapper stopt, niet meer in een punt, hebbe we ook al gezien bij de toyota oa

gwyllion 26-01-2004 14:47

Deze voorvleugel is blijkbaar maar tijdelijk. Volgens Ferrari zullen er grote aerodynamische veranderingen gebeuren aan de voorkant.

Quote:

"In order to continue making steps forward, every area effecting aerodynamics has been further developed and many new components will be introduced during our test programme in February," said Byrne. "The car we'll race in Melbourne will look different in many areas to the one that you see here."

TiBo 26-01-2004 15:51

1. De airbox staat VER achteruit. Vroeger begon deze ter hoogte van de hoofdsteun. Op zich wat dat al een stuk achter de helm van de piloot. Nu gaat men nog een stuk verder.
2. De airbox is redelijk laag, misschien niet spectaculair, maar als je hem afmeet tegenover de achtervleugel ...
3. De achtervleugel is groter.
4. De piloot zit ver naar achter
5. De bevestiging van de voorvleugel staat verder naar achter dan de voorbije jaren

http://users.pandora.be/redwater/dep...on/F2004/1.jpg

De bevestiging van de spiegel doet lage sidepods en/of een lage zithouding van de piloot vermoeden.

http://users.pandora.be/redwater/dep...on/F2004/2.jpg

Deze extra uitsparingen doen een bijkomende koeling van de motor vermoeden.

http://users.pandora.be/redwater/dep...on/F2004/3.jpg

De neusbevestiging staat ver naar achter. De afstand tot aan de wielen wordt kleiner.

http://users.pandora.be/redwater/dep...on/F2004/4.jpg

Ook de body-cover van de F2004 stopt vroegtijdig.

http://users.pandora.be/redwater/dep...on/F2004/5.jpg

HHugo 26-01-2004 18:12

Quote:

Originally posted by gwyllion
Deze voorvleugel is blijkbaar maar tijdelijk. Volgens Ferrari zullen er grote aerodynamische veranderingen gebeuren aan de voorkant.
Het is nog altijd een single keel wagen, in tegenstelling tot de rivalen Mclaren en Williams. Zouden ze alsnog het roer omgooien en een twin keel bouwen in combinatie met zo'n walrusneus als de Williams???...

marcel 26-01-2004 18:41

vergelijken maar:
http://www.m4driving.sm/images/12/20040126-2003-4.jpg

Mark 26-01-2004 20:41

Wij presenteren de Sauberrari 2004 :D

http://www.dutchfightclub.nl/files/m...rari_morph.gif

Jan 26-01-2004 20:54

:D :D :D

jan

Raceboy 26-01-2004 21:37

Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd.

1995

Ligier JS41

http://www.gpracing.net192.com/cars/...igier-JS41.jpg

en de Benetton B195

http://homepage2.nifty.com/masa-k/f-1/95-2.JPG

Lambo 26-01-2004 21:46

Idd, en ook de Arrows en Shadow uit 1978.
Een heleboel werknemers van Shadow, trokken naar het nieuwe Arrows in 1978. Enkele onder hen hadden daarbij copieën genomen van de Shadow voor 1978 en die meegenomen naar Arrows. Reultaat was dat er nagenoeg 2 volledig wagens waren in 1978: de Arrows en de Shadow :)

yvdp 26-01-2004 21:46

ferrari ziet er in ieder geval goed uit. Toch enkele veranderingen dus zoals al eerder werd aangegeven.
Mooie wagen

Scapa 26-01-2004 21:50

Die Ferrari's zien er bij mij allemaal precies hetzelfde uit. Altijd dat rood, waarom is geen gele :D

airco 26-01-2004 22:26

Weinig over te vertellen over deze Launch .... Wat me het hardste opvalt is dat de piloot precies dieper zit, en verder achteruit .....

Door ook andere elementen als de airbox naar achter de schuiven vind ik hem er wel snel uitzien ....

We zullen in Melbourne wel zien wat het geeft ...... Maar laat het duidelijk zijn dat je niet revolutionair moet zijn om snel te zijn.

marcel 26-01-2004 22:55

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Die Ferrari's zien er bij mij allemaal precies hetzelfde uit. Altijd dat rood, waarom is geen gele :D
ik had juist hetzelfde gedacht :eek:

Maarten 26-01-2004 23:13

ne zwarte ja, gelijk de 575's in de FIA GT

dat zou tenminste eens opvallen zijn, ferrari niet in het rood zetten

Ottooke 26-01-2004 23:30

Een gele Ferrari behoort tot de mogelijkheden volgens mij. Tabaksreclame verdwijnt, dus ook Marlboro. Jordan gaat het misschien ook niet meer heel lang volhouden, dan is geel een beschikbare kleur :) Ik dacht dat geel vroeger eigenlijk de originele kleur was van Ferrari (niet de F1, maar de gewone wagens)?

marcel 27-01-2004 00:02

Quote:

Originally posted by Ottooke
Een gele Ferrari behoort tot de mogelijkheden volgens mij. Tabaksreclame verdwijnt, dus ook Marlboro.
maar Vodafone blijft waarschijnlijk wel, en die zien het ook allemaal int rood...

FastFons 27-01-2004 00:26

Tegenwoordig rijden ze wel in het lelijke marlboro-rood idd, dit in tegenstelling tot het veel mooiere "Ferrari-rood" (kan nu niet op de naam komen, schiet me eens ter hulp Werner)

FF

Raceboy 27-01-2004 00:27

Quote:

Originally posted by FastFons
(kan nu niet op de naam komen, schiet me eens ter hulp Werner)

FF


Scharlaken rood

Pascal 27-01-2004 00:43

Quote:

Originally posted by raceboy
Scharlaken rood
Bedankt Werner :D :D

C U

Snelle Japie 27-01-2004 01:07

Quote:

Originally posted by marcel
maar Vodafone blijft waarschijnlijk wel, en die zien het ook allemaal int rood...
De voetbal shirtjes van Manchester United zijn ook gesponsord dacht ik door Vodafone en die zijn er ook in rood en zwart!

Finish 27-01-2004 01:12

Quote:

Originally posted by Snelle Japie
De voetbal shirtjes van Manchester United zijn ook gesponsord dacht ik door Vodafone en die zijn er ook in rood en zwart!
die van Benfica ook, heb ik vanavond opgemerkt in enkele schokkende beelden. Maar on-topic blijven.

Scapa 27-01-2004 01:34

Quote:

Originally posted by Snelle Japie
De voetbal shirtjes van Manchester United zijn ook gesponsord dacht ik door Vodafone en die zijn er ook in rood en zwart!
Vorig jaar was het blauw en zilver voor Europese uitwedstrijden: 10 keer zo mooi :)

Guido 27-01-2004 10:52

:Offtopic: Gene voetbal mannen, ook niet in een Ferrari thread ;)

Geen revolutie dus bij Ferrari, maar eerder een normale gang van zaken te noemen. Alles nog eens verder doorontwikkeld, fijngeslepen, bijgeschaafd. De vraag is natuurlijk, moet Ferrari wel met een revolutionair gewijzigd uitziende wagen voor de dag komen. 't zijn immers de anderen die de sprong voorbij de Scuderia moeten proberen te maken en niet andersom. Afwachten of de challengers in hun opzet zullen slagen.

Trouwens, dat Ferrari nog maar lang in het rood blijft. Er moeten immers toch nog zekerheden zijn in het leven, niet? :D

boosterke 28-01-2004 20:50

ferrari heeft nieuw ronderecord op valencia 1:09.432

Finish 28-01-2004 20:54

Quote:

Originally posted by boosterke
ferrari heeft nieuw ronderecord op valencia 1:09.432
Da's ondertussen al door de Williams aan flarden gereden:

Quote:

Juan-Pablo Montoya heeft tijdens de tweede dag van tests in Valencia het baanrecord ruimschoots verbroken. De Colombiaan noteerde in zijn Williams FW26 een tijd van 1.09.306 en was hiermee zo'n 0.3 seconde sneller dan het oude record van David Coulthard. Ook Michael Schumacher dook onder het oude baanrecord van de Schot, maar tegen Montoya was geen kruid gewassen.
bron: f1racing.nl

:)

airco 28-01-2004 21:21

wel ff opmerken dat het ronderecord nog met de oude F2003-GA was ... De williams is al de nieuwe

marcel 28-01-2004 21:26

Quote:

Originally posted by airco
wel ff opmerken dat het ronderecord nog met de oude F2003-GA was ... De williams is al de nieuwe
een F2003-GA volgeladen met F2004 onderdelen...

Oneliner 28-01-2004 21:47

Idd, twas een beetje een hybride ferrari...

airco 28-01-2004 23:34

Quote:

Originally posted by marcel
een F2003-GA volgeladen met F2004 onderdelen...
geen 2004-motor, geen 2004-versnellingsbak ..... want die passen niet in de F2003-GA ...

Dus er is nog heel wat dan vernieuwd moet worden ;)
Het grootste stuk van Schumi's test was onderdeel van een tyre-evaluation programma .....
Wie weet hebben ze bij Bridgestone het geheim van Michelin ontdekt :p:p

HHugo 29-01-2004 00:14

Quote:

Originally posted by airco
geen 2004-motor, geen 2004-versnellingsbak ..... want die passen niet in de F2003-GA ...

Dat betekent niet noodzakelijk een nadeel hé (tov van de nieuwe Williams), tenslotte moet de 2004 motor een heel weekend meedraaien, dus misschien moeten de 2004 motoren (niet enkel die van Ferrari) wel wat PK's en toeren inleveren ten voordele van betrouwbaarheid...


All times are GMT +2. The time now is 23:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.