![]() |
Zonnige dag om van start te gaan met de Touring Cup.
Het aantal deelnemersveld viel al bij al toch mee. Wat vooral opviel was dat heel wat zogenaamde "dikke" wagens werden bestuurd door piloten die nog heel wat te leren hebben. Als je ziet op welke manier sommige Porsches en ook de Marcos rond reden?? Foto van vandaag zijn online op www.vlaamseautosport.tk . |
VASer, met alle respect, maar ik denk niet dat je de piloten van de Marcos als 'onervaren' of 'nog veel te leren' mag beschouwen. Iedereen kan natuurlijk altijd nog bijleren, maar deze heren hebben toch al behoorlijk wat ervaring. Maar één van hen komt hier regelmatig op het forum, hij zal het zelf wel uitleggen..., nietwaar B.V.S. ?
BTW, Nice pics ;) |
Wat betreft nivo van één TC-piloot..................
Aan de kraag oppakken en van het circuit sodemieteren, die kerel kwam vandaag bij ons aan de draad vragen wat nu de betekenis was van de witte vlag. De rest van de valggen snapte hij wel......Wij zijn maar zo beleefd geweest om netjes een antwoord te geven............wie het was? Geen idee, een ouwe grijze clown zonder naam op de overall. TC 2004 in het algemeen: Het gaat hard achteruit, maar 33 starters voor een 4 uurs race.........waarschijnlijk ga ik een deja-vu gevoel krijgen bij de eerste race van het BTCS ;) |
ik vond het, ondanks een super rem probleem, een toffe race.
t was effe wennen aan zowel de wagen maar ook aan de remmen want amai zulle... T viel 3 keer voor da k mijne rempedaal nie vond, bleek dat m plat op de bodem lag...en da juist toen we derde algemeen lagen... Dan maar volle gaazz de pitlane in, ja, wa moest k doen, k had niks rem. Voor effe dan toch... Natuurlijk te hard en daarna zwarte vlag die k blijkbaar te laat gezien heb... Ondanks dat alles mogen we nie klagen. Mijn doelstelling voor vandaag was 1.47 draaien en uitrijden, k heb ze allebei gedaan en daar ben ik zeer tevreden mee voor mijn eerste race met de Porsche... |
Quote:
|
ja maar ik had die vlag nie gezien.
Ineens stonden ze met het bord stop and go bijna op de piste toen kon ik er niet langst kijken. Het was ook tegen het einde van de race aan en bij het opkomen van het rechte stuk stond de zon vrij laag en zie je of let je niet altijd of er al dan niet iemand met een zwarte vlag staat. |
Quote:
|
enkel de stop and go, jammer want ik was net terug voor die derde plaats aan het gaan...
we mogen echt niet klagen maar toch: volgende keer beter... |
Quote:
Dat kan, race, na race, alleen maar beter worden, 't is tenslotte nieuw speelgoed voor hen. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
we moesten wel want het was echt verradelijk. normaal staan op de porsche fantastische remmen, gisteren nie... ik heb het een paar keer voor gehad dat er een tragere deelnemer voor mij zat en dat ik m wou uitremmen in bv 90° en dat m toch nog instuurde, jongens toch, ik kwam nie stil zulle... Ma da weet iemand anders natuurlijk nie he... Inderdaad zonder die stop and go hadden we op het podium gestaan... |
Quote:
'k heb liever dat je eerst twee klokken hoort luiden alvorens veronderstellingen te maken... ;) De Marcos is uitgerust met een 2.0 liter turbomotor... het "topvermogen" van deze wagen is inderdaad hoog, nl 380pk. Dit wil niet zeggen dat we met dit vermogen starten in een uithoudingsrace. Ik heb met zo'n zware wagens nog vrij weinig ervaring. Mijn vader wel iets meer, maar ook hij heeft toch ook even nodig om aan de Marcos te wennen. Om deze reden hebben we er bewust voor gekozen om rustig te beginnen, dwz. met een lage turbodruk. Als ik je vertel dat we deze race met ongeveer 260 à 270 pk gereden hebben, dan durf ik zelfs gerust te zeggen dat we dit niet slecht gedaan hebben. Dominiek Paret heeft ons een dikke proficiat gewenst... en hij is nu ook niet dadelijk een onervaren man hé. We hebben trouwens 3 à 4 ronden verloren door een klein mechanisch probleempje. Voor de rest hebben we de hele race constant 1.49 - 1.50 gedraaid. Ik denk dat je met deze manier van werken veel meer respect verdient, dan in het begin alle registers open te trekken en gekke dingen te gaan doen... De volgende races gaan we het vermogen opdrijven... Er staan nog een aantal aanpassingen op het programma, maar dat is interne keuken... dus wacht het seizoen maar rustig af... |
Bartje,
ik vind dat gij dat goed gedaan hebt! ge moet het maar doen he, in zo'n machieneke stappen... |
Quote:
Ook nen dikke proficiat voor jullie...!! |
ja bart ook van onze kant nice job
het zal altijd zo zijn en velen kunnen de stelling bijtreden. de beste stuurlui staan aan wal, dat denken sommige toch http://users.skynet.be/marnikm/foto'...4/IMG_1247.JPG |
Quote:
nice car kelly |
Proficiat hé fam. BVS. ;)
|
Quote:
|
ja kelly, je reeds bijna over mijn voeten! remmen zat er niet in zeker ?
|
nee, k was mijne pedaal kwijt, die lag plat op de bodem, zomaar ineens, dus ik kon nie remmen...
ik verschoot wel effe zulle... |
Een DIKKE proficiat Bart en Jef!!! En wat betreft de commentaren, we lopen al lang genoeg samen om te weten wat jullie kunnen, er zijn altijd 'mensen' die 'denken' dat ze beter weten en kunnen.....
|
VAS'er wie zijt gij eigenlijk??
Zijt gij een nieuweling in de "autosportwereld"? |
Quote:
Als je binnenkort je definitieve VAS vergunning krijgt, ga je direkt weten wie ik ben. :D |
Quote:
|
Quote:
als je lid bent van het vascommite zou ik me schamen in naam van de VAS. Hoe wagens hun race indelen is hun zaak in een uithoudingsrace telt alleen de finisch. 2° je foto's op je site zijn al van even bedenkelijke kwaliteit als je reactie op dit forum. kijk eens naar andere site naar het werk wat die jongens afleveren. |
Quote:
Ge zijt toch niet die meneer die gisteren bij edwin zijn vriendin was of wel? |
Quote:
Ik al sinds 1976 dat is....hoeveel jaar? ;) |
hey pompierke,
da s lang geleden... |
Kellyke meid, ge hebt wreed goed gereden! Jammer van die remproblemen. K heb u toch gezegd da t u ging lukke e. K zal u sffs de foto's van gister doorsture.
|
Mercie!
K had zelf nie verwacht dat het zo goed ging lukken... Nu maar hopen dat we kunnen verder doen zoals we gestart zijn he en zelfs nog iets beter... vb met iets of wat defitge remmen... |
k verwacht wel da ge de strijd zult moeten aangaan met Speedlover. Of rijd Van Roey nog wedstrijden? Ik las dat die ingeschreven waren als guest net zoals de Wauters brothers.
|
Voor de Wauterskes was het een voorbereiding op het Belcar seizoen omdat ze afgelopen winter niet gereden hadden.
Voor familie Vanroey weet ik het niet zo... Allesinds, ik kijk al uit naar de volgende race... Enfin, eerst mijn training met Albert nog... Hij gaat mij de kneepjes van de Porsche leren heeft m gezegd dus eerst zal k dat maar is doen vooraleer aan de volgende race te denken zeker... |
Training met Albert? Dan word ge nog al sneller! Da belooft! Volgende race opt podium en wie weet op t hoogste schavotje. Mail gehad?
|
Mail gehad dank u.
Inderdaad, k was een beetje aan het klagen da t het nogal ne moeilijke auto was, ook omdat ik die pk's nie gewoon ben vanachter aan mijn gat he... Mr. Vanierschot himself heeft beloofd mij eens onder handen te nemen. Dit kan ik toch niet weigeren he..ik sta open om bij te leren natuurlijk... |
Da kunde inderdaad ni weigere. Ge zult zien da da zen vruchte gaat afwerpen de komende wedstrijden.
|
Quote:
Ik wil hier geen polemiek over starten, daar dient dit forum niet voor. Ik ben intussen wel te weten gekomen waarom deze persoon deze opmerkingen maakt, en hij zal zelf goed genoeg weten wat ik bedoel. Ik stel VASer voor om de eerstvolgende race mij even op te zoeken, dan kan ik hem wat meer uitleg verschaffen. |
Ik vind dat degene die altijd maar klagen en zitten te vitten op de piloten het van mij op 2 mei het zelf eens mogen komen doen.
Ik denk dat wij het 'nieuwste' team zijn met het minste ervaring en ik moet zeggen, chapeau aan al die ervaren piloten, wij zullen nog serieus mogen oefenen om dat niveau te kunnen bereiken!!! |
Quote:
Het heeft een paar keer niet veel gescheeld zei hij... :D Maarja, dat wist hij niet dat jullie remproblemen hadden... |
Quote:
t was voor mezelf ook vervelend hoor, bij mij heeft het ook een paar keer niet veel gescheeld... ik beloof dat ik volgende keer ervoor zal zorgen dat ik remmen heb... hoe heeft de witte bmw met nr 35 het gedaan? |
All times are GMT +2. The time now is 21:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.