![]() |
FIA GT Hockenheim
Het FIA GT weekend is reeds in gang gezet en het circus strijkt neer in Duitsland. Komend weekend zijn we getuige van de vierde FIA GT race in Duitsland, de eerste in het huidige LG Super Racing Weekend formaat.
Naar gewoonte kunnen jullie via dit onderwerp alles opvolgen. |
"Weekend formaat"?
|
Het huidige LG Super Racing Weekend formaat ... dus hoe het LG Super Racing Weekend er nu uitziet, zo is het nog nooit langs geweest in Hockenheim ... maar daarvoor waren er wel al races van 1997 tot 1999 van de FIA GT ...
|
Officiële Lister voorlopig wel op de deelnemerslijst deze keer :)
|
Inderdaad, met aan het stuur Pearce en Coronel. We wachten echter nog eventjes op de definitieve press-release.
|
Slecht nieuws voor de BMS fans: het Internationale Hof van Beroep bevestigde de uitspraak van de Stewards. De straf van 50 seconden blijft dus gehandhaafd.
|
FP 1:
1) 17 JMB RACING 2) 5 VITAPHONE RACING 3) 2 SCUDERIA ITALIA 4) 7 RML 5) 14 LISTER RACING |
en in de tweede vrije training was de Vitaphone de snelste ... voor de Konrad Saleen en de startnummer 1 Ferrari.
|
Resultaat na kwalificeren: http://www.fiagt.com/results.php?sea...d%20Qualifying
De Saleens bewijzen maar weer eens dat het de snelste wagen is, nu hopen dat ze het heel houden. Ook een goed resultaat van de Zwaans Viper. |
Matteo Bobbi pakt de overwinning met Gardel! Saleens opnieuw onbetrouwbaar ...
|
Het hele weekend zit achter de kiezen, enkel de drivers quotes ontbreken nog op onderstaande site. Vannacht of morgenvroeg kan u ze daar terugvinden.
|
Geweldig weer, schitterende wedstrijd en verkeerd gereden in het terugkomen...
J |
Weeral geen te beste beurt van Bert Longin.
Zou meerijden dan toch voldoende zijn voor hem ? Kan ik me niet voorstellen, als ik zie hoe hij in de Belcar tewerk gaat. |
Zonet zijn race-verslag gelezen en daarin wordt wel één en ander duidelijk waarom hij pas 12de algemeen en 9de GT was:
Na de start van de race kon Bert meteen bij de kopgroep aansluiten, liet degelijke rondetijden optekenen en mengde zich verscheidene keren in een gevecht met de topwagens. Tijdens deze sterke stint rukte hij mooi op tot de achtste plek. Een nakend benzinetekort noopte hem echter enkele ronden vroeger dan voorzien de pits binnen te komen. De pilotenwissel verliep niet optimaal, zodat er enkele kostbare plaatsen verloren gingen en de SIEMENS-wagen opnieuw de achtervolging moest inzetten van rond de 15de positie. Geen onmogelijke zaak, maar jammer genoeg kregen zowel Kahn als Bleiner af te rekenen met een lekke band, zodat de gehoopte remonte er niet inzat. De JMB-Ferrari van Bert Longin en zijn ploegmaats strandde zodoende op de 12de plaats, goed voor de 9de positie bij de GT’s, en jammer genoeg net buiten de WK-punten. |
Mja, z'n kwalif resultaten zijn ook maar magertjes...
|
Daar was een andere reden voor:
De vrij matige 15de chrono was te verklaren door een probleem met de schokdempers tijdens de kwalificaties. Dat euvel werd echter voor de race opgelost. In de warmup zette Bert al veel snellere tijden. Tijdens de race draaide hij zelfs 1,5 seconde sneller dan zijn kwalificatietijd en bevestigde daarmee de vooruitgang van de Ferrari. |
Les excuses sont faites pour s'en servir :)
|
Quote:
C U |
Quote:
|
Quote:
Het is inderdaad eigen aan piloten dat ze nooit zelf een fout maken, het is eigen aan preparateurs dat ze altijd juist zijn in hun beslissingen en hun setup, maar effe nadenken brengt mij zeer snel tot een directe waarheid... Schieten kan, maar dan moeten er wel degelijk kogels in het geweer geladen zijn hé ;) No hard feelings ;) |
Een heerlijk nieuwtje uit de Hockenheimse Paddock..............de Zwaantjes schijnen voor 2005 twee Lambo's besteld te hebben. Zou wel betekenen dat de Viper aan zijn laatste internationale seizoen bezig is.
E.e.a. is te lezen op een Engelstalig forum |
Quote:
|
Mja, als je voor de start van het seizoen zegt:
Quote:
|
Alle 575's presteren matig.
|
bwa, zou ik niet meteen durven zeggen hoor FIRE. Waarom doen Wendlinger-Wolf-Lechner het dan zo goed? In de kwalif toch ook 3de dit keer. GPC Giesse volgt ook van nabij ... Dit weekend had de tweede overwinning kunnen leveren voor een 575, maar een lekke band besliste er anders over.
|
De pot verwijt de ketel...
Quote:
|
Is het slechte presteren van JMB niet voor een groot gedeelte te wijten aan de oprichting van GPC? Als ik het nog goed voor de geest kan halen is een groot gedeelte van de JMB engineers en monteurs overgestapt naar GPC.
En ja, doe je sterke uitspraken.........dan zul je daar op worden afgerekend. Zo wordt het spelletje nu eenmaal gespeeld ;) Edit: De reden dat de 575 dit weekend iets beter presteerde als de voorgaande wedstrijden is te verklaren door een evolutie die de fabriek heeft laten doorvoeren aan de motors, volgens de franse sites is er sprake van een toename van 20 pk. Meer evoluties zijn op komst.............mag je de conclusie trekken dat de eerste versie van de 575 een kleine mislukking is? |
Quote:
Ik blijf erbij dat Bert de verkeerde keuze maakte, het JMB team werd inderdaad uitgehold tijdens het tussenseizoen. Het budget van Siemens was meer dan welkom bij JMB om de twee wagens te kunnen inzetten en dan is de andere wagen nog de snellere. Misschien toch beter bij Freisinger in N-Gt blijven rijden, dan was ie alvast zeker van goed materiaal. Beide wagens finishen telkens 1 en 2 in de klasse en laten snellere Gt's achter zich. Maar wellicht was Bert niet op de hoogte van het weggaan van... en het oprichten van dat nieuwe team ? |
Quote:
vollediger artikel op pitstop.tv |
Ik dacht dat AD al beslist had om aan de Fia GT mee te doen...
Zolang Marc en Jos meedoen, ben ik al content! ;) Zou wel tof zijn, zij twee samen bij Zwaan... Jammer dat de Lambo's pas voor 2005 zijn... Want ja, de Vipers volgen gewoon niet meer in de Fia GT...ze zijn veel te traag geworden... Greetz, Belle |
[QUOTE]Originally posted by Belle
Want ja, de Vipers volgen gewoon niet meer in de Fia GT...ze zijn veel te traag geworden... De Vipers zijn even snel als vorig jaar, maar de Ferrari's en Saleen's hebben een grotere groeimarge. De Viper is al enkele jaren uitontwikkeld. Eigenlijk logisch dus dat de Vipers het nu zelfs moeilijk hebben met de N-GT Freisinger Porsches. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Die geruchten over een nieuwe Oreca Viper doen al een jaar of zo de ronde, echter het zijn volgens mij niet meer dan geruchten. En Oreca is inderdaad in verband gebracht met een Maserati (voor Alain Prost?).
|
De Vipers zijn ook redelijk 'uitgeevolueerd'.
|
En nu zijn ze weer met 2
Net gelezen op www.autosport.be en www.pitstop.tv: Stephane Lémeret vervangt Bouchut bij Zwaans racing |
All times are GMT +2. The time now is 15:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.