De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Gm Racing - Touring Cup - Race 4 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8663)

GM RACING 26-07-2004 17:23

Gm Racing - Touring Cup - Race 4
 
Juist terug uit een deugddoende rustige vakantie ging ik deze voormiddag naar de tuner.- Deze werkt nu in de vacantieperiode met gesloten deuren en zonder zijn 2 mechaniekers welke nog steeds in verlof zijn.
De motor stond al gedeeldelijk afgewerkt op de vermogen en afregelbank zonder de cylinderkop..... deze was nog niet(!) "geflowt" maar hij was er aan bezig. - "Moraal van het verhaal" dit zal terug "toveren" worden voor ons teamke om tijdig de race te halen welke angstvallig nadert, en terug zonder voorafgaande training en mogelijke decibelmeting te Zolder
Nu zaterdag 31 juli gaan we de "oude en inmiddels versleten" motor uit de kas halen om vol verwachting de nieuwe te kunnen monteren.
Dus éénmaal die motor eruit is er geen weg terug.....
De tuner is ons "pk's" aan 't beloven dat het niet mooi meer is, straks kunnen we de Porches bijhouden :D :D , moet wel, aan het tempo en de precisie van 't opbouwen is het ver een halve F1 motor.
Eén ding is zeker indien de motor niet tijdig af is nemen we niet deel aan wedstrijd 4 ....rijden zoals in wedstrijd 3 met rondetijden van 2'02" wil ik niet meer beleven.( en dan nog moeten de voet van de gas houden bij elk van de 2 aanwezige db meetposten om toch maar niet het "2 de vlagje" te krijgen.)
Dus we kruisen onze vingers zoals bijna voor elke race tegenwoordig.
Luc
GM RACING

Megane 26-07-2004 17:33

Wij hebben nog een goeie megane die kan gehuurd worden. tijden 1.50 in zolder. ( 93 dBa)

Wij zullen zien of wij de 10h gaan rijden of de wagen verhuren of alsnog verkopen.

Groeten Megane

Mark 26-07-2004 17:36

Re: Gm Racing - Touring Cup - Race 4
 
Quote:

Originally posted by GM RACING
Dus éénmaal die motor eruit is er geen weg terug.....
De tuner is ons "pk's" aan 't beloven dat het niet mooi meer is, straks kunnen we de Porches bijhouden :D :D , moet wel, aan het tempo en de precisie van 't opbouwen is het ver een halve F1 motor.

Qua prijs ook:D Die kerel heeft toch al heel wat uurtjes daarin gestoken. Vaste prijs of in regie?

In ieder geval, good luck.........ooit moet het toch eens goedkomen.

GM RACING 26-07-2004 17:40

Hello Megane,
Dit kan helaas niet omdat we verplicht zijn alle sponsorstickers en kleuren over te brengen .....en dit op een éénmalige huurwagen.
Ook zou het absurd zijn van ons om nogmaals eens extra kosten te maken voor de huur.
Toch bedankt voor voorstel en... misschien tot de 10 uur race ?
Doei
Luc
GM RACING

bart VDB 26-07-2004 17:42

Ook vanwege ons: hopelijk komt het nu goed. Kan je best begrijpen in de huidige situatie.
Wij willen je in ieder geval wel zien in race 4. Op wie moet ik dan anders wuiven onderweg hé Luc. :D ;)

Groetjes

Bart

GM RACING 26-07-2004 17:50

Hello Marchal,
Helaas per gepresteerd werkuur :rolleyes:
Zit al aan 200 wu. (niet van motor alleen, ook om de oude motor draaiend te houden.....dus tuner zijn schuld, want....had de nieuwe motor klaar geweest volgens afspraak in Maart dan had dit avontuur ettelijke wu. voordeliger geweest.
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING 26-07-2004 18:04

Hey Bart Vdb
Best wel plezant dat wuiven hé ?
Ik had er alle tijd voor want ik zat aandachtig in m'n spiegels te kijken naar de op mij afstormende meute welke me voorbijstormden langs alle kanten.
Ik moest 36 van de 38 wagens voorlaten, het was vechten met de laatste 2 deelnemers tussen het neuspeuteren in ....terloops, dat valt niet mee met een integraalhelm op je kop :p
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING 02-08-2004 12:05

zaterdag werksessie voor ons (gedeeltelijk) teamke.
Werkzaamheden op het programma: uitbouw oude motor, deze kompleet demonteren en de tunnel in chassis 15 cm. verbreden voor de "kitcar uitlaatcollector" meer ruimte te geven, dus dit laatste was een stevig werkje van slijpen en lassen !
Bij het demonteren van de "oude" motor waren we allen aangenaam verrast door de tamelijk goede staat van alle delen..... dus de kans is groot dat de programmatie niet klopte welke onze tuner aangebracht heeft :fight:
De schelpen waren nauwelijks ingelopen, de sporen van de cylinderboring waren nog duidelijk te zien, de zuigers op 1 na intact, ééntje vertoonde sporen van inslag bovenaan.....
Onbegrijpelijk, want de motor trilde op het einde van de vorige race... in elk geval, motorblok, krukas, drijfstangen enz.. zijn nog perfect bruikbaar voor de opbouw van deze motor.....maar die gaan we zelf opbouwen, anders zijn we nog een jaartje verder :rolleyes: als het bij m'n huidige tuner moet gebeuren.
Vandaag maandag naar tuner geweest en cylinderkop is nog niet kompleet afgewerkt maar er is hoop.... z'n 2 mechaniekers zijn terug uit verlof.
Nu komende zaterdag hopen we het zaakje te kunnen monteren waarna de wagen met de nieuwe motor wordt opgestart bij de tuner en op de rollentestbank gaat voor de laatste controle en bijregelingen.
Misschien utopie maar we zouden graag volgende week donderdag een training meepikken te Zolder, vooral voor de db meting.
Terloops, onze site is aangepast met alle beelden van race 3 (ook van andere deelnemers uit de Tc) zie www.garden-machinery.com
Luc
GM RACING

BODI 02-08-2004 12:39

Beste Luc,

Totaal niet te vergelijken want ik rijd gewoon voor de fun en dus niet met een wedstrijd-auto, maar de getunede motor van mijn peugeoke heeft ook weer de geest gegeven.
We hebben toevallig toch niet dezelfde tuner, hee? :D

Greetz,

Bodi.

Selespeed 02-08-2004 13:10

Hopelijk kunnen we deze keer eens echt meestrijden om de ere plaatsen in cat.4, dat zou wel eens leuk zijn. Heb sinds ik bij het team ben dat nog niet kunnen meemaken :( maar ik blijf er goeie hoop in hebben.
Dus duimen dat die motor af geraakt zaterdag.

Mooie update van de site trouwens. Misschien één klein opmerkingetje, als je op een foto klikt om hem te vergroten, springt de pagina met de thumbnails telkens terug omhoog waardoor je opnieuw naar beneden moet scrollen om de volgende foto te zien (schermresolutie 1024*768) , misschien kan de website bouwer hier eens naar kijken.


GM RACING 02-08-2004 13:39

Hey Bodi,
Woont je tuner in Drongen/Gent ???? :D
Wat is er aan de hand met je motor ?? Rijden voor fun of race, ....motorpech is nooit plezant.
Gouden raad aan alle toekomstige racertjes, kies meteen een goede wagen / motor vb. Honda 2 L. welke al meteen 200 pk standaard heeft en werk vervolgens het overtollige gewicht weg uit de kas.....succes en betrouwbaarheid verzekert !!
Groeten
Luc

Selespeed 02-08-2004 14:59

Inderdaad, prachtig advies van Luc, met een standaard civic Type-R blok met het I-VTEC systeem kom je al aan de magische 200pk grens, en dat met de gekende Honda betrouwbaarheid.

Of voor de kapitaalkrachtige medemensen onder ons, kijk wat de 2.0 liter, i-VTEC motor uit de S2000 doet, 240 pk uit een standaard atmosferische motor en makkelijk 9000rpm, wie doet dat na?

Selespeed 03-08-2004 13:11

En? Al enige progressie in de ontwikkeling van de motor?

Ik wacht vol spanning.

GM RACING 03-08-2004 14:01

hello selespeed,
Gisteren was hij nog de cylinderkop verder aan't prepareren (flowen)
zal misschien na 18 u vandaag eens langsgaan.
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING 03-08-2004 17:01

Hello selespeed,
Kon niet meer wachten en ben rond 16 u. geweest naar tuner, culasse is geflowd en zat in de reinigingsmachine om alle vijlsel te verwijderen.
Nu nog de nokkenassen erin en de kleppen met de shims regelen = ook een langdurig opmeetwerkje en de culasse kan op de motor geplaatst worden, welke dus reeds op de vermogenbank staat.
Dus er is hoop.....
Doei
Luc
GM RACING

Selespeed 03-08-2004 17:47

Het komt dus goed :D Yes! Niet dat alle problemen nu opgelost zijn, maar een motor is toch de basisvereiste om te kunnen rijden.
:+ :D

Pat 03-08-2004 20:43

Aan de werkuren te zien moet dat een gouden motor zijn !
Er komt in ieder geval schot in de zaak ...

Mooie raad Luc, over die Honda.
Waarom nog verder sukkelen met de Megane ?

GM RACING 03-08-2004 22:00

Hello Pat,
Waarom nog verder sukkelen met de Megane? goeie vraag natuurlijk...
Ik ben al bij verloop van tijd zover gevorderd met die wagen dat terugkeer naar iets anders niet meer mogelijk is....en als ik hem wens te verkopen er geen "bal" meer voor krijg ondanks alle dure onderdelen welke erop zitten.
opsomming: carbon deuren, carbon motordeksel, carbon achterklep, carbon dashboard, super AP remmen & schijven, groep A achterbrug, regelbare schokdempers, sperdifferentieel, zwaardere cardans, stack systeem, enz... enz.... zonder te spreken van een hoop reserve onderdelen voor die wagen.
1 mogelijkheid is deze verkopen in onderdelen...
Ik verzeker je dat ik juist momenteel een goede motor nodig heb om in de top 3 (in de klasse 4,hé) te draaien. - het chassis is super stijf.
Met een Honda mag ik alles van voorafaan beginnen om die raceklaar te maken....maar geloof me, dit zou m'n keuze zijn bij herbeginnen....
Alsook zal 2005 waarschijnlijk m'n laatste racejaartje worden, ik ben de laatste tijd nogal "gebeten" geraakt door ULM vliegen sedert ik er enkele malen van geproeft heb, dus m'n volgende zal zich in de lucht afspelen, hopelijk heb ik dan minder pech, of t'is op m'n bakkes stuiken !
Doei
Luc
GM RACING :)

Pat 03-08-2004 22:39

Luc,
Ik had mijn vermoedens in de richting van je antwoord.
Je eerste opmerking klonk mij in het licht van de problemen die je hebt gehad met de Megane, een beetje raar.

:( Spijtig te horen dat je van plan bent ermee te kappen. Ik hoop dat het voor ons lukt voor 2005, zodat we elkaar nog eens tegenkomen op het circuit zelf.

Ik hoop dat het team blijft bestaan !

GM RACING 04-08-2004 15:46

Hey Pat,
2005 wordt het ultieme en definitieve jaar voor GM RACING, dus we kunnen elkaar nog zeker ontmoeten op de racepiste.
Zelfs onze mechaniekers lieten me weten er een punt achter te willen zetten, we draaien dan ook al 9 jaar (in 2005) in de autoraces mee, waarvan 4 jaar in de Funcup.
Ik wil niet nostalgisch doen maar het waren allemaal toffe jaren...behalve de 3 laatste wegens aanhoudende motorproblemen (tuners) en stress.
Ik moet nog vlug in 2005 een palmares bij elkaar sprokkelen om mijn wagen in prijs op te waarderen :D met het oog op een vlotte verkoop ervan.
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING 05-08-2004 11:56

Vandaag donderdag voormiddag 05/08 naar tuner geweest.....nog altijd bezig aan cylinderkop metingen voor pastilles aan kleppen en daarna moeten die nog afgeslepen worden op hun respectievelijke waarden.
Terug zal het scherp worden in tijd want we moeten de nieuwe motor nog kunnen inbouwen in de wagen en daarna moet de wagen op de rollenbank, bovendien moet de wagen kompleet afgeregeld worden want het sub-frame waar motor op staat is ook los gemaakt voor werkzaamheden wegens verbreding tunnel voor de uitlaat welke tegen de kas schuurde..... lekkere warme voeten !
Indien morgen (vrijdag) de motor niet terug kunnen we de motor zaterdag niet inbouwen en komt onze deelname in 't gedrang, want tijdens de week kan ik moeilijk beroep doen op m'n mechaniekers wegens hun dagdagelijkse job.
Dus, we zijn goed bezig, terug heeft onze tuner al de beschikbare tijd verprutst.... en nu wordt het terug "vliegen" en alles maar de helft afwerken.
Luc
GM RACING

GM RACING 06-08-2004 17:55

vervolg "thriller" GM RACING
Vandaag vrijdag namiddag geweest naar tuner, culasse klaar maar nog niet op motor geplaatst... moeten nog metingen doen om te zien of (iets grotere) kleppen de zuigers niet raken, dus zaterdag kunnen we geen motor inbouwen.
vervolg op uw scherm....
Luc
GM RACING

Selespeed 10-08-2004 08:18

De deadline nadert. Hopelijk krijgen we de motor er vandaag in. Ik kijk vol verwachting uit naar positief nieuws van Luc.

GM RACING 10-08-2004 08:41

Gisteren maandagnamiddag ging ik vol verwachting naar tuner, ik zag dat ze aan de vermogentestbank aan 't werken waren.... de lagers van de vrijloop van de startmotor hadden waren vastgelopen en dit moest eerst herstelt worden.
Rond 18 u. motor draaide reeds maar de testen werden stopgezet wegens olielek op de motor, dus gedeeltelijke afbouw om het vliegwiel eraf te nemen....ben dan huiswaarts gegaan en heb een goede fles wijn afgetrokken om het leed wat te verzachten :rolleyes:
Vandaag zou het moeten lukken...juist 1 probleem, onze chefmechanieker kan deze avond onmogelijk aanwezig zijn, dus de inbouw zal pas woensdagavond kunnen.
Daarna moet op donderdag de komplete wagen naar de tuner op de rollentestbank voor de finale afregeling...maar met m'n reeds ondertussen bekende en vermaarde geluk zal deze waarschijnlik ook in panne vallen zeker ?
Luc
GM RACING

Pat 10-08-2004 19:45

Komaan Luc, ge zijt er bijna !

GM RACING 11-08-2004 09:58

Gisteren dinsdag namiddag, vermogenbank geeft denkbeeldige waarden en moest gecalibreerd worden maar..... ze vonden het gereedschap niet om dit te doen :rolleyes: - Daarna nog een olielek op onze motor maar aan de andere zijde, terug stopzetting van de testen en olielek oplossen....
Omstreeks 20 uur terug thuis en heb mij terug nog een fles wijn afgetrokken, help ! ik krijg stilaan een sluipend drankprobleem.
Vandaag woensdag is de deadline, indien de motor deze avond niet klaar geven wij het op en racen we niet op zaterdag.
Luc
GM RACING

Ps: Ik durf het bijna niet te vermelden .... maar zoals voorspelt door mij is de rollentestbank gistereren ook stuk gegaan (met een andere wagen erop) dus de bedoeling was na inbouw van de motor nog een ultieme test te doen op de rollenbank.... dit gaat dus ook niet door.

Selespeed 11-08-2004 12:01

Ik blijf alvast duimen en hopen, dus daaraan zal het niet liggen :)

Selespeed 12-08-2004 08:11

De dag van de waarheid is aangebroken. En?

GM RACING 12-08-2004 09:24

gisteren woensdag 11/08 was uiteindelijk de motor af en van de vermogenbank gehaald om....19 u, de resultaten (op papier) zijn bevredigend maar, dit zal ik maar kunnen bevestigen éénmaal in de wagen, met de nodige proefritten en de chronometer in werking....
Daarna ging het richting huiswaarts waar Patrick en Nico zaten te wachten om de werkzaamheden aan te vatten, de werkzaamheden waren monteren koppeling, boite, waterdarmen, beschermplaten, uitlaat enz...
Deze avond (donderdag) wordt de motor ingebouwd en dan op vrijdag wordt onze wagen uitgelijnd en uitgewogen door onze Eric, om daarna te worden opgestart door de tuner hier ter plaatse, ik heb nl. de sturingsdoos nog niet meegekregen van de tuner, hij staat erop alle aansluitingen nog eens na te zien en dan pas op te starten.....
Terug heb ik een fles wijn opengetrokken rond 23 u :D maar deze keer uit opluchting, zo had ik terug een reden !
DUS WE HALEN HET, TOT ZATERDAG !
Luc
GM RACING

gwyllion 12-08-2004 09:32

Wow, proficiat. Just in time delivery noemt zoiets waarschijnlijk :D

Thomaske 12-08-2004 10:07

Proficiat jongens en veel succes zaterdag!

kulgan 12-08-2004 10:48

veel succes zaterdag...

Hopelijk vind je nu wat tijd om uw wijnkelder terug aan te vullen :D

Maarten 12-08-2004 11:08

Allee Luc, eindelijk nog eens in optima forma aan de start dus

doe het goed de zaterdag!

ciao

maarten

Selespeed 12-08-2004 12:30

Nu kunnen we zaterdag tenminste een poging ondernemen om eens echt te racen :)
Hopelijk wordt de db-meting niet de spelbreker :( Want er zal geen kans zijn om dat te testen veronderstel ik.

GM RACING 12-08-2004 13:45

bedankt iedereen voor aanmoedigingen en zoals selespeed zegt: hopelijk zijn de db metingen ons goed gezind want we hebben totaal geen besef welke deze waarden zijn....
PS: Iemand een idee waar ik de beste en voordeligste wijnen kan kopen ? :D
Luc
GM RACING

GM RACING 13-08-2004 08:55

Gisteren donderdagavond (12/O8) om18u30 begonnen we aan de inbouw motor met mechaniekers: Patrick, Nico & Anthony.
Dit ging tamelijk vlot , enkel een kleine moeite gehad met de grotere" kitcar" uitlaat om die te laten passeren ...uiteindelijk lukte het.
1 groot probleem, de nieuwe dradenboom stemde niet 100% overeen met het oude exemplaar...dus dit moet vandaag bekeken worden door de tuner hier ter plaatse + computer aansluiting :rolleyes:
Ikzelf ben met verlof, zodoende heb ik de wagen overdag een grondige poetsbeurt gegeven en de uitlaten omzwachtelt met geluiddempende en hittebestendige materie.
Nu vandaag (Vrijdag) staat op het programma:
Koelvloeistof vullen, olie verversen, dradenboom ontcijferen (tuner) en afregelen/uitwegen wagen. + deze avond de vrachtwagen laden.
Dit was heel nipt maar we halen het !
Tot Zaterdag !
:)
Luc
GM RACING

Scalle 13-08-2004 10:17

Knap werk van jullie team !
Alleszins veel succes toegewenst voor morgen ; met zo'n inzet mag 't nu toch wel eens ferm meezitten denk ik dan zo...
See you

Pat 13-08-2004 12:45

Ik had jullie morgen in de pitbox een fles wijn willen komen geven, maar ik bevoorraad mijn neef tijdens de Dodentocht van Bornem. Maar uitstel is geen afstel, Luc.
Veel geluk met de db-meeting en de race en ik breng jullie fles wel op Francorchamps of tijdens de 10-uur !

Speedy 13-08-2004 12:59

Dat zal ik jou helpen onthouden Pat!!!
Hopelijk komen we deze avond niet meer voor verrassingen te staan,zodat we op een respectabel uur gedaan hebben met alles,want morgen is het terug vroeg vertrekken naar Zolder,maar goed dat ik nu ga beginnen aan het tweede deel van mijn verlof.

Greetz en tot morgen op Zolder,Speedy

GM RACING 13-08-2004 17:05

Hey Pat,
Goed gedacht van die wijn... voor na de race, hé, of 'k heb gans de breedte van de baan nodig :D je bent altijd welkom, hé ! (box 41)
We zijn er geraakt, tuner heeft nog van 10 u. tot 16 u. bezig geweest bij ons in de werkplaats.
Er zit zelfs een "launch control" op de computer.... handig bij een vliegende start :D (waardeloos dus...)
De onderbreking van de ontsteling werkt ook voor het sequentieel schakelen maar heb de indruk dat het voordien iets vlotter ging.
De proefritten zijn reeds gereden op ons industrieterrein tussen de vrachtwagens door en wagen gaat "bangelijk" goed in toeren en sleurt !
Tot morgen !
Luc
GM RACING


All times are GMT +2. The time now is 23:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.