![]() |
Belgian Grand Prix 2004
Ik begin al volledig in de ban te komen van de GP, eindelijk na twee jaar zal ik nog eens F1 wagens zien rijden ... :D
Ik wist ondertussen al dat er buiten de F1, F3000 en Porsche SuperCup, ook de Duitse Mini Challenge op het programma staat, maar nu ging ik net nog eens een kijkje nemen op http://www.belgium-grandprix.com , daar staat ondertussen een provisionele timing op, en er is nog een raceklasse bijgekomen, namelijk "Renault Series". Enkel is het niet duidelijk om welke renault series het hier gaat, weet iemand er misschien meer over? Meestal wordt het "Renault Series" genoemd buiten één keer "Formula Renault Academy", zou het dan om de Belgische F Renault 1600 gaan? Zou nogal wat zijn voor die mannekes, om in een GP weekend te mogen rijden :eek: Zo zien we weer dat Defourny wel aardig werk verricht heeft om er toch een mooi programma van te maken, zo staan er zondag zelfs 4 races op het programma, hoe lang is dat nog gelden, ik heb het in die 10 jaar dat ik naar F1 ga nog niet meegemaakt hoor! Zondag 29/08: 9.00u Mini Cooper Race 10.20u Renault Series Race 11.15u F1 Drivers Parade 11.40 Porsche Supercup (10 ronden) 14.00u F1 race (44 ronden) Door het veranderen van de busstop, en dus het ietsje langer worden van de piste, wordt er gelukkig geen rondje minder dan voorheen gereden, waar ik anders wel voor vreesde. En dat nu die tickets nog maar snel in de bus liggen :confused: :D |
is de Renault Series niet het trapje boven de F Renault 1600?
|
Re: Belgian Grand Prix 2004
Quote:
|
De mijne waren er op 02/08/2004 met een aangetekende zending.
Zat trouwens een programmatie bij. |
Het programma ziet er idd al een beetje beter uit... Ik herinner me nog dat enkele jaartjes geleden de porche's al naar huis gingen op vrijdag (de Pirellibanden waren te "onveilig" van kwaliteit) , en we enkel nog de F3000 hadden als "randanimatie" :p
Hoe meer, hoe liever!!!! :applaus: |
De timings van Grand Prix's zijn over het algemeen een drama voor de toeschouwers.
Vrijdag 27-08 09:45 10:15 MINI COOPER SERIES PRACTICE SESSION 11:00 12:00 FORMULA ONE FIRST PRACTICE SESSION 12:45 13:15 RENAULT SERIES PRACTICE SESSION 14:00 15:00 FORMULA ONE SECOND PRACTICE SESSION 15:30 16:00 FORMULA 3000 PRACTICE SESSION 16:30 17:10 FORMULA 3000 QUALIFYING SESSION 17:40 18:25 PORSCHE SUPERCUP PRACTICE SESSION Duur evenement: 520 minuten => netto tijd actie op de baan: 295 minuten SATURDAY 08:00 08:30 MINI COOPER SERIES QUALIFYING SESSION 09:00 09:45 FORMULA ONE THIRD PRACTICE SESSION 10:15 11:00 FORMULA ONE FOURTH PRACTICE SESSION 11:25 12:10 PORSCHE SUPERCUP QUALIFYING SESSION 13:00 13:50 FORMULA ONE PRE – QUALIFYING SESSION 14:00 15:00 FORMULA ONE QUALIFYING SESSION 16:00 FORMULA 3000 RACE (22 LAPS) +/- 45 minuten 17:30 18:00 FORMULA RENAULT ACADEMY QUALIFYING SESSION Duur evenement: 600 minuten => netto tijd actie op de baan: 350 minuten SUNDAY 09:00 09.30 MINI COOPER SERIES RACE 10:20 10:50 RENAULT SERIES RACE 11:40 12:15 PORSCHE SUPERCUP RACE (10 LAPS) (GRID GIRLS) 14:00 FORMULA ONE BELGIAN GRAND PRIX (44 LAPS) +/- 80 minuten einde dus omstreeks 15.45 uur Duur evenement: 395 minuten => netto tijd actie op de baan: 175 minuten Totale duur van het evenement: 1515 minuten => netto tijd actie op de baan: 820 minuten. Conclusie: 45% van de tijd is er geen hol te beleven op Spa tijdens de F1 voor de echte liefhebber die met zijn bronzen kaartje van 175 euro ergens in het bos staat. Het kost die mensen dus 78 euro om naar een lege baan te kijken. Voor dat geld kun je ook heel jaar naar de Belcar + Support Races gaan, inclusief parkeergeld. Met de minuten "actie op de baan" heb ik ruim gerekend........in praktijk zal dat waarschijnlijk nog minder zijn. M.b.t. de duur van het evenement heb ik mij aan de timing gehouden...........normaal gesproken ben je ruim op tijd aanwezig op het circuit voor aanvang van de eerste activiteiten. Eigenlijk is er dus nog veel meer "dode tijd" tijdens zo'n F1 weekend. edit: Iemand al eens de nederlandstalige versie bekeken van http://www.belgium-grandprix.be? Hebben ze die site vertaald met http://babelfish.altavista.com ? :D Toch treurig, de hoeveelheid fouten op die pagina. |
Voor die netto uren moet je dan nog eens hopen dat er geen mist boven het circuit hangt, anders verlies je nog een hele of halve training omdat de helicopters niet kunnen opstijgen ...
Twee jaar heb ik een hele voormiddag staan schilderen vooraleer er wagens zijn buitengekomen ... |
Re: Re: Belgian Grand Prix 2004
Quote:
Maar als ge in Spa met de 24 Uren tickets bestelde, was dat ook aan voorverkoopprijs, de overschrijving zat al de dinsdag na 24 uur in de bus, direct geld overgemaakt, dan zullen de tickets deze week wel aankomen zeker :confused: |
Re: Re: Re: Belgian Grand Prix 2004
Quote:
|
ik heb mijn kaartjes vorige week binnengehad via belgiumgrandprix, het geld was ik als meer dan een halfjaar kwijt :P
|
Marshall, je hebt in feite overschot van gelijk, maar een F1 zie je niet elke dag voorbijkomen hé, en zelfs als het een Minardi is valt de mond van sommigen nog ietsjes méér open als dat het een viper of een corvette zou zijn... :D
|
Krikke, ook jij hebt gelijk............als het zondag 14.00 uur is en die 20 wagens komen voorbij sta je toch weer ouderwets op je benen te trillen.
|
Opgelet trapjes en ander tribunemateriaal zijn niet toegelaten. Ik weet dat er soms wel eens mensen zoiets meenemen naar Spa. Deze keer kun je ze dus beter thuislaten. Trouwens als je fotos maakt, de rechten zijn op naam van de FOA. Durf ze ook niet op internet te zetten want dat mag niet van ome bernie.
bron: achterkant van mijn ticket |
Effe een vraagje:
Heb dus tickets gewonnen voor vrijdag? Zijn er dan geen bijkomende kosten. Heb eens gehoord dat 3 jaar terug een parkeerplek al zo'n 10 euro kostte. Enig idee van de prijzen van snacks en drank? Dank bij voorbaat. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Snacks (als je die half warme rotzooi dat stempel mag meegeven) zijn ook vreselijk duur, een zak friet met een klets saus zit op 5 euro. Blikje fris of bier kost ook 5 euro........althans in 2002. Rugzakje mee....... Programmaboekje was twee jaar terug ook 10 euro......zal ook wel duurder zijn geworden. Een vrijdagje Spa kan zonder goede voorbereiding alsnog uitkomen op een aardig prijskaartje ;) Volgens mij hebben de organisatoren het idee dat het niet druk gaat worden, ze verkopen opeens tickets (brons) voor alleen de zondag.........dat hebben we ook al jaren niet meer gezien. |
parking is 10€. Staat in het officiele kalenderboekje van Spa.
|
Quote:
|
Quote:
Op de achterkant staat toch duidelijk: No moving pictures and/or sound recordings originated or recorded at the event blablablabla.... |
Quote:
Trouwens, welkom op het forum. Als ik jouw "woonplaats" bekijk moet je akelig dicht in de buurt wonen ;) |
Quote:
Als ik dat gold ticket zelf zou hebben betaald zou het natuurlijk geen probleem zijn, maar laat ik nu even zo'n gelukspik zijn die vrijdag met andermans ticket mag gaan omdat diegene dan niet kan :D Maar ach, als het dan 10 euro kost heb ik nog altijd een goedkoop dagje Formule 1! |
Schandalig dat ze zoveel voor een parkingplaats vragen, en dan nog te hopen dat het niet regent of je kunt nog aan een plaatselijke boer gaan vragen om je uit het slijk te trekken. Het is overal wel iets maar Spa is toch ieder jaar een ramp kwestie van de fans waar te geven voor hun geld. Zelfs in de F3000 paddock is het niet optimaal hoor. We krijgen de 24u stands zoals ieder jaar. Maar als je weet hoe klein die zijn moet ik geen verdere uitleg geven denk ik. De trucks staan dan ook naast elkaar en dat mag je wel letterlijk nemen er is geen plaats voor een voortent of wat dan ook. Voor we in de F3000 paddock zijn hebben we al vier controles gehad, plus er loopt een vliegende brigade rond die de pitkaarten nakijkt. Heb je geen op zak of zichtbaar staat dit gelijk aan buiten gegooid worden ook voor de pitcrew. Ieder jaar moeten wij gewoon paddockkaarten gaan ronselen bij andere teams om de genodigden te kunnen binnenlaten, op andere circuits net hetzelfde, maar dan zijn het de teams die daar hun thuisrace rijden die niet genoeg kaarten hebben. En zo helpen we mekaar, een geluk dat dit nog kan. Maar ik heb echt te doen met de mensen die langs de draad staan en veel betalen ( te veel ) en eigenlijk niets zien. Je staat in soms erbarmelijke omstandigheden met je voeten in het slijk enz........ Een fritje, zou het geen 3 euro of meer kosten? Schandalig tot en met. Het zijn die mensen, de fans die de F1 laten leven wel deze mensen zouden ze moeten koesteren en geven waar ze recht op hebben. Alé voor degene die gaan naar spa wens ik veel kijkplezier en een leuk weekend, misschien tot daar...........................
|
Gewoon F1 boycotten
|
Quote:
|
Re: Re: Re: Belgian Grand Prix 2004
Quote:
Ja seh, we zullen donderdag wel zien wat ze zeggen. Morgeavond ben ik alvast ter plaatse :D |
Praktisch vraagje: kunnen mensen met een Bronze ticket de ingang aan de Source gebruiken?
|
Quote:
==> NEE |
Met een bronze ticket zijn wij toch altijd langs de source binnengegaan... (dan wel niet langs het circuit zelf natuurlijk, maar langs het links van het circuit gelegen boswegske waar je gratis je enkels en nek kan op breken, nadat je in de pipi tunnel langsgeweest bent... :D
|
Ook ik ben in 2002 met een Bronze Ticket binnengegaan langs de ingang aan de Source. Ook in 2000 ben ik langs daar binnengekomen.
Wij zouden graag in de busstop gaan staan tijdens de wedstrijd. Welke ingang kunnen wij dan het beste nemen om daar zo snel mogelijk te zijn? Is dit de ingang aan de Source of is er ergens nog een ingang dichter bij de busstop? |
Het enige alternatief is Rivage. Dan kom je ook langs Blanchimont waar je een prachtig zicht hebt. Aangezien ik met de bus kom, en die enkel naar de Source rijden, is dat voor mij geen optie...
|
parking ticket aan 10 euro per dag?
ik gebruik dat zelfde ticket voor het hele weekend ik toon het en moet niet meer betalen |
net de 2de vrije training gezien op rtb1 of la une ofzo iets
schumi gesoint.. kimi snelste tijd |
dan heb je de crash van Briscoe gemist ;)
Die is Eau Rouge naar boven geschoven. En z'n banden nadien terug naar beneden. |
Quote:
Naar het schijnt zou het een klapband geweest zijn... Als er punten op de spectaculairste crashes staat is dit toch een 7 waard (de 2e spectaculairste in de F1 dit seizoen bij mijn weten (na Raikonnen)...) |
en die van trulli in silverstone dan? die was ook vrij spectaculair...
maar die van Briscoe was idd vrij vreemd. ik stond aan de rechte lijn naar het scherm te kijken, en de beelden toonden alleen dat hij al aan het schuiven was... bij de start van de F3000 practise was er ook al meteen een rode vlag, wat is daar gebeurd? |
Briscoe zag je vlak voor zijn crash ineens wild slingeren. Heel even dacht ik nog dat dat toch wel een vreemde plaats was om je banden te gaan opwarmen maar toen hij eenmaal de pitmuur raakte bleek dat toch iets minder waarschijnlijk ;)
Echt een harde klap. Eerst in de pitmuur, dan de vangrail binnenkant Eau Rouge. En vlak voor m'n neus! F3000 was stilgelegd omdat er een busje op de baan reed ergens. Wel vreemd om te zien dat er nog auto's uit de pits werden gelaten terwijl overal rood hing... Geweldige dag gehad vandaag. Jammer dat ik geen kaarten heb voor de rest van het weekend - dat gaat volgend jaar toch wel even anders! |
Quote:
Aangename kwalif gezien vandaag met heel knappe acties van oa Schumacher (op een moment dat het echt goed regende), en Massa! Ik hoop morgen ook op een regenrace met de beste als winnaar ... (hopelijk Schum!) |
het zal Schumi wel worden ook ;)
zoals al die andere races (op 1 na natuurlijk). |
iemand de F3000 gezien vandaag? knappe wedstrijd van Doornbos, in de regen. eens hij voorbij Liuzzi was, reed hij 2 seconden sneller dan de rest :eek:
|
All times are GMT +2. The time now is 04:07. |