![]() |
Superfund V10 series........ook nieuw in 2005!
Behalve de GP Masters is er nog een nieuwe Formule klasse op komst namelijk de "Superfund V10 Series". Deze klasse wordt de opvolger van de Euro3000 series die we binnen twee weken aan het werk zien op Circuit Zolder.
De vermoedelijke combinatie chassis / motor gaat een Dallara - Judd worden. Het geluid is dus al dik in orde. Drukke tijden bij Dallara overigens als alle verhalen waar zijn. Het ombouwen van de Dallara World Series wagens, de produktie van de GP2 wagens, het mogelijke nieuwe F1 project........en nu deze Superfund V10 serie. Voor het einde van de maand zal Superfund een officiële presenatie houden van dit concept. Een concept dat garant staat voor entertainment, inhaalacties, close-racing..........eigenlijk alles wat nu ontbreekt aan de F1. Insiders uit de Euro3000 paddock zijn zeer te spreken over de plannen van Superfund. In tegenstelling tot de astronomiscge bedragen die vooruit betaald moeten worden bij de nieuwe GP 2 serie van Flavio Briatore en consorten schijnt de Superfund V10 serie financieel aantrekkelijk te zijn. Niks kopen van wagens.............leasen is het parool. Op dat gebied is een partner als Superfund ideaal. Wel slecht nieuws voor de huidige eigenaren van F3000 wagens uit de tweede en derde generatie, de "tweede-hands" prijzen klappen in elkaar met dit nieuws..............als alles waarheid wordt. Bron? De Engelse Telegraaf c.q. Autosport :D |
Re: Superfund V10 series........ook nieuw in 2005!
Quote:
In deze thread geeft de Prins zware kritiek op de huidige World Series. Zijn keuze voor GP2 of Superfund V10 Series zal afhangen van de sponsors van zijn rijders, maar als de GP2 geen plaats krijgt op de zondag voor de F1 dan heeft de Superfund V10 serie de strekste kaarten in huis. Zijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Superfund V10 serie............ Toch maar eens in de gaten houden, dit nieuwe concept. |
Volg die genoemde thread ook al een tijdje. Prins Alfonso de Orleans-Borbon heeft als insider een goede mening over GP2 en Superfund V10 Series.
BTW Zou zoiets niks zijn voor "onze" en "jullie" prinsen? |
Een foto van het eerste windtunnelmodel staat deze week in de autosport. Het ontwerp komt op mij over als een beetje Retro-look eind jaren '80 / begin '90. Lage neus, typische Coke-bottle shape aan de achterkant. Weinig flapjes en andere rare uitsteeksels die we nu zien........... Kortom, lekker simpel ;)
|
Kent iemand nog de Premier One serie? De klasse die nooit bestaan heeft........voetbalclubs die wagens gaan inzetten. Leinders voor Anderlecht, Jacky van de Ende voor Feijenoord.
Het is al een jaartje of twee erg rustig rondom dit concept maar daar kon eind septmeber weleens verandering in komen. Volgens Italiaracing zijn enkele personen van dit concept betrokken bij de nieuwe Superfund V10 serie. Ben niet helemaal zeker van de vertaling.............maar oei, oei wat staat ons te wachten? |
Dat Nederlanders niet altijd gelijk hebben wordt weer eens bewezen. :D De Superfund V10 wordt niet een geupdate Premier one serieswagen. Wie de wagen dan wel gebouwd heeft, dat blijft nog eventjes geheim. Wel is geweten dat er een superpole systeem voor de eerste 7 komt en dat de kalender die volgt van de supertrucks met een extra race op de ovaal in lausitz. Gaan we in Europa ovalracen eindelijk serieus nemen?
|
Quote:
|
Quote:
Wie Trucks zegt, zegt Zolder...........joepie, we gaan deze nieuwe klasse dus live zien in 2005. |
Zojuist de eerste sneak-preview gezien van deze wagen in de online bladversie van de Autosport. Wow, it's sexy! Lijkt een beetje op de Champcars / CART wagens uit mid-jaren negentig.........Hier en daar voorzien van een optisch foefje van de huidige F1-wagens.
|
|
Ziet er echt wel goed uit seg :eek:
|
Ziet er een mooie wagen uit, en dat we deze wagens in Zolder aan het werk mogen zien is mooi meegenomen. Looking Forward to it.
Greetzz.. Corvetteboy |
Nog wat moois gevonden:
Zij-aanzicht Zij/Voor-aanzicht De eerste meters van deze wagen zitten erop, de primeur was voor een of ander vliegveld in de UK. Niet meer dan een shake-down ;) Als de doelstellingen worden gerealiseerd qua rondetijden dan gaat dit de snelste klasse worden na de F1. Daar kan geen GP2, Champcar, IRL, FNippon of World Series tegenop. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Amai, wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar :o
|
Quote:
Wie beweerde er dat de Corvette C5-R weinig grip had? :) right, you did. |
Quote:
Waarom ik dit wel weet en jij niet? Misschien omdat ik weleens een boekje lees ;) i.p.v. de Donald Duck :D Trouwens cijfermateriaal is ook voorhanden. In 2003 reden de Champscars op het Indy-circuit van Brands Hatch. Dit jaar was Scott Mansell in zijn 2e-hands Benetton-Judd Formule 1 wagen (ergens uit '96/'97) in een wedstrijd voor de Euroboss sneller dan de pole-position tijd voor de Champcars in 2003. Ik denk dat ik niet hoef te verklaren dat een Euroboss wagen enige seconden trager is dan in de tijd dat die wagen daadwerlijk Formule 1 wedstrijden reed ;) Dus op die manier kom ik tot de conclusie dat een Champcar te vergelijken is met een F3000 wagen. Nog een voorbeeldje? Vergelijk de tijden maar eens van de World Series V6 wagens en de Euroboss op het Circuit van Zolder. Laten we de discussie nu verder laten gaan over de Superfund V10 serie, met een beetje mazzel de mooiste single-seater klasse van 2005 ;) |
Quote:
|
Quote:
|
Superfund live op Nederlandse en Belgische TV in 2005, zie http://www.formulasuperfund.com/down...05_Sponsor.pdf
|
eerst zien dan geloven. Welke zender gaan ze tijd vrijmaken? Om F1 uitgezonden te krijgen is altijd al een hele toer.
|
de champcars vergelijking kan misschien beter getrokken worden op Montreal, waar ze allebei in t zelfde jaar rijden. De pole daar was in 2004 voor Bourdais, 1m19.897, terwijl Baumgartner rondreed in 1m17.064! De pole van Ralf was 1m12.275!
Da zal wel genoeg bewijzen zeker? |
Als het media-land in NL zo doorgaat als nu dan hebben we in 2005 genoeg horrorkanalen die verlegen zullen zitten om "content". :D
F1 is inderdaad een lastige zaak om uit te zenden, de reden lijkt me de hoge kostprijs van de uitzendrechten. Mocht Superfund het feestje gratis weggeven dan zullen er wel kandidaten zijn, zaterdag- en zondagmiddag zijn normaal geen uren dat men kijkcijfer records haalt ;) Hoe betrouwbaar die afbeelding is nog maar de vraag, als de lokale omroep bij ons in het boerengehucht iets zou uitzenden dan zullen ze dat wel presenteren alsof het hele land dat zal kunnen zien. Die truuk hebben ze niet van een vreemde, zo'n kleine Engelsman schijnt het op dat punt ook niet al te nauw nemen ;) Iemand die een flits van de F1 voorbij ziet komen in een of ander CNN sportreport tellen ze mee als een volwaardige kijker. Kijk zo kan ik ook 50 miljard kijkers halen. |
Quote:
|
De eerste bewegende beelden zijn te zien via deze link: http://212.23.62.55/raceworld/2004/0...ndpres2005.wmv
Niks montage, raw footage ;) .........zalig dat geluid van die wagen. Trouwens, een Belgische verrassing op het einde. Formula Superfund, ik zet mijn centen op deze klasse voor 2005. Alendre Premat (F3 Euroseries kampioen 2004) heeft met deze wagen getest........voorteken? |
Quote:
|
Quote:
De eerste 3 teams hebben zich "ingeschreven". Van eentje is de naam bekend namelijk JVA (John Village Automotive), de andere twee volgen in de komende dagen. Een van die twee schijnt een ex-F1 team te zijn! Een van de nieuwe races zou een de straatrace in Pau zijn. Kans dat de Euroseries Formule 3 vertrekken is redelijk groot..........die gasten verhuizen naar Monaco en waarschijnlijk de straatrace in Avignon. |
Quote:
|
beeldverslag voorstelling Formula Superfund
voor diegene die deze link nie kennen :)
http://212.23.62.55/raceworld/2004/0...ndpres2005.wmv (met kommentaar van onze Bas Leinders) ***Edit: bericht samengevoegd met bestaande thread, link stond al een keer op pagina 2 vermeld ;) *** |
kalender superfund 2005 ter info
01/05 BRNO
15/05 FRANCE TBA 12/06 ESTORIL 26/06 MONZA 10/07 NURBURGRING 24/07 ZANDVOORT 14/O8 EUROSPEEDWAY LAUSITZ 28/08 DONINGTON 18/09 ZOLDER 16/10 VALLELUNGA |
Re: kalender superfund 2005 ter info
Het lijkt me wel een mooie kalender!
Maarja wat het kampioenschap zelf betreft, zal het toch nog wel eerste zien en dan pas geloven worden... Quote:
|
Re: Re: kalender superfund 2005 ter info
Quote:
|
Bas zal morgen de wagen mogen testen! :)
Hij was ook al op de voorstelling van de wagen op de Nurburgring... hij heeft precies goede contacten met Superfund. Er zijn wel nog meerdere piloten uitgenodigt om de wagen te testen buiten de vaste testpiloten Wendlinger en Sospiri. Bas zal dus rijden, maar ook Mathias Lauda, Timo Glock en Nicky Pastorelli. Zou dit DE truck zijn van Superfund?? enkele piloten (gratis) laten testen, om op die manier (positieve) reacties te krijgen en dan zo andere piloten proberen aan te trekken voor 2005... |
Bassie z'n dag zit er op, hij heeft zelfs de eer gehad om de eerste race simulatie tedoen. Een race afstand inclusief pitstop en al... ...dit is juist wat hij gans 2004 heeft moeten missen ;).
Aangezien Bas dus lang heeft gereden was er blijkbaar geen tijd meer voor Nicky Pastorelli en Mattias Lauda :p Bas spreekt niets anders dan lof over de wagen, maarja als je free met een wagen mag teste dan zul je (in de media) zeker geen slechte woorden (mogen) zeggen over de wagen... http://www.eyes-e-tools.com/customer...01leinders.jpg bron foto: pitstop Op pitstop.tv meer over de test van Leinders! zijn er nog meer foto's te vinden??? |
Quote:
Maar dat zegde men(en was ook) was bij de WS in 2002 & 2003! Maar ik heb niets gezien, allé toch niet op TV... Want die (live) uitzendingen gebeuren allemaal op tam-tam zenders van op sateliet die geen kat kan ontvangen... |
Sodeju, in de eerste vergelijkende testen zijn de Superfunds al enkele seconden sneller dan de huidige FIA F3000 generatie. Bijna F1 snelheden voor een fractie van de F1 budgetten. Toch wel een blamage voor de gevestigde orde.
September 2005 kan niet gauw genoeg komen ;) |
Quote:
bron: autosport.be Kijk ook eens op f1world.be ;) |
All times are GMT +2. The time now is 02:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.