![]() |
free driving 3december
Volgens de site is de volgende eran dag op
woensdag 3 december, volgens mijne kalender valt den derde op ne vrijdag. greetz aldretti racing |
Besten,
Dat klopt vrijdag 3 december is de volgende. Alleen heb ik aan Eran (meerbepaald Andy) de volgende vraag : Zal de drift-challenge doorgaan en hoe gaat dat dan in zen werk. In ieder geval, als er geen specifieke organisatie is, moeten we zeker na het bekijken van de diverse foto's etc.. een pol op het forum zetten zodat wij met zen allen de beste kunnen kiezen. Ik stel voor dat we dan de mogelijkheid bieden aan iedere deelnemer om 1 eigen foto op te geven als kandidaat. tot 3 december Race-groeten, Jo Smets. |
Haha, dat kan nog grappig worden, er zijn er namelijk genoeg die een heel stukske kunnen goochelen met Photoshop. Filmkes bewerken is al veel moeilijker!
Ik vind dat het live moet worden op de dag zelf. Inschrijvingen op voorhand, een bepaalde startlijst, iedereen minimum drie keer en gaan met die banaan :p . Ranking en uitslag bekend maken in de Wheels met eventueel filmkes op een scherm. Ge zou kunnen iemand van iedere drift een filmke laten maken tijdens het gebeuren. M545i |
M545i,
dat lijkt me idd de beste oplossing en daar ben ik ook voorstander van. Maar wie zal er zich mee bezig houden als er geen organisatie van Eran is?? en wie beslist wie er wint? In dat geval zouden we het als bovenstaand kunnen doen ;) race-groeten, Jo Smets |
Seizoen waardig afsluiten
De M-Power mannen hadden al gedacht om het seizoen waardig af te sluiten in het Wheelscafé....ttz een mini after party zou leuk zijn. Hoe meer zielen hoe meer vreugde natuurlijk en dan kunnen we op al die namen ook direct eens een gezicht plakken.
Om in de sfeer te komen zouden we een driftchallenge kunnnen doen tussen 4-5 als het dan nog licht is (altijd leuk als ge tegen 130 dwars staat in de eerste linkse). Aangezien Eran ook moet uit de kosten geraken kunnen we zo maar niet het circuit hijacken voor een uur maar kan er misschien wel aangegeven worden dat er tussen 4 en 5 onbeperkt gedrift wordt in de eerste linkse en dat de andere rijders hier rekening mee dienen te houden. De deelnemers zouden zich wel bij het inschrijven moeten melden, zodat we ze ook terdege kunnen filmen (zie verder). We kunnen zoals in Duitsland op voorhand een jury samenstellen waarbij Andy en Erik de "voorzittersstem" (lees de doorslag geven bij gelijke stand), hebben en er dus nog enkele "forum" ingewijden punten kunnen geven. Op Hockenheim gebeurd dat zo. Binnenkant bocht staat de jury en cameraploeg, bordjes worden opgestoken na iedere passage (max = 5 punten). 3x passeren max score wordt behouden. Er is ook verschil tussen de profi's en de ama's kwestie van het eerlijk te houden indien we plots veel volk zouden trekken. We zouden b.v. in het wheels café om +/- 7 uur de "bekers" kunnen uitreiken (b.v. 1 uurtje Eran vrij rijden in 2005) en tevens een projectie organiseren van 6 tot 7 PM op een projectiescherm (ik denk dat M545i en ikzelf wel voor videocamera en projector kunnen zorgen). Eran zorgen jullie voor het scherm? Alléz, ge ziet ik heb er zin in en met een beetje goeie wil komt hier ook iets van. We kunnen altijd eens samenkomen in het wheels café... tenslotte het is nog een maand right? Vriendelijke groeten, Z3///M |
joepie, ik heb het gevoel dat het er nog van gaat komen.
ik had graag ook willen kijken, maar ik (met mijn 106'je) wil toch liever meedriften met de anderen. het is een fantastisch idee om het te filmen en later te projecteren. dan kunnen de piloten ook eens zien wat er dan allemaal gebeurd is. moest de video dan te koop zijn geef ik er zonder twijfels wat euros voor. Als er bevestiging komt van Eran wanneer het doorgaat, zal ik het woord verspreiden. mvg Yves |
Re: Seizoen waardig afsluiten
Quote:
in de wheels is alles aanwezig, beamer en groot scherm Wel even afstemmen met andy dat er die dag geen vergaderingen zijn of zo. Wat betreft de after-party, count me in. Ik wil me ook best opgeven om fotos te komen maken, ik beschik ook over een degelijk apparaat waar we serieuze fotos mee kunnen schieten. En eventueel filmpjes maken. Laat maar horen waar of bij wie ik moet zijn. Ik zal zowieso aanwezig zijn met de Mini, maar ik zal niet meedoen aan de drift challenge. (autooke is me te kostbaar en het is niet echt men rijstijl, dus ik laat het over aan de Pro's ;) ) Race-groeten, Jo Smets |
Opwarmertje
Nee, ik heb Honda niet kunnen overtuigen om een S2000 te krijgen noch Nissan om een pick-up ter beschikking te hebben. Zal met ons eigen speelgoed moeten.
Zoals je kan zien enkel voor ingewijden maar leuk om naar te kijken voor iedereen!!! Autocar Sideways Challenge 2004 Autocar Sideways Challenge 2004 Pick-up Z3///M |
ERAN
Ik heb Andy zonet gemaild, daar het vel van de beer verkopen voor ie xxx is altijd makkelijk is. Ik hoop dat we alvast kunnen filmen vanop een goeie plaats en dat later kunnen zien in het Wheelscafé zou reeds een mooi begin zijn voor 2004. Jury, bekers, etc. zien we nog wel.
Het zou fijn zijn dat mensen zoals Werner 333 (bij deze een oproep) en Jo Smets b.v. foto's maken van de driftsessie tussen 4 en 5. Deze zouden we dan achteraf online kunnen zetten en deelenemers zouden die bij de betere fotograaf achteraf op fotopapier kunnen laten drukken. Om het animo te pijlen zou ik alvast hier een "provisoire" deelnemerslijst willen opstellen zodat we het een beetje beter kunnen inschatten. Ook dacht ik aan een vergadering op 20/11/2004 om 15 uur in he Wheelcafé zodat we, indien we een OK krijgen, het werk onder de medewerkers een beetje organiseren (zodat iedereen niet voor elkaars voeten loopt). Sponsors voor bekers of vrije ERAN Racing uren altijd welkom, maar laten we dit voorlopig als een "fun" evenement beschouwen en geen wedstrijd. Deelnemerslijst 3/11/2004 (nog één maand slapen) 1. M-Jo - BMW M3 E46 met wat veranderingen :D 2. M545i - BMW 5 serie met wat veranderingen :D 3. M645i - BMW 6 serie met wat veranderingen :D 4. Rappe106 - Peugeot 106 met wat veranderingen :D 5. RemmelRacing - Mitsubishi EVO6 met wat veranderingen :D (TO BE CONFIRMED) 6. De mannen met hun Sierra Cosworth ??? 7. BMW E30 - 1 ??? 8. BMW E30 - 2 ??? 9. Volvo 340 van 29/10??? 10. De vervangwagen :+ van de mannen met de 524td van 29/10 .... |
Re: ERAN
Quote:
|
Mannen ...Sabientje is al zwaar aan het trainen
Ze was in goede doen :gas: :gas: dit weekend op de Nordschleife :worship:. Kijk vooral naar het gezicht van die kerel op de achterbank :confused:
http://www.creativephotoart.nl/Ring_...es/Ring-15.jpg ***Edit: Foto te groot, tevens "linkbaar" gemaakt i.p.v. zichtbaar vanwege copyrights e.d.*** |
@Werner333, voila Werner zo hadden we de foto's graag gehad, meer moet dat niet zijn. Héhéhé :D
Nu nog onze kist zo krijgen en het kan ni meer stuk.....allez een beetje meer dwars zou geen kwaad kunnen :rolleyes: M545i |
Re: ERAN
Quote:
Ik zal zelf ook wel aan het rijden zijn voor 4 uur maar ik zal de camera meenemen en asap ter plaatse komen vanaf 4 uur. Race-groeten, Jo Smets |
hello,
Gaat er ook een verschil gemaakt worden tussen voor-en achtertrekkers ? greetz aldretti |
Hoe? gaan jullie niet meer met een BMW komen rijden :confused: ? E28's en E30's in overvloed te vinden.
M545i |
Driftbakken
Ik snap het ook nie als ik de Officiele lijst driftbakken bekijk :D
:D ;) :p Rappe106, alle gekheid op een stokje :cool: heb ooit nog de 3de en 4de graads stages gevolgd bij Peugeot en vindt het grappig als mensen over overstuur "op straat" spreken op een voorwielaandrijver en de snelheid zie waarmee jij hem in de eerste linkse gooit. Bij Peugeot in Malmedy deden ze dat op gravel met achteraan kale banden. Dus ik weet dat het perfect kan en zoals jij dat kan op droog en nat met een 106 dat verdient een aparte prijs :) Z3///M |
hello,
Het zal toch met de honda moeten gebeuren. Nen andere bmw zoeken tegen dan zie ik nie echt zitten. Ik nog wel ne vw kever staan maar die heeft 100pk te weinig om mee te driften vrees ik. :D greetz aldretti racing |
Beste Eranners en drifters :
bij deze meld ik u dat we gaan driften op 3 december. We gaan het circuit van 14u tot 15u vrij laten voor de deelnemers aan de eerste ERAN DRIFTCHALLENGE. Kostprijs is zoals een uurtje vrij rijden 45€. Er zal een jury samengesteld worden de prijzen worden uitgereikt na 18u in Wheels. Er zullen dan beelden getoond worden die dezelfde namiddag gemaakt zijn. Het vrij rijden begint dan om 15u tot 18u. Er zullen waardebons gegeven worden aan de mooiste drifts en de spectaculairste doortochten. De bocht die beoordeeld wordt is de eerste linkse. Er zal een algemeen klassement gemaakt worden. Daarnaast zal er ook een nevenklassement zijn voor beste voortrekker, dame??... We doen deze drift competitie om 14u zodat de mensen die komen filmen wat tijd hebben om te monteren. Na deze uitreiking gaan we het ERAN seizoen waardig afsluiten en aan iedereen de nieuwe data voor 2005 bekend maken. Alle suggesties zijn welkom. |
Hiphip hoera :applaus: Na lang in spanning te wachten is het dan officieel.
Ik doe mee! M545i |
@trackfun
dank u voor het complimentje. die lessen van peugeot wil ik ook graag volgen, maar mijn kapitaal kan mij niet volgen. ik ben 3 december zeker nog van de party. mvg Yves |
Quote:
Verandert dienen tekst maar rap in "die lessen van peugeot wil ik ook graag geven, maar ik heb voor de moment genen tijd :p Groeten Z3///M |
@Trackfun,
nu je het over instructeur hebt... heb je enig idee wat je daarvoor zou moeten doen, buiten je auto en de lijnen beheersen en het kunnen overbrengen aan je "STUDENT". Misschien wel een vraag voor Andy. Race-groeten, Jo Smets |
Ik zou zeggen, je verstand op nul zetten voor je weer bij een van die gekken instapt die denken dat ze kunnen rijden als Francois Duval en gaan als een banaan over de piste :D
Alle gekheid op een stokje, de instructeurs bij Peugeot gaven op het eind van de 3de dag een demo (ik spreek nu 1999) waar we zelf meemochten om ons nog eens duidelijk te maken bezint eer ge begint. Dat was al aardig gelukt want na drie dagen hadden we goed door dat 200+ op de autostrade rijden er niks mee te maken had ;) Je kan ze altijd eens contacteren ze hebben opleidingscentra in Nijvel en Malmedy: http://www.automobielbeheersing.com/ Maar om ERAN instructeur te worden denk ik dat je inderdaad bij Andy moet aankloppen om te weten wat de "qualificaties" zijn. Vaak zitten hier dus piloten tussen, zelfs journalisten die af en toe eens een rallytje rijden. Groeten, Z3///M |
@trackfun
:) ook niet overdrijven he. ben nog niet zo goed. we zullen wel zien wat ik teweeg zal brengen op 3 december. dat lijkt me wel cool die lessen bij peugeot. jij hebt volgens mij ook de nodige ervaring opgedaan bij peugeot. ik heb gezien dat ze daar rond tuffen met een hummel of hommel? ook interssant om eens met een achterwiel aangedreven voertuig te rijden. krijg je ook de kans om te oefenen, of is het vooral kennismaking met alles wat een auto kan. ga jij achter ons aan rijden om te filmen. mij mag je altijd volgen hoor. groeten en tot de volgende yves |
@Rappe106,
kheb gezien dat er nog plaats is in de kerstvakantie voor de hoge prestaties cursus :D:D (wilden we al eerder doen he) zin erin?, is wel een beetje duur maar zal zeker lonen, ik ben nog aan het nadenken Race-groeten, Jo |
Aangezien ik niet weet hoeveel ervaring jullie hebben, vertel ik ff in het kort hoe ik er toe ben gekomen die cursussen te volgen.
1. Ik was gewoon met een wagen van 110 pk te rijden en kocht er een van 218 pk. 2. Ik had al wel eens (on)geluk gehad ... 3. Ik wou nog een tijdje rondlopen op deze planeet 4. Ik wou leren in een omgeving waar ik niet met m'n eigen wagen en zonder betonnen palen langs de weg kon oefenen en over de schreef gaan. Resultaat: 1. Ik had al snel door dat zelfs als ge al tien jaar rijdt ge nog altijd niet kon rijden. 2. De 3 dagen gingen vliegenvlug voorbij er het was big fun aangezien je sowieso tussen ander "autofreaks" zit. 3. De meeste eenvoudige tot de meer geavanceerde komen aan bod: stuurpositie, duwen op het stuur als je rijdt, positie handen op het stuur (dus ook in slip), remmen, uitwijken, handbrake turn, ontkoppelen met tussengas, tip-hiel, onder- en overstuur met voor- en achterwielaandrijver,etc. 4. Zelfvertrouwen opkrikken, slippen = schrikken, maar niet meer als je als een hebt kunnen aanvoelen hoe dat er aan toegaat in een veilige opgeving, ttz. je moet oefeningen doen waar je een 106 Rally in overstuur een 90° bocht laat nemen, etc. Wat het niet is: Het is geen circuitcursus ivm ideale lijnen, etc, het is een "wagen beheersings cursus". Ttz, je maakt fouten en leert hieruit (ook voor op de openbare weg). Hopelijk genoeg info om in te schatten of dit is wat jullie zoeken. Verwacht nu ook nie dat ge 10 seconden sneller hierdoor op Zolder gaat rijden of plots drift king gaat worden. Mvg, Z3///M |
het gaat mij niet zo zeer om betere tijden te rijden, maar vooral om de beheersing van de wagen aan te leren, ipv zelf te proberen. als het dan eens fout gaat heb je geen auto meer.(ik ben daar een goed voorbeeld van (met mijn koprol))
ook wil ik graag nog eens op gravel spelen. heb de kans gehad om op ford lommel de mooie grind banen op te zoeken, wat zorgde voor enorm veel lol. en ken in belgie niet dadelijk veel wegen waar je dat kan (tenminste zonder 2 m diepe kuilen), en als je eens een vind is het bezet met wandelaars. volgens mij kan niemand auto rijden (ik ben geen uitzondering). volgens mij is het een compromis. want ofwel heb je teveel zelfvertrouwen en ben je de veroorzaker in een ongeval, ofwel ben je te voorzichtig en ben je een slachtoffer. hier spreek ik wel over 'het verkeer'. op circuit is dit gewoon een kwestie van de geheimen kennen van de bochtlijnen en geld (power van de auto is hier recht evenredig aan. goed voorbeeld: gl pk ra... (veel kopen, weinig engeneering). dit is wel mijn mening, je mag me gerust tegenspreken. merci voor de uitleg over dat peugeot weekend, lijkt me heel fijn. @jo ik wil dat wel doen, eens rondvragen wie nog mee wil. groeten Yves |
@Rappe106,
let the money-saving begin :D Race-groeten, Jo |
@Trackfun & the rest,
ik moet Rappe106 gelijk geven over het feit dat je nooit kan autorijden. Wagenbeheersing in alle situaties is idd zeer belangrijk, maar dat leer je niet op de weg. Daarom de cursus. Voor mij is het ook eerder een kwestie van de andere kant van het verhaal te gaan verkennen. Ik heb altijd gereden op de rand van de slip. Ik ben dus een echte lijnenrijder. Een drift ofzo, daar schrik ik niet van terug, maar ik heb het gevoel dat als ik hier meer mee vertrouwd geraak dat het toch allemaal wat sneller gaat gaan. Ook op circuit. Want nu zit ik een beetje met de onwetendheid wat er komt na de korte drift. Nu ik heb ook al met Rappe106 in de auto gezeten tijdens een DRIFT sessie en ik geniet er elke keer van maar de Mini van mij leent zich daar niet zo echt voor. Wat betreft dat het geen ciruit-cursus is, dat heeft er niet veel mee te maken. Nogmaals beheersing van de wagen, dat is overal belangrijk. Trouwens er is ook een circuit cursus, die je hierna pas kan doen. Race-groeten en mss tot in malmedy, Jo Smets |
|
@Trackfun,
nice website, kwist niet dat Tim Corronel daar tussen zat. Race-groeten, Jo Smets |
Ons abonnement op mooi weer liet ons ook vandaag niet in de steek. Wel koud maar droog en zonnig. Opnieuw kwamen er een 22 tal nieuwe deelnemers opdagen voor de circuit experience.
Voordat we met het vrij rijden begonnen was er dan de try-out van de driftchallenge. Een zeer geslaagde oefening zou ik zeggen. meer hierover en een andere tread. Tijdens het vrij rijden was het ook weeral een hele drukte. Op het einde konden de liefhebbers zelfs proeven van Zolder by night. Ons seizoen zit erop en ik ben blij dat we elk jaar een stapje vooruit gaan. Hiervoor wil ik dan ook iedereen danken : instructeurs, helpers, deelnemers, toeschouwers en de mensen van Circuit Zolder. Voor volgend jaar gaan we al zeker 10 keer rijden in Zolder en 1 keer in Francorchamps. Voor meer details kan je vanaf 10 december terecht op onze vernieuwde site www.eranracing.be |
All times are GMT +2. The time now is 21:18. |