De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Top Gear is terug (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9372)

NGT Racing 31-10-2004 20:46

Top Gear is terug
 
Net op teletext gemerkt dat er vanavond een aflevering van top gear is met de Ford Focus en de Ferrrari Enzo.

FIRE 31-10-2004 20:56

Vorige week is de nieuwe serie begonnen.

marcel 31-10-2004 21:15

idd, en het begon meteen goed: Clarckson mocht zijn eigen haar opeten :D

Brecht 31-10-2004 21:38

Er was al eventjes geleden een aflevering waarin ze de Corvette C6 getest hadden. Na die reportage gezien te hebben, dacht ik echt dat die mannen van Top Gear amateurs waren. Ze kraakte de wagen gewoon op alle vlakken af. :mad: Van AMATEURISMI gesproken. :mad:

Greetzz.. Corvetteboy

Raceboy 31-10-2004 21:41

Dus omdat ze het niet eens zijn met jouw mening zijn het amateurs? :rolleyes: Hoe dikwijls heb jij al in een C6 gezeten?

Brecht 31-10-2004 21:53

Het is gewoon dat ze me de indruk gaven dat de Engelse wagens beter zijn dan de Amerikaanse. Bij ieder negatief punt van de Corvette zeiden ze hoe geweldig toch de TVR is op dit vlak was. Bij een ander negatief punt zeiden ze dan hoe geweldig dan die andere Engelse wagen daar ook weer is, maar over de technologie waarbij de snelheid van de wagen op de voorruit geprojecteerd wordt, wordt geen woord gezegt. En nog dit, Ik ben dan wel 16 jaar, maar vindt niet dat ze die Top Gear snotneus van rondt de 25 zo een wagen moeten laten testen, en die de wagen dan helemaal afkraakt nog ook. IPV dat ze die wagen dan laten testen door Jeremy Clarkson ofzo.

Greetzz.. Corvetteboy

Stefan 31-10-2004 23:05

alles wat bij top gear gezegd word moet je met een korrel zout nemen.

Integra 01-11-2004 09:21

Wat kan het mij wat schelen dat de Corvette C6 op niks trekt. Als GM maar een heerlijke C6-R maakt. :p

Thomaske 01-11-2004 11:37

Misschien een stomme vraag maar op welke post komt Top Gear eigenlijk en welke dagen en uren?

Mvg

Raceboy 01-11-2004 13:08

Zondag om 21 uur en maandag herhaling om 1u30 op BBC2

Thomaske 01-11-2004 14:48

Thanks Raceboy

Lambo 01-11-2004 15:06

@corvetteboy... Sorry hoor, de C6 ziet er goed uit van buiten (vanbinnen is iets anders...), maar als je met je hand gewoon een deuk in de carrosserie kunt duwen, dan voel je wss aan je kleine teen al aan dat er iets verkeerd zit... Het is en blijft een amerikaan (log, wollig en onverantwoord zacht afgeveerd). Waarschijnlijk een heerlijke cruiser, maar geen partij voor gelijk welke Europese sportwagen (en zeker niet een pure zoals bijvoorbeeld een TVR)...

En daar gaat het precies om, de corvette, het icoon van de Amerikaanse sportwagen wil zichook profileren als een sportwagen, terwijl het eigenlijk dat niet is... Enja, dan ga je gewoon voor de bijl. En geloof me vrij, Hammond weet goed genoeg wat autorijden is ;) Geef die Corvette aan Clarckson, en die breekt hem letterlijk af :)

Enja, die snelheid projecteren op de voorruit, leuk gadget, maar niet meer dan dat. En daar gaat het ook niet om bij dat soort wagens, het gaat om de snelheidsbeleving, het op de grond krijgen van pk's, de bochtensnelheid, directheid van het sturen,...

Ik weet niet of je de aflevering gezien hebt dit weekend (met de F40, de Enzo, Carrera GT, McLaren F1 en Pagani Zonda S en de Jaguar XJ220), maar dan zie je wat bijvoorbeeld Clarkson van een sportauto verwacht (en wat iedereen ervan verwacht, of van zou moeten verwachten...) Clarcksons favoriet was dan ook niet de wagen met de hoogste topsnelheid, niet de wagen met de krachtigste motor, maar wel de lichtste wagen, de meest agiele, de meest compromisloze ...

redje 01-11-2004 15:17

Quote:

Originally posted by alarma
alles wat bij top gear gezegd word moet je met een korrel zout nemen.
Vwala. Je moet in je achterhoofd houden dat ze Britse wagens altijd iets beter zullen vinden. Clarkson kiest zelf liefst een Italiaanse of Britse wagen (waarom koos hij vorig seizoen immers voor de F360CS ipv de Porsche GT3RS, die allebei evengoed zijn, maar de laatste was goedkoper) . Er zit echter wel veel waarheid in hun analyses, doch zijn ze nooit helemaal objectief.
Hoe goed/slecht de C6 is weet ik niet, maar bepaalde feiten, zoals al aangehaald, kan je niet negeren.

redje 01-11-2004 15:20

Quote:

Originally posted by Lambo

Ik weet niet of je de aflevering gezien hebt dit weekend (met de F40, de Enzo, Carrera GT, McLaren F1 en Pagani Zonda S en de Jaguar XJ220), maar dan zie je wat bijvoorbeeld Clarkson van een sportauto verwacht (en wat iedereen ervan verwacht, of van zou moeten verwachten...) Clarcksons favoriet was dan ook niet de wagen met de hoogste topsnelheid, niet de wagen met de krachtigste motor, maar wel de lichtste wagen, de meest agiele, de meest compromisloze ...

En die met de minste electronica. Clarkson heeft dar een helemaal gelijk. Tegenwoordig wordt de electronica, zowel in de autosport als het dagdagelijks verkeers, alsmaar belangrijker. Maar dan is er geen plezier meer in het rijden. Je voelt wel een grotere kick dan vroeger, maar de fun is er niet meer. Enzo Ferrari wilde ook zoveel electronica en luxe niet in zn wagens.

En toch, toen Clarkson de Carrera GT testte, was hij zo onder de indruk. Nu met de Enzo was het nog erger precies. Dan verandert hij ineens en vindt hij de Porsche ineens niet meer zo denderend. T is toch ne rare kerel.

Lambo 01-11-2004 20:02

Quote:

Originally posted by redje
En toch, toen Clarkson de Carrera GT testte, was hij zo onder de indruk. Nu met de Enzo was het nog erger precies. Dan verandert hij ineens en vindt hij de Porsche ineens niet meer zo denderend. T is toch ne rare kerel.
Blijkbaar is er dan nog baas boven baas hé... Maar het is zoals hij zelf zei: de kick met een Enzo of een Carrera GT mss groter dan met een F40, maar de funfactor ligt mss wat lager door de electronica. En dan is het maar wat je verkiest hé: ongebreidelde kracht en pk's of een zuiver mechanische wagen met wat minder brute kracht...


All times are GMT +2. The time now is 01:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.