De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Werken Francorchamps 2007 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13939)

Autosport.be 11-09-2006 19:54

Quote:

Originally Posted by Mark
[Eigenwijze denk-modus]
Als in Spa alles doorgaat zoals de planning is dan gaat de zaak daar pas open in juni/juli. Reken nog wat op de welbekende Waalse vertragingen en ze kunnen daar pas eind juli beginnen met scheuren op het zwaar verneukte circuit van Spa. Er zullen dus veel top-evenementen in de 2de helft van het jaar plaatsvinden op Spa-Francorchamps.

[/eigenwijze denk-modus]

Wat is er zo verneukt aan de nieuwe layout van Francorchamps? De nieuwe busstop lijkt me een verbetering.

Thomaske 11-09-2006 20:50

Quote:

Originally Posted by Autosport.be
Wat is er zo verneukt aan de nieuwe layout van Francorchamps? De nieuwe busstop lijkt me een verbetering.

Bij de vorige verandering van de 'busstop' had ik mijn twijfels al om deze 'bochtencombinatie' de 'busstop' te noemen.

Als je de nieuwe lay-out ziet, is het die naam echt niet meer waard.

Mvg...

Steve 11-09-2006 21:57

Quote:

Originally Posted by Autosport.be
Wat is er zo verneukt aan de nieuwe layout van Francorchamps? De nieuwe busstop lijkt me een verbetering.

Ongetwijfeld zal dat zo zijn voor de piloot die erdoor moet, maar voor de toeschouwer is 'de fun' er volledig af. De schitterende uitremactie's die je vroeger zag die gebeuren daar nu niet meer.

En halfweg moet je de pits in, totaal onnatuurlijk aangelegd, en nog gevaarlijk ook als je aan de buitenkant zit en je wil pitten...

Busstop, prachtige naam maar niet voor een 'verneukte' chicane!

Autosport.be 12-09-2006 20:13

Quote:

Originally Posted by Steve
Ongetwijfeld zal dat zo zijn voor de piloot die erdoor moet, maar voor de toeschouwer is 'de fun' er volledig af. De schitterende uitremactie's die je vroeger zag die gebeuren daar nu niet meer.

En halfweg moet je de pits in, totaal onnatuurlijk aangelegd, en nog gevaarlijk ook als je aan de buitenkant zit en je wil pitten...

Busstop, prachtige naam maar niet voor een 'verneukte' chicane!

Ik vond de oorspronkelijke busstop inderdaad ook de beste. Je kon er immers op een leuke (lees: spectaculaire) manier inhaalacties uitvoeren. Wat ze ons de laatste jaren voorgeschoteld hebben leek nergens op. En in vergelijking met de huidige situatie is de nieuwe layout toch wel een verbetering (voor de piloten onder ons dan toch)

Philippe

Raceboy 12-09-2006 20:22

afgesplitst dan kunnen we de kalenderdiscussie op de kalender houden .

Mark 12-09-2006 21:55

Quote:

Originally Posted by Autosport.be
Wat is er zo verneukt aan de nieuwe layout van Francorchamps? De nieuwe busstop lijkt me een verbetering.

De Busstop is dan wellicht een verbetering, dat lijkt me niet te gelden voor de Source en Blanchimont.

Belle 12-09-2006 22:22

Wanneer beginnen ze eigenlijk aan de werken?

Raceboy 12-09-2006 22:24

Quote:

Originally Posted by Belle
Wanneer beginnen ze eigenlijk aan de werken?

November normaal

vortex 17-09-2006 15:19

Wat gaat er veranderen aan Blanchimont?? :( Is er al een lay out ergens zichtbaar oid?

Integra 17-09-2006 18:44

Deze "busstop" lijkt mij toch beter dan de huidige busstop. Die trekt echt op niks. De oude was inderdaad de beste, maar ja ...

Mr.Dallara 17-09-2006 20:12

Quote:

Originally Posted by vortex
Wat gaat er veranderen aan Blanchimont?? :( Is er al een lay out ergens zichtbaar oid?

Enkele weken terug is er op pitstop een bericht verschenen van de werken, met enkele foto's er bij: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=12482

De foto van de nieuwe "bus-stop":
http://pitstoptv.belbone.be/cms/medi...02611_spa3.jpg
foto: pitstop.tv

marcel 17-09-2006 20:42

op die foto blijft La Source wel ongewijzigd.
en volgens mij komt dat rechte stuk voor de chicane op hetzelfde trajectoire als voor de oude busstop, wat wilt zeggen dat Blanchimont waarschijnlijk ook niet zal wijzigen.

ik heb toch nog geen plannen gezien van een nieuwe Blanchimont

El Torro 17-09-2006 21:08

De werken moeten voor 15 mei 2007 gereed zijn,
dan denk ik toch de werken naast de baan zeker,
anders lopen ze weer heel wat wedstrijden (budget) mis !

Raceboy 17-09-2006 21:45

Quote:

Originally Posted by El Torro
De werken moeten voor 15 mei 2007 gereed zijn,

Vanwaar heb je dat? Wat ik heb gehoord was juni, euro race als eerste raceweekend.

Raceboy 17-09-2006 21:46

Quote:

Originally Posted by marcel
op die foto blijft La Source wel ongewijzigd.
en volgens mij komt dat rechte stuk voor de chicane op hetzelfde trajectoire als voor de oude busstop, wat wilt zeggen dat Blanchimont waarschijnlijk ook niet zal wijzigen.

ik heb toch nog geen plannen gezien van een nieuwe Blanchimont

De busstop ligt verder hoor. na de pits aan de rechterkan gaan ze nog een stuk rechtdoor nu draaien ze meeteen daarachter rechtsaf.


All times are GMT +2. The time now is 04:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.