De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Pitstop TV verdwijnt van de buis (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7305)

kulgan 27-02-2004 18:10

gedaan met pitstop
 
juist met grote verbazing het volgende gelzen:

Tenzij er ter elfder ure nog een oplossing komt, verdwijnt Pitstop TV van de buis. Het programma kan niet langer gefinancierd worden. Het autosportmagazine was een productie van Peter Baert en liep sinds 1996 op Kanaaltwee.

Slecht nieuws dus voor de vele duizenden autosportliefhebbers die nu andere zenders moeten opzoeken voor autosport.

Peter Baert: "Het is uiteraard bijzonder jammer dat het programma op Kanaaltwee verdwijnt. Maar het is niet anders. Men is er niet in geslaagd de TV-rechten te verwerven van WRC en er was bovendien geen financiële basis meer om het programma te produceren. Autosport was, is en zal nooit een prioriteit zijn voor een TV-station, zeker niet in Vlaanderen."
"Daarbij komt nog dat bedrijven die het programma zouden kunnen financieren, plotseling zeer communautair beginnen te denken. Het merk met de Waalse rijder in het WRC heeft ons doodleuk laten weten dat het geen interesse heeft voor Vlaanderen, maar dat er wel budget naar een Waalse TV-zender gaat ter financiering van WRC. Dat merk vindt dat WRC veel meer leeft in Wallonië. Begrijpe wie kan. De betrokkenen vergeten wellicht dat de vele duizenden Vlaamse autosportliefhebbers ook potentiële klanten zijn. Als ze nu ook eens met Vlaanderen rekening zouden houden, dan zouden er misschien wel minder of geen mensen moeten afgedankt worden."
"Pitstop TV was mijn kind gedurende vele jaren. Ik dank VTM en Kanaaltwee voor de steun de afgelopen jaren en ik dank vooral Eric Claeys, de vroegere baas van VTM voor zijn morele steun."
"Terwijl er op elke Waalse zender een regulier autosportmagazine loopt, lijkt dat niet meer mogelijk in Vlaanderen. Ik zeg wel "lijkt". Want ik blijf vechten en wie weet komt er snel een oplossing uit de bus."


heeeel spijtig...
Peter, alvast van mij merci en proficiat voor alle afleveringen..
Hopelijk volgt er een nieuw project

laurent 27-02-2004 18:27

ojee!
Ik hoop ook op snel een nieuw project! En inderdaad, bedankt voor de gemaakte afleveringen in al die jaren....

Mr.Dallara 27-02-2004 18:40

Amai, dit vind ik écht een verlies!

Ik snap écht niet hoe z'n programma kan verdwijnen... :confused: :frusty: :(

Laat ons dan maar hopen dat er een nieuw project zal ontstaan!

Misschien is dit de moment dat de VRT de autosport-fakel overneemt van KA2...

Thomaske 27-02-2004 18:58

Kunnen we niet beginnen met een petitie ofzo want een zaterdag zonder Pitstop tv is geen echte zaterdag meer voor mij en ook voor vele andere. Hopelijk kan de site wel blijven bestaan.

Pascal 27-02-2004 20:17

Zeer spijtig...

Bedankt Peter voor de mooie tijden.

Wat trouwens met turbo.tv ???

C U

Brecht 27-02-2004 20:43

Dat zo een informatief autosportprogramma wordt afgevoerd.
Erg jammer. Maar wordt de site pitstop.tv ook stop gezet ?

Greetzz.. Corvetteboy

B.V.S. 27-02-2004 20:46

dit is echt ongelofelijk spijtig... :(
was een tof programma... bedankt Peter...

Bart.Vandecavey 27-02-2004 21:22

Peter bedankt voor de mooie jaren die we met Pitstop mochten meemaken. Een echte afknapper is dit...

Werner333 27-02-2004 21:31

Onbegrijpelijk.

Lender 27-02-2004 22:39

:( :( :eek: :mad:

flugel 27-02-2004 23:22

Wat krijgen we in de plaats? Nog meer voetbal???

Triestig

Sennake 28-02-2004 00:09

Wat kan een mens hierop zeggen? Bedankt Peter voor de vele uren autosport die we dankzij jou te zien kregen :(

En hopelijk verrijst het programma vroeg of laat uit zijn as...

Scapa 28-02-2004 00:28

Zéér spijtige zaak voor de Belgische autosport! Ik keek er altijd naar uit Peter. Het (communotaire) reden van de stopzetting stemt tot nadenken. Autosport meer leven in Wallonië? YEAH RIGHT :confused: Een petitie haalt m.i. weinig uit... geld moet er zijn, jammer genoeg :(

JFL 28-02-2004 00:58

Als 'collega' journalist kan ik alleen maar vaststellen dat er de laatste 2-3 jaar ongelooflijk op korte termijn wordt gedacht, zowel door de media zelf als door bedrijven die de media voeden met advertenties en ander leuk spul. In dit geval doet bekrompenheid en het totaal ontkennen van een Vlaams autosportpubliek daar nog een goeie schep bovenop. Heel spijtige zaak is dat.

@Peter: Goeie wijn behoeft geen krans. Maar sommige mensen proeven het verschil niet met een fles van 100 frank. :(

Bedankt voor de fijne avonden & er komt vast wel wat nieuws!

R@ce@holiC 28-02-2004 01:30

Erg jammer :(. Peter , bedankt voor al de leuke autosport-beelden die je jaren lang in de huiskamers gebracht hebt...

Een groot verlies voor de belgische autosport...


All times are GMT +2. The time now is 15:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.