De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Happy Birthday (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5242)

Bart.Vandecavey 29-05-2002 09:21

Happy Birthday YVDP

Met dit postje loop ik trouwens terug een beetje uit op je! ;)

Maarten 29-05-2002 12:02

ne gelukkige yves
en da we er nog veul meugen meugen

maarten

yvdp 29-05-2002 12:47

Merci hé manne. Nog een jaartje en kan de belgische wegen onveilig make. :D

Oneliner 29-05-2002 12:59

Zie maar daty ge eerst overt stuur kunt kijken dan ;) (flauw moppie :D)

Happy birthday dude

yvdp 29-05-2002 13:14

Als mijn zus da kan(1,60m), kanne kik da zeker!!!! En anders dan koopek men eige(of mijn vader) wel ne mini.

Alain 29-05-2002 13:19

Aiaiaia, heb er weer een aantal gemist...

Proficiat aan de jarigen en ook aan alle andere jarigen tijdens de rest van het jaar.
Zo, kan niemand zeggen dat ik ze vergeten ben ;)

yvdp 30-05-2002 18:48

Gelukkige verjaardag aan ferrari forever

Maarten 30-05-2002 22:17

amai da volgt mekaar nogal op
ik ga mij er ook met één postje van afmaken

ne gelukkige aan alle paddockers (voor de komende 5 jaar, dan klappen we nog wel eens)

Bart.Vandecavey 31-05-2002 10:08

Jouyeux aniversaire Vincent!

Et qu'on le peux encore beacoup vouloir! :D

Werner333 31-05-2002 17:01

Ne gelukkige verjaardag Vincent.

vincentdb2001 31-05-2002 20:11

Merci, Merci.

De dag begon goed, maar rond 15.00, besloot ik om een paar fotokes van Kinshasa te nemen, als "souvenir", en opeens volgt er een taxi met militairen ons, die ons aresteerd omdat het, volgens hun, vorboden is om fotos te nemen in Kinshasa, en dat je daar voor een speciale vergunning voor nodig heb...
Meteen nemen ze mijn nieuw digitaal fototoestel, kruipen ze in mijn wagen (gewapende militairen), en zeggen ze aan de chauffeur dat hem naar de "bureau de police central" moet gaanK. Na anderhalf uur is een collega van mijn vader aangekomen, en alles geregeld, door te betalen, natuurlijk. Maar mijn toestel heb ik gelukkig terug.

Ja, idd, in Congo betekend voor de militairen blanken -->>veel geld. Ze vroegen me 2500$, wat ik natuurlijk niet heb, en dus ook niet gegeven heb...

Maar alles is uiteindelijik goed afgelopen, maar ik was wel serieus bang... Je kan nooiet weten wat een congolese militaire, die met een "kalachikof" bewapen is, is staat is te doen voor 100$...

De paar foto's die ik heb kunnen nemen zullen na de examens volgen.

Vincentdb

airco 31-05-2002 20:24

*slik*slik*

geef me dan toch maar mijn vertrouwde belgenland ;)

Scapa 31-05-2002 20:49

das ook een manier om uwe verjaardag te vieren natuurlijk! ;)

in ieder geval vincent: gelukkige verjaardag

vincentdb2001 01-06-2002 19:21

Quote:

Originally posted by airco
*slik*slik*

geef me dan toch maar mijn vertrouwde belgenland ;)

Er zijn idd een paar nadelen van in Congo te wonen, maar ook voordelen.

Voordelen :

- belangrijkste : mijn vader verdiend veel meer als hij in “risico”-landen werkt dan als hij in België zou werken (we hebben al in Irak, Zaïre en in Burundi gezeten),
- dingen zoals personeel, elektriciteit, water, huur, school, benzine, vliegtuigticketen,...) zijn door het bedrijf waar mijn vader voor werkt betaald,
- we hebben idd thuis personeel : twee chaufeurs, twee sentinelen, een kok, een tuinman,... (in totaal 7 man),
- het is hier altijd mooie weer en het regend bijna nooeit !

Maar er zijn natuurlijk ook nadelen :

- grootste ervan : ik alleen maar tijdens de vakanties (dan ben ik meestal in België) naar race gaan kijken,
- alles is hier durder dan in België, want bijna alles wordt ingevoerd vanuit Europa of Zuid-Afrika,
- simpele dingen zoals tijdschriften, pc-onderdelen of games, vers fruit, enz.., kost een fortuin of kan men zelfs niet vinden,
- de laatste jaren zijn er minder en minder jongeren van mijn leeftijd (17-20 jaar), omdat ze meestal niet willen komen leven, en ook omdat er minder en minder blanken zijn, omdat de economische situatie hier desastreus is... Alleen maar de transport-sector werkt hier heel goed (er word héél veel ingevoerd).


Ik ben dus blij dat ik binnen een mand definitief in België zal leven. Het zal wel efkes aanpassen zijn (met het weer, de mentaliteit van de mensen, nieuwe vrienden maken,...), maar dat zou geen probleem moeten zijn. Dan kan ik EINDELIJK regelmatig naar Zolder en Spa gaan.

Ps. : verbeter me maar als ik schrijf foutjes maak (ik ben in het Frans op school en thuis praten we ook Frans...).

Greetz, Vincentdb

JPMontoya 01-06-2002 22:01

ne gelukkige aan iedereen da ik de afgelopen tijd vergeten ben


All times are GMT +2. The time now is 18:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.