De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   F2 - 2011 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20200)

Niels 14-12-2010 00:02

F2 - 2011
 
In Catalunya hadden de laatste testen van de Formule 2 plaats voor dit jaar. De Brit Clarke was de snelste.
Bailly was er niet bij wegens geen geld om de test te betalen, erger nog Benjamin heeft nog steeds geen volledig budget voor volgend jaar en moet desnoods terugvallen op een nationaal seizoen (Belcar, BTCS?)

1. Jack Clarke 1m37.121s
2. Ramon Pineiro 1m37.658s + 0.537s
3. Cesar Ramos 1m37.843s + 0.722s
4. Alex Brundle 1m37.954s + 0.833s
5. Christopher Zanella 1m37.968s + 0.847s
6. Mihai Marinescu 1m38.104s + 0.983s
7. Benjamin Lariche 1m38.105s + 0.984s
8. Nigel Moore 1m38.303s + 1.182s
9. Daniel Cammish 1m38.580s + 1.459s
10. Kelvin Snoeks 1m38.712s + 1.591s

Mark 14-12-2010 00:36

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 264283)
Benjamin heeft nog steeds geen volledig budget voor volgend jaar en moet desnoods terugvallen op een nationaal seizoen (Belcar, BTCS?

Tja, vind ik niet zo gek! Wat een luie hond is dat zeg, wat een kloteklapper pur sang is dat. Zo iemand mag je figuurlijk het licht uit de ogen tikken.

Waarom zo hard? Lees dit:

Quote:

Ik had mij nochtans ingeschreven vorig jaar voor cursussen. Het is er nooit van gekomen. Ik woonde in Engeland, de dame die mij les zou geven wou dat zelfs aan huis doen, maar ja, ik was dus nooit thuis vorig seizoen..."
Dus meneer had op zijn hotelkamer geen tijd over? Geen tijd voor zelfstudie? Geen tijd voor een open universteit? Geen tijd voor een Belgische variant van de LOI? Pfff, wat een zwak antwoord zeg............


Quote:

Ik aarzel om naar het Vlaamse bedrijfsleven toe te stappen.
Schijtluis! Gewoon doen! Nee heb je, ja kun je krijgen! Lekker die blonde pruik opzetten.........doe ik dagelijks (en succesvol)!

Nee, dergelijke gasten gaan nooit in de F1 komen. Waarom? Lees zijn antwoorden in het interview van Bouchez. Hij geeft zelf perfekt aan waarom hij het niet gaat redden.

buchinski 15-12-2010 01:06

Mark is weer zijn eigen aimabele zelf... Hopelijk is dit niet de mening van de meerderheid hier want als we mensen op zulke nevenverschijnselen gaan afrekenen dan gaan er binnenkort niet teveel Belgen meer overblijven op de internationale scène!

Stippen we even aan dat ook Neuville en d'Ambrosio geen noemenswaardig Nederlands spreken, evenmin als Baguette (die zich wel iets beter uit de slag trekt). Talenkennis is trouwens al helemaal geen voorwaarde om in de F1 terecht te komen. Misschien even die mensenschuwe wereldkampioen aanhalen die nog net iets in het Oegro-Fins kan mompelen maar in het Engels slechts een handvol dooddoeners beheerst.

Als je mikt op een internationale carriére ben je trouwens beter af met Engels. De sprong daar naartoe moet veelal wel gebeuren met "nationaal" geld. Laten we nu net weer een land zijn waar deze taalperikelen belangrijk worden geacht. Ik denk niet dat een Hamilton last had van het feit dat hij geen Welch of Schots sprak...laat staan van het feit dat hij het Frans niet machtig was.

marcel 15-12-2010 11:29

euh, waar heeft Mark het over het gebrek aan talenkennis van Bailly? het gaat erover dat hij weinig moeite lijkt over te hebben voor de zakelijke kant van zijn carriere, terwijl dat tegenwoordig net de belangrijkste kant is.

Mark 15-12-2010 23:31

Hallo Willy,

Het gaat mij inderdaad niet om de beheersing van zijn vreemde talen maar wel om zijn instelling. Trouwens, als hij een taal gaat leren adviseer ik hem eerder het Engels, Chinees en Spaans in plaats van ons prutstaaltje Vlaams/Nederlands ;)

Zoals door Marcel aangehaald stoor ik me aan zijn instelling. Het lukt even niet met het vinden van sponsors en meneer zoekt meteen naar externe excuses. Nee, hij moet de fout bij zichzelf zoeken of bij zijn begeleiding. De beste man had het zo druk in 2010 met zijn F2-loopbaan dat er geen focus was op de loopbaan in 2011/2012/2013.

Geen wonder dat er geen centen beschikbaar zijn in 2011. Al met al een coureur die in zijn werkwijze te beperkt is om het ver te schoppen.

Groet,
Mark

buchinski 16-12-2010 17:54

Met dank voor de verduidelijking Mark. Ik snap wat je bedoelt. Je tweede paragraafje zegt het allemaal, het is een kwestie van "entourage" en planning. Maar er zijn natuurlijk omstandigheden...

Maar waarom dat niet onmiddellijk verduidelijken in een beschaafd tekstje? Zoals hier vroeger al werd aangehaald is dit toch een openbaar forum en zouden we een minimum aan beleefdheid moeten hanteren. Als ik elders woorden bovenhaal als 'luie hond' en 'kloteklapper', dan weet ik dat ik binnen de kortste keren ruzie heb.

Ik zelf heb dikwijls ook veel voornemens en soms worden die inderdaad niet uitgevoerd, door omstandigheden, door luiheid, door een verkeerde interpretatie... Als dat een vrijgeleide moet zijn om mij "het licht uit de ogen te slaan"...

Mark 18-12-2010 00:39

Quote:

Originally Posted by buchinski (Post 264372)
Maar waarom dat niet onmiddellijk verduidelijken in een beschaafd tekstje? Zoals hier vroeger al werd aangehaald is dit toch een openbaar forum en zouden we een minimum aan beleefdheid moeten hanteren. Als ik elders woorden bovenhaal als 'luie hond' en 'kloteklapper', dan weet ik dat ik binnen de kortste keren ruzie heb...

De woorden die ik heb gebruikt zijn inderdaad voor sommige mensen erg hard en misschien niet zo netjes. Zal mijn best doen om de volgende keer dit te voorkomen alhoewel ik net zo hard zal oordelen over dergelijke coureurs met een bedenkelijke instelling.

Echter, de keuze voor een het taalgebruik? Tja mensen veranderen en je past je aan in de maatschappij waarin je leeft of werkt. Wie kijkt naar Powned zal dit als uiterst truttig ervaren. En ja, zowat 70 uur per week in gesprek met "ruw volk".......het zal zo'n gevolg hebben in mijn taalgebruik ;) Geen excuus maar toch......

Met dergelijke bewoordingen heb je inderdaad redelijk vlug een ruzie/discussie :) Toch, vaak is een ruzie/discussie de weg naar een oplossing/compromis. Moeilijk uit te drukken via getikte woorden op een forum maar het werkt wel in de praktijk. Met dubbel gestrekte benen een discussie aangaan om uiteindelijk met je gesprekspartner tot een oplossing te komen.

Mark 01-02-2011 22:43

Volstrekt volgens verwachting:

Quote:

Benjamin Bailly was aanwezig in Stavelot, ter gelegenheid van de Legend persconferentie. "Voor ik de steun van de RACB weer kan genieten dien ik eerst een zitje te scoren in de F2, dat is duidelijk. Maar het blijkt, zeker in deze politiek-economische omstandigheden, niet zo eenvoudig om goed 300.000 euro bij elkaar te krijgen. Iedereen wacht af. Ik kijk ondertussen ook uit naar eventuele alternatieven."

http://sport.turbomagazine.be/news_N...nder_dak_.html
Naast de economie, de vreemde talen is nu ook de politiek schuld aan zijn falen met betrekking tot een zitje voor 2011. Heeft ie al een baard laten groeien? :)

O ja, hij zoekt € 300.000 (is GBP 257.000) voor een budget wat maar GBP 225.000 ( € 262.000) is volgens de site formulatwo.com Mag ik daaruit afleiden dat hij (en wellicht zijn management) wil werken voor een jaarsalaris van € 38.000?* De reis- en verblijfskosten voor een coureur naar de circuits zullen toch geen € 38.000 zijn? Gewoon met een oud diesel golfje naar een of ander vaag **-hotel of ***-hotel is toch ook goed. Beetje opoffering voor toekomstige glitter & glamour mag je toch verwachten?

Waarom zou iemand die actief is in de F2 moeten kunnen leven van zijn getrek aan een stuurtje in een of andere junior klasse? Gewoon werken voor je geld zoals de grote namen dat in het verleden ook deden. Als ik boekjes lees over coureurs uit het verleden lees ik alleen maar dat het bittere armoe was in de begindagen van hun carriere. Waarom zouden junior-coureurs van nu moeten kunnen leven van hun passie/hobby?

*conclusie op basis van bedragen die ex-btw zijn ;)

Niels 09-03-2011 20:57

Mirko Bortolotti, oud Italiaans F3 kampioen, keert na een jaar GP3 terug naar de Formule 2 waar hij al in 2009 reed.

Niels 18-03-2011 00:42

[QUOTE=Niels;264283]Bailly was er niet bij wegens geen geld om de test te betalen, erger nog Benjamin heeft nog steeds geen volledig budget voor volgend jaar en moet desnoods terugvallen op een nationaal seizoen (Belcar, BTCS?)

Bailly testte vandaag in Spanje in de Formule Renault 2.0 voor het Boëtti Racing Team. Morgen krijgt de test een vervolg.

Niels 18-03-2011 21:18

Ook Tobias Hegewald keert na een jaar GP3 terug naar de Formule 2.

Niels 21-03-2011 21:26

Morgen eerste officiële test voor F2 in Silverstone.
Deelnemers:
No. Name Country
2 James Cole GBR
3 Armaan Ebrahim IND
4 Mirko Bortolotti ITA
5 Alex Brundle GBR
6 Miki Monras ESP
8 Plamen Kralev BUL
9 Mihai Marinescu ROM
10 Maxim Snegirev RUS
11 Jack Clarke GBR
12 Kelvin Snoeks NED
14 Alexey Karachev RUS
15 Ramon Piñeiro ESP
16 Mikkel Mac DEN
17 Jukka Honkavuori FIN
18 Tobias Hegewald DEU
20 Julian Theobald DEU
21 Thiemo Storz DEU
22 Johannes Theobald DEU
24 Tom Gladdis GBR
28 Benjamin Lariche FRA
30 Sunghak Mun KOR
33 Parthiva Sureshwaren IND
77 Natalia Kowalska POL

Niels 15-04-2011 22:03

Definitief deelnemersveld 2011 identiek als hierboven
plus
13 Jose Luis Abadin
17 Will Bratt
19 Christopher Zanella
min
Alexey Karachev
Jukka Honkavuori

Niels 16-04-2011 23:36

Eeerste manche Silverstone uitslag:
1. Mirko Bortolotti
2. Will Bratt
3. Miki Monras


All times are GMT +2. The time now is 05:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.