De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   F3 Euro Serie maar 13 deelnemers; Terugkeer naar de nationale F3 kampioenschappen? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19667)

FIRE 09-04-2010 19:52

F3 Euro Serie maar 13 deelnemers; Terugkeer naar de nationale F3 kampioenschappen?
 
Quote:

...
Slechts 13 auto’s telt het veld van de Formule 3 Euro Serie dit jaar, een ronduit magere vertoning, al hoopt men het veld met gastrijders uit andere series nog wat op te peppen.
...
http://www.autosport.nl/news/20096/f...d_op_pole.html

Gaat niet goed met de Euro Series. Ik vermoedt dat dit komt door de absurd hoge kosten. Met de nationale F3 kampioenschappen gaat het daarentegen wat beter. Zowel het Duits, Brits en Italiaans F3 kampioenschap hebben alle drie meer dan 20 deelnemers. Binnen enkele seizoenen Euro Series ten onder en dus volledige terugkeer naar nationale F3 kampioenschappen? Zou misschien een zegen zijn voor de Masters of Formula 3.

tarzancorner 10-04-2010 08:46

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 257802)
http://www.autosport.nl/news/20096/f...d_op_pole.html

Gaat niet goed met de Euro Series. Ik vermoedt dat dit komt door de absurd hoge kosten. Met de nationale F3 kampioenschappen gaat het daarentegen wat beter. Zowel het Duits, Brits en Italiaans F3 kampioenschap hebben alle drie meer dan 20 deelnemers. Binnen enkele seizoenen Euro Series ten onder en dus volledige terugkeer naar nationale F3 kampioenschappen? Zou misschien een zegen zijn voor de Masters of Formula 3.

Absoluut daar is ook de Masters ooit door onstaan alleen nog een onafhankelijke banden leverancier en we hebben weer een echte Masters.

Ben alleen benieuwd wie deze Euro serie gaat aanvullen tijdens de Masters
ze moeten de Engelse teams en Itiliaanse teams maar vragen.
De Engels teams waren er eigenlijk wel een beetje klaar mee de Euro serie
hadden toch wel een beetje een voordeel dat er met de Masters ook op
Kumho werd gereden,ik meen dat ze in Italie ook op Kumho racen.

Mark 10-04-2010 10:06

Het verbaasd me eigenlijk niks dat er zo weinig deelnemers zijn. Het kwartje valt nu pas bij me ;) Naar mijn mening zijn de hoge kosten niet de echte oorzaak, hoogstens voor een gedeelte. Wat dan wel?

Wat te denken van de GP3? Ecclestone & friends zagen de talentjes uit de FBMW (en dus uit de F1 paddock) verdwijnen als ze doorgroeiden naar een hogere klasse zoals F3 of FR 2.0. Later komen ze dan misschien via de GP2 terug in de F1 paddock.

Met GP3 hebben ze perfecte route naar de F1 weten te creeren. Zo kan men dus claimen dat men volledig "intern" een talent naar de F1 heeft gebracht. Oftewel na de moord op de Groep C heeft Ecclestone nu ook de F3 Euro Serie op zijn dodenlijst staan ;)

Of de Masters een succes gaan worden door de nationale kampioenschappen? Verschillen die reglementen niet erg sterk van elkaar waardoor er weer een kampioenschap gaat domineren binnen de Masters?

FIRE 10-04-2010 12:34

Nu je het zegt is GP3 waarschijnlijk ook een belangrijke oorzaak.

En Duits, Brits, Italiaans en niet te vergeten Spaans (Formula Open of hoe heeft dat nu?) kampioenschap hebben inderdaad verschillende reglementen:
Duitsland: Chassis minimaal 3 jaar oud.
Engeland: Reglement volgens mij gelijk aan Euro Series
Italie: Single make motor (Fiat), weet niet in hoeverre dat dit een echte F3 motor is. Chassis keuze vrij.
Spanje: Volgens mij ook enkel oudere chassis met een single make motor.

Dus dit is een probleem voor de Masters.

tarzancorner 10-04-2010 18:10

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 257819)
Nu je het zegt is GP3 waarschijnlijk ook een belangrijke oorzaak.

En Duits, Brits, Italiaans en niet te vergeten Spaans (Formula Open of hoe heeft dat nu?) kampioenschap hebben inderdaad verschillende reglementen:
Duitsland: Chassis minimaal 3 jaar oud.
Engeland: Reglement volgens mij gelijk aan Euro Series
Italie: Single make motor (Fiat), weet niet in hoeverre dat dit een echte F3 motor is. Chassis keuze vrij.
Spanje: Volgens mij ook enkel oudere chassis met een single make motor.

Dus dit is een probleem voor de Masters.

JA hoe sterk is de Fiat motor dat wil ik wel zien tijdens de Masters. Chassis zijn wel de nieuwste 2010 van Dallara

tarzancorner 13-07-2010 08:29

FIA word ook wakker alleen veels te laat eerst F2 en GP3 opzetten als
nieuwe series maar niet nadenken dat het wel eens tekosten gaan aan
andere formule series.
Denkt men nu echt om meer buiten Europa te gaan racen dat er meer teams
en sponsers intressen gaan tonen volgens mij gaan de kosten dan alleen maar
verder omhoog of krijgen we dan een kunstmatig gehouden kampioenschap
van de FIA.

http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=25743

Niels 10-11-2010 21:22

Slecht nieuws voor Euro F3 series. ART trekt zich terug uit F3. Is 3 topwagens minder volgend jaar. Waren nochtans nieuwe maatregels aangekondigd om het deelnemers aantal terug op te krikken.

tarzancorner 10-11-2010 21:26

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 263059)
Slecht nieuws voor Euro F3 series. ART trekt zich terug uit F3. Is 3 topwagens minder volgend jaar. Waren nochtans nieuwe maatregels aangekondigd om het deelnemers aantal terug op te krikken.

Zolang andere F3 series minder kosten zullen er geen nieuwe teams komen en met het vertrek van ART blijft er nog weinig over van het vroegere Frans F3 kampioenschap.

Niels 18-11-2010 18:26

ART heeft bekendgemaakt dat ze volgend jaar niet wouden afwachten om te zien of Euro F3 een succes zouzijn. Gaan in de plaats een endurance team opzetten voor ILMC/24 u Le Mans (waarschijnlijk LMP2);
De organisatie van Euro F3 zegt dat al 5 teams hebben toegezegd om deel te nemen en dat ze 20 tot 24 wagens verwachten in 2011.

tarzancorner 18-11-2010 18:32

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 263339)
ART heeft bekendgemaakt dat ze volgend jaar niet wouden afwachten om te zien of Euro F3 een succes zouzijn. Gaan in de plaats een endurance team opzetten voor ILMC/24 u Le Mans (waarschijnlijk LMP2);
De organisatie van Euro F3 zegt dat al 5 teams hebben toegezegd om deel te nemen en dat ze 20 tot 24 wagens verwachten in 2011.

Dat stuk heb ik ook gelezen allleen er zijn 20 tot 24 rijders geintreseerd
maar deze hebben niet alleen intressen in de Euro F3 ook GP3 F2 WSR en de andere F3 series eerst maar goed afwachten. Zolang de budgetten in Euro F3 erg hoog zijn kan zo maar eens zo zijn dat deze rijders een andere klassen kiezen.De tijd zal het leren,dat ART stopt komt ze zeer ongelegen.

Niels 25-11-2010 18:36

Signature, het team van Laurens Vanthoor, overweegt desnoods om over te gaan naar het Brits kampioenschap als er niet meer deelnemers komen in de Euro serie, zoals men kan lezen op Autosport.com
" The Signature Formula 3 team could enter the British championship next season if the F3 Euro Series continues to struggle for numbers."

Signature boss Philippe Sinault believes the Euro Series will survive, but would bring his outfit to race in Britain should there not be enough entries in Europe.

"Competing in British F3 would be my main target, but my priority is absolutely to stay in the Euro Series," he told AUTOSPORT.

Niels 26-11-2010 23:19

Brits F3 kalender bevestigd:
14-16 Apr Monza, Italy GT Endurance Series
23 & 25 Apr Oulton Park, UK British GT & UK support package
14/15 May Snetterton 300, UK British GT & UK support package
18/19 Jun Brands Hatch GP, UK British GT & UK support package
15-17 Jul Paul Ricard, France FIA GT1 World Championship
28-30 Jul Spa-Francorchamps, Belgium Spa 24 Hours
03/04 Sep Rockingham, UK British GT & UK support package
09-11 Sep Nurburgring, Germany Nurburgring 12 Hours
24/25 Sep Donington Park GP, UK British GT & UK support package
07-09 Oct Silverstone Arena, UK British GT, GT Endurance

Niels 08-12-2010 21:11

De organisatie van het Euro F3 kampioenschap heeft er alle vertrouwen in dat er volgend jaar meer wagens aan de start staan. Er zijn nu al 16 inschrijvingen.
Signature zet vier wagens in; Mucke, Motopark Academy en Prema ieder drie. Verder zijn er nieuwe inschrijvingen van HS-Technik (1 wagen) en Performance Racing (2 wagens)
bron: Autosport.com

FIRE 08-12-2010 21:27

Met het afhaken van ART ruiken andere teams hun kansen?

joost 08-12-2010 21:32

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 264083)
Met het afhaken van ART ruiken andere teams hun kansen?

Zeker na het dominate seizoen van ART


All times are GMT +2. The time now is 19:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.