De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Driver's seat & Trackdays (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Masters of the Speed (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2346)

Driesco 13-05-2002 21:46

Masters of the Speed
 
Genoeg aan karting gehad de laatste maanden; no way.
Lees hetvolgende maar eens aandachtig en sta verstomd.

Tussen nu en maart 2003 zal Driesco racing events kartwedstrijden organiseren om op zoek te gaan naar de snelste kartpiloot in België. Niet enkel snelheid, maar doorzicht, talent en tactiek zullen beloond worden.

En niet met het minste: voor eind maart willen we via verschillende kwalificatieritten op zoek gaan naar de snelste piloot per provincie per gewichtsklasse. Die mannen gaan het op hun beurt opnemen in een nationale finale en de 3 winnaars daarvan starten in 2003 in de Touring Cup. Voor 1 wedstrijd, neen voor een gans seizoen, alles inclusief. Er zijn wel een paar spelregels maar alle piloten die hieraan wensen deel te nemen mogen al een mailtje sturen naar: info4you@pandora.be

Kostprijs van een rit is 25€. Dus als je door elke ronde van de eerste keer door bent sta je aan de start in een TC wagen voor de prijs van 75€.

De eerste vereisten zijn : min 18 jaar zijn in 2003 en over een rijbewijs beschikken. In geval de finalist te zijn, slagen in het examen op het circuit van Zolder.

Minimum aantal deelnemers per provincie = 200.
Data bekend einde mei, circuits worden onder geen enkele voorwaarde vrijgegeven tot 24 uur voor de start.
Iedereen start zo met gelijke kansen.

Meer info zal je krijgen in de loop van volgende week.

Tip1 : ga op zoek naar 10 concurenten die het tegen je gaan opnemen, neem geen te trage, misschien kunnen ze jou op sleeptouw nemen. De rede : Het is niet om ter snelst en het is geen race.

Laat die mailbox maar vollopen.

Als da geen wedstrijdje is

Flitser 14-05-2002 06:07

Sign me in ;)

Speesman 14-05-2002 10:47

ik wil ook wel meedoen!!!
Als het niet tijdens de examens valt, tenminste.

SPEESMAN

R@ce@holiC 14-05-2002 23:13

:( :( :( :( :( rats , why do I have to be 16 right now :( :( :( :( :(

Sennake 14-05-2002 23:15

Re: Masters of the Speed
 
Quote:

Originally posted by Driesco
De rede : Het is niet om ter snelst en het is geen race.
????????????????? Wat dan???

Driesco 14-05-2002 23:19

Wij gaan beoordelen op gemiddelde snelheid. Iemand van 90kg kan een even constant gemiddelde hebben dan iemand van 50kg en dat is wat we zoeken in de TC. Geen snelle brokkenrijders maar constante, doordachte piloten die weten waarmee ze bezig zijn en die geen of zo weinig mmogelijk verschil vertonen in rondetijden. Kijk maar eens hoeveel zware personen er rondrijden in de autosport. Via deze weg wil ik deze mensen ook een eerlijke kans geven in de karting

Sennake 14-05-2002 23:42

Allee, ge wilt zeggen dak ook moet meedoen :D

airco 15-05-2002 00:08

zal morgen ies een mailtje sturen sie ... kzie da wel goekomen zo ...

airco

Maarten 15-05-2002 00:21

ik zie da ook volledig zitten
regelmaat is in ons team een prioriteit, dus ik begin da wel te kunnen

Joosen 15-05-2002 15:28

Ik vind toch dat ge een snelheidscriterium moet inbouwen hoor. Maak een combinatie tss snelheid en regelmaat, anders kan je evengoed een regelmatige slak aan het stuur krijgen en dat kan ook niet de bedoeling zijn hé.
bvb : een systeem zoals op Indy : neem van elke piloot de snelste totaaltijd (of gemiddelde tijd) van drie opeenvolgende ronden, in combinatie met een gewichtscoëfficiënt OF gewoon zijn gemiddelde rondetijd OF de mediaantijd (minder efficiënt om regelmaat te beoordelen) OF ...

Speesman 15-05-2002 15:47

Ik wil nu niet in Driesco zijn plaats spreken, maar ik denk dat de gemiddelde snelheid volledig overeenkomt met de gemiddelde rondetijd ... .
Ik vind het trouwens een heel goed idee dat enkel daar naar gekeken wordt, want iemand kan 1 heel snel rondje rijden, maar elke ronde daarvoor in de banden gevlogen zijn. Zo iemand moet geen touring cup rijden.
Het is trouwens ook heel goed dat er naar het gewicht gekeken wordt, zo maak ik ook eens een kans!!

SPEESMAN

Joosen 15-05-2002 16:11

Re: Masters of the Speed
 
Quote:

Originally posted by Driesco
... om op zoek te gaan naar de snelste kartpiloot in België. ... Het is niet om ter snelst en het is geen race.

Ik kan gewoon nie goe volgen, ligt dat aan mij ??

airco 15-05-2002 17:06

Re: Re: Masters of the Speed
 
Quote:

Originally posted by Joosen


Ik kan gewoon nie goe volgen, ligt dat aan mij ??

zet een klein kind van 30 kg op een kart, en hij is op staande voet dubbel zo snel dan een toppiloot van 80 kg. Dit komt omdat er de gewichtstoename op de kart (50 kg) een verschil is van 50% op het totale gewicht (kart+piloot).
Als het gewichtsverschil procentueel zo groot is, dan mag die kleine die maar 30 kg weegt aan bijna iederen bocht een stuurfout maken, dan nog is hij sneller omdat zijn kart veel sneller accelereert onder het lage gewicht.

Is die persoon die veel minder weegt dan de beste piloot ??? Ik denk eerder dat diegene die zelden stuurfouten maakt de beste piloot is...
Eens je in een racewagen zit (touringcup, belcar, ...) is het gewicht van ondergeschikt belang ... 50 kg is dan maar een gewichtsverschil van 5 a 10%... Daardoor zal die kleine die op de kartingpiste als een held over de baan vliegt in een racewagen vermoedelijk niks meer voorstellen ...

airco

Pascal 15-05-2002 17:12

Re: Re: Re: Masters of the Speed
 
Quote:

Originally posted by airco

zet een klein kind van 30 kg op een kart, en hij is op staande voet dubbel zo snel dan een toppiloot van 80 kg.
airco

Ik ken weinig kleine kinderen van 30 kg die een rijbewijs hebben !!!!!

Maar ik begrijp je redenering wel.

Ik ben ook nog niet zo zeker dat een goed karting piloot (met goede gemiddelde tijden) uberhaupt een goed autosportpiloot kan worden of zal zijn.

Afwachten maar .......

C U

Sennake 15-05-2002 17:23

Bovendien is er ook nog zoiets als een "snelheidsgrens". Die is voor iedereen verschillend, maar het kan best zijn dat je aan pakweg 60 km/uur in een kart geweldig snel bent terwijl je er tegen 250 km/uur niets van terecht brengt...

airco 15-05-2002 17:25

mja ...
dat van dat kind was maar een voorbeeld he ... gewoon om aan te tonen dat een aantal kilo's verschil op een kart heel veel verschil kan maken ...

Dat ivm met het feit of een goede karter een goede autosport-piloot kan worden ... Meeste piloten (vooral in hogere reeksen(Formule1)) hebben allemaal in de karting gezeten ... Daar zal het allemaal wel op gebaseerd zijn zeker...
Bovendien moet je iets als selectiecrterium nemen he ... ik zie niet in wat ze als alternatief hebben om kandidaten te selecteren..

airco

Joosen 15-05-2002 17:36

Het is dus wél om ter snelst, maar met een gewichtscoëfficiënt.

airco 15-05-2002 17:42

zoiets

que snelheid gaat het om constante snelheid (opeenvolging van snelle ronden) eerder dan 1 supersnelle ronde ...

airco

Maarten 15-05-2002 18:12

Quote:

Bovendien moet je iets als selectiecrterium nemen he ... ik zie niet in wat ze als alternatief hebben om kandidaten te selecteren..
radical superpro 1500
super megabangelijk

Driesco 15-05-2002 20:02

Ok, na me even te hebben afgezonderd weet ik dus hoe we het het beste kunnen aanpakken. Ik denk dat Tim een punt heeft en dat zal het dus in grote lijnen worden,maar wacht maar af tot volgende week want ik denk dat er van sommige sponsors dan nog wel iets uit de kast zou kunnen vallen.
Volgende week hebben jullie dan het complete reglement maar ik kan jullie nu al vertellen dat iedereen een kans maakt. Jong of oud, 30 of 100 kg, in de kart van cruciaal belang, op circuit minder. Zoals Tim terecht opmerkte is het niet de snelste maar wel de beste piloot die we zoeken. En wat is goed ? Iemand die in onze ogen ( op basis van tijden en regelmaat ) een goede sportieve indruk kan nalaten. Het reglement zal hierover meer duidelijkheid scheppen.

Kurttigerracing 24-05-2002 21:18

Altijd geinteresseerd, is een prachtig initiatief. Op mijn deelname mag je rekenen. Hoe ga je dit kenbaa maken over heel Vlaanderen ?
Wanneer volgt je regelement ?

Stipey 25-05-2002 14:33

Als ik heel effe kritisch mag zijn (dat kan ik zo goed :-)); 200 man per provincie is niet weinig he... Dan gaat ge serieus reclame mogen maken, maar dat zal wel lukken zeker :-)

Benklak 25-05-2002 16:06

Ik wil ook zeker meedoen, maar ik begrijp de regels nog niet allemaal evengoed en die wil ik wel nog graag goed weten! Voor de rest een prachtig idee.

flugel 25-05-2002 16:16

Quote:

Originally posted by Stipey
Als ik heel effe kritisch mag zijn (dat kan ik zo goed :-)); 200 man per provincie is niet weinig he... Dan gaat ge serieus reclame mogen maken, maar dat zal wel lukken zeker :-)
tja... das dan 1000 man... dan zal een postje alleen op dit forum nie helpen vrees ik...

Driesco 26-05-2002 18:41

Reglement volgt in de loop van deze week. We hebben er het in Duitsland over gehad, ga alvast maar op zoek naar 3 mensen die deel wensen te nemen. Meer info echt eind deze week want we hebben nog een paar knopen door te hakken.

Driesco 23-06-2002 23:05

Reglement
 
Masters of the Speed

Doelstelling :

Met deze race is het onze bedoeling op zoek te gaan naar de beste piloten om een circuitwagen te besturen tijdens het Touring Cup seizoen 2003. In onze zoektocht naar deze piloot houden we rekening met tal van verschillende factoren w.o. gewicht, snelheid en regelmaat. Tevens zal er van elke piloot een doorlichting komen qua ingesteldheid, teamgeest, enz.

Aan de hand van het in te vullen informatieblad zal de koersdirectie bepalen of u mag deelnemen aan de kwalificatieritten. Daar deelname aan een Touring Cup kampioenschap meer vraagt dan enkel snel zijn moeten we deze schiftingen eerst doorvoeren. Alle verzamelde gegevens blijven eigendom van de organisatie en zullen enkel gebruikt worden voor eigen promotionele doeleinden. Indien u wenst geschrapt te worden, of wijzigingen wenst aan te brengen dan kan dat op eenvoudig verzoek.

Reglement :

Toelatingsvoorwaarden :

ü Minimum 18 jaar zijn in 2003
ü Beschikken over een geldig rijbewijs B in 2003
ü Het inschrijvingsgeld te hebben betaald van 25€ + reservatiekosten ( 3€ )
ü Het afstand van verhaal te hebben ondertekend
ü Over een inkomkaart beschikt ( of pilotenpas ) voor de Belkarting 2003 ( rode pasjes )

Proeven :

Om tot in de Touring Cup wagen te geraken dient u 3 stappen te overwinnen.

1. Prekwalificaties op het kartcircuit.
2. Trainingssessie op het circuit van Zolder met de racewagen
3. Geslaagd zijn in het Theoretisch en Practisch examen op het circuit van Zolder.

1. Prekwalificaties op het Kartcircuit.

Eerste datum van de race zaterdag 2november. Start van de prekwalificaties 10.00 uur. Deze eerste schifting zal uitmaken wie de eerst 12 piloten worden die doorstoten naar de 2de ronde. Alle piloten dienen aanwezig te zijn om 9.00 uur en dienen zich eerst te begeven naar de inschrijvingstafel waar alle documenten gecontroleerd worden. Daarna ontvangt u een racepass dat reeks en kartnummer vermeld.

Het minimum aantal deelnemers om een race te laten doorgaan is 200. Indien de vooropgestelde 200 deelnemers niet gehaald worden zal de wedstrijd verschoven worden naar een latere datum. Alle piloten dienen het volledige bedrag te hebben betaald voor 1 oktober 2002. Inschrijvingen zijn toegestaan tot 1 oktober. Betalen op de dag zelf is onmogelijk. Betalingen zijn enkel geldig indien ze gebeuren op rekeningnummer vermeld op het inschrijvingsdocument en voorzien van de juiste referentie.
Onder geen enkele voorwaarde worden inschrijvingsgelden terugbetaald met uitzondering van annulatie van de wedstrijd.

De prekwalificaties staan open voor iedereen die niet beschikt over een licentie. Licentiehouder( karting ) kunnen niet deelnemen aan de prekwalificaties. Mits betaling van 500 € kan iedere licentiehouder deelnemen aan de proeven op het circuit van Zolder.

De prekwalificaties starten om 10.00 uur en gebeuren in willekeurige volgorde door lottrekking. Onder geen enkele voorwaarde kunnen karts verwisseld worden. Na technische panne zal de uitbater van de indoorkarting er alles aan doen om de piloot zo snel mogelijk van een nieuwe kart te voorzien.

Het is toegestaan deel te nemen aan meerdere sessies. De beste uitslag telt dan voor de prekwalificaties. Ongeacht het aantal sessies waaraan men deelneemt kan men nooit aanspraak maken op 2 finalerondes. Elke deelnemer heeft maar recht op 1 finaleplaats.

Indien men ooit geselecteerd werd voor een testrit op Zolder kan men niet meer deelnemen aan de volgende prekwalificaties die later volgen.

Elke piloot wordt bij aankomst gewogen in racekledij + helm. Elke piloot die deze verplichte weging niet doet kan onmogelijk recht hebben op een latere finaleplaats.

Elke piloot heeft recht op 15 minuten karten met maximum 20 piloten per sessie. De resultaten van de rit worden als volgt beoordeeld.


Gemid.rondetijd x (verschil tussen traagste en snelste ronde) xgewicht

Vb1) piloot van 60 kg – gemid. rondetijd 43 sec.- verschil 3,8sec.
43x3,8x60 = 9804 punten

Vb2) piloot van 90kg – gemid.rondetijd 45 sec.- verschil 2,3sec.
45x2,3x90 = 9315 punten

In dit geval is piloot 2 dus de winnaar. Het is dus een combinatie van snelheid, regelmaat, gewicht en concentratie. Eén heel trage of één zeer snelle ronde kunnen de gemiddelden danig in de war sturen. Het volstaat dus om een kwartier lang zo constant mogelijke rondetijden neer te zetten Zo bieden we iedereen de mogelijkheid om met gelijke wapens aan de start te komen..

De 12 piloten met het minst aantal punten gaan door naar de 2de ronde. Het reglement daaromtrent zal kenbaar gemaakt worden aan de 12 finalisten. Hiervoor dienen de piloten een licentie te halen die in samenspraak met een erkende renstal zal voorbereid worden op het circuit van Zolder. Piloten die niet slagen in het theoretisch of practische examen krijgen geen 2de kans. Het budget nodig voor het behalen van ronde 2 is vastgelegd op 100€.
Tevens zal een bezoek aan een vooropgestelde dokter noodzakelijk zijn tot het behalen van de A2 licentie. Ook hier kan de organisatie niet verantwoordelijk zijn bij het niet behalen van dit document.

Onder geen enkele voorwaarde kunnen piloten zich beroepen op om het even welk recht om tegen de regels van de organisatie in beroep te gaan. De wedstrijdleiding heeft het recht elke deelnemer te weigeren zonder enige opgave van reden.

Inschrijvingsdocument is te verkrijgen op eenvoudig verzoek na mail dries@mediaexpress.be .
Deelname 25€ + 3€ reservatiekosten ( briefwisseling en pilotenpas inbegrepen )
Pasfoto bij inschrijvingsdocument voegen ( verplicht )
Inschrijvingen gebeuren enkel via post en poststempel telt als geldige inschrijvingsdatum.
Uiterste inschrijvingsdatum 1 oktober 2002.

airco 24-06-2002 00:37

in je berekening van de 2e piloot zit wel een fout ...
je zegt dat het verschil 3,6 is en gebruikt in de berekening 2,3 als waarde

Driesco 24-06-2002 01:03

foutje rechtgezet :) sorry

Speesman 24-06-2002 02:47

Ik denk dat er iets mis is met uw formule: Gemid.rondetijd x (verschil tussen traagste en snelste ronde) xgewicht
Als dus 2 personen, eentje van 60kg en eentje van 90kg, dezelfde gemiddelde rondetijd rijden en hetzelfde verschil tussen snelste en traagste ronde hebben, dan heeft die van 90 kg meer punten en dus een slechter resultaat, terwijl hij in principe net beter gereden heeft.
Conclusie: het lijkt me logischer om uw formule om te vormen tot:
Gemid.rondetijd x (verschil tussen traagste en snelste ronde) /gewicht

Ik heb dan nog een vraagje. Ik snap niet goed wat de bedoeling is van het op voorhand in te vullen informatieblad. Als ik het goed begrijp, zou je dit blad moeten invullen en 28 euro erbij moeten betalen. Er wordt dan beslist (op basis van welke criteria ???) of je aan de karting mag deelnemen. Indien niet -> 28 euro kwijt ??????????
Dit lijkt me vrij raar!! Waarschijnlijk heb ik het dan ook verkeerd begrepen, maar kan dan iemand uitleggen hoe dit dan wel ineen zit.

Driesco 24-06-2002 07:43

Je hoeft enkel te betalen indien je van ons een inschrijvingsdoucment ontvangt. Daarmee willen we vermijden dat er piloten inschrijven die een licentie hebben. Vanaf het moment dat je je inschrijvingsdocument opgestuurd hebt ontvang je van ons een deelnameformulier. Daar zal dan een overschrijvingsformulier aan hangen dat je de mogelijkheid geeft om te betalen.

Wat betreft het systeem zit alles goed. Als iemand van 90 kg 0,5 sec constanter rijd dan iemand van 50 kg. dan heeft deze lichtste geen voordeel van zijn gewicht. Daarom heeft iedereen dus gelijke kansen. Als ze inderdaad allemaal even snel zijn dan zal de lichtste dus winnen, maar dan is hij ook regelmatig en snel en dus een terechte winnaar. De factor regelmaat zal het belangrijkste zijn. Het verschil tussen de snelste en de traagste ronde zo klein mogelijk houden. En dat kan een zwaardere persoon even goed dan een lichte. Ik heb hier een blad met rondetijden van Sennaken uit één van de vorige races en als je zijn tijden ziet dan zou hij als superwinaar uit een van deze races komen ondanks zijn gewicht. Ik in tegendeel zou pas 6de zijn geworden daar ik snelle ronden reed, maar ook heel trage met een lager gemid. als gevolg maar met een vermenigvuldigingsfactor die veel hoger ligt dan bij Sennaken.

airco 24-06-2002 11:14

ok ik wil uw systeem niet in twijfel trekken he driesco, gij zijt organisator van het hele evenement he ...
maar ergens is er iets niet juist ...

persoon 1
55kg
verschil 2 sec
gemiddelde tijd 43 sec
==> 4730 punten

persoon 2
85 kg
verschil 1,5 sec
gemiddelde tijd 43 sec
==>5482,5 punten

Terwijl piloot 2 even snel (ondanks zijn gewicht) is EN regelmatiger is scoort hij toch meer punten(en verliest dus). Piloot 1 presteert duidelijk minder (kan niet profiteren van zijn lagere gewicht) en is toch de winnaar :rolleyes::rolleyes:

Zoals al gezegd ... als jij als organisator deze berekeningswijze wil gebruiken, dan is dat je goed recht ...
Toch is gewicht hier voor een flink stuk de doorslaggevende factor ...

Bart.Vandecavey 24-06-2002 11:38

Je kan misschien het gewicht eerst aftrekken van 100...

airco 24-06-2002 11:48

dan vreetek tot ek 101 kg weeg :o want dan zijn minscores perfect mogelijk

Bart.Vandecavey 24-06-2002 11:51

Airco je kan ook 150 nemen als getal hé...

Trouwens het verschil zou ook beter in het kwadraat worden genomen en de tijd x2 omdat nu het gewicht toch iets teveel in rekening word genomen...

kartboyke 24-06-2002 14:10

Re: Masters of the Speed
 
De eerste vereisten zijn : min 18 jaar zijn in 2003 en over een rijbewijs beschikken. In geval de finalist te zijn, slagen in het examen op het circuit van Zolder.


Die minimum 18 zen is in orde, zen 18 jaartjes op deze aarde van februari dit jaar al maar da rijbewijs, pf, zou da eens moete aan beginne hé, ik heb da nog genen tijd vo gehad da is het ambetantste. :fight:
Ik had gezegd als het voetbalseizoen gedaan is en de examens voorbij zen dan begin ik eraan, dus zal ik da ma eens doen hé.
Mijn theoretisch was toch al goe hie thuis(hihi, heb zo'n programma'ke )ik was erdoor, maja, nu nog in de centra gon doen en als ik da geveld wor door de stress dan kan ik beter da geld op zak houwe en ne volgende keer terug gon want mild zen ze da nie zelle, wiee nog ene da we kunne buize. :mad: :(

Driesco 24-06-2002 14:22

Airco, ik zal men oor nog even te luisteren leggen bij enkele bekende organisatoren maar het zijn zij die me dit gaven. Het is bijna onmogelijk dat iemand die 35 kg meer weegt een zelfde gemid. rondetijd draait. Indien een mindere lichte piloot steeds dezelfde rondetijden draait dan is deze voor ons wel bruikbaar. Wat zijn we met snelle jongens al dan niet zwaar die geen constanten kunnen draaien voor de TC. Snelheid is inderdaad een factor maar niet de belangrijkste. Als het zo is moeten we enkel rekening gaan houden met de gemid. snelheid en minder met de rest. Zo kan een lichte mindere piloot ook een goede gemid. snelheid hebben. En ik ga nie beginnen met extra gewicht en zo. Een handicap toevoegen is mogelijk maar dan moet ik de waarden en tijden van het circuit kennen en dat is voor ieder circuit verschillend. Een piloot van 90 kg kan in de karting trager zijn maar constant en dat is wat we zoeken. In de TC speelt gewicht toch maar een mindere factor

kartboyke 24-06-2002 14:35

Héhé, dan kan onze pa nog mee doen als em wilt want mij haalt em nie meer bij in een gewoon wedstrijd zelle, dan ziet em enkel mijnen achterkant.
En in ne flits de voor en zijkant, als ik em voorbij zoef.
Maja, is fun, da lache we dikwijls mee hie in huis.
De ervaren rot in het vak kan de snotneus van ne zoon nie meer bij houde, wieeeeee :D .
Ma ik heb al veel reacties gekrege da'k toch goe rij, dus da is nen troost vo hem é. :D :D :D :+ :+

Witte 24-06-2002 19:31

Quote:

Originally posted by Driesco
Airco, ik zal men oor nog even te luisteren leggen ...
DRIESCO, als ge toch eens even uw oor nog te luisteren gaat leggen, kunt ge er misschien eens aan peinzen om bvb de 3 traagste rondetijden uit uw berekening weg te laten.
Waarom?? Als er iemand redelijk constant snelle tijden draait (degene die ge zoekt te vinden), maar voor hem rijdt plots een tragere deelnemer die hij niet onmiddelijk voorbij kan, dan gaat zijn puntenaantal redelijk de hoogte in. Daarom.

Misschien kan het ook interessant zijn om gewichtsfactoren in te voegen, kwestie van de ene kriteria harder te laten doorwegen dan de andere.

Allée, ge ziet maar hé, 't zijn maar ideeën.

Sennake 24-06-2002 21:02

Quote:

Originally posted by kartboyke
da nog genen tijd vo gehad da is het ambetantste.
Ik had gezegd als het voetbalseizoen gedaan is en de examens voorbij zen dan begin ik eraan, dus zal ik da ma eens doen hé.
Mijn theoretisch was toch al goe hie thuis(hihi, heb zo'n programma'ke )ik was erdoor, maja, nu nog in de centra gon doen en als ik da geveld wor door de stress dan kan ik beter da geld op zak houwe en ne volgende keer terug gon want mild zen ze da nie zelle, wiee nog ene da we kunne buize.

Héhé, dan kan onze pa nog mee doen als em wilt want mij haalt em nie meer bij in een gewoon wedstrijd zelle, dan ziet em enkel mijnen achterkant.
En in ne flits de voor en zijkant, als ik em voorbij zoef.
Maja, is fun, da lache we dikwijls mee hie in huis.
De ervaren rot in het vak kan de snotneus van ne zoon nie meer bij houde, wieeeeee :D .
Ma ik heb al veel reacties gekrege da'k toch goe rij, dus da is nen troost vo hem é. :D :D :D :+ :+

Kartboyke, ik wil hier zeker niet de taalpurist uithangen of zo, maar een KLEIN beetje moeite doen om wat verstaanbaar Nederlands te typen kan toch echt niet teveel gevraagd zijn eh? Tenslotte komen hier mensen van alle provincies van het Vlaamse land, en zelfs onze Noorderburen komen hier lezen wat jullie zo allemaal neerschrijven. Daarom : kan het een heel klein beetje beschaafder please?
Dank u.

Speesman 25-06-2002 04:46

Dries, ni dat ik al u werk wil doen, maar ik heb een voorstel voor uw puntenberekening.
Ik zou van de formule de volgende maken:
gem.rondetijd x (snelste-traagste ronde) / (vierkantswortel van gewicht)

Een woordje uitleg:
- Regelmaat is het belangrijkste, dus het verschil tussen snelste en traagste ronde moet zo klein mogelijk zijn. Hoe groter het verschil, hoe meer punten en dus hoe slechter de persoon gereden heeft.
- Ook snelheid is belangrijk, vandaar dat je vermenigvuldigt met de gemiddelde rondetijd. Hoe trager de ronde, hoe meer punten.
- Je moet dan nog compenseren dat zwaardere mensen minder snelle ronden kunnen rijden dan lichte mensen. Vandaar dat je in de formule deelt door de vierkantswortel van het gewicht. Je kunt best de vierkantswortel van het gewicht nemen om het gewicht ook niet te veel te laten meespelen. Indien je gewoon door het gewicht zou delen, dan zouden zwaardere personen teveel voordeel krijgen, wat ook niet goed is.

Een voorbeeldje:
persoon 1: gem.ronde 43s, verschil tussen snelste en traagste ronde 2s, 55 kg
punten=43 x 2 /(vierkantswortel 55) = 11.6

persoon 2: gem.ronde 45s, verschil tussen snelste en traagste ronde 1s, 95 kg
punten=45 x 1/(vierkantswortel 95) = 4.6

-> Persoon 2 wint dus omdat hij veel regelmatiger gereden heeft!

Ook lijkt me het een goed idee om (zoals Witte voorgesteld heeft) de (3?) traagste ronden niet te laten meetellen omdat je idd tijd kunt verliezen door onsportieve karters of in je allereerste ronde.

Voila, ge moet maar laten weten wat ge ervan denkt. Eventueel kan ik zelfs in de vakantie een excell-bestandje maken waar je alles kunt in invullen en die dan onmiddellijk de punten geeft (niet dat da nu zo moeilijk is ;) )

SPEESMAN die bijna van de examens vanaf is


All times are GMT +2. The time now is 04:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.