De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Algemeen en vraagbaak (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Welke prijs ben jij bereid om te betalen aan een kit? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18891)

vinnie 14-06-2009 09:33

Welke prijs ben jij bereid om te betalen aan een kit?
 
Naar aanleiding van een discussie over de prijs van een Studio27-kit, vonden we het aangeraden om hieromtrent een aparte thread te openen, zodat hier verder naar hartelust geventileerd kan worden over de al dan niet veel te hoge prijzen die voor sommige kits gevraagd/betaald worden...

MVG,

Sennake.



Ok, hier gaan we:

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 249086)
Bij Studio27 komt weldra de wagen van huidig F1-leider Jenson Button uit, nml de Brawn GP op schaal 1/20:
http://www.hlj.com/product/S27BG2001

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1244934562
bron; www.hlj.com

Mooie F1 wagen maar wel een zeer prijzige modelbouw 156€ vind ik er toch wel iets over.

Guido 14-06-2009 16:21

Quote:

Originally Posted by vinnie (Post 249089)
Mooie F1 wagen maar wel een zeer prijzige modelbouw 156€ vind ik er toch wel iets over.

't is maar wat je prijzig wilt noemen.

Iedere dag een pakje sigaretten en je bent eenzelfde bedrag kwijt, maar waar je verder eigenlijk niets aan hebt...

Regelmatig pinten gaan pakken, ditto

Een standaar kit volstoppen met foto-ets en andere update sets en je zal ook aardig in de buurt komen.

Om maar te zeggen, alles is relatief en iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken of hij 156 euro wil betalen aan een kit die je in principe nergens anders gaat vinden... (tenzij je 20 jaar wil wachten tot Hasegawa of Fujimi hem in plastic gaan uitbrengen.)

;)

gert mertens 15-06-2009 23:25

Niet voor het één of het ander maar.....
Guido kan ik perfect volgen in zijn redenering en ik durf zelfs verder te gaan.
Modelbouw is GEEN dure hobby!!!
Met welke hobby ben je voor € 200 nog 3 tot 6 maand zoet?
Noem er mij één op (buiten postzegels verzamelen) en mogelijks overweeg ik om daaraan te beginnen.
Dit soort van onderwerpen zijn reeds meerdere keren aan bod gekomen in mijn toch lange modelbouwcarriere...
MAAR het is wél zo dat we niet iemand anders zijn rekening moeten maken.
(enkel argumenten weerleggen)
Bij deze ;het is een wreed schoon machien en studio 27 kennende veel waar voor uw geld.
Wie gaat er als eerste aan beginnen?
Als ik hem ergens zie liggen,zonder twijfel :de mijne !!!

T'is maar een gedacht éh mannen
Grtz,
G :)

Doc 16-06-2009 16:52

Tja, duur of niet duur is ook weer zo' n relatief begrip. Als dit een kit is die je echt aanspreekt vind je 150€ waarschijnlijk niet veel geld, als je zoals ik niet echt een F1 fan bent is dit verschrikkelijk duur.

Het leuke eraan is dat iedereen voor zichzelf kan uitmaken of ie zo' n multi media kit wil bouwen.

Ik wil dit in ieder geval ooit eens proberen, maar dan met een mooi, nostalgisch rallykanon.

Loeten 16-06-2009 21:13

Quote:

Originally Posted by gert mertens (Post 249168)
...Met welke hobby ben je voor € 200 nog 3 tot 6 maand zoet?
Noem er mij één op (buiten postzegels verzamelen) en mogelijks overweeg ik om daaraan te beginnen....

Effe Off-topic maar...

- Voor 50 euro kun je in mijn ploeg een seizoen lang minivoetballen... Dat zijn welgeteld 30 matchen en je bent verzekerd...
- Voor nog minder kun je een jaar lang schaken...
- ...

Maar ik volg Guido ook in zijn uitleg: het is relatief.

Overigens knap dat deze F1 er al is nog voor het einde van het seizoen...

Sennake 16-06-2009 23:08

Quote:

Originally Posted by Loeten (Post 249198)
Effe Off-topic maar...

- Voor 50 euro kun je in mijn ploeg een seizoen lang minivoetballen... Dat zijn welgeteld 30 matchen en je bent verzekerd...
- Voor nog minder kun je een jaar lang schaken...
- ...

Anderzijds kan je voor het jaarlijks lidgeld van een gemiddelde golfclub 16 van die Studio27 kits kopen. Wie er zoveel kan bouwen elk jaar moet nog geboren worden denk ik. Om maar te bevestigen dat alles relatief is.

vanni 17-06-2009 12:24

Quote:

Originally Posted by Loeten (Post 249198)
- Voor 50 euro kun je in mijn ploeg een seizoen lang minivoetballen... Dat zijn welgeteld 30 matchen en je bent verzekerd......

Ik betaal nix. Dat laten we over aan de sponsor :p

Gulfie 17-06-2009 12:29

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 249200)
Anderzijds kan je voor het jaarlijks lidgeld van een gemiddelde golfclub 16 van die Studio27 kits kopen. Wie er zoveel kan bouwen elk jaar moet nog geboren worden denk ik. Om maar te bevestigen dat alles relatief is.

Zijt gij binnen X-aantal jaar niet met pensioen? :p

Loeten 17-06-2009 13:14

Quote:

Originally Posted by vanni (Post 249206)
Ik betaal nix. Dat laten we over aan de sponsor :p

Wij hebben ook een paar seizoenen een sponsor gehad, maar die moeide zich teveel... Nu spelen we al drie seizoenen zonder sponsor. Misschien dat er dit seizoen verandering komt. Vorig jaar kregen we een nieuwe uitrusting van een sponsor en die twijfelt nu om komend seizoen het lidgeld te betalen. Alleen, met sponsors krijg je dan vaak verplichtingen he...

Maar oeps, ik loop nu helemaal weg van de kwestie...


All times are GMT +2. The time now is 04:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.