De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Mercedes 300 SL Gull Wing - 1954 - Monogram - 1/12 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10387)

HHugo 03-08-2005 18:55

Hou de moed erin, ziet er al knap uit.

Dominique 13-09-2005 18:29

5 Attachment(s)
Ok, laatste update vooraleer we naar de revival in Goodwood vertrekken (btw: Sennake, nog steeds 1 hoed nodig voor Dani? :D)

Ik heb de vorm van de benzinetank ruwweg klaar. Het moet alleen nog wat worden gladgeschuurd. Dan moet er een randje omheen gelegd worden om de illusie van een bovenste en een onderste helft te creëren. Het binnenste is van piepschuim, met putty er om heen.

Dan hebben we de bovenste bevestigingsarm voor de veerpoten gemaakt. Dat is eigenlijk een omhulsel van dikke telefoondraad, verstevigd met koperdraad. De rest is gewoon PE en putty.

Met de nodige buizen eromheen ziet het er behoorlijk ingewikkeld uit, maar eigenlijk valt het nogal mee.
De batterijbehuizing is ondertussen ook af. Die komt aan de linkerkant tussen de verticale wand en de veerarm.
Verdere afwerking volgt na Goodwood.

Dominique 13-09-2005 18:31

4 Attachment(s)
Nog enkele piccies voor de liefhebbers ...

sledge 13-09-2005 19:00

Respect man :applaus: :worship:

Sennake 13-09-2005 22:51

Quote:

Originally Posted by Dominique
(btw: Sennake, nog steeds 1 hoed nodig voor Dani? :D)

Ze bevestigt dit inderdaad. Voor details en maat en zo zou ik zeggen : bel haar eens op, op haar GSM nr. (In PM)

En alvast bedankt!!

Nu terug on-topic : PRACHTIGE DINGES! Je moet het verdorie maar doen! Ik zou de moed niet kunnen opbrengen hebben :worship:

Dominique 13-09-2005 23:13

Quote:

Originally Posted by Sennake
Ze bevestigt dit inderdaad. Voor details en maat en zo zou ik zeggen : bel haar eens op, op haar GSM nr. (In PM)

Dat noem ik nu vrienden zie: de GSM nummer van zijn vrouw zo maar krijgen :D :D

Mother Goose 14-09-2005 08:25

Ja jongens da ziet er goed uit!!

HHugo 14-09-2005 18:29

Fantastisch, dat wordt alvast een uniek model!

Bart.Vandecavey 14-09-2005 20:02

Dit is een prijsbeest!

Gèrre 14-09-2005 20:47

amaai heel da buizen chassis zelf gemaakt
ik ben echt onder de indruk

ac.cobra427 15-09-2005 14:31

Wow Dominique, laat de fotokes maar komen. Ongetwijfeld het strafste dat ik ooit gezien heb. :worship:

Uit respect nog even Soeur Sourire beluisterd. :D

Dominique 20-09-2005 21:37

Quote:

Originally Posted by ac.cobra427
Uit respect nog even Soeur Sourire beluisterd. :D

Grapjurk ... :p :p ;)

Dominique 16-10-2005 17:10

5 Attachment(s)
Weer tijd voor een update. (het gaat hier niet zo snel als bij sommigen, vrees ik)
Ik heb enkele zaken herwerkt, vooral de dwarsbalken in het middenstuk zien er nu een stuk properder uit, de driehoeken achteraan werden ietsje breder (meetfoutje :o ) en hier en daar werden wat details een beetje bijgeschaafd.

Het middenstuk ziet er nu geloofwaardig uit. Wanneer er een laag primer op zal zitten zie je niks meer van het feit dat er 3 verschillende materialen in werden verwerkt: plastic voor de buizen (en hier en daar wat plasticcard), koper voor de bovenste gebogen buizen die het dashboard moeten gaan ondersteunen, en tin voor de onderste dwarsbalkjes. Hier komt weinig of geen gewicht op te liggen, dus dat kan perfect dienen.

We gaan nu beginnen aan het (waarschijnlijk) moeilijkste deel: de voortrein en het motorkompartiment).
Enjoy.

Sennake 16-10-2005 17:41

Te mooi om waar te zijn. Dit is en blijft bewonderenswaardig, pure klasse!!

Luuk S 16-10-2005 19:10

Ongeloofeloos

:worship: :worship: :worship: :worship: :worship:


All times are GMT +2. The time now is 22:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.