De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Algemeen en vraagbaak (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   vraagje ivm lakken koetswerk (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=22049)

Mario 07-03-2016 14:35

vraagje ivm lakken koetswerk
 
ik ben bezig met een Alfa Giulia GTA van Tamiya
de carrosserie is intussen (rood) gespoten en ik was van plan om er bij de volgende stap de decals op aan te brengen en het geheel vervolgens over te spuiten met lak

Tamiya heeft twee spuitbussen met lak : TS13 en TS79.
De eerste is blinkend, de tweede satijn (semi gloss)
wat is de beste keuze voor deze voiture en is de hierboven beschreven procedure de juiste (maak amper auto's en heb ze nooit gelakt, vandaar deze beginnersvraag) ?

alvast bedankt !

eyckles 08-03-2016 01:03

Hey Mario. Welke verf heb je gebruikt als basis? Tamiya vernis uit een spuitbus kan heel gevaarlijk zijn, als je dikke lagen aanbrengt. Het kan in de lak inbijten en dan moet je helemaal opnieuw beginnen.

Mario 08-03-2016 08:59

de gewone Tamiya TS8 Italian red
ik dacht dat die twee wel zouden samengaan maar als er alternatieven zijn, hoor ik het graag :-)

TvD 08-03-2016 09:05

Die 2 gaan goed samen. Maar, TS13 gaat vaak niet goed met decals! Beter om dan blanke lak van Gunze te gebruiken (exacte type weet ik niet, gebruik tegenwoordig vrijwel geen spuitbusjes meer).

eyckles 08-03-2016 12:07

Gunze topcoat B501 voor gloss en B502 voor semi gloss. Je kan ook 2k zetten, maar dat moet dan wel via de airbrush

Mario 08-03-2016 12:28

en wat is het best voor zo'n klassieker ?
ik vrees dat hij met gloss te veel zou blinken, maar misschien is die onterecht

ik trek zondag wellicht naar de beurs van de WMC in Bornem, dus zal er daar op de kop proberen te tikken

Sennake 08-03-2016 15:48

Quote:

Originally Posted by Mario (Post 285330)
en wat is het best voor zo'n klassieker ?
ik vrees dat hij met gloss te veel zou blinken, maar misschien is die onterecht

ik trek zondag wellicht naar de beurs van de WMC in Bornem, dus zal er daar op de kop proberen te tikken

Dat mag natuurlijk Mario, maar wij staan met De Paddock het ganse weekend op de beurs te Jabbeke (uitsluitend civiele voertuigen)...

Sennake 08-03-2016 15:50

Quote:

Originally Posted by Mario (Post 285330)
en wat is het best voor zo'n klassieker ?
ik vrees dat hij met gloss te veel zou blinken, maar misschien is die onterecht

Als je niet teveel lagen zet (1 of 2) dan zal je model zeker niet teveel blinken hoor. Echt blinken gaat hij pas als hem zou polishen trouwens. En wat ook erg belangrijk is: onder een laagje vernis zitten je decals en de kleuren in het algemeen veel beter beschermd tegen 'de tand des tijds'...

Mario 09-03-2016 08:56

bedankt voor de antwoorden

Sennake, Jabbeke is toch net iets te ver voor me
afspraak in Mol dan maar ;)
veel plezier ginder !

Nismo 09-03-2016 12:04

Quote:

Originally Posted by Mario (Post 285335)
bedankt voor de antwoorden

Sennake, Jabbeke is toch net iets te ver voor me
afspraak in Mol dan maar ;)
veel plezier ginder !

Op 3 april staan we met De Paddock in Tienen (sportcentrum Houtemveld) en op 1 mei bij Moveleo in Helchteren (Don Bosco)

Mario 09-03-2016 13:20

van 1 tot 5 april bezoek ik voor het eerst Stockholm en het lijkt me net iets te gortig om voor een modelbouwbeurs speciaal snel heen en weer te gaan :+
maar begin mei, waarom niet :)


All times are GMT +2. The time now is 04:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.