De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Algemeen en vraagbaak (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Tamiya Acrylic verf probleem (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=21117)

Loeten 09-07-2012 14:02

Tamiya Acrylic verf probleem
 
Hey maatjes,

Steeds vaker zit ik bij het schilderen met Tamiya Acrylic Paint met het volgende: de verf lijkt niet te pakken / plakken op het oppervlak. Dat is zowel het geval bij ongespoten als gespoten delen. Vooral de metalic paints hebben er last van. Alles is ook ontvet...

Een tweede laagje als het eerste nog nat is, zorgt ervoor dat de verf volledig weggewreven wordt... Als ik wacht tot laagje 1 droog is, dan lukt het beter. Maar ik heb nooit een dekkend resultaat na 1 laagje zoals bij de enamels wel het geval is.

Wat doe ik fout? Is mijn verf te oud geworden (langer dan 1 jaar aangekocht)? Moet ik verdunnen?

Ik overweeg sterk om enamel via ebay in het buitenland te kopen.

Thanks voor mogelijke info of oplossingen !

eyckles 09-07-2012 14:18

Hey Björn,

Ik verdun altijd mijn acryl verven van tamiya met tamiya thinner, omdat die na een tijdje te dik beginnen te worden en dan pakt het minder op het plastic. Als je terug wil overschakelen naar tamiya enamel kan je bij hobbyeasy. In koop daar ook altijd de enamel verf van tamiya omdat je deze nergens anders meer kan vinden, buiten ebay.

Groeten,
Lesley

306xtreme 09-07-2012 17:08

denk dat de leeftijd toch wel rol speelt heb der ook wel eens last van

Sennake 09-07-2012 18:00

Quote:

Originally Posted by 306xtreme (Post 275703)
denk dat de leeftijd toch wel rol speelt heb der ook wel eens last van

Ik heb inderdaad ook wel eens last van de leeftijd, maar ja, ik ben dan ook al de 50 voorbij eh ;)

Ik ben nog altijd van oordeel dat acryl verf enkel geschikt is om te spuiten en dat enamels bij uitstek geschikt zijn om penseelwerk te doen. En door mij daar aan te houden vermijd ik problemen.

Loeten 10-07-2012 09:47

Hmmm, dan weet ik wat er me te doen staat. Ging in de loop van de vakantie sowieso eens mijn verfpottekes vernieuwen.

Bedankt voor de info !

Dominique 10-07-2012 13:16

Het is een algemeen zeer bij (vooral Tamiya) acrylics dat je bij een nieuwe laag de vorige losborstelt. Daarom kan je die verf ook best enkel gebruiken om te spuiten. Waar hij trouwens niet eens zo slecht voor is.

Als je enamels zoekt, vergeet niet dat wij (de Paddock) nog een voorraad hebben steken. Je vindt er misschien niet alle kleuren, maar er is nog een meer dan behoorlijk aantal potjes beschikbaar.

VSB 10-07-2012 16:31

Doordat ik geen airbrush heb heb ik eigenlijk nog nooit stil gestaan bij de bestanddelen van verf. ik spuit tamiya over motip en omgekeerd. gebruik humbrol,revell, tamiya verfpotjes. gunze vernis. eigenlijk alles door elkaar en nog geen problemen gehad. toch zou ik graag eens weten wat acryl, acrylic, enamel,.... juist is. Op welke basis.( blame on me :confused: )


All times are GMT +2. The time now is 22:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.