De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   McLaren MP4/8 - A. Senna - Tamiya 1/20 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=22287)

Wanneke 20-05-2018 22:02

McLaren MP4/8 - A. Senna - Tamiya 1/20
 
2 Attachment(s)
Dag beste vrienden van het betere model.

Na een ruime tijd van inactiviteit, ben ik afgelopen week zachtjes terug begonnen met bouwen. Voor dit project heb ik de McLaren van Senna uit 1993 uit de kast gehaald, de MP4/8. Voor wie niet gekend is met deze wagen (shame on you), deze dus:

Attachment 35171

Ik ga deze wagen curbside bouwen, zoals altijd en zonder de aero panelen aan de zijkant. Ongeveer zoals op de foto hierboven.
De meeste onderdelen van het bodywerk heb ik al onder handen genomen en zijn bijna klaar voor een eerste laagje primer.

Attachment 35172

Tot hier momenteel. Het is ondertussen ook wel redelijk druk met schoolexamens en een job waar ik een vast contract wil versieren, dus verwacht geen snelle updates. Desalniettemin doe ik mijn best.

TvD 21-05-2018 15:37

Hoe was de pasvorm bij jou? Ik ben er (zoals je misschien weet) ook al eens aan begonnen maar de "motorafdekking' sluit niet lekker aan op de monocoque bij mij :frusty:

Nismo 21-05-2018 19:06

Succes Wannes, zowel met je model, je examens en je jobcontract ;)

Wanneke 21-05-2018 19:31

@ TVD, de pasvorm valt nog mee. Het lijkt alsof de cowl iets smaller is dan de rest en niet volledig in center staat, maar omdat ik de wagen toch dicht ga bouwen, kan ik dit redelijk goed krijgen eens ie vast staat.

Merci Nismo!

TvD 21-05-2018 19:41

Quote:

Originally Posted by Wanneke (Post 287815)
@ TVD, de pasvorm valt nog mee. Het lijkt alsof de cowl iets smaller is dan de rest en niet volledig in center staat, maar omdat ik de wagen toch dicht ga bouwen, kan ik dit redelijk goed krijgen eens ie vast staat.

Klinkt als hetzelfde "probleem" als bij mijn kit.... :champagne:

Wanneke 02-07-2018 20:33

3 Attachment(s)
Update 1.
De grotere delen hebben kleur bekend, of gekregen, wat je wil. Alles werd eerst in Pure Brilliant White van Zero-Paints gespoten. Vervolgens werd er afgeplakt en werd het gekende Fluorescent Red aangebracht. Wat mij betreft best goed gelukt.

Attachment 35219

Attachment 35220

De endplates van de achtervleugel werden meteen ook zwart gespoten. Dit wil zeggen dat deze mee een blanke vernis gaan krijgen. Normaal blinkt dit niet zo, maar sinds de rampen bij de Benetton (binnenkort ook een update) spuit ik eerst liever alle kleuren, voor ik vernis zet. De randjes moeten nog een klein beetje bijgestipt worden, maar dat ga ik pas doen na de vernis om vreemde reacties te voorkomen.

Attachment 35221

Next up, vernis, decals en beginnen aan de cockpit.

Nismo 04-07-2018 04:29

Quote:

Originally Posted by Wanneke (Post 287859)
....................................Wat mij betreft best goed gelukt.

............................

Wat mij betreft ook ;)

Wanneke 06-08-2018 22:19

3 Attachment(s)
De main body onderdelen kregen hun eerste laag vernis. Sinds mijn laatste 3 modellen gebruik ik hier telkens 2K van Zero-Paints voor. Dat was deze keer niet anders. Hier en daar een paar kleine stofjes, maar telkens op plaatsen waar er later decals opkomen of waar het niet opvalt. Ga er dan ook weinig aan veranderen

Attachment 35269

Attachment 35270

Attachment 35271

De volgende stap is het plaatsen van de decals.

EtronQuattro07 06-08-2018 23:25

Wannes ik ben niet te spreken over het rood kom je naar Mol ik zal het tonen de primer was goed gelukt het wit was ok tot ik appelsien had wat heb ik gedaan vrijven dan het rood voor de crowling het lijkt of dit rood reageerde op iets maar het rood barst gewoon op een plaat als ik het gewoon strijk met een borstel op plaat om te testen nu mijn mp4/6 wordt geen wedstrijd model maar de crowling is gered ik ga met eens met het potje naar Domino en vragen waarom deze verf gewoon barst voor de rest prima met mij en jij alles goed doe zo verder met je model grts Dieter.

Nismo 07-08-2018 02:26

Quote:

Originally Posted by EtronQuattro07 (Post 287899)
Wannes ik ben niet te spreken over het rood kom je naar Mol ik zal het tonen de primer was goed gelukt het wit was ok tot ik appelsien had wat heb ik gedaan vrijven dan het rood voor de crowling het lijkt of dit rood reageerde op iets maar het rood barst gewoon op een plaat als ik het gewoon strijk met een borstel op plaat om te testen nu mijn mp4/6 wordt geen wedstrijd model maar de crowling is gered ik ga met eens met het potje naar Domino en vragen waarom deze verf gewoon barst voor de rest prima met mij en jij alles goed doe zo verder met je model grts Dieter.

Wat een moeilijke zin om te lezen. :confused:
Maak het ons makkelijk en gebruik korte zinnen en regelmatig een punt of een komma ;)

Nismo 07-08-2018 02:29

Ziet er prima uit, stofjes lichtjes wegschuren met een heel fijn schuurpapier, decal eroverheen en je vindt de stofjes niet meer terug.

EtronQuattro07 07-08-2018 10:28

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 287900)
Wat een moeilijke zin om te lezen. :confused:
Maak het ons makkelijk en gebruik korte zinnen en regelmatig een punt of een komma ;)

Ja sorry van mijn tekst grts ;)

Wanneke 15-08-2018 16:14

5 Attachment(s)
We gaan verder. Decals werden geplaatst en kregen een vernislaag. 2 opmerkingen:
1. De originele decals uit de kit geven een lichtgele schijn. Opzich valt het nog wel mee, maar het is jammer. Het gaat dan ook om een oudere kit.
2. De vernis is niet zo goed gelukt als anders. Reden hiervoor is een reactie van de vernis met het mengbekertje waar ik hem had ingedaan. De vernis heeft het betreffende potje ondertussen half opgevreten, wat wellicht al gedeeltelijk aan de gang was toen ik aan het spuiten was. Licht polijsten zal wel een oplossing bieden.
Extra dank trouwens aan TVD voor de Marlboro decals!

Attachment 35315

Attachment 35316

Attachment 35317

Attachment 35318

Attachment 35319

Nismo 15-08-2018 18:00

Precies agressief spul uw vernis?
Succes ;)

EtronQuattro07 15-08-2018 20:12

Hey Wannes Zero Paints is niet alles heb het ook megemaakt vanaf mijn volgend project gebruik ik terug Glassurit Zero Paints kan men vergelijken met Labinol ,
Labinol is voor beginnende spuiters , ik leg het wel eens uit succes nog met je model Grts .


All times are GMT +2. The time now is 22:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.