De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Afgewerkte modellen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=146)
-   -   Racing for Belgium Porsche fantasie (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12530)

ac.cobra427 07-03-2006 19:04

Racing for Belgium Porsche fantasie
 
3 Attachment(s)
Mijn allereerste werk dat ik ooit gepost heb op dePaddock.

Kit is een Fujimi Enthousiast model (mijn favoriete serie). Veel dingen zijn scratchbuild, zoals de harnassen, brandblussers, cb radio, etc ...

Toen ik dit model maakte, kende ik de techniek van de garendraad nog niet, zodat ik veiligheidshalve de deuren gesloten heb gelaten. Jammer maar helaas, want zo zie je natuurlijk niet veel van de binnenkant.

Intussen is de voorkant ge-updated, en zodra de fotos getrokken zijn, zal ik die dan ook vervangen.

Dominique 07-03-2006 21:39

Met diorama's moet je een beetje opletten. Je krijgt al heel vlug de neiging om het te overladen. Vooral bij de militaire diorama's zie je vaak dat er veel te veel dingen op een te kleine oppervlakte worden "geperst". Het resultaat geeft dan een rommelige indruk, en het verbergt de kwaliteiten van het geleverde werk. Ten onrechte, want er zijn echte pareltjes bij.

In dit opzicht zou ik niet te veel veranderen aan dit diorama. Het geeft een realistische indruk van een race-situatie. Het is homogeen en geloofwaardig. Ik zou er niet te veel aan wijzigen. Het is goed zoals het is.

ac.cobra427 07-03-2006 21:44

Bedankt Dominique.

De dingen die ik intussen veranderd heb, zijn vooral cosmetish. Zoals de electrische leidingen onder de kapoot en en paar giet-rondellen die ik "hoest - hoest'' vergeten was. Liefst van al zou ik de deur nog openwerken, maar ik ben bang dat ik dan meer naar de vaantjes zal doen ipv te verbeteren.

MFahrer 07-03-2006 22:14

Prachtig stukje modelbouw vind ik... ik zou de porsche ook zo laten... Misschien aan een ander beginnen?

G.

Guido 07-03-2006 22:48

Ik zou het diorama zeker ook zo laten. Het is nét goed, bijna op het randje, maar net niet te veel, dus is ie prima (om de redenen die Dominique aanhaalt). Ik zou aan het model op zich zeker niets meer wijzigen. Die ganse operatie heeft een veel te groot "hoe help ik een mooi diorama naar de filistijnen in 3 eenvoudige stappen" gehalte, als je snapt wat ik bedoel. ;)

Houden zo, volgende keer ietske beter op voorhand plannen, en dan bekom je weer een dijk van een dio. Zeker na het zien van dit hier, ben ik daar wel behoorlijk overtuigd van. Dus handen af van dit en op naar het volgende project!! ;)

Nismo 08-03-2006 01:11

Prachtig dio'tje :applaus: , en ik sluit me aan bij Dominique en Huudo, niets meer aan veranderen, anders word het een beetje te druk.


Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Gèrre 02-04-2006 19:43

ik vind die kapotte band mooi gedaan en ja ik sluit me aan bij de rest, dat diorama laten zoals het nu is.


All times are GMT +2. The time now is 08:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.