De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Einde van de Viper GTS-R in de Belcar??? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12743)

Viper GTS-R*** 02-04-2006 17:07

Einde van de Viper GTS-R in de Belcar???
 
Dit jaar lijkt het erop dat we geen Viper GTS-R meer zullen zien meestrijden voor het kampioenschap. Dit na al die jaren Viper overheersing... De Ex-GLPK Viper die opgekocht is door AD sport wordt nu aangepast om te voldoen aan de nieuwe reglementen, maar de katalysator baart zorgen voor het AD-Sport Team.
De Viper zal zo te zien dus niet meeracen tijdens de 1ste race te Spa. Maar het is wel voorzien dat de Viper in de loop van het seizoen 1 van de Porsche Biturbo's zal vervanger voor de broers Wouters. We kunnen natuurlijk nog hopen dat Kuismanen met zijn Viper nog eens een uitstapje maakt naar de Belcar als Guest. Bv tijdens de 24Uren van Zolder... Hij heeft zijn Viper nog voor het seizoen volledig laten nachequen door Oreca en men zei dat de Viper zou dienen als reserve wagen voor het FFSA GT.
De enigste Viper die nu op de inschrijvingslijst staat is die van Rudolp Racing. Hier gaat het wel om een Competion Coupé versie en niet de GTS-R.
Ben ik hier de enigste die de Viper GTS-R gaat missen in de Belcar of toch niet?????:(:(
Als iemand nog nieuws heeft over de mogelijke plannen van de Viper van AD Sport of Kuismanen gelieven hier te posten:cool:

joost 02-04-2006 17:59

Je kan mss naar Frankrijk gaan en daar een wedstrijdje meepikken. Daar rijden er nog 'enkele' mee...

Joost

Viper GTS-R*** 02-04-2006 18:06

Quote:

Originally Posted by joost
Je kan mss naar Frankrijk gaan en daar een wedstrijdje meepikken. Daar rijden er nog 'enkele' mee...

Joost

Enkele? Er zijn al 12tal Vipers ingeschreven in het FFSA GT Kampioenschap.:cool:
http://www.ffsa.org/detailArticle.ph...rsite&id=11027
Kijk vorig jaar daar is VBM nog kampioen geworden met de Viper. Dit tege onderandere ook Lister Storm, Ferrari 550's, Saleen S7R en Porsche Biturbo's.
Ze waren daar gewoonweg goed en vooral, de contstantste topwagen.
:worship: VIPER :worship:

JPMontoya 02-04-2006 18:46

Face it de Viper heeft gewoon z'n tijd gehad (zelfs voor de Belcar) Vorig jaar kon hij nog net mee voor de overwinning maar dit jaar zou hij nog verder verachteren. Begrijp de aankoop van AD Sport dan ook niet helemaal. Waarom een auto kopen die waarvan je weet dat ie z'n beste tijd gehad heeft.

Bramzel 02-04-2006 18:50

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Face it de Viper heeft gewoon z'n tijd gehad (zelfs voor de Belcar) Vorig jaar kon hij nog net mee voor de overwinning maar dit jaar zou hij nog verder verachteren. Begrijp de aankoop van AD Sport dan ook niet helemaal. Waarom een auto kopen die waarvan je weet dat ie z'n beste tijd gehad heeft.

Omdat hij nog altijd beter was als de wagen die ze hadden? Plus dat het (relatief gezien) een koopje was.

Viper GTS-R*** 02-04-2006 18:50

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Face it de Viper heeft gewoon z'n tijd gehad (zelfs voor de Belcar) Vorig jaar kon hij nog net mee voor de overwinning maar dit jaar zou hij nog verder verachteren. Begrijp de aankoop van AD Sport dan ook niet helemaal. Waarom een auto kopen die waarvan je weet dat ie z'n beste tijd gehad heeft.

Ik begrijp die aankoop wel, Broers Wouters willen maar al te graag op het podium staan. Met hun Porsche Biturbo is dit vorig jaar 1 keer gelukt op Brands Hatch, dit doordat de Corvette van SRT een probleem had. Met die Viper kunnen ze dit wss wel waarmaken want een Viper met goede piloten is sneller als de Biturbo Porsches. Alvast dat zou zo moeten zijn...:rolleyes:
Met andere woorden, ik denkt dat zij met die Viper telkens gaan mikken op de 3de plaats, na de 2 Corvette's C5-R. Maar dat gaat dan wel hard knokken worden tegen de Biturbo's en GT2-R Porshes...

Bramzel 02-04-2006 18:52

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Maar dat gaat dan wel hard knokken worden tegen de Biturbo's en GT2-R Porshes...

Je vergeet een Marcos...

Viper GTS-R*** 02-04-2006 18:54

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Je vergeet een Marcos...

Ja de Marcos, dat is nog het grote vraagteken...
Ze beweerden even goed te zijn als de Top Vipers...
En ze naar een 2.16 op Spa zouden willen gaan...
Ben benieuwd maar eerst zien dan geloven:cool:

JPMontoya 02-04-2006 19:03

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Ik begrijp die aankoop wel, Broers Wouters willen maar al te graag op het podium staan. Met hun Porsche Biturbo is dit vorig jaar 1 keer gelukt op Brands Hatch, dit doordat de Corvette van SRT een probleem had. Met die Viper kunnen ze dit wss wel waarmaken want een Viper met goede piloten is sneller als de Biturbo Porsches. Alvast dat zou zo moeten zijn...:rolleyes:
Met andere woorden, ik denkt dat zij met die Viper telkens gaan mikken op de 3de plaats, na de 2 Corvette's C5-R. Maar dat gaat dan wel hard knokken worden tegen de Biturbo's en GT2-R Porshes...

Als ze maar al te graag op het podium staan dan zouden ze m.i. veel professioneler met hun sport moeten bezig zijn.

Vorig jaar kon de Viper het podium halen en dan haalde Kumpen en Longin wel alles uit de kast met die wagen (Longin en Kumpen als top belcar piloten zijnde kunnen dit) maar ik betwijfel het ten zeerste of de Broers Wauters in het rijtje 'top piloten in de Belcar' mogen geplaatst worden en aldus de Viper naar een podium kunnen sturen.

MichelRacing 02-04-2006 19:11

Nog een puntje, wat gaan ze volgend jaar doen met de Chrysler Viper? Want dan is hij niet meer toegestaan staat in het regelement van de auto's die toegelaten worden. In mijn ogen heeft het ook niet echt veel nut, want ze kunnen de 1e Race al niet meedoen, dan resteren er nog 6 races en dan is het over met de Viper in de Belcar, dan moeten ze zich in de resterende 6 races helemaal doen wennen aan de auto en goed rijden, want daarna is het over en uit.

Viper GTS-R*** 02-04-2006 19:18

Quote:

Originally Posted by MichelRacing
Nog een puntje, wat gaan ze volgend jaar doen met de Chrysler Viper? Want dan is hij niet meer toegestaan staat in het regelement van de auto's die toegelaten worden. In mijn ogen heeft het ook niet echt veel nut, want ze kunnen de 1e Race al niet meedoen, dan resteren er nog 6 races en dan is het over met de Viper in de Belcar, dan moeten ze zich in de resterende 6 races helemaal doen wennen aan de auto en goed rijden, want daarna is het over en uit.

De Viper vanaf volgend jaar niet meer in Belcar toegelaten???:confused:

FIRE 02-04-2006 19:21

Homologatie? Maar dan zouden de Marcossen volgens mij ook niet meer toegestaan zijn.

Viper GTS-R*** 02-04-2006 19:25

Quote:

Originally Posted by FIRE
Homologatie? Maar dan zouden de Marcossen volgens mij ook niet meer toegestaan zijn.

Je hebt gelijk ik lees het hier in het pdf bestand, de viper heeft een homologatie tot 2006:(
marcos lm600 mag rijden tot 2009 lees ik hier.

Mark 02-04-2006 19:27

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
De Viper vanaf volgend jaar niet meer in Belcar toegelaten???:confused:

Volgens de lijst van toegelaten wagens wel ;) Klik hier voor de lijst

Maar dat wil niet zeggen dat het keiharde regels zijn. De E36 van BMW hebben ze ook enkele jaren verlenging gegeven destijds. Zelfs in 2005 kwamen we de E36 nog tegen in de Belcar.

Viper GTS-R*** 02-04-2006 19:33

Quote:

Originally Posted by Mark
Volgens de lijst van toegelaten wagens wel ;) Klik hier voor de lijst

Maar dat wil niet zeggen dat het keiharde regels zijn. De E36 van BMW hebben ze ook enkele jaren verlenging gegeven destijds. Zelfs in 2005 kwamen we de E36 nog tegen in de Belcar.

Ik bedoelde de Viper heeft homoligatie tot en met 2006:cool:
maar volgend jaar dus niet meer....
Miss is AD sport van plan om op het einde van het seizoen, als het goed ging met de Viper te vragen om de homoligatie te verlengen???


All times are GMT +2. The time now is 00:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.