De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   LMES / Le Mans '05: Nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9428)

Raceboy 07-11-2004 21:06

Het fabrieksproject is gewoon een dome S101. Volgend jaar komt er een nieuwe dome. Ben is benieuwd of we een audi gaan zien na de split tussen Veloq en Audi UK. Idd mark wij lezen hetzelfde magazine :D

TYRI F1 08-11-2004 19:20

ik niet, ik krijg alles hier wel te horen! :D

Brecht 08-11-2004 21:58

Eventjes vermelden dat ik naar Le-mans gaan in 2005. Jipppi. Ik denk dat we een spannende strijd krijgen in de GTS klasse met de Corvette C6-R's, de Maserati's, de Aston Martin's en de Ferrari's.

Greetzz.. Corvetteboy

Integra 08-11-2004 22:30

Quote:

Originally posted by corvetteboy
Eventjes vermelden dat ik naar Le-mans gaan in 2005. Jipppi. Ik denk dat we een spannende strijd krijgen in de GTS klasse met de Corvette C6-R's, de Maserati's, de Aston Martin's en de Ferrari's.

Greetzz.. Corvetteboy

Vergeet eventuele Saleens niet? :)

Raceshot 08-11-2004 23:55

Quote:

Originally posted by corvetteboy
Eventjes vermelden dat ik naar Le-mans gaan in 2005. Jipppi. Ik denk dat we een spannende strijd krijgen in de GTS klasse met de Corvette C6-R's, de Maserati's, de Aston Martin's en de Ferrari's.

Greetzz.. Corvetteboy

ASTON MARTIN !!!!!!!

http://www.planetlemans.com/images/s...v/aston34w.jpg

FIRE 09-11-2004 13:37

Quote:

Originally posted by Raceshot
ASTON MARTIN !!!!!!!


Van de Aston Martins verwacht ik het eerste seizoen nog niet veel. De Prodrive Ferrari's hadden ook tijd nodig voor ze echt competatief waren.

gwyllion 09-11-2004 14:59

Reiter heeft vorige week deelgenomen aan een 4 daagse bandentest van Michelin. Zowel op intermediates en regenbanden was de Lamborghini sneller dan de Larbre Ferrari 550 die ook aan de test deelnam. Op slicks was de Lambo nu eens 1 a 2 tiende trager dan weer sneller; en dat met een compound die niet eigenlijk ontwikkeld is voor een middenmotor.

De testgegevens zullen gebruikt worden om de ophanging te verbeteren. En voor 2005 wordt een verbeterd aerodynamisch pakket en een evolutie van de V12 met meer vermogen ontwikkeld.

http://www.lmsr.net/reitertest.html


Zou er iemand een R-GT inzetten in LMES of Le Mans? De ALMS compagne van Krohn-Barbour was een volledige flop door gebrekkige ondersteuning en het uitblijven van verbeteringen aan de wagen; DAMS lijkt voorlopig nog gelukkig met de samenwerking. Volgens simulatie van Audi Sport zou de Lamborghini V12 ook nooit competitief kunnen worden met de ACO restrictoren.

gwyllion 09-11-2004 15:13

Quote:

Originally posted by raceboy
Ben is benieuwd of we een audi gaan zien na de split tussen Veloq en Audi UK.
Het ziet er inderdaad naar uit dat er geen R8s te zien zullen zijn in Europa. Zowel bij Goh als Veloqx/Audi UK heeft het voornamelijk te maken met budget redenen. Volgend jaar zullen de oudere wagens (LMP900 spec) ook meer benadeeld worden. Hopelijk zien we toch nog een Audi, ingezet door Audi Frankrijk.

In ALMS zullen er daarentegen waarschijnlijk wel 2 R8s, ingezet door Champion Racing.

Bramzel 09-11-2004 16:00

Quote:

Originally posted by raceboy
Het fabrieksproject is gewoon een dome S101.
Is idd een S101, maar volgens mij geen gewone. Als ik me niet vergis had DSC het de afgelopen week er over dat het een hybride zou worden.

Quote:

Originally posted by FIRE
Van de Aston Martins verwacht ik het eerste seizoen nog niet veel. De Prodrive Ferrari's hadden ook tijd nodig voor ze echt competatief waren.
Klopt, maar de Ferrari was Prodrive's "eerste" project in de GT/GTS klasse. Bij de Aston zullen ze 90% van de kennis van de 550 kunnen overpompen, dus ik denk dat de Aston behoorlijk sneller ingeburgerd is als de 550.

Quote:

Originally posted by gwyllion
DAMS lijkt voorlopig nog gelukkig met de samenwerking.
Mwoah, valt mee. DAMS heeft gedreigd met de Lambo's te kappen als Reiter niet met een proper testschema voor de winter kwam. Blijkbaar is die er nu, en gaat DAMS door met de Murc's. Maar op en top gelukkig waren ze zeker niet.

gwyllion 09-11-2004 17:55

Quote:

Originally posted by Bramzel

Mwoah, valt mee. DAMS heeft gedreigd met de Lambo's te kappen als Reiter niet met een proper testschema voor de winter kwam. Blijkbaar is die er nu, en gaat DAMS door met de Murc's. Maar op en top gelukkig waren ze zeker niet.

Benieuwd of de Lambo's uiteindelijk ook keramische remschijven krijgen in plaats van stalen; een beetje vooruitgaan met de tijd.. De Prodrive Aston Martin is in elk geval uitgerust met keramische schijven en Brembo klauwen.

Mark 09-11-2004 18:27

Quote:

Originally posted by gwyllion
De ALMS compagne van Krohn-Barbour was een volledige flop door gebrekkige ondersteuning en het uitblijven van verbeteringen aan de wagen.
Of dat aan de ondersteuning weet ik nog niet zo zeker. Meneer Dick Barbour heeft, op zijn zachts gezegd, geen fraai imago ;) Zoek maar eens op internet waarom destijds de samenwerking tussen Porsche en Dickie in de ALMS 2002 (?) abrupt werd beëindigd ;)

FIRE 09-11-2004 18:44

Quote:

Originally posted by Mark
Of dat aan de ondersteuning weet ik nog niet zo zeker. Meneer Dick Barbour heeft, op zijn zachts gezegd, geen fraai imago ;) Zoek maar eens op internet waarom destijds de samenwerking tussen Porsche en Dickie in de ALMS 2002 (?) abrupt werd beëindigd ;)
Kun je een tipje van de sluier oplichten? Ik kon zo snel niks vinden met Google. Ik dacht altijd dat Barbour een gerespecteerd raceteam was.

Bramzel 09-11-2004 18:49

Quote:

Originally posted by gwyllion
Benieuwd of de Lambo's uiteindelijk ook keramische remschijven krijgen in plaats van stalen; een beetje vooruitgaan met de tijd.. De Prodrive Aston Martin is in elk geval uitgerust met keramische schijven en Brembo klauwen.
Lambo of Aston; onder de huidige FIAGT regels mogen geen van beiden keramische remschijven gebruiken, in het FIAGT zijn stalen remmen verplicht. Onder ACO regels weet ik het niet, volgens mij mogen keramische/carbon remmen daar wel.

FIRE 09-11-2004 18:56

Wordt in 2005 het regelement van FIA GT en ACO niet gelijk?

Mark 09-11-2004 22:49

Quote:

Originally posted by FIRE
Kun je een tipje van de sluier oplichten? Ik kon zo snel niks vinden met Google. Ik dacht altijd dat Barbour een gerespecteerd raceteam was.
Heb daar destijds wat rare verhalen over gelezen, nu mag je niemand veroordelen zonder dat je zelf kennis hebt genomen van de feiten e.d.. Dus je hoort mij niet zeggen dat Barbour een dit of dat is ;) Kwam erop neer dat Barbour gebruik maakte van de welbekende Nederlandse betaalgewoonte :D

laurent 09-11-2004 22:54

Niet?

Mark 09-11-2004 23:01

Quote:

Originally posted by laurent
Niet?
U bent geslaagd voor de inburgeringscursus tot het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit :D

laurent 09-11-2004 23:10

Woohoo ma ik wou naar canada! Dus volgende keer moet k erop buizen :-)

Bramzel 10-11-2004 02:59

Quote:

Originally posted by Mark
U bent geslaagd voor de inburgeringscursus tot het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit :D
Toch apart dat dan in Zolder de scootstep van een Nederlands team wordt meegenomen zonder te betalen ;)

Mark 10-11-2004 18:48

Quote:

Originally posted by Bramzel
Toch apart dat dan in Zolder de scootstep van een Nederlands team wordt meegenomen zonder te betalen ;)
Vast en zeker door een Nederlandse baanpost :D

Genoeg lolligheden, nu weer een portie slecht nieuws:

Quote:

Sam Li, Veloqx Motorsport's Team Principal, confirmed :Through a combination of external commercial factors, it has proven impossible for Veloqx to follow its motorsport business objectives in 2005. www.lmsr.net
De samenwerking tussen Li en Audi UK was al stopgezet, dit beloofd niet veel goeds voor de toekomst van het team. Op weg naar het definitieve einde van Veloqx? Het heeft er veel van weg ;)

Edit: Geen Audi Uk en Veloqx.................maar wellicht Audi Frankrijk en Oreca die de fakkel overnemen, staat te lezen in de Autosport van 11-11-04

Werner333 10-11-2004 20:29

Net gelezen op DSC: Frank Hahn zou een Courage inzetten voor het volledige LMES kampieonschap.
:applaus: :applaus: :applaus:

Bramzel 10-11-2004 23:56

Met Val Hillebrand achter het stuur :) Hoop het voor die jongen.

Integra 11-11-2004 10:07

Quote:

Originally posted by Bramzel
Met Val Hillebrand achter het stuur :) Hoop het voor die jongen.
Yep, een heel sympathieke jongen die een degelijke wagen verdient. :)

gwyllion 11-11-2004 12:53

Quote:

Originally posted by gwyllion
Reiter heeft vorige week deelgenomen aan een 4 daagse bandentest van Michelin. Zowel op intermediates en regenbanden was de Lamborghini sneller dan de Larbre Ferrari 550 die ook aan de test deelnam. Op slicks was de Lambo nu eens 1 a 2 tiende trager dan weer sneller; en dat met een compound die niet eigenlijk ontwikkeld is voor een middenmotor.

De testgegevens zullen gebruikt worden om de ophanging te verbeteren. En voor 2005 wordt een verbeterd aerodynamisch pakket en een evolutie van de V12 met meer vermogen ontwikkeld.

http://www.lmsr.net/reitertest.html

Lamborghini en Audi Sport lijken meer betrokken te worden in de ontwikkeling van de R-GT; vorig jaar concentreerde Audi Sport zich volledig op de ontwikkeling van de DTM wagen en nu is er dus meer tijd en geld over voor iets anders.

Lamborghini zal 25 straatversies van de R-GT produceren en deze wagen zal een nieuwe 6.5 liter V12 hebben (het zou een Ferrari Enzo killer moeten worden) en ook achterwielaandrijving (gewichtsbesparing) en ceramische remschijven. Tijdens testen hebben ze 740 pk uit de V12 kunnen halen, maar de productieversie van tussen 650 en 680 pk hebben om betrouwbaarheidsredenen. Deze nieuwe motor zal nadien ook een update van Murcielago gebruikt worden om zo het verschil in prestatie/vermogen t.o.v. de Gallardo te verhogen.
http://www.lambocars.com/framed/oct2004.htm

Het lijkt mij dus logisch dat deze 6.5 liter V12 vanaf 2005 in de competitie R-GT gebruikt zal worden.

Mark 22-11-2004 20:32

In de categorie "ouwe snuif" zal RML een klassieker inzetten voor Le Mans en het LMES kampioenchap, de welbekende MG-Lola EX257. Geen Saleens meer voor RML, die zijn richting Franz Konrad. De Lola zal uitkomen in LMP2 i.p.v. LMP1 zoals dit jaar, geen idee hoe ze dat gaan doen. Bron: italiaracing.net

FIRE 22-11-2004 21:24

Quote:

Originally posted by Mark
In de categorie "ouwe snuif" zal RML een klassieker inzetten voor Le Mans en het LMES kampioenchap, de welbekende MG-Lola EX257. Geen Saleens meer voor RML, die zijn richting Franz Konrad. De Lola zal uitkomen in LMP2 i.p.v. LMP1 zoals dit jaar, geen idee hoe ze dat gaan doen. Bron: italiaracing.net
Voor degene die de Italiaanse taal minder goed beheerst: http://www.planetlemans.com/index.ph...d=628&Itemid=2

Ze gaan een Judd motor gebruiken, dat lijkt me in ieder geval een goede besllissing.

Ik begrijp van racingworld.be dat Barron Conner haar Ferrari 575's naar het museum heeft gebracht en dat ze waarschijnlijk overstappen naar Prodrive Ferrari 550's. Deze overstap zegt naar mijn mening veel over de toekomst van de 575 in de racerij. John Bosch is vaste klant bij Ferrari dus als hij al overstapt naar de 550's betekent dat naar mijn mening niet veel goeds voor de verdere toekomst van de 575.

FIRE 23-11-2004 14:04

Paul Belmondo Racing zet komend seizoen 2 Courage C65-AER (LMP2 klasse) wagens in. Daarnaast willen ze deelnemen aan Le Mans.
wagen 1: Claude Yves Gosselin, Wim Eyckmans en Paul Belmondo
wagen 2: Karim Ojjeh (is dat de zoon van die McLaren eigenaar?) en Jean-Bernard Bouvet

bron: http://www.paul-belmondo-racing.com/welcome/index.php

Mark 24-11-2004 19:20

Quote:

Originally posted by Mark
In de categorie "ouwe snuif" zal RML een klassieker inzetten voor Le Mans en het LMES kampioenchap, de welbekende MG-Lola EX257.
Niet helemaal correct, het zou hier wel degelijk gaan om de nieuwe Lola B05/40 LMP 2. De banden met MG schijnen er ook nog te zijn dus de toevoeging EX kon weleens blijven ;) Coureurs van dienst zijn Tommy Erdos en Mike Newton.

Tevens is RML niet helemaal Saleen-loos. Ondanks dat er twee verkocht zijn aan Konrad (die heeft er nu 5, waarvan twee bestemd zijn voor de ADAC Procar serie) bestaat de kans dat RML toch aan de start komt met twee Saleens tijdens de 24 uur van Spa en wellicht de LMES wedstrijd in Silverstone. Die twee wagens zouden afkomstig zijn van Mike Newton. Geloof dat die kerel een parkeergarage vol heeft staan met Saleens.

Tevens zijn er nog twee Lola's B05/40 in de running voor het LMES kampioenschap / Le Mans.......namen van teams zijn nog niet vrijgegeven. Die van RML eigenlijk ook niet maar er heeft iemand "gelekt".

E.e.a. volgens Autosport blad 25-11-04 ;)

FIRE 24-11-2004 19:43

Ik meen dat de Saleens inderdaad van Mike Newton zijn maar gerunt worden door RML.

Mark 25-11-2004 20:26

Bosch zet definitief de twee 575's aan kant. Voor 2005 wil hij een 550 "leasen" bij Prodrive. In 2006 wil hij iets met de DBR9 gaan doen.......hoe en wat? Staat in de sterren geschreven maar er zullen 32 van die DBR 9's gebouwd gaan worden. Prodrive is van plan om een soort franchise ondernemingen op te starten voor dit project in 2006. E.e.a. volgens onze Italiaanse vrienden van italiaracing.net;)

Thomaske 26-11-2004 17:38

Op racingworld.be is te lezen dat de LMES voor komend seizoen van 4 wedstrijden van 1000km wilt over schakelen naar 5 wedstrijden van 1000km. Dit komt door het groeiend succes van dit kampioenschap.

Mvg

gwyllion 26-11-2004 18:08

Audi France zou ook 1 R8 inzetten, naar het schijnt.

Raceboy 26-11-2004 18:11

Daar zijn geruchten over geweest dat ORECA dat zou doen. maar is er nu al iets bevestigd?

Raceboy 26-11-2004 22:45

April 16-17 Spa-Francorchamps
July 9-10 Monza
August 13-14 Silverstone
September 3-4 Nurburgring
October TBA Venue TBC

de nog niet bevestigde kalender

gwyllion 27-11-2004 15:45

Quote:

Originally posted by raceboy
Daar zijn geruchten over geweest dat ORECA dat zou doen. maar is er nu al iets bevestigd?
Audi France heeft in een Franse krant min of meer bevestigd dat ze 1 wagen inzetten. Wie de wagen zal runnen (ORECA waarschijnlijk) en de piloten is nog niets bekend.

The Interceptor 29-11-2004 17:39

op www.pitstoptv.be staat nu te lezen dat Oreca met één R8 gaat aantreden in Le Mans, als voorbereiding staat waarschijnlijk de 1000 km van Spa op het programma!!

Jan 30-11-2004 10:04

Volgens www.planetlemans.com is het eveneens bevestigd dat de door Oreca ingezette Audi R8 in de kleuren van Playstation zal aantreden. Wat gaat nonkel Henri daar van zeggen :confused:

Ik zie die nieuwe livery van de R8 al zo voor me, als ze de traditie een beetje willen volgen. Dat wordt ongetwijfeld een van de mooiste uitvoeringen van de R8. Totnogtoe ging mijn persoonlijke voorkeur uit naar de Champion en de Gele Goh.

De bemanning zou uitstluitend uit Franse piloten bestaan, begin alvast maar te gokken.

jan

gwyllion 30-11-2004 11:52

Er is ook ook Gulf uitvoering geweest van de R8.

Jochie 30-11-2004 12:30

Quote:

Originally posted by gwyllion
Er is ook ook Gulf uitvoering geweest van de R8.
Yup, ik vind deze nog altijd de mooiste :)
http://jvc.pingus.be/fotos/Diecast/R8.jpg

Jochie

FIRE 30-11-2004 18:08

Livery van Franse Audi?
bron: Jérôme Mugnier's Virages

Zie er prachtig uit! :)


All times are GMT +2. The time now is 16:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.