De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Williams FW14B - N. Mansell - Fujimi 1/20 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=22309)

Wanneke 17-10-2018 23:37

Williams FW14B - N. Mansell - Fujimi 1/20
 
2 Attachment(s)
Wielerseizoen gedaan, dus terug wat meer tijd om te bouwen. Dat doen we deze keer met de FW14B van Williams. Destijds een succesvolle wagen, grotendeels dankzij de active suspension. Ik ga de wagen van de wereldkampioen van 1992 bouwen, die van Nigel Mansell. Zoals gewoonlijk Curbside, met detail in het standaard zichtbare. Het gaat dus om deze wagen:

Attachment 35406

Er werd al begonnen met het uitsnijden en passen van de grootste onderdelen. Voor een Fujimi-kit is dit het beste dat ik tot hiertoe ben tegengekomen. Geen grote gaten of dingen waar je uren aan moet schuren om het toonbaar te krijgen. Een goed begin is het halve werk.

Attachment 35405

Tot de volgende!

Nismo 18-10-2018 21:32

Succes ;)

Wanneke 25-12-2019 15:00

4 Attachment(s)
Ook aan deze werd ondertussen rustig verder gewerkt. De grotere body onderdelen staan in de spuitcabine. Tussen het drogen door, wordt er ondertussen werk gemaakt van de kleinere onderdelen. Zo werden reeds de banden en de volledige cockpit gedaan. De merknamen van de banden werden geseald met matte vernis en er werden ook enkele details aangebracht. Het stoeltje kreeg gordels en ook het stuurtje en "dashboard" werden afgewerkt. De foto's zijn redelijk uitvergroot, dus er zijn een aantal foutjes zichtbaar die met het blote oog bijna niet te zien zijn.

Attachment 35692

Attachment 35693

Attachment 35694

Attachment 35695

Dat was het voor deze update. Tot de volgende!

Nismo 25-12-2019 19:38

Top 😉

Wanneke 02-01-2020 14:03

4 Attachment(s)
De wagen en een aantal kleinere onderdelen werden ondertussen voorzien van verf en decals. Voor de kleuren heb ik gebruik gemaakt van een set van Zero-Paints, speciaal gemaakt voor deze wagen. Voor vernis maak ik gebruik van diamond gloss, tevens van Zero-Paints. De kit was voorzien met tape om op de juiste manier af te plakken, wat het hele werk toch wel een stuk makkelijker maakte. Hier en daar had ik een beetje last van overspray, maar doordat er tussen de verschillende kleuren telkens een wit-rode lijn komt, heb ik dit wel kunnen opvangen.

Foto's voor de decals:

Attachment 35769

Attachment 35770

Zoals gezegd heeft de auto veel wit-rode lijnen. Deze waren niet simpel om te leggen, omdat ze zo smal zijn en juist moeten liggen om geen scheve overgangen tussen verschillende onderdelen te hebben. Ik heb deze dan ook eerst gelegd, voordat ik de rest van de sponsordecals aanbracht.

Attachment 35771

Attachment 35772

Dat was het weer voor deze update. Next-up, vernis over de decals en de spoilers afwerken.

Nismo 04-01-2020 23:51

Well done :gas:

Wanneke 26-01-2020 14:35

4 Attachment(s)
Zowel de voorvleugel als de achtervleugel werd ondertussen afgewerkt.
De voorvleugel is verre van perfect. Om de ene of de andere reden, dacht ik dat er een witte decal in de kit zat voor het wit vooraan. Bleek echter dat dit gespoten moest worden. Natuurlijk kwam ik hier pas achter toen het zwart al gespoten was en de endplates al gemonteerd waren. Afplakken en wit spuiten was dus geen optie meer. Ik heb dan uit een andere kit nog een witte decal kunnen snijden. Echter heb ik wellicht iets te vroeg vernis gezet of zat de decal niet volledig op zijn plek, waardoor er op 2 plaatsen een stuk verdween. Ik ga dit zo laten. Bijstippen met witte verf zou te veel opvallen.
Uiteindelijk kreeg het zwart dus een laag semi-gloss vernis (waar ik wel heel tevreden over ben) en werd de cone ook bevestigd.

Attachment 35786

Attachment 35787

Bij de achtervleugel werden eerst de blauwe kanten gespoten en geseald met blinkende vernis. De binnenkant werd vervolgens bewerkt met semi-gloss zwart van Zero-Paints. De witte vleugelelementen werden apart afgewerkt en vervolgens gemonteerd.

Attachment 35788

Attachment 35789

Dat was het voor deze update. Ik vermoed dat bij de volgende update deze wagen klaar zal zijn.

Wanneke 15-03-2020 11:57

1 Attachment(s)
De Williams is ondertussen klaar. Voor de eindfoto's kunnen jullie hier terecht. Bij deze alvast een voorsmaakje:

Attachment 35868

Mech@niC 24-03-2020 22:55

Heel goed bezig Wannes.
Top resultaat hoor! ��


All times are GMT +2. The time now is 16:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.