De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Raceverslag-race 2- GM RACING (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10518)

GM RACING 24-04-2005 19:20

Raceverslag-race 2- GM RACING
 
Zééééér beknopt raceverslag.
Tijdens de trainingen viel me het futloos karakter op van de wagen, de decibel overtredingen samen met het knallen van de uitlaat behoren tot het verleden dus dit probleem is goed aangepakt.
Tijdens m'n eerste trainingsessie behaalde ik slechts 1'56 als beste tijd.
De motor klom niet in toerental zoals het hoorde.
Daarna was het de beurt aan Louisette en ze kon ook niet beter... integendeel.
Er resteerde ons nog een 20 minuten trainingstijd en vroeg toen de mechaniekers een extra dempende tussenluchtfilter te verwijderen omdat ik vermoedde dat we de luchtinlaat teveel dichtgeknepen hadden.
Ook werden 4 nieuwe bougie's geplaatst.
Ik kon tijdens de 2de training sessie de tijd lichtjes verbeteren naar 1'55" maar toen zat werkelijk op het einde van het kunnen van de wagen.(volgens mijn mogelijkheden)
Eenklaps kreeg ik via de "stack" bericht van een te hoge olietemperatuur 155°!
De olietemperatuur was dus goed genoeg om frietjes in te bakken !
Een telefoontje naar de tuner na de training kon geen oplossing brengen voor het abnormaal fenomeen.
De mechaniekers hebben dan een extra koeling naar de oliekoeler gebracht door één van de "valse lichten" weg te halen. (wij rijden met kleine lager geplaatste lichten en daar waar normaal de lichten zijn hebben we in de plaats 2 polyester stukken)
Ook de oververhitte olie werd uit voorzorg ververst en de wagen was klaar voor de race. (we gingen vetrekken op een 16 de plaats en 4 de in de klasse als ik me niet vergis.... aan die 16 twijfel ik)
Ik nam met Louisette welke de start ging nemen de stack indicaties nog even door en startte de motor om de verschillende aanduidingen te tonen.... éénklaps hoorden we een abnormaal getik in de motor en teamchef Patrick dacht aan een drijfstang lager welke de geest aan het geven was.
Opeens zagen we langs de kant van de distributieriem het deksel abnormaal bewegen met het nodige lawaai. - Eénmaal dit deksel verwijderd zagen we dat 1 van de poulies voor de helft losgekomen was en waarschijnlijk is terug een kraag op de nokkenas welke de laterale speling opvangt gebroken (maar dat weten we niet zeker.... is niet verder gecontroleert)
Op 15 minuten van de start waren we hulpeloos en besloten toen niet deel te nemen aan de race wegens risico van een totale motorbreuk.
Er is alle kans dat dit gebrek zich zelfs al voordeed op onze donderdagse training enkele dagen geleden waarbij ook beste rondetijden van 1'55" behaald werden.....ik dacht toen dat ikzelf in een hele slechte dag was of dit te wijten was aan teveel trafiek die dag......
Dus 9/10 dat de nokkenas timing toen reeds versprongen was met teveel of te weinig voorontsteking.....oorzaak van te hoge olietemperatuur achteraf bekeken !
Dus opkrassen maar met gans ons boeltje en terug vroeg thuis.
De motor gaat er terug uit voor een totale demontage voor nazicht van schelpen, zuigers enz.... "god bless me !!!!!!!"
Doei
Luc
GM RACING

ZTCfan 24-04-2005 19:30

Tjonge jullie blijven ook niet gespaard van pech.
Maar toch nog succes!

GM RACING 24-04-2005 19:56

Ztc Fan, dat mag je wel zeggen ! het stopt dus niet, hé ?
Kleine bedenking achteraf.....misschien was onze uitval "gods" wil, anders had ik misschien tijdens de race een Smart geramt met ergere gevolgen voor beide partijen ....."just look at the bright side of this."
Behoed ons van dit verder racegevaar tijdens de volgende races, amen. :p
Ik had deze al tegengekomen (de Smartjes) op de donderdagse training (toen waren ze reeds een gevaar tegenover sommige Belcar wagens) en had toen geen enkel flauw vermoeden dat deze bij ons in de Ztc gingen racen !!!!!!
Nu waag ik mij op glad ijs ... maar ik persoonlijk vond dit supergevaarlijk.
Natuurlijk iedereen heeft het recht om te racen, maar onze wagens ondergaan strenge controles op veiligheid enz..... is zo 'n Smart even veilig ??????
Luc
GM RACING

ZTCfan 24-04-2005 20:07

Ik zou mij in zo'n smart denk ik toch niet veilig voelen...

Bugalfa 24-04-2005 20:20

Luc, volgende keer gaan we samen een lap er op geven en als't moet ne Smart als Scudlanceerplatform gebruiken .

GM RACING 24-04-2005 21:44

Hey Bugalfa,
Tof dat je even langskwam in de box :)
Ik ga me inschrijven met een "axiam" autoke 49 cc. voor de volgende race, We lachen wel, maar ik denk dat er enkele Smartjes de eindstreep behaald hebben terwijl ik zelfs niet moeten starten heb. dus achteraf bekeken ... het fabeltje van de haas en de schildpad....ken je dit ? ;)
Doei
Luc

Bugalfa 24-04-2005 22:50

De Gaston (zonder Leo) zou zeggen : nen Arola Zjeejteej daor doede okk mee meej...
Stel U voor zo'n smartje die de Raidillon opkruipt tegen 90 terwijl we der tegen 150 minstens komen opgevlogen ... Mijn voorstel ne mast erop van ca. 3 meter hoog met zo'n rode bol erop zoals op de hoogspanningsleidingen voor de laagvliegers... Ik denk dat de Porsches met ons niet dezelfde problemen hebben integendeel als die net voor De Raidillon de pas afsnijden moet ge zien dat ge ze niet torpedeerd ...op't recht stuk van Kemmel zetten ze dan de kraan open natuurlijk ...

ICEMAN 24-04-2005 22:58

Hey Luc, het houd ECHT NIET op voor jullie hé. :confused: Abnormaal.

Wat die smartjes betreft, haal ze verdorie van het circuit! Zo gevaarlijk dat die zyn, en dan nog niet gelet op de (rare) lijnen die (sommigen) namen in de Jacky X Chicane. Die van H&M zaten er byna achterop tydens het laatste half uur.

Selespeed 25-04-2005 08:35

Wanneer zal het lot eens keren?
Ik wil ook wel eens met het team een podium behalen :) Of tenminste toch met een tevreden gevoel terug naar huis keren.

GM RACING 25-04-2005 11:26

Hey selespeed,
Morgen dinsdagavond gaat waarschijnlijk de motor eruit, boite en cylinderkop eraf om te zien of de zuigers niet geraakt zijn door de kleppen.....kan wel simpeler gebeuren met lektest maar we willen zeker zijn en het zien met onze eigen ogen.
Ik denk dat ik thuis een eigen persoonlijk podium ga bouwen als ik er ooit op wil staan met afgedankte europaletten.
Enfin, we amuseren ons toch "als zottekes" en blijven goe bezig met kostbare
vrije tijd en nutteloze budgetten er door te jagen.
En zeggen dat er teams bestaan welke zich juist beperken als voorbereiding voor een race met enkel olie te verversen en nieuwe bougie's te plaatsen.
Om jaloers op te zijn !!!!!!! - Wij prepareren onszelf 200% en laten niets aan het toeval over.....kortom wij denken onszelf in de plaats van een racewagen wat er zoal stuk zou kunnen gaan en werken eraan tot het bijna niet mis kan gaan..... en toch gebeurt het.
Doei
Luc
GM RACING

Bart.Vandecavey 25-04-2005 12:26

Quote:

Originally Posted by GM RACING
Hey selespeed,
Morgen dinsdagavond gaat waarschijnlijk de motor eruit, boite en cylinderkop eraf om te zien of de zuigers niet geraakt zijn door de kleppen.....kan wel simpeler gebeuren met lektest maar we willen zeker zijn en het zien met onze eigen ogen.
Ik denk dat ik thuis een eigen persoonlijk podium ga bouwen als ik er ooit op wil staan met afgedankte europaletten.
Enfin, we amuseren ons toch "als zottekes" en blijven goe bezig met kostbare
vrije tijd en nutteloze budgetten er door te jagen.
En zeggen dat er teams bestaan welke zich juist beperken als voorbereiding voor een race met enkel olie te verversen en nieuwe bougie's te plaatsen.
Om jaloers op te zijn !!!!!!! - Wij prepareren onszelf 200% en laten niets aan het toeval over.....kortom wij denken onszelf in de plaats van een racewagen wat er zoal stuk zou kunnen gaan en werken eraan tot het bijna niet mis kan gaan..... en toch gebeurt het.
Doei
Luc
GM RACING


Misschien eens aan denken om in een andere klasse uit te komen...
Renault (Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)

GM RACING 25-04-2005 14:03

Beste Bart VD Caveye,
Alles kan overwogen worden met een serieus competitief team en wagen.
heb 9 jaar raceervaring en 7 jaar 2 takt outdoor karting. Ben geen "Senna" maar kan m'n mannetje staan en rij regelmatig met dezelfde rondetijden.(uitstekend voor endurance....)
1 foutje ....ben geen goede "donker" piloot, een soort nachtblindheid.
Ben ook geen brokkenmaker .... bewijs ? op 5 jaar Ztc. slechts 2 x licht en herstelbaar muurcontact (1 x door losgeraakte olieleiding servostuur = gladde banden)
Aanbiedingen ???? ik overweeg ze serieus. (email. luc@garden-machinery.com)
Doei
Luc

Bart.Vandecavey 25-04-2005 15:54

Quote:

Originally Posted by GM RACING
Beste Bart VD Caveye,
Alles kan overwogen worden met een serieus competitief team en wagen.
heb 9 jaar raceervaring en 7 jaar 2 takt outdoor karting. Ben geen "Senna" maar kan m'n mannetje staan en rij regelmatig met dezelfde rondetijden.(uitstekend voor endurance....)
1 foutje ....ben geen goede "donker" piloot, een soort nachtblindheid.
Ben ook geen brokkenmaker .... bewijs ? op 5 jaar Ztc. slechts 2 x licht en herstelbaar muurcontact (1 x door losgeraakte olieleiding servostuur = gladde banden)
Aanbiedingen ???? ik overweeg ze serieus. (email. luc@garden-machinery.com)
Doei
Luc

Dit jaar is het laatste jaar van de E36 BMW in Belcar, misschien kan je op het einde van het seizoen een goed exemplaar op de kop tikken. Je kan dan in klasse 2 of 3 uitkomen en progressie maken in de algemene ranking...

Is maar een idee hoor...

Swa 25-04-2005 16:39

Een goei VW Golfke en blijven verdergaan in klasse 4!!

GM RACING 25-04-2005 17:05

Hey Swa,
In feite wel hé, het is ieders droom van de onklopbare Golf van Buytaert in klasse 4 eens te overtreffen.... en ik wou dat doen met m'n Renauke ....maar 'k ben er niet , hé? ;)
Ooit komt de dag maar de vraag is wanneer?????
Doei
Luc
GM RACING


All times are GMT +2. The time now is 13:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.