De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Valentino Rossi in 2007 naar de F1 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10620)

dulu 13-05-2005 14:29

Valentino Rossi in 2007 naar de F1

Wereldkampioen MotoGP Valentino Rossi wil in 2007 overstappen naar de autoraces in de Formule 1. Het contract van Rossi loopt aan het einde van volgend seizoen af, maar de Italiaan knoopt er nog één jaar aan vast. Dat verklaarde vrijdag Davide Brivio, zijn teambaas bij Yamaha.

Brivio zegt dat de contractverlenging geen problemen oplevert, maar dat Rossi daarna zeker van twee naar vier wielen zal overstappen. De 26-jarige motorcoureur testte al eens een Ferrari in de Formule 1. Vanaf dat moment speculeerden de media in Italië over Rossi als opvolger van Michael Schumacher.

Bron : Het Laatste Nieuws

Alain 14-05-2005 09:54

Hola, hola, niet te rap :rolleyes:

Ziehier het antwoord van Brivio op het artikel. Die geruchten van Rossi naar F1 waren er vorig jaar al en vooral na de "geheime" test van Rossi op Fiorano. Echter, een spoor dat in 2003 al bewandeld werd, nl. Rossi naar Ducati, is nog steeds het meest waarschijnlijke na zijn Yamaha-avontuur...We hebben eerst nog 14 Gp's in 2005 af te werken en dan is 2006 aan de orde en met nog een 18tal maanden geduld zullen we wellicht weten waar Rossi zal zijn in 2007 :cool:

Gauloises Yamaha team director Davide Brivio has been forced to clarify his comments to the Italian media regarding Valentino Rossi's racing future, after he appeared to reveal that the six-times world champion would move to Formula One in 2007.

Brivio is reported to have said that his star rider would sign a new contract with the Factory Yamaha Team for next season - which would be his third with the Japanese company - and then leave MotoGP for Formula One (see separate story) but, according to Brivio, that wasn't what he actually said.

"I think it's important to set the record straight about some comments reported in the Italian media this morning as they seem to have appeared elsewhere now," said Brivio at Le Mans today. "I said that we are going to start working on an extension to Valentino's contract and we will be discussing it after Mugello.

"I was then asked about any plan Valentino might have to drive in Formula One and I said that would be Valentino's decision and it might happen. I certainly did not say that he would be in F1 from 2007," emphasised Davide. "From Yamaha's side we hope that he will still be riding for us, but I cannot predict Valentino's future!"

Bron :www.crash.net

Dimi 15-05-2005 12:48

Rossi maakt in 2007 overstap naar F1

MotoGP-kampioen Valentino Rossi hoopt in 2007 de overstap naar de Formule 1 te maken. Dat heeft Davide Brivio, teambaas van Yamaha, laten weten. Het huidige contract van Rossi loopt aan het einde van dit seizoen af, maar wordt nog met een jaar verlengd.
Brivio zei: "We hebben overeenstemming bereikt over een verlenging van het contract met een jaar. We weten dat hij vanaf 2007 in de Formule 1 zal rijden." Rossi zelf laat weten nog na te denken over wat hij na 2006 gaat doen, maar zegt dat hij aanbiedingen van F1-teams serieus zal overwegen. Rossi testte vorig jaar nog voor Ferrari en liet daar een goede indruk achter. Begin dit jaar was Rossi de geruchten over een mogelijke F1-loopbaan even zat en riep: "Ik ben een motorcoureur. Motorracen is het enige waar ik aan denk. Het moet eens ophouden met al die geruchten. Ik word er niet goed van. Ik ben nog lang niet klaar in de MotoGP."

bron: www.f1racing.nl

Mark 19-05-2005 19:51

Of het nu wel of niet doorgaat..............maar die Rossi zou de boel in de F1, qua charisma e.d, wel op gang kunnen jagen. Voormalig 250 cc wereldkampioen Tetsuya Harada gaat hem alvast voor. De Japanner is van plan om dit jaar nog deel te nemen aan enkele wedstrijden van het Italiaans F3000 kampioenschap (waarin ook Astromega zijn rondjes rijdt)

Meer info op: http://www.turbomagazine.be/des_info...id=1811&back=1

Alain 20-05-2005 08:25

Aha, leuk. Harada is altijd een van mijn favoriete rijders geweest op twee wielen.
Nog steeds jammer van die tweede wereldtitel 250cc die door Capirossi gestolen werd in 1998. Kan het tevens nog steeds niet vatten waarom hij daar niet voor bestraft werd ( behalve door Aprillia zelf dan )... :frusty:

Wat Rossi betreft, dat is voornamelijk praat van de Italiaanse pers die van een mug een olifant maken. Er is nergens een officieel statement dat hij daadwerkelijk naar de F1 overstapt in 2007. Meer nog, er is nog steeds geen contract getekend voor 2006 bij Yamaha.

Ook in MSA wordt gewag maakt van een overstap naar Ducati alvorens definitief naar vier wielen te gaan... In the meantime, is hij alweer aardig op weg naar zijn vijfde titel op rij :applaus: :worship:

Sennake 20-05-2005 14:55

Illustere voorgangers hierin zijn (zeer succesvol) John Surtees en (matig succesvol) Mike Hailwood. In de F1 althans. Of vergeet ik er nog enkele?

manu 20-05-2005 15:10

Quote:

Originally Posted by Sennake
Illustere voorgangers hierin zijn (zeer succesvol) John Surtees en (matig succesvol) Mike Hailwood. In de F1 althans. Of vergeet ik er nog enkele?

Johnny Cecotto, destijds bij Toleman.

Scapa 20-05-2005 16:19

Kwam Damon Hill ook niet van de moto's?

Alain 20-05-2005 20:36

Wel niet in F1 maar ook een overstap van 2 naar 4 wielen :

Wayne Gardner naar V8 Supercars
Jeff Ward van Super X naar IRL

en last but not least.... onze eigen Didier De radigues niet vergeten :cool: :cool:

Sennake 20-05-2005 23:06

Kevin Schwantz heeft ook eens een poging ondernomen denk ik.

Raceboy 22-05-2005 13:48

onze eigenste jacky ickx kwam ook van de moto.

Raceboy 23-06-2005 23:58

Rossi vind F1 maar saai:

Quote:

MotoGP world champion Valentino Rossi has ruled out switching to Formula One in the future after claiming the sport is not appealing enough for him.

The Italian, linked with a move to Formula One since he tested a Ferrari at Fiorano, said he will "stick to motorbikes forever", claiming the driver does not make a significant difference.

"As far as I'm concerned, I hadn't seen a race on TV for a long time, but I did for the race in Canada, and I realize that the driver's task is to take the car to the finish," Rossi told Gazzetta dello Sport.

bron: autosport.com

Jochie 24-06-2005 09:14

Quote:

Originally Posted by alain
Aha, leuk. Harada is altijd een van mijn favoriete rijders geweest op twee wielen.
Nog steeds jammer van die tweede wereldtitel 250cc die door Capirossi gestolen werd in 1998. Kan het tevens nog steeds niet vatten waarom hij daar niet voor bestraft werd ( behalve door Aprillia zelf dan )... :frusty:

Harada is ook altijd een van mijn favorieten geweest, ik denk niet dat ik die in de laatste ronde ooit een plaats zien verliezen heb ...
Dat eerste duel met John Kockinski die bij finish spurt zig zagt om hem uit de slipstream te houden terwijl Harada er gewoon op een andere lijn rechtdoor langs gaat, geniaal. :)

Behalve het degoutante incident waar je het over hebt.
Maar als Capirex daar bestraft zou geweest zijn zou de titel naar Rossi gegaan zijn hee.

Jochie

Scapa 24-06-2005 09:19

Quote:

Originally Posted by alain
Wel niet in F1 maar ook een overstap van 2 naar 4 wielen :

Wayne Gardner naar V8 Supercars
Jeff Ward van Super X naar IRL

en last but not least.... onze eigen Didier de Radiguès niet vergeten :cool: :cool:

:worship: :worship: :worship:

Alain 24-06-2005 09:23

Dat duel met Kocinski kan ik me niet meer herinneren. Waar was dat?

Je hebt uiteraard gelijk dat de titel naar Rossi zou gegaan zijn maar dat zou m.i. nog beter zjn geweest dan Capirossi op deze manier...maar ja, dat behoort inmiddels tot het verleden. Harada rijdt niet meer en Capirossi zit op een Duc en heeft een schoon madam - maar dat doet hier even niet terzake zeker ;)

All times are GMT +2. The time now is 15:47.