De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Prost : The end is near ! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=1202)

JPMontoya 19-12-2001 11:49

Prost : The end is near !

Het einde van Prost Grand Prix lijkt definitief in zicht. Al maandenlang kampt de renstal van viervoudig wereldkampioen Alain Prost met een enorme schuld, en nu heeft 'le Professeur' toegegeven dat zijn toekomst er somber uit ziet.

"Als we voor 14 januari niet nieuwe partners gevonden hebben, is het afgelopen met Prost Grand Prix", is de sombere conclusie van Prost.

"We hadden twee of drie zeer interessante projecten lopen, maar het blijkt dat deze contacten niet de vereiste hoeveelheid geld kunnen opbrengen. We zullen nieuwe geldschieters moeten vinden, anders is het einde verhaal."

Dus zal het niets worden met Interbrew en Bas Leinders

spijtig

TiBo 19-12-2001 14:38

Ik denk wel dat Prost het volgende seizoen haalt, ... maar doen ze het uit?

Volgens mij wachten een aantal geldschieters tot het allerlaatste moment om dan voor een prikje Prost op te kopen. Diniz staat al een hele tijd te springen en één of andere exotische prins staat blijkbaar ook klaar met de nodige Euros ;)

PS: wat is dat toch met royalty en de F1? Prins Ibrahim Malik Addo, de sultan van Brunei (Asprey), ...

Finish 19-12-2001 14:44

die kerel die in '98 Arrows kwam 'redden' met dat 't-minus' project ofzo, was dat die 'Addo' ? Of was dat nog een andere ;)

TiBo 19-12-2001 22:05

Addo, ... dat was inderdaad de nieuwe spits van Arrows ;)

Mark 19-12-2001 23:34

Nee, dat was Prince Malik. Waar die nu uithangt....of wellicht zit, geen idee.

Die saoedische prins schijnt gestaakt te zijn met zijn aquisitie van prost. Mijn voorspelling, doorstart....schuldevrij en dan opnieuw beginnen.

Waarschijnlijke koper via stromannen: Ecclestone!

Finish 20-12-2001 00:48

Quote:

PS: wat is dat toch met royalty en de F1? Prins Ibrahim Malik Addo, de sultan van Brunei (Asprey), ...
Volgens mij was het Prins Mailk Addo dan :)

airco 20-12-2001 01:13

Quote:

Originally posted by Marshal
Nee, dat was Prince Malik. Waar die nu uithangt....of wellicht zit, geen idee.

Die saoedische prins schijnt gestaakt te zijn met zijn aquisitie van prost. Mijn voorspelling, doorstart....schuldevrij en dan opnieuw beginnen.

Waarschijnlijke koper via stromannen: Ecclestone!

ligt boekhoudkundig nogal moeilijk he!! Laat Prost failliet gaan (nodig om doorstart te kunnen maken)!! Dit wil niet zeggen dat je alles van prost zomaar kan gebruiken in een nieuw F1-project he!!

Eerst komen schuldeisers (bv banken)!! Wat die zeker en vast zullen doen is de know-how(technologie) ten gelde maken!! Die kunnen ze op veel plaatsen kwijt!! auto-constructeurs, ander high-tech bedrijfjes die de technologie van prost willen implementeren!! Ze zullen bestaande contracten (bv: getalenteerd personeel) doorverkopen aan andere renstallen.

Op die manier verdwijnt er een massa kennis!! Bv. Plannen voor de auto van volgend seizoen kunnen doorverkocht worden (minardi, arrows, ???)!!

Op het moment dat Prost Failliet gaat is het kalf verdronken!! Anders ligt de zaak bij bv kleine bvba, of kleine nv's waar de factor kennis van ondergeschikt belang is. Die kunnen vlotjes een doorstart maken!!

airco

airco 20-12-2001 01:14

allé da was mijn les economie vant middelbaar toch!!

correct me if i am wrong!!

Mark 20-12-2001 20:38

Dat is de theorie, maar de werkelijkheid.....we wachten af.

All times are GMT +2. The time now is 22:15.