![]() |
Grip door Wishbones
http://users.pandora.be/cameo/forum/...sion/Jag01.JPG
http://users.pandora.be/cameo/forum/...sion/Mac01.JPG Bij zowel Jaguar als Mclaren zien we dat de bovenste wishbone aerodynamisch gevormd is. De stuurstang zit duidelijk geïntegreerd in de voorwielophanging. De stuurstang zit hierdoor niet alleen uit de wind, maar de ophanging heeft nu tevens de vorm van een vleugel en levert extra downforce. 1 = geheel van wishbone en stuurstang 2 = bevestiging van stuurstang aan het wiel http://users.pandora.be/cameo/forum/...sion/Toy01.JPG Bij Toyota zijn de stuurstang en de ophanging duidelijk twee afzonderlijke componenten. De voorwielophanging veroorzaakt zonder twijfel meer wrijving en is minder efficiënt. We zullen hier in de loop van het seizoen (of misschien zelfs voor de seizoensstart) zeker veranderingen zien. 1 = stuurstang 2 = wishbone |
nice opgemerkt, en twas lang geleden da er nog es zoiets door u uitgelegd werd :)
technische analyse :) |
All times are GMT +2. The time now is 01:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.