![]() |
Racingworld.be meldt dat er geruchten circuleren omtrend een Aston Martin DBRS9 in de Belcar.
Mvg... |
Zou inderdaad Top zijn voor het imago van het hele Belcar kampioenschap, als dit doorgaat tenminste.
De organisatie zal dit zeker ook toejuichen, alleen al door de toename van het aantal publiek, het zal er zeker van toenemen. Magnifieke wagen ! |
Quote:
|
Feiten op Pitstop ;)
Quote:
|
Quote:
Verliezen van de Ultima van Qvick. Nu deze Aston Martin aan de neus zien voorbij gaan... Mvg... |
Er is een uitzondering waardoor "cup"wagens toch kunnen deelnemen maar dan moeten ze zich wel houden aan de regels van de "cup", hier de FIA GT3"cup". Je kan toch moeilijk verwachten dat ze uitzonderingen gaan toestaan omdat het toch wel een toffe wagen is...
|
Quote:
|
Jammer Chris van het A.M. project, wel de juiste beslissing, de investering is te groot om zo maar te gokken, daarbij komt nog dat als het volgend jaar het regelement (iets) aangepast wordt de Aston Martin misschien helemaal buiten de boot viel, dan sta je daar na 1 seizoen met een fantastisch project.
Zo een project zou toch van de organisatie uit flink gestimuleerd moeten worden ze !?!? :( |
Quote:
Klasse 1, 2 en 3, dat is dus een afspiegeling van het FIA GT1, 2 en 3 systeem. Als ik het nieuws rondom de Prodrive AM DBRS9 goed heb gevolgd is dat volgens de FIA een GT3 wagen. Misschien is ie wat sneller dan zijn andere GT3-concurrenten. Geen enkel probleem, gewicht erbij of de luchttoevoer knijpen. Die wagen hoort dus gewoon thuis in klasse 3, net zo goed als de nieuwe 997 Cup, Corvette Z06, Dodge Viper en noem ze maar op. Volgens mij hadden maar weinig mensen verwacht dat er zo'n grote vraag zou zijn naar GT3 (en dus klasse 3) produkten. Daar moet je als clubje stijve RACB-harken dan maar op inspelen.............of hebben de heren een dubbele agenda? Tja, mensen in het bezit van een reguliere 996 GT3-cup (of vergelijkbare wagens) zullen wellicht niet blij zijn met dit stanpunt. Geen probleem, beetje creatief met brides en/of gewicht en ook dat probleem is de wereld uit. Voor Klasse 3/GT3 een bepaalde normtijd opstellen en dan de boel gelijk trekken, dat doet het grote broertje FIA GT3 namelijk ook ;) In het GT3 segment hebben we in 2006, 2007 en misschien 2008 te maken met twee soorten generaties GT3-achtige wagens. Kwestie van dit reglementair op correcte wijze op te lossen. Is een moderne GT3 wagen te modern en te snel voor klasse 3 volgens de heertjes van Brussel? Ok, laat hem dan van start gaan in klasse 2 maar geef hem of haar dan wel de kans om zich te meten met een 996 GT3-RS(R) ;) ...........en dan moet je niet pesterig zeggen: Hela, u bent klasse 1 qua motorinhoud, die wagen wordt daar zoek gereden. Als je klasse 1 wilt rijden koop je een AM DBR9 en geen AM DBRS9, dat is een verschil van 1 letter en 1 miljoen Euro ;) Weleens gekeken naar de intentie van Prodrive bij het bouwen van de AM DBRS9? Clubracer ;) ............dat is dus niet nooit FIA GT1 aka Klasse 1! Klasse indeling naar motorinhoud? Zou toch maar eens overwegen om om te schakelen naar de verdeelsleutel gewicht/pk. Iemand een adres of naam van een "Blauwe Brusselaar" waar ik als liefhebber mijn gal kan spuwen? |
waarom zou de organisatie dat moeten stimuleren? om de teams die zo'n project niet kunnen betalen te benadelen?
het enige dat de organisatie had kunnen doen, is een duidelijk reglement voor de komende jaren opstellen. maar van extra stimulatie kan hoegenaamd geen sprake zijn. |
Quote:
Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat de Belcar-organisatie het noorden kwijt is. Het wordt dringend tijd dat de Belcar het RACB-juk van zich gaat afgooien en net zoals vroeger opnieuw haar eigen koers gaat varen. Ook het nieuwe reglement, opgesteld met de RACB over de schouder meekijkend, dreigt een behoorlijke mislukking te worden. Goed bezig daar in Zolder! :frusty: |
Misschien was het beter om het fia gt reglement te "kopieren" en ook te vertalen naar de toerismes. Dan kwamen er misschien ook wel teams vandaar testen in de belcarraces, wat dan weer zorgt voor een leuke affiche en dus publiek ... Nuja, is wel allemaal simpel gezegd, maar het doen lijkt me veel moeilijker ...
|
Hopla, weer eentje die we kwijt zijn.
Op Autosport.be staat een artikel met iets meer uitleg over het door de RACB en de Belcar-promotor vakkundig de nek omgewrongen Aston Martin-verhaal. Daaruit kan je opmaken dat TT Racing van Chris Mattheus de Belcar, begrijpelijk, voor bekeken houdt. :( En in Zolder? In Zolder slaapt men intussen rustig verder.... |
Quote:
Quote:
Belcar is overigens niet uitgesloten ;) Quote:
|
Tussen 15 en 17 maart weten we hoe snel zo'n FIA GT3 AM DBRS9 is in competitieverband. Tijdens een wedstrijd in het voorprogramma van de 12 uur van Sebring zal een AM DBRS9 zijn debuut maken in de SCCA Speedworldchallenge GT. Concurrenten zijn o.a. de Corvette Z06 (6.0 liter), Porsche 996 GT3-Cup (3.6 liter) en de Dodge Viper SRT (8.3 liter). Zeg maar een Amerikaanse versie van FIA GT3 (en dat is dus één klasse ;) )
|
All times are GMT +2. The time now is 17:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.