![]() |
Button en Ralf Scumacher switchen van team ??
Quote:
Een derde en laatste twijfel is of 1 van de 2 teams wel baat haalt bij een zo late coureurswitch. Tegen dat alles in kannen en kruiken is, begint het nieuwe seizoen. Hebben Coureurs nog geen kans gehad om te wennen aan hun nieuwe auto, ... Bovendien stelt de vraag zich of zoveel onrust binnen het Williams team de titel ambities niet vervroegd zou kunnen hypotekeren. Ferrari behaalt zijn succes nu ook door een jarenlange continuiteit van dezelfde mensen, waarbij ieder seizoen maximum 1 sleutelpersoon binnen het team vervangen werd. airco |
Montoya heeft meer DNF's gehad dan Ralf, dus niet zo ongewoon dat ie minder punten heeft gehaald. Het is niet ongebruikelijk bij Williams om zulke praat te verkopen voor of tijdens het seizoen. It will keep the pressure on the drivers.
Daarbij niet vergeten dat het in een tabloid geschreven stond. Nog iets, ik weet niet of Briatore dat wel zou willen :D |
Ik zou er niet om treuren. En Williams zou meer geld overhouden om in de wagen te steken. En Frankske heeft al heel wat andere kalibers zonder pardon aan de deur gezet, waaronder 2 wereldkampioenen !
|
Waarschijnlijk is de Renault gedesigned met een overschot aan nekruimte en had Ralf daar een gebrek aan in de Williams. :confused:
|
mja geld overhouden misschien wel,
alhoewel. Maar ik denk dat dit een beetje buiten de kwestie is. Die paar miljoentjes zullen het bij een top team als Williams wel niet maken zeker. airco |
Wat denk ik eerder een probleem is, is de integratie van Piloten in een team. Elke piloot moet wennen aan een wagen. Dus de eerste weken is een nieuwe piloot van weinig nut voor een team, de maanden daarna heeft een piloot een beperkt rendement. Daar verliest Williams heel wat kansen volgens mij. Bovendien mag je van Ralf zeggen wat je wilt zene: Onsymphatiek, in de schaduw van zijn grote broer, ...
Maar het is en blijft een klasse-coureur, ik moet Button eerst nog even goed zien doen zene. En een teammaat is wel degelijk van belang zene. Als je als team is een 1e en 2e plaats kan pakken, dan loop je direct 6 punten uit op je naaste concurrent. Anders gaat het maar in stapjes van vier. Om nog maar te zwijgen van je teammaat die de winst pakt als de titelkandidaat binnen je team eens uitvalt, zodat de naaste concurrenten geen 10 punten kunnen pakken. Het zijn allemaal vitale dingen in de F1. Je kan natuurlijk de concurrentie aan flarden rijden: - maar dan moet je eigen materiaal superieur zijn - je als piloot veel klasse hebben - geen uitvallers - ... - en bovendien ... moet de concurrentie falen. airco |
Ik denk dat $ 25.000.000 (Ralfke's wedde) voor elk team een grote som is. En wat Williams BOVENAL kan missen is een onderlinge tweestrijd die kan ontaarden in het Prost-Senna scenario tussen zijn 2 piloten. Dan liever 1 duidelijke titelkandidaat en een 2e piloot, die 2 jaar geleden bovendien zijn talent meer dan bewezen heeft. Akkoord, vorig jaar was het gene vette voor Button en ging hij ook lichtjes zweven, maar bij Williams lijkt hij zich ook beter in zijn vel te voelen. Volgens mij doet Frank hier een goede zaak aan (moest hij het doen eh).
|
Quote:
Het grote verwijt bij Williams aan het adres van Ralf is dat hij fouten begint te maken/ minder presteert zodra zijn teammaat beter begint te presteren. Rara dat dit de voorbije twee jaar in de tweede helft van het seizoen gebeurde. Een klasse piloot laat dat niet aan zijn hart komen. Heidfeld en nog enkele anderen zijn betere investeringen volgens mij. |
Eindelijk steun voor Ralf
Quote:
airco |
Hij bedoelt gewoon dat het onmogelijk is een coureur te vervangen vlak voor het nieuwe seizoen. Zet Michael Schumacher daar, en die moet zich ook inburgeren , eer hij wat presteert.
|
de finish heeft mij door se.
airco |
All times are GMT +2. The time now is 04:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.