Ik zou het nog anders durven stellen Mark, daar ben je als organisator en fan nog welkom!!
Gisteren mail gekregen waar een bepaald circuit in Arabische Emiraten de DSMEC uitnodigd om een wedstrijd te komen rijden. Transport van de wagens op kosten van het circuit, mogelijkheid tot het gebruik van ALLE faciliteiten van het circuit tegen de prijs van 0 euro. Maar het allerbelangrijkste: huur van het circuit = 20% van het inschrijvingsgeld. Zo kan je als organisator rekenen en loop je geen enkel risico om iets uit de grond te stampen. Een klein rekensommetje zegt mij dat het verdomme geen stomme kl... zijn:
5000 euro inschrijvingsgeld bv: 20% = 1000 euro per wagen.
laat het ons bescheiden houden dat we 60 wagens hebben, dan nemen deze brave jongens 60.000 euro + alle inkomgelden. Een bom geld, maar als promotor de droom van een deal daar je geen enkel risico dient te nemen.
Een extra voordeel van dit systeem is dat het circuit zelf ook inspanningen doet om het event te doen slagen. Als zij deelnemers kunnen overtuigen om deel te nemen strijken ze telkens 1000 euro op. Zorgen ze voor een goede communicatie & marketing en ze krijgen 10.000 man over de vloer aan 15 euro dan rapen ze nog eens 150.000 euro. Geen domme kl... die mannen ginder!! en meer dan stof tot nadenken.
PS: heb ik binnenkort een visum nodig om op Francorchamps te mogen komen als buitenlander :) of zullen Vlamingen daar ook nog welkom zijn binnen enkele weken :)
|