Marc Goossens in Nextel Cup
Net volgend bericht online gezet voor Marc op zijn website :
Quote:
Vandaag, woensdag 13 juni, wordt de eerste testdag voor Marc in NASCAR in 2007. Op het circuit van V.I.R. wordt getest met het nieuwe Riley-D'Hondt Motorsports (RDM) team.
RDM debuteerde recent in de NASCAR Busch Series met rijders David Green en Bobby Santos. De test in V.I.R. is echter met de Car Of Tomorrow (COT). Deze wagens, gebouwd volgens nieuwe reglementen, worden in 16 van de 36 races gebruikt in de NASCAR NEXTEL CUP Series in 2007. Ook de Road Course races, voor ons beter gekend als de gewone circuits en niet-ovaal, worden verreden met de COT. Riley-D'Hondt Motorsports werkt samen met Toyota's TRD voor de ontwikkeling van deze bolides op de road courses. Testrijder van dienst is Marc Goossens.
Vanaf 2008 wordt de COT full-time in gebruik genomen in de topklasse van NASCAR, de Nextel Cup Series.
"Inderdaad, vandaag kunnen we ons project starten.", verduidelijkt Marc, "Het is een project waar intern al langer over gesproken werd maar nu is het licht op groen gezet en de wagen raakte net op tijd klaar voor deze test. Dankzij het zware, harde en vooral stresserende werk van Eddie D'Hondt, Bill en Bob Riley alsook het voltallige RDM team, kunnen we straks onze Toyota Camry voor de eerste keer op circuit zien in Virginia. Uiteraard ben ik Eddie (hij was vorig jaar nog General Manager bij Robert Yates Racing) en Bill dankbaar voor het vertrouwen dat ze in mij stellen, door me aan te duiden als testrijder in hun nieuwe team."
Een verslag van Marc en enkele foto's van de test zijn binnenkort te zien in onze nieuws rubriek.
|
Dus toch niet met een motor van GM, maar de link via Riley en ook een beetje Robert Yates van vorig jaar.
|