![]() |
Nieuwtjes over Formule 1
Hierbij start ik een topic op om allerlei kleine nieuwtjes over formule 1 te posten ; vaak kleine dingen die niet belangrijk zijn om een topic van te maken !!!!
Zoals bv : Verjaardagen , geboortes , leuke foto's , over parties , ex-f1 drivers , ... Posten maar zou ik zeggen ! |
F1 party in Londen en "The Bernie Awards"
Kimi Räikkönen, Paul Stoddart en Jean Alesi zijn sinds gisteravond de trotse bezitters van een heuse Bernie Award. Alle drie kregen ze hun trofee gisteren overhandigd op een groots feest waarbij niet alleen veel fans, maar ook bijna de hele F1 wereld aanwezig was. Voor het tweede jaar reikte de F1 haar jaarlijkse 'oscars' uit. De Bernie award voor beste nieuwkomer ging naar nieuwbakken McLaren rijder Kimi Räikkönen. De jonge Fin kon jammer genoeg niet aanwezig zijn op het grote F1 feest en liet de honeurs dan maar aan teambaas Rond Dennis. De McLaren baas zal zijn jonge rijder zo snel mogelijk zijn trofee overhandigen. De andere winnaars waren wel aanwezig. De trofee voor de verdienste in 2001 werd toegekend aan het voltallige Minardi team. Het kleine team was vorig jaar op sterven na dood, maar slaagde er toch in het hele seizoen af te werken en nog mooie resultaten te scoren ook. En zo veel moeite moest dan ook wel beloond worden met een Bernie. De derde Bernie werd uitgereikt aan Jean Alesi als eerbetoon voor zijn indrukwekkende carriere. De Fransman toonde zich heel tevreden tijdens het afhalen van zijn trofee, waarna het feest pas echt goed kon beginnen. De avond werd opgeluisterd door een optreden van de meidengroep Atomic Kitten. Daarnaast deden ook ook de band van ex-wereldkampioen Damon Hill en Eddie Jordan nog een duit in het zakje. Een uitgebreid verslag van het hele feest mag u heel binnekort op F1racing.nl verwachten. SOURCE : F1racing.net |
Jordan to launch in Brussels
Jordan Grand Prix are one of the final teams to officially unveil their 2002 challenger to the press but according to Autosport, Jordan Grand Prix will launch their EJ12 chassis not at their Silverstone based headquarters, but at Zaventum airport in Brussels on Friday February 22nd. Jordan are expected to announce backing from Deutsche Post World Net, DHL and Danzas, but the location of the launch could well suggest a tie up with another international firm while it remains to be seen whether Benson and Hedges will remain with the team. The team have been running the new EJ12 chassis for some weeks now with 2002 drivers Giancarlo Fisichella and Takuma Sato claiming that the car is a step in the right direction. However, with Sauber running well with their C21 chassis, Jordan will have a tough fight to regain fourth position in the constructors' battle from their Swiss rivals. |
kunne we daar geen paddock event van maken ?
|
Quote:
Dat noem ik geen nieuwtje, maar groot nieuws ! |
ja maar ; veel stelt zo'n launch denk ik ni voor ; die blijven toch binnen dat beschermd wereldje
zou anders wel leuk zijn als ze een signeer sessie zoude geven in de vertrekhal ofzo :) lol zou je dat gewoon kunnen bezoeken of moet je uitgenodigd worden ? |
Gewoon allemaal toevallig die dag op verlof vertrekken hé :D
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Blijkbaar verwachten ze nog meer slecht nieuws. We zouden misschien wel meer moves zien zoals in de Belgische Gp van 2000, met nen F3000 ipv Zonta. |
dan is de kans ook groter een belg in het veld te hebben :)
|
De FIA zou beter eens in eigen boezem kijken en zien waar het mis loopt en waarom F1 zo duur geworden is. Stomweg F3000's aan het F1 veld toevoegen is echt de allerlaatste methode om een vol startersveld te krijgen dacht ik zo...
Je kan F1 ook terug "goedkoper" maken door de regels aan te passen. |
Jeps, volledig met sennake eens.
Het is echt zielig as ze nu al gaan beginnen met f3000 wagens toe te voegen. pffff, as dat allemaal zo blijft doorgaan, interesse voor F1 zwakt toch wel af dan denk ik... |
Ze zijn inderdaad op zoek naar manieren om F1 goedkoper te maken . Zoals één motor per weekend, en dus dezelfde motor voor qualif als race. Zie deze thread
Natuurlijk wordt het er ook niet goedkoper op als ze voortdurend allerlei regels zitten aan te passen. |
Wat met de veiligheid? Al jaren zoeken ze middelen om de F1 veiliger te maken. Mijns inziens worden die volledig te niet gedaan door dan eventjes doodleuk wagens die 10 tot 15 seconden trager zijn per ronde op de baan te sturen... Pure waanzin!!!
|
All times are GMT +2. The time now is 14:02. |