Komt er een Spaans F1 team in 2008?
Een F1 team "oprichten" kan iedereen, het is de ultieme gadget voor de nouveau riche in 2008! :) (zie de soap rondom Spyker). Paar weekjes terug stond er een vijf-regeltjes bericht in Autosport dat de Spanjaard Alejandro Agag het GP2 team van Campos had overgenomen. Niks aparts, de welbekende blabla dat men ooit richting F1 wilde. Niet echt nieuws om hier te melden............echter vandaag vliegt de naam Alejandro Agag me om de oren :)
Blijkt die Agag toch niet zo maar nouveau riche te zijn, tis een vriendje van Ecclestone en Briatore ;)
Op Italiaracing een uitgebreider stukje, met als bron El Pais. Agag blijkt al langer in het wereldje rond te lopen. Samen met Flavio heeft hij de TV-rechten in bezit voor de F1 in Spanje en dit reeds al enkele jaren. Noem de naam de Alonso en u begrijpt dat Agag er niet armer op is geworden ;)
F1 is politiek, laat die Agag heel wat politieke connecties hebben. Het is de schoonzoon van de voormalige Spaanse premier Aznar. De connectie Europees parlement-Agag-Ecclestone is me niet helemaal duidelijk op Italiaracing maar ik vermoed een geval van: de ene hand wast de andere
Ik heb zo de indruk dat we de naam Agag nog vaker zullen lezen.
|