![]() |
Is een Mazda RX-8 een GT of een Toerisme?
Quote:
|
Het is een echte GT als we de definities uit het verleden volgen! Dus geen GT(3) of Toerisme wagen ;) Het is een luxe-reismobiel voor 4 personen!
Wat we nu GT noemen is eigenlijk een supercar. Echte GT's, zoals ze vroeger benoemd werden, zien we niet eens terug op een circuit in competitie-verband. Denk aan een BMW 5-serie, Audi A6........... Toerisme? Ziet u een Golfje of Astra actief vooraan in de BTCS? Ik niet ;) Ja, ok..........wel een Megane (als silhouette). De Jaguar van MI (ook silhouette) is dan qua model een echte GT volgens de oude normen ;) Volgt u nog? :) |
Ideaale wagen voor BTCS de konniginnenklasse in Belgie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Weg met met de Belcar |
Quote:
Onaangepast taalgebruik = waarschuwing dmv gele kaart. |
Geen onaangepast taalgebruik; wel fout taalgebruik:
4 fouten op 13 woorden!! |
Heb Toerisme gekozen, waarom?
Een GT kan voor mij geen 4 deuren hebben, 4 deuren is Sedan -> Tourisme... Ik zie hem wel in BTCS rijden als Silhouette...?? |
Heb ook voor Tourisme gekozen wegens het feit dat het vier deuren heeft en maar een 1.3L motor.
|
Quote:
waarvan 3 in 1 maar: voor mij is de RX-8 ook een Touring wagen. lijkt me inderdaad beter te passen tussen de Touring wagens in BTCS, dan tussen de GT's in Belcar |
Quote:
"Don't push your luck." ;) :Offtopic: |
http://www.turbomagazine.be/images/p...9_MAZDA-01.jpg
Foto: www.turbomagazine.be Debuut in Zolder, dat is mooi. Lemeret is de Waalse piloot, de Vlaamse piloot is nog niet bekend........maar ik zie joekels van Daikin-stickers. Zitje voor de Vlaamse Danica Patrick? ;) |
Hij mag er dan wel mooi uitzien. Maar het is voor mij toch wel een echte GT. "4 deuren?" Ik ben niet zeker dat je die twee achterste mini-deuren kan zien als volwaardige Deuren.
Ze mogen hem van mij in de Belcar zwieren. Alleen jammer dat er geen officiële GT3 homologatie is voor RX-8. |
voor mij is het een toerisme wagen ook al is dit de opvolger van de RX-7, maar de van Herck RX-7 heeft voor mij meer weg van een gt als deze :)
|
Hij kan niet in de belcar, het is een (buizen)chasis van de renault megane met daarover een RX-8 look-a-like body.
|
Voor mij is het een GT.
Die 2 kleine deurtjes maken het verschil niet om hem als een touringcar te klasseren. Die wagen hoort niet thuis in de BTCS. In GT3-uitvoering zou het wel een aanwinst voor de Belcar geweest zijn. |
Het indelen in GT of Toerisme gebeurt toch volgens de de eigenschap van de auto origineel! Dan is dit een Toerisme.
Hier is het wel een Silhouette!!! Er is geen origineel chassis meer en een volledig polyester kasje erop. |
All times are GMT +2. The time now is 17:15. |