De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   2 oud-piloten over Barrichello (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=1634)

airco 20-02-2002 01:43

2 oud-piloten over Barrichello

normaal ben ik niet diegene die ineens begint over de status van Barrichello binnen Ferrari. Dit artikel vond ik echter toch de nagel op de kop zene van Alesi en Hill.

Quote:

Voormalig Ferrari-coureur Jean Alesi twijfelt aan de positie van Rubens Barrichello bij het Italiaanse team. De gepensioneerde Fransman zegt dat de Braziliaan minder moet klagen en meer moet presteren als hij zijn plaats bij de constructeurskampioen wil behouden.

Vorig jaar was Barrichello al het mikpunt van interne kritiek. Daardoor werd hem ook slechts een contractverlenging voor één jaar aangeboden. President Luca di Montezemolo uitte twee weken geleden ongemeen felle kritiek op de tweede man van het team. Hij verklaarde zonder omhaal dat er geen enkele reden om de positie van Barrichello binnen het team te verbeteren.

Alesi weet hoe de hazen lopen bij de Scuderia. "Om eerlijk te zijn denk ik dat Rubens geen lange carrière bij Ferrari beschoren is", aldus de coureur die in de jaren negentig voor het Italiaanse team uitkwam. "Deze winter heeft hij weer in de media gezegd dat het team meer achter hem zou moeten staan. Dat is verkeerd."

"Hij moet zich beseffen hoe gelukkig hij is om voor Ferrari te rijden en hij zou zich niet zo druk moeten maken over de manier waarop het team rond Michael [Schumacher - red.] is geconcentreerd", meent de Fransman."Ik snap hoe moeilijk het moet zijn om Michaels teamgenoot zijn - want hij is erg goed - maar hij krijgt hetzelfde materieel en hij zou alles op alles moeten zetten om er het beste van te maken."

Ook voormalig-wereldkampioen Damon Hill denkt dat Barrichello zich in zijn rol moet schikken. "Ik denk dat Eddie [Irvine - red.] het veel beter deed dat Rubens", aldus Hill. "Eddie stelde zich ten doel om zo dicht mogelijk bij Michael te komen en intussen het team en Michael zo veel mogelijk te steunen. Maar Rubens heeft die rol niet geaccepteerd. Hij denkt nog steeds alleen aan de titel, maar hij zal een berg moeten verzetten om die te winnen."

bron: formule1.nl

Finish 20-02-2002 13:35

Quote:

Hij moet zich beseffen hoe gelukkig hij is om voor Ferrari te rijden en hij zou zich niet zo druk moeten maken over de manier waarop het team rond Michael [Schumacher - red.] is geconcentreerd
Ik denk toch dat hij al lang niet 'gelukkig' meer is met z'n positie binnen het team. Aan hem om dat te veranderen natuurlijk..

krikke 20-02-2002 16:51

Tja, ik moet toch altijd eens lachen met dat geleuter over "hoe gelukkig Barichello mag zijn" om naast Schumi te "mogen" rijden. Met een beetje zelfrespect is het moeilijk om 2° viool te blijven spelen terwijl je weet dat je beter zou kunnen. Want maak me niet wijs dat den Barri hetzelfde materiaal krijgt. Ik denk ten andere dat dit één van de redenen is dat herr Schumi bij vele mensen onpopulair is. Hij is zonder twijfel 1 van de besten, maar het is niet mooi om je teamie te kortwieken zodat hij zeker niet in de weg loopt.

airco 20-02-2002 17:09

mja ze rijden toch beiden met een Ferrari F1 zene

maybe dat de laatste developments 1 GP vroeger op schumacher zijn wagen zitten, maar dat is het dan ook. Niets om dus een puntenkloof van 50 punten of meer te verklaren.

airco

krikke 20-02-2002 17:20

Tja Airco, niet dat het me veel kan bommen, maar ik zou gaan geloven dat ze den Barri enkel een perfecte auto geven als hij tijdens de race de Mac's of de BMW's wat in de weg moet rijden. Ik ben nogal een bedaarde jongen, maar toen den Barri verleden jaar in Oostenrijk aan de kant ging (moest) in de laatste ronde heb ik hier toch het wereldrecord "vloeken gemengd met scheldwoorden" gebroken.
Op dat gebied kunnen de Ferrariboys nog iets leren van de Mac's. De Ron kan ook wat zeiken af & toe, maar hij laat zich niet verleiden tot platboerse teamorders. En dat is maar goed ook.

AuForm 21-02-2002 07:38

Het zijn niet zozeer team-orders die Barichello achterhouden, IMO. Schumi krijgt waarschijnlijk veel meer aandacht van de ingenieurs bij het afstellen van zijn wagen, en dat maakt een groot verschil. Een beetje als Loix bij Ralliart-Mitsubushi. Zo heeft Schumi bij sommige kwalificaties twee wagens met een regen afstelling, en een droge afstelling. Dat afstellen kost tijd, en dat is waarschijnlijk ten koste van Barichello.

Maar ik vind eigenlijk dat Barichello niet moet neuten. Als hij niet blij is met de gang van zaken bij Ferrari, dan moet hij niet telkens zijn contract verlengen. Ze houden toch geen pistool tegen zijn slaap. Hij kiest zelf om voor Ferrari te rijden, dacht ik zo. Dus moet hij het negatieve erbij nemen.
Loix aanvaarde dit bij Mitsu, maar blijkbaar moet Barichello nog wat opgroeien.

PJ

Oneliner 21-02-2002 19:15

Idd, ast em ni aanstaat, dat em et dan afbolt hé :)
Ferrari kan quasie 80% van de rijders krijgen, dusja...

Raceboy 21-02-2002 19:50

Quote:

Originally posted by Oneliner
Idd, ast em ni aanstaat, dat em et dan afbolt hé :)
Ferrari kan quasie 80% van de rijders krijgen, dusja...

we want Eddie :D

All times are GMT +2. The time now is 19:48.