![]() |
Maximaal jaarbudget per F1 team? Ja, zeggen 10 teams! 1 zegt nee, wie o wie is het?
Wie anders? Ferrari!
Quote:
|
Quote:
|
Beperkt budget is natuurlijk zeer moeilijk te controleren. Een team kan de ontwikkeling van de wagen uit besteden aan een fabrikant en dit voor een beperkt bedrag "kopen".
|
Quote:
(Daarmee is destijds Philips van de ondergang gered, met dank aan de Rabobank en Tante Trix: http://www.nrc.nl/W2/Lab/Technolease/constructie.html) |
Ik vind dit een positief voorstel, dit kan misschien andere constructeurs/teams warm maken aangezien iedereen hetzelfde budget heeft. Ik zou niet graag mijn geld in de F1 stoppen als andere teams bvb het dubbele van mijn budget hebben om een chassis of wagen te ontwikkelen.
|
Onzin voorstel wat niet valt te controleren en makkelijk is te omzeilen zoals Fire en Mark al aangeven.
Ik denk helemaal niet dat je de kosten in de F1 kan drukken. Er zullen altijd teams/fabrikanten zijn die met veel geld een overwinning willen kopen (zie Toyota), en die smijten dan toch enorm veel geld over de balk. Renault echter heeft al aangetoond kampioen te kunnen worden zonder de hoeveelheden geld als Ferrari/McLaren/Toyota/Red Bull, dus onmogelijk is het helemaal niet. |
Zinloze discussie. Ferrari is tegen, dus het komt er niet. Case closed.
|
Quote:
Code:
McLaren wordt kampioen ... maar wordt achteraf door de accountants teruggefloten omdat ze de budget-regels overtreden hebben :frusty: :no: Beetje een kansloos voorstel ... Komkommertijd zeker :bye: |
Een idee wat ik al langere tijd heb is niet het budget limiteren maar gewoon het maximaal aantal paardekrachten vastleggen. Op die manier verleg je de focus voor de motorenbouwers naar andere vlakken, zoals koppel, koppelkrommes, zuinigheid, etc., wat weer goed uit kan pakken mbt techniek die vertaald kan worden naar straatauto's.
|
Mosley zegt weer eens iets verstandigs:
Quote:
Williams, Force India en STR lijken me de eerste slachtoffers maar welke fabrikanten zouden een pijntje kunnen gaan oplopen? De jaarcijfers goed in de gaten houden van deze fabrikanten ;) Kosten besparen? Dan toch maar een bepaalde hoeveelheid standaard onderdelen op elke wagen? Zodat de speelruimte van de fabrikanten beperkt is? |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Het plan van budgetbeperking lijkt mij bovendien niet levensvatbaar. Dit zal enkel maar leiden tot meer schandalen. Misschien wordt het dan Formula Accountancy in de toekomst... |
Ik vraag me eigenlijk af wat men van de F1 aan het maken is...:rolleyes:
|
Voor wie het nog niet door heeft : F1 als sport is al lang dood. Samen met Senna gestorven in die noodlottige Tamburello bocht. Vervolgens werd de "sport" nog een tiental jaar kunstmatig in leven gehouden door ene Doctor Schumacher maar toen die op pensioen ging werd de toestand wel duidelijk. DE F1 is klinisch dood. De FIA en meneer Eikelstone proberen de schone schijn op te houden maar de F1/FIA/FOTA triade zal wel door de mand vallen.
De duisternis is ingetreden in het bankenwalhalla... En zoals Vin Diesel zei in "Pitch Black" : "once the killing starts, this perfect little family is gonna rip itself apart." |
All times are GMT +2. The time now is 23:58. |