De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Driver's seat & Trackdays (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Skylimit 12 & 13/01 sprint onboard 635 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16859)

culaske 15-01-2008 15:56

Skylimit 12 & 13/01 sprint onboard 635
 
Hierbij on-board filmpje start+ronde 1-2 van sprint 1.
Wat er gebeurd is in 1e linkse?
See :
http://www.youtube.com/watch?v=xP90wIB8Lrk

Duidelijk maar 1 veroorzaker en jammer genoeg geen excuses achteraf. Zou wel mogen. 't Is tenslotte een clubrace en geen WTCC hé.



Rest van race volgt nog.

guntha 15-01-2008 16:08

ofwel ligt het aan men pc ofwel werkt het filmpje niet ?

tiggel 15-01-2008 17:03

het filmje werkt ind niet jammer

mja je hebt wel gelijk vind ik. als ik in de fout ben bij iets zou ik me komen excusere ofzo

Moggie 15-01-2008 20:09

Tof filmpje, werkt bij mij blijkbaar wel. Jammer van die eerste linkse, veel schade? Wat gebeurt er achter die blauwe Renault naar het einde toe?
grtn

Jay 15-01-2008 20:41

Bij mij werkt het filmpje ook prima, leuk om te zien trouwens.

Persoonlijk vind ik excuses niet echt op zijn plaats, mag natuurlijk altijd wel maar denk dat hij er ook niets aan kan doen dat hij rond gaat.
Dit wordt normaal gezien gewoon beschouwd als een race-incident, niets meer.
Valt de schade nog mee? Is nooit leuk natuurlijk en dan is het wel gepast om eens langs te komen en iets te zeggen!

Mijn mening ivm de blauwe clio, niet verwacht dat het daar nog zo glad (lees beetje nat) was! :eek:
Maar wel schitterend onder controle gehouden!!!! :worship: :applaus:


Grtz

culaske 16-01-2008 00:48

Quote:

Originally Posted by Jay (Post 226806)
Bij mij werkt het filmpje ook prima, leuk om te zien trouwens.

Persoonlijk vind ik excuses niet echt op zijn plaats, mag natuurlijk altijd wel maar denk dat hij er ook niets aan kan doen dat hij rond gaat.
Dit wordt normaal gezien gewoon beschouwd als een race-incident, niets meer.
Valt de schade nog mee? Is nooit leuk natuurlijk en dan is het wel gepast om eens langs te komen en iets te zeggen!

Mijn mening ivm de blauwe clio, niet verwacht dat het daar nog zo glad (lees beetje nat) was! :eek:
Maar wel schitterend onder controle gehouden!!!! :worship: :applaus:
Grtz


Race-incident, weetikwel, maar nu moet ik mijn tijd steken in blutsen&builen ipv in modificaties om de kar rapper te maken. DAT is wat mij irriteert.:frusty: Kapot van C-stijl t/m achterlicht


De man met de Clio ging daar trager dan ik dacht. Ik besliste om voor te steken, en zag toen dat het toch écht wel te nat was. En aangezien we niemand van de baan willen tikken... terug naar af, en redden wat er te redden valt.

Hier de rest :
http://www.youtube.com/watch?v=xP90wIB8Lrk
http://www.youtube.com/watch?v=rgPBSwahZjA
http://www.youtube.com/watch?v=luIHhlN6sdg
http://www.youtube.com/watch?v=_fcG0hjVvos
http://www.youtube.com/watch?v=ShCoRGr9ABQ
En de start van race 2 (beetje déjà-vu, maar zonder erg)
http://www.youtube.com/watch?v=2XTcEHNsSBY

En as het ni werkt, naar youtube gaan en als search-criterium "BMW635" ingeven. Enjoy

Jay 16-01-2008 11:36

Dat is helemaal correct, en dan is het misschien toch wel gepast om eens iets te komen zeggen.
Maar ze zullen er misschien zelf niet echt bij stil gestaan hebben! :o

Leuke filmpjes trouwens! Kan het zijn dat de auto regelmatig dreigt uit te breken van achter bij het optrekken na de bocht? :gas:


Grtz

S. Claeys 16-01-2008 12:42

Die 1ste links is ook volgens mij gewoon pech maar als er geen excuses of een woordje af kan op z'n amicale races, dan is het erg gesteld.
Beter dit vlug effe uit praten en dan is het done deal.

In de Villeneuve zat je inderdaad bijna in filip z'n mooi Clio III poepje.
Op z'n blog kan je lezen, ...
Quote:

Op sommige plaatsen lag het nog nat naast de ideale rijlijn dus toch zeer goed opletten. Toen ik een snellere jongen (de BMW 6 van Wouter Heytens die ook spinde bij de start) mij wou dubbelen, en in mijn zijspiegel naast mij kwam, dacht hij niet op het nat voorbij te steken terwijl ik dacht iets vroeger te remmen om hem alle ruimte te geven, maar doordat ik vroeger begon te remmen, beleefde hij de schrik van zijn leven, en zat bijna in mijn achterbumper. Plots dook in mijn binnenspiegel een BMW 6 op, heen en weer gaande met veel bandenrook er achter, toch maar gas gegeven zodat we gelukkig niet tegen elkaar zaten.
Je controle was wel prachtig te noemen. Voor het zelfde geld was het een tik en schade voor beide.
Tijdens het filmpje net vooor je de actie deed dacht ik, ja hij zal er voorbij gaan maar je bleef er achter tot hij remde en net dan ging je opzij. Ik dacht al, wow, das risky en jep, daar ging de achterkant.
Toch zeer mooie controle.

Heb al veel filmpjes van je gezien (ook die BMW op zandvoort zonder spiegels :crazy: ) en ik blijf het leuk vinden. :worship:

S. Claeys 16-01-2008 12:54

Quote:

Originally Posted by culaske (Post 226849)
En de start van race 2 (beetje déjà-vu, maar zonder erg)
http://www.youtube.com/watch?v=2XTcEHNsSBY

Had op Filip z'n blog al gelezen dat hij in race 2 de linkse zandbak opzocht maar nu zie ik het mooi in beeld.
Wat ik me nu afvraag is, waarom spint hij daar? Omdat hij nog eens bijremt als hij al op de apex zit of lag er daar gewoon veel zand want in de 1ste race ging de golf daar op netdezelfde plaats en wijze ook rond.

Ik wil wijzer worden. :cool:

Filip 16-01-2008 13:27

Quote:

Originally Posted by S. Claeys (Post 226859)
Had op Filip z'n blog al gelezen ...
Ik wil wijzer worden. :cool:

Ik wil ook wijzer worden ;)
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om mijn ervaringen verder te schrijven, zelf mijn eigen filmpjes nog niet kunnen bekijken. Zal wel alles online zetten. Maar 'k heb het zeer druk tegenwoordig. Dus More comming (soon, hoop ik), hier en op fjracingteam.be .

Jay 16-01-2008 13:35

Quote:

Originally Posted by Filip (Post 226860)
Ik wil ook wijzer worden ;)

Mijn mening is dat je de bocht scherp moet aansnijden omdat je aan de binnenkant zit, hier kan je niets aan doen!
Maar dan probeer je ook nog eens te kort te draaien tegen een te hoge snelheid voor zo een korte bocht.
Gevolg: het grootste deel van het gewicht van de auto komt op de voorwielen en dan nog enkel rechtsvoor, de achterkant van de auto verliest hierdoor grip en je spint. :rolleyes:

Tip voor de volgende race: Neem de bocht op de zelfde manier, maar evolueer na de apex meer naar buiten toe!
Laat daar wel nog ruimte voor de wagen die rechts van je rijdt! :gas:


Grtz

S. Claeys 16-01-2008 13:43

Is ook al wat ik dacht en het bijremmen op de apex maakt het enkel erger.

Filip 16-01-2008 14:48

Quote:

Originally Posted by Jay (Post 226862)
...Maar dan probeer je ook nog eens te kort te draaien tegen een te hoge snelheid voor zo een korte bocht...
Laat daar wel nog ruimte voor de wagen die rechts van je rijdt! :gas:
Grtz

Juist, ik had de eeste start van achteraan gezien en dacht, ik wil genen bluts in mijnen auto, dus wou ik kort in draaien, als er iemand naast mij zou zitten van deze zeker niet te raken en alle ruimte te geven. 'Parkeren' net na de bocht is daar toch een goeie manier voor hé :D Nu zie ik ook dat ik alle plaats had.
Denk ook dat de banden achteraan nog te koud waren. 'k heb de eerste race met zachtere (warmere) banden gereden. Had nog nooit met die hardere (Michelin S9B) banden gereden achteraan.
Nu ja, 't is zeker een beginnersfout van mij geef ik toe:gas: . Volgende keer beter ;)
btw, als rookie vraag ik mij af; Wat is apex?

A.J. 16-01-2008 14:52

waarschijnlijk ligt het grootste probleem bij het niet voldoende opwarmen van de banden. Bij een voorwiel aangedreven wagen is het moeilijk om de achterbanden op temperatuur te krijgen. Daar is behoorlijk wat zig-zag werk voor nodig. En als je dan met die koude achterbanden de eerste linkse wat scherp aansnijdt en ook nog wat gas weg neemt, dan haalt de achterkant u gewoon in...

A.J. 16-01-2008 14:53

Quote:

Originally Posted by Filip (Post 226866)
Juist, ik had de eeste start van achteraan gezien en dacht, ik wil genen bluts in mijnen auto, dus wou ik kort in draaien, als er iemand naast mij zou zitten van deze zeker niet te raken en alle ruimte te geven. 'Parkeren' net na de bocht is daar toch een goeie manier voor hé :D Nu zie ik ook dat ik alle plaats had.
Denk ook dat de banden achteraan nog te koud waren. 'k heb de eerste race met zachtere (warmere) banden gereden. Had nog nooit met die hardere (Michelin S9B) banden gereden achteraan.
Nu ja, 't is zeker een beginnersfout van mij geef ik toe:gas: . Volgende keer beter ;)
btw, als rookie vraag ik mij af; Wat is apex?

haha, zelfde analyse op zelfde moment :D

apex is het snijpunt aan de binnenkant van de bocht


All times are GMT +2. The time now is 08:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.