![]() |
Chamcars 2008? End of story?
Ben je een paar dagen niet online in autosportland, is er bijna wereldnieuws te noteren ;)
Champcars 2008? Het is winter dus overal is men bezig met speculatieve car-counts voor het a.s seizoen in de desbetreffende klasse. Vaak is er wel een puisterige puber te vinden die weer 33 exotische deelnemers weet te vinden ;) Echter bij Champcar 2008 komt zelfs de grootste fantast niet verder dan 5 inschrijvingen! We maken een rondje langs de velden met artikels die een bepaalde tendens laten zien: Quote:
Quote:
Quote:
|
Ik heb altijd meer sympatie gehad voor Champcar dan voor IRL, echter voor de single seater racerij in Amerika is het beter als Champcar dit aanbod aanneemt. Champcar anno 2007/2008 stelt helaas niks voor meer.
|
Ik ben al blij dat ik ze vorig jaar aan het werk gezien heb in Zolder. Ik vrees ervoor dat ze dit jaar niet eens tot hier geraken en dat de CCWS ondertussen al begraven is. Als er nog maar 1 officiële inschrijving is voor een piloot en je met speculaties al niet veel verder komt, dan is dat zeer tekenend.
|
Kampioensteam Newman/Haas/Lanigan Racing in 2009 naar IRL:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/64852 Bljft McDonalds bij NHL Racing? Ik las dat de fastfood keten ook NASCAR team Evernham gaan sponsoren. |
Naar mijn gevoel is het een in vraag stellen "Chamcars 2008? End of story?" zeker een terechte vraag. Hopelijk gaan er niet teveel teams failliet aan het einde van dit verhaal...
Toch las ik net dit op italiaracing.net: Quote:
Of is het een rooksignaal van een serie die in nood is... :D :crazy: |
Quote:
Makkelijke deal voor die Fransman ;) Die pikt 2 miljoen USD van Matos in :) |
Quote:
Quote:
|
De eerste testen van 2008 zijn bezig. Blijkbaar nog genoeg intresse voor de Champcars.
Toch 14 Rijders aanwezig. Of het evenveel wagens zijn betwijfel ik. En Geen Heylen bij Conquest.. Sebring - Champ Car - Testdag 1: 01. Franck Montagny (Forsythe-Pettit Racing) 0:50.788 02. Oriol Servia (PKV Racing) 0:50.856 O3. Justin Wilson (Newman/Haas/Lanigan Racing) 0:50.927 04. Franck Perera (Conquest Racing) 0:50.986 05. Alex Figge (Pacific Coast Motorsports) 0:51.097 06. Graham Rahal (Newman/Haas/Lanigan Racing) 0:51.104 07. Alex Tagliani (PKV Racing) 0:51.22 08. Bruno Junqueira (Dale Coyne Racing) 0:51.228 09. Mario Moraes (Dale Coyne Racing) 0:51.346 10. Paul Tracy (Forsythe-Pettit Racing) 0:51.347 11. David Martinez (Pacific Coast Motorsports) 0:51.950 11. Ernesto Viso (Minardi Team USA) 0:51.973 13. Enrique Bernoldi (Rocketsports Racing) 0:52.019 14. Simon Pagenaud (Conquest Racing) 0:52.118 Bron: autosport.be |
Quote:
Wederom een enkele pijnlijke zaakjes: Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Zou wel opmerkelijk zijn als hij Minardi verlaat. Zijn belangrijkste sponsors Muermans en Jumbo (Frits van Eerd) zijn namelijk mede-eigenaar van Minardi. |
Merge met IRL als oplossing? http://www.autosport.com/news/report.php/id/65044
|
Merge? Een merge komt er niet hoor, champcar gaat gewoon verdwijnen.
|
En wat lees ik op Racexpress;
De champcar bazen verwerpen die geruchten van een samenvoeging. http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=9860 |
Quote:
Deze is fraai: Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 22:21. |