De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP F1 2008: Europa: Valencia Street Circuit (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17792)

Nicki_Mks 18-08-2008 20:12

GP F1 2008: Europa: Valencia Street Circuit

Wie wil er samen met mij, op basis van de ons bekende gegevens, een gokje wagen wat vrijdagavond de snelste tijd op de tabellen zal zijn?

Mijn gevoel zegt 1:37.235 :)

Mark 21-08-2008 21:05

Oops, we hebben een bobbelte van maar liefst 15 keiharde millimeters:

Quote:

The section on the bridge is higher than the part of the track before it - and the resultant bump, believed to be as high as 15 millimetres in parts - has led Bridgestone to ask the FIA to look into the situation.

Bridgestone is worried that the bump is big enough, especially with the potentially more susceptible super-soft tyre in use this weekend, to risk causing punctures.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/69926

smiley 22-08-2008 12:07

Scuderia Toro Rosso zou precies wel eens voor een verassing kunnen zorgen, in de eerste test 1ste plaats voor vettel en 4de voor bourdais. :eek:
de overwinning zal waarschijnlijk wel tussen ferrari en mclaren gaan, maar toch wel een opvallende prestatie van str tijdens de eerste test, in tegenstelling tot hun 'grote broer' red bull wat de naar de 2 laatste posities rijdt in vt1

smiley 22-08-2008 19:10

in vt2 zijn het toch weer andere namen bovenaan de lijst, maar toch nog altijd minder dan 2sec tussen de snelste en de laatste.

ik ben eens benieuwd wie er moregen met de pole kan gaan lopen..

Ottooke 24-08-2008 17:01

De GP is voorbij en Massa zet een sterke prestatie neer. Hij had in Hongarije nog pech, maar maakt het met deze vertoning goed.
Hamilton komt momenteel wat te kort maar neemt toch nog een beetje voorsprong in het klassement.
Kubica heeft in zijn BMW weer een goede race gereden. Waar zou hij gestaan hebben moest hij in de eerste ronde voorbij Hamilton geraakt zijn?
Trulli, Vettel, Glock en Rosberg weten hun Toyota's, STR en Williams ook tot in de punten te rijden.
Plaatsen 6 tot en met 9 zijn allemaal Duitsers, binnen de 30 seconden van elkaar over de finish gegaan.

Ferrari, als team, heeft vandaag fouten opgestapeld die een constructeurskampioen onwaardig zijn.
Massa die na zijn pitstop vlak voor Raikkonen komt te rijden, bijna een aanrijding bij het vertrekken na een pitstop, een mechanieker ondersteboven rijden en dan weeral een motor die het einde niet haalt.

Voor de rest was het een vrij saaie race. Weinig inhaalacties, ook al leende het circuit zich er misschien beter toe dan andere circuits. Geen auto's die hard in de muur vlogen en dus ook geen safety car. Ik had de stille hoop dat een plastic zakje het zicht van een piloot zou belemmeren, maar zelfs dat moch niet zijn. Dankzij een grote tas koffie heb ik de volledige GP kunnen zien.
Op naar de volgende GP. In België !

Raceboy 24-08-2008 17:25

Het syteem met die lichtjes bij ferrari hoedt dat eigenlijk rekening met andere wagens in de pitlane?

PugFan 24-08-2008 18:20

Saaie bedoening, idd.

Schuiver van Suttil?? zouden zijn banden de muur niet geraakt hebben bij het uitrijden van de pit?

Man van de race was Nakadinges, zowat het enigste inhaalmoment dat een beetje de moeite waard was.

Belle 24-08-2008 19:05

Deze race kon me helemaal niet boeien...had nochtans meer verwacht op dit nieuw stratencircuit.

Is er trouwens al een uitspraak gedaan over het pitlane-incident van Massa?

crosserke 24-08-2008 19:36

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 237123)
Deze race kon me helemaal niet boeien...had nochtans meer verwacht op dit nieuw stratencircuit.

Is er trouwens al een uitspraak gedaan over het pitlane-incident van Massa?

Massa krijgt 10000 euro boete,daar zal hij zijn slaap niet voor laten.

FIRE 24-08-2008 21:04

Slaaaaaaapverwekkend

dupanton 25-08-2008 09:53

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 237117)
Het syteem met die lichtjes bij ferrari hoedt dat eigenlijk rekening met andere wagens in de pitlane?

Dit is hoe het systeem werkt: de mensen van de "krik" vooraan en achteraan moeten beiden op een knopje drukken als alle wielen erop liggen, hetzelfde voor de man die tankt. Dan gaat het licht op groen maar er is iemand van het team die het systeem kan blokkeren waardoor het langer rood blijft.
Bij massa heeft die persoon niet gereageerd en Raikkonen is gewoon vertrokken op het moment dat zijn licht nog op oranje stond (kon je zien bij de onboardbeelden)

Voor de rest: een saaie GP, had er meer van verwacht want t zag er toch een leuk circuit uit met verschillende inhaalmogelijkheden...

Mario 25-08-2008 11:12

Quote:

Originally Posted by dupanton (Post 237141)
Dit is hoe het systeem werkt: de mensen van de "krik" vooraan en achteraan moeten beiden op een knopje drukken als alle wielen erop liggen, hetzelfde voor de man die tankt. Dan gaat het licht op groen maar er is iemand van het team die het systeem kan blokkeren waardoor het langer rood blijft.
Bij massa heeft die persoon niet gereageerd en Raikkonen is gewoon vertrokken op het moment dat zijn licht nog op oranje stond (kon je zien bij de onboardbeelden)

Als dat klopt, dan kunnen ze die boete beter aan Raikkonen geven...

dupanton 25-08-2008 14:54

De boete is ook niet gegeven aan Massa, maar aan Ferrari ( bron: pitstoptv)
Raikkonen heeft eigenlijk geen tegenstander gehinderd, en Massa wel... Als ze Raikkonen willen straffen moeten ze dat intern doen denk ik.
Net hetzelfde: als jij je eigen kind omver rijdt op je oprit, zal e ook geen boete krijgen ...

All times are GMT +2. The time now is 15:31.