![]() |
staat de FIA in het wk rally wel team orders toe ?
Als in de formule 1 een naar een 2de of 1ste plaats rijdt,en dan nog net voor de finish een beetje vertraagd om zijn team genoot door te laten, krijg je een fluit concert, heel veel boze fans, en de fia op je dak.
In het wk rally gaat het er precies anders aan toe, hirvonen rijdt lek en valt terug naar p4 waardoor zijn kapioenschap helemaal om zeep is. wat doet ford ? ze geven team orders aan duval en latvala, en ze moeten hun merk genootje voor laten gaan :confused: En hier gaat het niet om enkele seconde, maar mminuten :eek: Ook vorige rally moest duval zijn 3de plaats afstaan aan hirvonen. Is het omdat die mannen niet op een circuit rijden dat team orders daar wel zijn toegestaan ? |
Goede opmerking. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit. Het staat in ieder geval vast dat het team orders zijn want dat wordt gewoon toegegeven.
|
Prachtig stukje gelezen van Peter Baert op pitstop tv.
Iedereen naar daar zou ik zeggen. Weeral heeft hij eens gelijk! |
Peter begint wel heel erg te mopperen de laatste tijd. Hij heeft gelijk in wat hij zegt, maar ik vind niet dat het thuishoort op een nieuwssite, eerder op een persoonlijk blog. Maar ja, dat is uiteraard zijn eigen keuze :)
|
Quote:
|
Quote:
Eindelijk iemand die nog eens zijn mond opentrekt en zijn eigen mening zegt. Bovendien is he volgens mij de mening van vele autosportfans! Dit is niet zomaa een nieuwssite, maar een nieuwssite met een kritische blik op de zaken. :champagne: |
Quote:
Mannen, wat ben ik toch blij dat de "echte" Peter Baert, terug is opgestaan. Hoedje af voor iemand die zijn mening durft te verkondigen en er een eigen visie op na houdt. En ja, dat kán wel degelijk op een nieuwssite. Voor diegenen die er niet kunnen mee leven zijn er nog altijd de copy/paste websites die zich beperken tot voorgeknabbelde persbabbels. |
Eurhm mannen, gaat deze thread over P. Baert of over team orders in de rally - iets wat overigens niets nieuws is. Te laat inklokken is nog altijd iets anders - visueel dan toch - dan op 10 meter voor de streep stoppen en je teammaatje voorbij laten.
Wat nog een ander verschil is, is dat het gewoon gezegd wordt dat er teamorders zijn. In de F1 is het allemaal geheimdoennerij enz. Open kaart spelen is nog altijd het beste, lijkt mij. Baert's stukje niet gelezen wegens tijdsgebrek, maar als jullie zeggen dat hij gelijk heeft, wil ik dat best geloven natuurlijk. :) |
Quote:
Vroeger - en dan spreek ik over de tijd dat sommige dieren nog konden spreken - had je misschien wel eens een navigator die blunderde en te laat inklokte, maar nu de sport hyper-professioneel geworden is wordt er enkel nog te laat geklokt (1) in geval van technische problemen of (2) met opzet. En vermits er waarschijnlijk zo'n 100 camera's bovenop zitten weet iedereen of het het eerste of het tweede was. Dus klok je te laat in wanneer je teammaat met 'weinig' tegenzin mag voorgaan, en stop je 100 meter voor de meet wanneer dat met 'veel' tegenzin gebeurt. Toch ? |
All times are GMT +2. The time now is 23:46. |