De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Team principal's meeting (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=1819)

Pascal 16-03-2002 23:04

Team principal's meeting

In Maleisië hebben de team-chefs van (al) de teams gedurende vier uur rond tafel gezeten. Neen, niet om gezellig te tafelen want ze zaten reeds met iets in hun maag.

De onderhandelingen gingen over het betaalbaar houden van de F1. Sommige teams zullen daar helemaal niet van wakker liggen, maar anderen weer wel. Omdat het niet interessant is om F1 te rijden met een vijftal team, zullen alle teams water in hun wijn moeten doen.

Zo heeft deze vier uur durende vergadering een charter opgeleverd met besparingsmaatregelen. Met dit charter zullen de teams naar nonkel Bernie trekken en dan is het afwachten wat hij ervan beslist.

De maatregelen :

- de tests (ik weet niet welke ze bedoelen : de wintertests of de seizoenstests) beperken tot 15.
- vanaf 2003 : zowel qualifs als wedstrijd moet gereden worden met een zelfde soort motor.
- vanaf 2004 : per auto zal een team beschikken over 2 motors per weekend.
- vanaf 2005 : per auto zal een team beschikken over 1 motor per weekend.

De vrijdagtrainingen zullen behouden blijven (oef)

Dit wist Mr LAUDA te vertellen in een interview voorafgaand aan de qualifs op de Duitse RTL.

Afwachten maar.......

C U

airco 17-03-2002 00:01

ach ja, durf me sterk afvragen wat heel het boeltje dat ze nu beslist hebben gaat opbrengen.

Zeker als er binnenkort nog maar 1 motor per weekend mag gebruikt worden. Ik kan me best voorstellen dat een team dat geen banden moet inrijden en beschikking heeft over goede simulatie-programma's dan op vrijdag niet meer buitenkomt. Dit enkel en alleen om de motor te sparen.

Het aantal test beperken. Dan testen top-teams met 5 piloten ipv van de 2 nu, en behouden ze op zo een manier een kloof. Ik blijf erbij dat zulke beslissingen zinloos is.

airco

Pascal 14-04-2002 19:15

Ook dit weekend is er heel wat vergaderd aangaande de toekomst van de F1.
Deze keer ging het dan weer niet over het beperken van wintertest maar het beperken van de tests tijdens het seizoen. (van februari tot oktober zeg maar). Er zou tijdens het seizoen niet mogen getest worden. De tests op vrijdag zullen in lengte uitgebreid worden en ook zou de (derde) testpiloot van elk team mogen deelnemen aan deze vrijdagstests.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

C U

Rrubinio 14-04-2002 21:36

Marlboro-besparingen-sponsor rechten-enz...

Rijden onder sponsor druk.

Volgens de Italiaanse tv commentator zou M. Schumacher zich zaterdag bij de pole van Barrichello hebben neergelegd en zou zelfs de meccano’s van Rubens reeds gefeliciteerd hebben. Toen broer Ralf en vooral Montoya de boxen echter toch nog verlieten om een laatste setje banden op te smoren, eiste Marlboro dat schumi ook nog enkele rondjes ging draaien om dat anders de volledige tv aandacht naar de beide Williams zou gaan en Ferrari (lees Marlboro) geruime tijd niet in beeld zou komen. Later zou blijken dat juist toen alles mee zat voor Schumacher senior en zonder het te willen ??? de pole van Barrichello afsnoepte.

* ooit gehoord in een western: Schiet niet op mij, ik ben alleen de piano speler.

All times are GMT +2. The time now is 22:56.