![]() |
Kunnen we de crisis in kaart brengen? Verzoek aan alle Paddockers
Beste Paddockers,
Het zal niemand ontgaan zijn dat de wereld er iets anders uitziet dan een 1/2 jaar terug ;) Ook in de autosport gaan we de klap voelen, maar niet overal! ALMS is op sterven na dood, LMS leeft als nooit tevoren! Op dit moment kun je niet echt aangeven wie het wel gaat voelen en wie niet. Vandaar mijn verzoek ;) Zijn er Paddockers die mee willen doen aan het volgende: - In kaart brengen aantal deelnemers per serie/klasse in 2008 - Monitoren aantal deelnemers per serie/klasse in 2009 - Bepalen oorzaken waarom een serie/klasse stabiel blijft of groeit ..........of daalt. -Objectieve waarneming, de passie even aan de zijkant zetten. Op deze manier kunnen we aardig in kaart brengen wie het wel goed doet, en wie niet. Anders gezegd, wie houden het hoofd boven water en wie niet. Of kunnen we hieruit een voorspelling doen voor het jaar 2010. Volgens de econoom (degene die je wilt geloven) gaat 2010 het echte rampjaar worden. Wil je meedoen? Reageer dan hier en vermeld de series die je gaat analyseren. |
Quote:
Wel ben ik het niet eens je hieruit nauwkeurige voorspellingen zal kunnen maken naar 2010 toe. In mijn ogen is de invloed van eventuele reglementswijzigingen veel te groot om hierover uitspraken te kunnen doen. |
Ik wil WTCC en eventueel BTCC en STCC wel op me nemen.
Dus dan per event kijken naar het aantal deelnemers en vergelijken met voorgaande jaren (onderscheid tusse fabrieks/privateers en ook deelnemers volledig seizoen/deelnemers losse races). Voorlopig lijkt het WTCC weinig last te hebben. |
Quote:
Je hebt een punt dat reglementswijzigingen en het eventuele gedrag van een organisator ook een rol zullen spelen met het oog op 2010. |
WTCC:
http://i42.tinypic.com/6s9an4.gif Dankzij Lada zien we meer officiele vertegenwoordigers van fabrikanten in 2009. Bij de privateers verwacht ik in de Europese races geen grote uitschieters naar boven maar zo rond de 6 a 7 deelnemers over het gehele seizoen. Kwaliteit is goed. |
Ik wil dit wel doen voor rally: BK, VAS/ASAF?, WRC, IRC
|
Quote:
Ik ben voorlopig uitgegaan van het aantal wagens aanwezig op de startgrid. |
Quote:
|
Reeds bezet:
GT2-R => nationale GT-kampioenschappen GT2-R => LMS GT2-R =>ALMS GT2-R =>GT Open GT2-R =>VLN GT2-R =>DSMEC GT2-R =>VdEV Fire => WTCC Fire => BTCC Fire => STCC Dupanton => BK Rally Dupanton => VAS Rally Dupanton => ASAF Rally Dupanton => IRC Dupanton => WRC Mark => DSC Mark => F1 Mark => IRL Mark => GP2 Mark => WSbR 3.5 |
Quote:
Hier is een eerste versie voor de BGTC. Ik ga dit voor alle afzonderlijke kampioenschappen doen. Later kan ik eventueel per kampioenschap de evoluties binnen de afzonderlijke klasses in kaart proberen te brengen. Excel worksheet: http://www.filedropper.com/bgtc1_2 Powerpoint presentatie: http://www.filedropper.com/bgtc1_1 |
Quote:
|
Quote:
|
Ik zal wel zelf mijn documentje maken. Het WRC komt misschien vanavond al online.
Nog een vraagje: Maakt het uit welke rally het is? Of moet ik gewoon werken met: eerste rally, tweede rally ... |
Quote:
|
|
All times are GMT +2. The time now is 22:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.