De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Kunnen we de crisis in kaart brengen? Verzoek aan alle Paddockers (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18403)

Mark 19-02-2009 00:26

Kunnen we de crisis in kaart brengen? Verzoek aan alle Paddockers

Beste Paddockers,

Het zal niemand ontgaan zijn dat de wereld er iets anders uitziet dan een 1/2 jaar terug ;) Ook in de autosport gaan we de klap voelen, maar niet overal! ALMS is op sterven na dood, LMS leeft als nooit tevoren! Op dit moment kun je niet echt aangeven wie het wel gaat voelen en wie niet.

Vandaar mijn verzoek ;) Zijn er Paddockers die mee willen doen aan het volgende:

- In kaart brengen aantal deelnemers per serie/klasse in 2008
- Monitoren aantal deelnemers per serie/klasse in 2009
- Bepalen oorzaken waarom een serie/klasse stabiel blijft of groeit ..........of daalt.
-Objectieve waarneming, de passie even aan de zijkant zetten.

Op deze manier kunnen we aardig in kaart brengen wie het wel goed doet, en wie niet. Anders gezegd, wie houden het hoofd boven water en wie niet. Of kunnen we hieruit een voorspelling doen voor het jaar 2010. Volgens de econoom (degene die je wilt geloven) gaat 2010 het echte rampjaar worden.

Wil je meedoen? Reageer dan hier en vermeld de series die je gaat analyseren.

GT2-R 19-02-2009 01:49

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 244221)
Beste Paddockers,

Het zal niemand ontgaan zijn dat de wereld er iets anders uitziet dan een 1/2 jaar terug ;) Ook in de autosport gaan we de klap voelen, maar niet overal! ALMS is op sterven na dood, LMS leeft als nooit tevoren! Op dit moment kun je niet echt aangeven wie het wel gaat voelen en wie niet.

Vandaar mijn verzoek ;) Zijn er Paddockers die mee willen doen aan het volgende:

- In kaart brengen aantal deelnemers per serie/klasse in 2008
- Monitoren aantal deelnemers per serie/klasse in 2009
- Bepalen oorzaken waarom een serie/klasse stabiel blijft of groeit ..........of daalt.
-Objectieve waarneming, de passie even aan de zijkant zetten.

Op deze manier kunnen we aardig in kaart brengen wie het wel goed doet, en wie niet. Anders gezegd, wie houden het hoofd boven water en wie niet. Of kunnen we hieruit een voorspelling doen voor het jaar 2010. Volgens de econoom (degene die je wilt geloven) gaat 2010 het echte rampjaar worden.

Wil je meedoen? Reageer dan hier en vermeld de series die je gaat analyseren.

Ik wil graag meedoen! Aangezien mijn interesse/kennis beperkt is tot het GT- en enduranceracing ga ik mij dus niet bezighouden met series à la F3. Ik wil gerust de deelnemersaantallen van de nationale GT-kampioenschappen, LMS, ALMS, GT Open, VLN, DSMEC, VdEV,... opzoeken en in een paar grafiekjes en tabellekes gieten.

Wel ben ik het niet eens je hieruit nauwkeurige voorspellingen zal kunnen maken naar 2010 toe. In mijn ogen is de invloed van eventuele reglementswijzigingen veel te groot om hierover uitspraken te kunnen doen.

FIRE 19-02-2009 12:45

Ik wil WTCC en eventueel BTCC en STCC wel op me nemen.

Dus dan per event kijken naar het aantal deelnemers en vergelijken met voorgaande jaren (onderscheid tusse fabrieks/privateers en ook deelnemers volledig seizoen/deelnemers losse races). Voorlopig lijkt het WTCC weinig last te hebben.

Mark 19-02-2009 21:34

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 244222)
Ik wil gerust de deelnemersaantallen van de nationale GT-kampioenschappen, LMS, ALMS, GT Open, VLN, DSMEC, VdEV,... opzoeken en in een paar grafiekjes en tabellekes gieten.

Kun je eens template maken van zo'n excel-bestandje? Dan gaan we allemaal aan de slag met hetzelfde document. Ikzelf wil wel enkele obscure single-seater kampioenschappen volgen.

Je hebt een punt dat reglementswijzigingen en het eventuele gedrag van een organisator ook een rol zullen spelen met het oog op 2010.

FIRE 19-02-2009 23:18

WTCC:
http://i42.tinypic.com/6s9an4.gif

Dankzij Lada zien we meer officiele vertegenwoordigers van fabrikanten in 2009. Bij de privateers verwacht ik in de Europese races geen grote uitschieters naar boven maar zo rond de 6 a 7 deelnemers over het gehele seizoen. Kwaliteit is goed.

dupanton 20-02-2009 11:40

Ik wil dit wel doen voor rally: BK, VAS/ASAF?, WRC, IRC

GT2-R 20-02-2009 22:13

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 244246)
Kun je eens template maken van zo'n excel-bestandje? Dan gaan we allemaal aan de slag met hetzelfde document. Ikzelf wil wel enkele obscure single-seater kampioenschappen volgen.

Ik ben bezig aan de Belgian GT's. Ik zal misschien vanavond nog het bestandje op het internet kunnen gooien. Wel moeten we nog een duidelijke afspraak maken in verband met het 'vage' begrip 'aantal deelnemers'. Gaan we hierbij uit van het aantal ingeschreven wagens, het aantal dat aan de trainingen heeft deelgenomen of het aantal wagens effectief aanwezig op de startgrid?

Ik ben voorlopig uitgegaan van het aantal wagens aanwezig op de startgrid.

Mark 20-02-2009 22:25

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 244301)

Ik ben voorlopig uitgegaan van het aantal wagens aanwezig op de startgrid.

Dat lijkt me het enige juiste ;)

Mark 20-02-2009 22:34

Reeds bezet:

GT2-R => nationale GT-kampioenschappen
GT2-R => LMS
GT2-R =>ALMS
GT2-R =>GT Open
GT2-R =>VLN
GT2-R =>DSMEC
GT2-R =>VdEV
Fire => WTCC
Fire => BTCC
Fire => STCC
Dupanton => BK Rally
Dupanton => VAS Rally
Dupanton => ASAF Rally
Dupanton => IRC
Dupanton => WRC
Mark => DSC
Mark => F1
Mark => IRL
Mark => GP2
Mark => WSbR 3.5

GT2-R 20-02-2009 23:05

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 244302)
Dat lijkt me het enige juiste ;)

T' was maar voor de zekerheid eh. Gewoon om zeker te zijn dat we consequente gegevens zullen hebben :).

Hier is een eerste versie voor de BGTC. Ik ga dit voor alle afzonderlijke kampioenschappen doen. Later kan ik eventueel per kampioenschap de evoluties binnen de afzonderlijke klasses in kaart proberen te brengen.

Excel worksheet: http://www.filedropper.com/bgtc1_2
Powerpoint presentatie: http://www.filedropper.com/bgtc1_1

Mark 20-02-2009 23:27

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 244305)
Ik ga dit voor alle afzonderlijke kampioenschappen doen. Later kan ik eventueel per kampioenschap de evoluties binnen de afzonderlijke klasses in kaart proberen te brengen.

Moeten wij de gegevens bij jou aanleveren?

GT2-R 20-02-2009 23:29

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 244308)
Moeten wij de gegevens bij jou aanleveren?

Voor mij is dat OK :).

dupanton 21-02-2009 12:11

Ik zal wel zelf mijn documentje maken. Het WRC komt misschien vanavond al online.
Nog een vraagje: Maakt het uit welke rally het is? Of moet ik gewoon werken met: eerste rally, tweede rally ...

GT2-R 21-02-2009 14:02

Quote:

Originally Posted by dupanton (Post 244310)
Ik zal wel zelf mijn documentje maken. Het WRC komt misschien vanavond al online.
Nog een vraagje: Maakt het uit welke rally het is? Of moet ik gewoon werken met: eerste rally, tweede rally ...

Aangezien de kalender jaarlijks verandert is het misschien het makkelijkst om de manches gewoon te nummeren ja :).

FIRE 21-02-2009 15:43

http://i39.tinypic.com/25rcs2u.gif

All times are GMT +2. The time now is 22:08.