De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Nivelles-Baulers (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18463)

historyf1 12-03-2009 20:18

Nivelles-Baulers
 
Ooit reden hier de f1 wagens hun rondjes, nu schiet er amper wat van over...
Ooit maakte die circuit deel uit van de f1-kalender, op een moment dat er van mij nog lang geen sprake was...

Waarom weet ik niet, maar om de ene of de andere reden ben ik er verschrikkelijk nieuwsgierig naar...
Waarom in Nijvel?
Waarom zo kort?
....?

Zijn er mensen die info hebben, foto's, whatever... ik zoek me gek maar kan maar weinig vinden, eender wat is welkom.

mvg,

Sven

marcel 12-03-2009 23:52

waarom in Nijvel? tja, waarom in Spa? waarom in Le Mans?
Waarom zo kort? de lengte van het circuit is gewoon een design-keuze. veel circuits waren toen redelijk kort
waarom het zo kort op de F1-kalender stond? er werd toen gewisseld tussen Vlaamse en Waalse circuits voor de Belgische GP. Toendertijd Zolder en Spa. Maar Spa was een tijdje geen optie omdat de rijders het oude circuit te onveilig vonden, en er niet meer wilden rijden (er is zelfs eens een staking geweest, als ik me niet vergis). En het was gewoon een onpopulair circuit, met van de toeschouwers een kritiek die je nu weleens hoort over Spa: ze stonden te ver van de actie.

Wiki-pagina

meer uitleg, met foto's

ik vind het ook wel spijtig dat voor dit circuit niet bvb een nationale licentie werd overwogen of zo. Het zou eens leuk zijn om slechts enkele kilometers te moeten rijden voor Belcar of BTCS ipv altijd het halve land te moeten doorkruisen

Belle 13-03-2009 00:16

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 245060)

ik vind het ook wel spijtig dat voor dit circuit niet bvb een nationale licentie werd overwogen of zo. Het zou eens leuk zijn om slechts enkele kilometers te moeten rijden voor Belcar of BTCS ipv altijd het halve land te moeten doorkruisen

Je moet het mij niet zeggen! ;)

buchinski 13-03-2009 01:29

Vroeger ben ik nog een tijdje administrator geweest van de Vlaamse Racing League, online racesimulatie wedstrijden. We raceten met "Grand Prix Legends", een onnavolgbare simulatie van het 1967 seizoen in de F1. Daarin reden we in 2006 onze Summer Trophy, die werd gehouden in drie mini-competieties. Om de deelnemers warm te maken schreef ik o.a. dergelijke liederlijke stukjes op het forum (zelfs de affiches zijn mijn eigen ontwerp :) ). Nivelles komt er hier ook in voor, het is de voorbeschouwing van de toen gehouden "Allcar Belcup"

http://timpreza.proboards12.com/inde...lay&thread=612

pompierke 13-03-2009 11:53

Zelf heb ik daar nog gefungeerd als baancommissaris in 1978.
2 wedstrijden heb ik daar gedaan.
Op 9/7/78 de BENELUX BEKERS : eerste post na de start en zover ik mij herinner hebben we daar toen een vrij grote crash gehad van allemaal Simca's.
Verder ook nog op 12-13/8/78 de COUPES NIVELLES op post 10.
Hierover weet ik niets meer.
Te lang geleden hé.

historyf1 14-03-2009 20:29

Quote:

Originally Posted by pompierke (Post 245070)
Zelf heb ik daar nog gefungeerd als baancommissaris in 1978.
2 wedstrijden heb ik daar gedaan.
Op 9/7/78 de BENELUX BEKERS : eerste post na de start en zover ik mij herinner hebben we daar toen een vrij grote crash gehad van allemaal Simca's.
Verder ook nog op 12-13/8/78 de COUPES NIVELLES op post 10.
Hierover weet ik niets meer.
Te lang geleden hé.

is het toevallig niet mogelijk om daar fotos van op te sporen? gebouwen,...

historyf1 14-03-2009 20:31

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 245060)
waarom in Nijvel? tja, waarom in Spa? waarom in Le Mans?
Waarom zo kort? de lengte van het circuit is gewoon een design-keuze. veel circuits waren toen redelijk kort
waarom het zo kort op de F1-kalender stond? er werd toen gewisseld tussen Vlaamse en Waalse circuits voor de Belgische GP. Toendertijd Zolder en Spa. Maar Spa was een tijdje geen optie omdat de rijders het oude circuit te onveilig vonden, en er niet meer wilden rijden (er is zelfs eens een staking geweest, als ik me niet vergis). En het was gewoon een onpopulair circuit, met van de toeschouwers een kritiek die je nu weleens hoort over Spa: ze stonden te ver van de actie.

Wiki-pagina

meer uitleg, met foto's

ik vind het ook wel spijtig dat voor dit circuit niet bvb een nationale licentie werd overwogen of zo. Het zou eens leuk zijn om slechts enkele kilometers te moeten rijden voor Belcar of BTCS ipv altijd het halve land te moeten doorkruisen

ik heb ergens gelezen dat het een heen en weer getrek was tussen vlaanderen en wallonië.
vlaanderen wou investeren in zolder, wallonië in spa...voor de tussenoplossing nijvel, was te weinig interesse, te neutraal...het prestige van de landdelen zou niet in beeld komen.

schumivill 15-03-2009 16:24

Nog wat fotos.

http://www.angelfire.com/un/essenmotorshow/index.html

historyf1 17-03-2009 20:39

Quote:

Originally Posted by schumivill (Post 245122)

thx kerel!

vind het erg raar dat er niemand ergens nog wat oude pics heeft liggen...

schumivill 18-03-2009 20:21

Quote:

Originally Posted by historyf1 (Post 245220)
thx kerel!

vind het erg raar dat er niemand ergens nog wat oude pics heeft liggen...

Kijk es op deze twee linken,wat naar beneden scrollen en je komt nivelles tegen.

http://f1gt.ifrance.com/galeries/gal1972.htm

http://f1gt.ifrance.com/galeries/gal1974.htm


All times are GMT +2. The time now is 00:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.