De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   BTCS blijft BTCS (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19102)

BSOT 09-09-2009 22:08

BTCS blijft BTCS
 
http://www.autosport.be/news/2009/09...ijftBtcsIn2010

Samengevat in enkele lijnen:

DSMEC bouwt iets moois op.
RACB wil dit stoppen.
Ze verbieden de VAS om nog circuit events te organiseren
3 kampioenschappen worden er 2
BTCS blijft zoals het is maar krijgen er +/- 25 wagens bij
DSMEC moet ophouden te bestaan en daar gaan 15 GT's bollen + de GT3 en GT4 wat momenteel op circuit te vinden is.

Mijn gewone simpele vraag:

Kon dan gewoon alles niet behouden blijven en de BGTC toegevoegd worden aan de huidige bestaande DSMEC. Contracten en reglementen bestonden , nog minstens voor 1 jaar.

Was zo simpel geweest en iedereen tevreden maar neen...

Gaat leuk worden als straks de hudige DSMEC GT teams zeggen dat ze niet met de GT3 of GT4 willen rijden:)

Pfff, hier zijn minumum 2 en max 3 winnaars in dit ganse verhaal en vele verliezers.

Mark 09-09-2009 22:59

Nog even wachten op de uitslag van de andere twee avonden maar het heeft er alle schijn van dat de autosport en de fans regelrecht bedrogen zijn door o.a de RACB.

Raceboy 10-09-2009 00:34

Was toch al lang geweten? het hele incestueuze Belgische autosportwereldje van ons kent ons begint me meer en meer tegen te steken. De meetings waar ik met het meest amuseer zijn de internationale meetings en dan niet enkel de grote maar zelfs kleinere zoals de spa euro race. Belcar was vroeger iets om naar uit te kijekn, maar wanneer de volgende BGT/BTCS meeting is ik zou het moeten opzoeken.

guntha 10-09-2009 10:03

Ze leren het ook nooit!!:mad:
Waarom zou VAS eigenlijk geen circuit events meer mogen organiseren?

B.V.S. 10-09-2009 11:13

Ik vind het straf.. in de uitnodiging staat, uw stem telt. Wij moeten vanavond naar deze vergadering en gisteren lees ik een persbericht waarin alles al zou beslist zijn...? yeah right sterk

joost 10-09-2009 11:21

Quote:

Originally Posted by B.V.S. (Post 251742)
Ik vind het straf.. in de uitnodiging staat, uw stem telt. Wij moeten vanavond naar deze vergadering en gisteren lees ik een persbericht waarin alles al zou beslist zijn...? yeah right sterk

Wel de meeste mensen uit de BTCS willen de BTCS behouden zoals deze nu is, dan luistert men toch? Daar zie ik het probleem niet van in. En er is nog niets definitief, maar voor de BTCS liggen de krijtlijnen, mede en vooral op aangeven van de teams, al vast denk ik.

B.V.S. 10-09-2009 11:38

Quote:

Originally Posted by joost (Post 251743)
Wel de meeste mensen uit de BTCS willen de BTCS behouden zoals deze nu is, dan luistert men toch? Daar zie ik het probleem niet van in. En er is nog niets definitief, maar voor de BTCS liggen de krijtlijnen, mede en vooral op aangeven van de teams, al vast denk ik.

Mijn reactie is inderdaad misschien wat voorbarig, maar toen ik het artikel las leek het net of alles al vastlag, terwijl men de 'tourwagenteams' nog niet gehoord had. Maar soit, we zullen straks eens luisteren :).

Is hier eigenlijk de discussie ooit gevoerd of een Silhouette als een tourwagen kan beschouwd worden?

Nonkel Vroem 10-09-2009 12:03

volgens mij is alles al lang in kannen en kruiken... gewoon het gevoel geven aan de rest dat ze gehoord worden.....

maar idd, BTCS kan verder gaan zonder veranderingen, en het andere kampioenschap is helemaal om zeep.....

niet alleen de splitsing van GT en toerisme maar ook de circuit tijd... volgens mij waren de teams van de Dunlop allemaal voor lange wedstrijden; rijden en fun... nu naar 90min....

voor de rest staat iedereen weer met de rug tegen de muur want waar moet je anders gaan rijden....met z'n allen naar....?

en naar je sponsor toe;maak maar eens als team een wagen die sneller is dan een silhouette...

op papier ziet alles er mooi uit maar als je er over nadenkt....

Coach Ep 10-09-2009 13:17

"en zo is Hans van de Ven in het zwaard van de Belgische autosportmaffia gelopen, R.I.P. ....."

RKG 10-09-2009 13:29

Als de mensen van de DSMEC allemaal hetzelfde standpunt innemen op die vergadering, moeten ze ook rekening houden met die mensen. Want dat zijn ook een hele hoop teams!

Als Van de ven het alleen had overgenomen, was het simpeler geweest...

Nonkel Vroem 11-09-2009 19:17

dat zou natuurlijk mooi zijn maar in realiteit is het steeds anders....

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat hoe ze het mogelijk gemaakt hebben om 2 goed draaiende kampioenschappen omgooien om eentje van "10" te redden.
Laat die hun plan trekken, konden zonder probleem in een kampioenschap terug.....
....politiek spel zeker...zoals altijd hier in België....

zullen nu maar afwachten wat het zal worden,

Mark 11-09-2009 23:21

Van de Ven reageert: http://www.autosport.be/news/2009/09...nDeVenReageert

Die is niet zo blij met bepaalde berichten en wellicht bepaalde fora. Volgens deze reactie is er nog niets besloten maar daar ben ik het niet mee eens. Hoe dan ook moet een coureur volgend jaar op het circuit "nationaal" rijden. Daar kunnen de vaste DSMEC-klanten niets meer aan veranderen.

Als de VAS geen circuit meer mag inrichten? Waar kun je dan als starter terecht? Waar zijn de tijden van de Zolder Sprinters Cup op een zondagochtend? Daar zaten toch opmerkelijke gasten tussen. Die werden soms een ster en soms hoorde je er niks meer van. Hoe zou het met die Engelsman vergaan zijn die met zijn Citroen AX vers van de ferry kwam? 12 rondjes behouden rijden en dan weer terug met de AX naar de ferry.

In de afgelopen jaren heeft Skylimit/Jaenen een prachtig concept opgestart voor de echte beginner/low-budget racer. Eerst nog in een piraten-versie en ik geloof naderhand onder de vlag van de VAS. Moeten die stoppen? Gaan ze terug naar de piraten? Of gaan die ook nationaal?

Ach, er zullen nog wat nieuwsberichten volgen :) Morgen ga ik genieten van de trucks en 52 DSMEC wagens in de training. Wil je het maken in de autosport? Denk vooral niet in het algemene belang van de sport maar vooral aan je eigen beurs! Lahaye van de PRC vertrouw ik zelfs mijn lege beurs niet toe. Zie het goedgekeurde gesjoemel in de BTCS 2007.

Weet u, ik hou nog steeds van autosport maar hoe ga ik daar vorm aan geven zonder dat ik me stoor aan de negatieve aspecten van deze sport? Ga ik alle blaadjes opzeggen? Een net-nanny instellen voor autosportsites en fora? Mijn licentie als marshal inleveren? Alle insiders uit de autosport "blocken" in mijn mailbox en mobiel?

En dan? Als blondje de races bezoeken en denken dat alles zo is zoals het is? Zoals u weet, dromen zijn bedrog. Kon ik de klok maar terugzetten naar 1998 ;)

joost 15-09-2009 07:54

Het verdwijnen van de regionale circuitautosport (lees VAS en ook ASAF) is inderdaad een zeer slechte zaak. Iedere sport rust als het ware op een piramide en de onderste fundamenten vallen zo weg.
Er zijn inderdaad die rijders en teams die regionaal willen blijven rijden, maar er groeien ook altijd mensen door die dan het nationale en zelfs internationale echelon voeden. Zo is Bert Longin ooit in de Touring Cup gestart. Het verdwijnen van VAS en ASAF is dus niet alleen zeer jammer voor de vele amateurautosporters, maar kan op termijn ook zeer schadelijke gevolgen voor de hele Belgische autosport hebben. Maar daar denken sommige mensen niet over na...

Ik hoop van harte dat sommige mensen die rol kunnen overnemen, onder welke vorm dan ook.

Een Dunlop Supercar Challenge? Sky Limit Series? Belgian Track Circuit Series, Belgian Great Together :)?

Joost

BSOT 15-09-2009 12:34

Quote:

Originally Posted by joost (Post 251869)
Ik hoop van harte dat sommige mensen die rol kunnen overnemen, onder welke vorm dan ook.Joost

We werken er aan :)

A.J. 15-09-2009 14:49

inderdaad, we werken eraan :-)


All times are GMT +2. The time now is 07:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.