![]() |
GP F1 Zuid-Korea
Wie naar de kwalificaties heeft gekeken zag dat rondom het circuit nog wel wat werk is maar het ziet er alles behalve Tilke-achtig uit. Om sommige stukken staat de muur rechtstreeks op de baan, je krijgt het gevoel van een Amerikaans stratencircuit bij het zien van die baansecties.
Benieuwd naar de race van morgen. |
Deze race had zowat alles,zeer moeilijke omstandigheden,interventies van de pacecar,in het begin was de vraag of de race zou doorgaan of niet,Webber die eraf vloog door eigen schuld vertelde hij na de race,een dominante Vettel maar Red Bull hield het niet uit tot het einde,en dan de winnaar Alonso die ook nog eens aan de leiding komt in het kampioenschap,ik heb ervan genoten,het was het vroege opstaan waard:)
|
Ik heb eens goed uitgeslapen en daardoor in uitgesteld relais naar de GP gekeken. Handig als je na de eerste rondjes de hele periode tot de herstart versneld kan bekijken :)
De race kon me ook wel boeien. Veel inhaalacties, veel brokken, Red Bull met een dubbele nul score en Alonso en Hamilton die daar maximaal van weten te profiteren. Schumacher haalt een verdienstelijke 4e plaats en laat zien dat hij in de regen bij de beste piloten hoort. Jammer dat Rosberg zo vroeg uit de race was, hij had anders een podiumplaats kunnen halen. Williams pakt ook met beide wagens punten en komt zo heel dichtbij Force India in de constructeursstand. Ik denk dat we Button wel kunnen schrappen als titelkandidaat. Vettel en Hamilton gaan goed moeten scoren, of hopen op pech bij Webber en Alonso, in de GP van Brazilië. 2010 heeft best wel een spannende seizoensfinale. |
Toch weer een spectaculaire race gezien.
Heel wat leuke duelletjes. afentoe wat aanrijdingen, en een serieuze doorheenschudding van het klassement. Ik vond het wel een zeer jammere zaak voor Vettel. hij was de veruit de beste, en reed weer iedereen op een hoopje. Hij zou in mijn ogen verdiend de leiding in het klassement hebben genomen. Maar datzelfde mag ook over Alonso gezegd worden. hij doet rijdt slim en pakt veel punten onderweg. Webber maakt een behoorlijke blunder zo vlak voor het einde, en mag nog van geluk spreken dat de schade iets of wat beperkt blijft. Schumi was weer in zijn goede doen, zeker op de full wets had hij niet veel moeite met de kopgroep bij te houden. Op de intermediates ging het jammer genoeg iets minder. Hij heeft toch weer enkele mooie inhaal acties uitgevoerd. Over het circuit ga ik me toch nog wachten met een reactie te geven. in deze omstandigheden was het best wel een mooie race. maar dat had meer met het weer dan het circuit te maken. |
All times are GMT +2. The time now is 17:44. |