De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP van Europa - Valencia (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=21102)

Jan 27-06-2012 23:42

GP van Europa - Valencia
 
Wie zei ook alweer dat F1 in Valencia een saaie bedoening is? Dat mag de voorgaande jaren inderdaad het geval geweest zijn, 2012 vormde echter de welgekende uitzondering op de regel. Close racing, veel positiewissels en heel knappe inhaalmaneuvers van Grosjean en Raikkonen. Toegegeven, de safety car situatie heeft er misschien toe geleid dat er ook tot op het einde spanning bleef, en Schumacher kreeg die derde plaats uiteindelijk in de schoot geworpen door een nogal dwaze actie van Hamilton. Die kerel schijnt het nog altijd niet geleerd te hebben om in cruciale fases zijn cool te bewaren.
Nu ja, als hij liever geen punten haalt ipv een vermoedelijke 4de plaats, dan is dat natuurlijk zijn keuze.

Is het jullie trouwens opgevallen dat het podium vol oudjes stond: Alonso, Raikkonen en Schumacher. Allemaal wereldkampioenen :applaus:

Grosjean heeft zich eens te meer in de kijker gereden....tot hij verraden werd door z'n Renault. Jammer, hij bleek echt wel een bedreiging voor aanvankelijk Vettel en later Alonso.

't Was een goed weekend voor de Alonso's, zowel op circuit als op het veld :rolleyes:

Raceboy 28-06-2012 00:16

Quote:

Originally Posted by Jan (Post 275608)
Is het jullie trouwens opgevallen dat het podium vol oudjes stond: Alonso, Raikkonen en Schumacher. Allemaal wereldkampioenen :applaus:

Allemaal ferraririjders ook.

Ecurie Maquette 28-06-2012 09:54

En met elkaars motoren ook...

In 2005 was er een finish met de volgende uitslag:
1: Alonso / Renault
2: Raikkonen / Mercedes
3: Schumacher / Ferrari

in 2012 was dat dan:
1: Alonso / Ferrari
2: Raikkonen / Renault
3: Schumacher / Mercedes

https://www.facebook.com/f1pulse

2012 lijkt het jaar te zijn waarin je gedurende het eerste uur van de race rustig nog wat kan zitten modelbouwen, je postzegel verzameling bijwerken, of rustig wakker worden als je zwaar gefuifd hebt de dag ervoor, en dit terwijl de tv aanstaat. Het wordt pas vanaf dan spannend. En die spannend is dan ook letterlijk te nemen. Iedere GP suspens tot op het laatste. :drewl:

Jan 28-06-2012 10:58

Quote:

Originally Posted by Ecurie Maquette (Post 275612)
En met elkaars motoren ook...
2012 lijkt het jaar te zijn waarin je gedurende het eerste uur van de race rustig nog wat kan zitten modelbouwen, je postzegel verzameling bijwerken, of rustig wakker worden als je zwaar gefuifd hebt de dag ervoor

Als je tijdens de eerste 17 ronden van deze GP gemodelbouwd hebt (of is het modelgebouwd?), heb je toch heel wat gemist ;)

Wat me ook opviel was het grote aantal lekke banden tijdens de race in Valencia, bovenop het feit dat vele coureurs het nog steeds moeilijk hebben met het inschatten van hoe snel een setje banden zijn optimale prestaties verliest. Pirelli's zijn duidelijk geen Bridgestones, als toeschouwer kunnen we er alleen maar blij om zijn.

Nismo 29-06-2012 19:22

Quote:

Originally Posted by Jan (Post 275608)
...................... en Schumacher kreeg die derde plaats uiteindelijk in de schoot geworpen door een nogal dwaze actie van Hamilton. Die kerel schijnt het nog altijd niet geleerd te hebben om in cruciale fases zijn cool te bewaren.
.................................................

Ik snap niet waarom Hamilton wordt veroordeeld voor die actie, oke, hij reed op versleten banden, maar hij mag nog altijd zijn positie verdedigen ten opzichte van de achterligger(s).
Trouwens Maldonado is van het parcours geweest en komt terug op de baan op het moment dat hij Hamilton eraf rijdt. Het is ook niet de eerste keer dat Maldonado zoiets lapt, dit jaar in Monaco in de trainingen met Perez. Dus hier vindt ik dat Hamilton geen fout treft, al had hij het inderdaad verstandiger kunnen aanpakken en kiezen voor de 4de plaats. Het is eerder Maldonado die ongeduldig was, trouwens heeft hij vroeger eens geen levenslang raceverbod gekregen in Monaco, omdat hij niet van het gas ging tijdens een gele-vlag-situatie. Die straf is later ingetrokken door tussenkomst van zijn entourage.

Maar, het is een feit dat we een spannend seizoen beleven, tot nu toe. Hopelijk blijft die spanning erin tot einde seizoen.

Sennake 29-06-2012 19:41

Hamilton mag dan wel onschuldig zijn, slim was hij zeker niet. Hij kon Maldonado toch niet achter zich houden, dus waarom dan zo'n idiote verdedigingsactie terwijl Vettel nota bene al zeker 0 punten zou scoren? Ik snap het niet hoor, ook al treft Maldonado alle schuld...

Ecurie Maquette 01-07-2012 22:52

Quote:

Originally Posted by Jan (Post 275613)
Als je tijdens de eerste 17 ronden van deze GP gemodelbouwd hebt (of is het modelgebouwd?), heb je toch heel wat gemist ;)

Wat me ook opviel was het grote aantal lekke banden tijdens de race in Valencia, bovenop het feit dat vele coureurs het nog steeds moeilijk hebben met het inschatten van hoe snel een setje banden zijn optimale prestaties verliest. Pirelli's zijn duidelijk geen Bridgestones, als toeschouwer kunnen we er alleen maar blij om zijn.

Ik kijk op verplaatsing, dus plekken is er dan niet bij. En als ik dan al eens thuis zou kijken, dan moet ik gewoon de TV(kast) wat draaien en kan ik beide tegelijkertijd doen.

Pirelli heeft zijn banden zo "moeten" ontwikkelen met als doel dat wat we dit jaar te zien krijgen. FIA is er dus eindelijk in geslaagd om het volk te geven wat het jaaaaaren niet gehad heeft: "exciting racing"!

airco 02-07-2012 11:41

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 275626)
Hamilton mag dan wel onschuldig zijn, slim was hij zeker niet. Hij kon Maldonado toch niet achter zich houden, dus waarom dan zo'n idiote verdedigingsactie terwijl Vettel nota bene al zeker 0 punten zou scoren? Ik snap het niet hoor, ook al treft Maldonado alle schuld...

Het was inderdaad niet het meest brilliante idee van Hamilton. In een spannend seizoen als deze telt elk punt. De kans is redelijk groot dat deze weggesmeten punten hem in de eindafrekening heel duur te staan komen. Zijn plaats aan Maldonado zou hij zowieso hebben moeten inleveren. Daarvoor was het snelheidsverschil door zijn versleten Pirelli's veel te groot.
In situaties als deze moet hamilton zijn verstand leren gebruiken. Het kan hem op het einde van zijn carrière een wereldtitel of 2 verschil maken.


All times are GMT +2. The time now is 14:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.